Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:14

Leuk youngster dat je morgen over gaat! :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:46

Die stickers van de karwei, als je daar bv laminaat voor koopt, gelden ze dan voor alle pakken laminaat die je wilt, of voor 1tje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:48

Hihi alsjemenou, dat heb ik me ook al afgevraagd.. Maar er staat echt per artikel en dat is volgens mij dan dus voor 1 pak..

Wij gaan voor boven voor laminaat van Ikea, 6 euro/m2 ;) Beneden moeten we nog ff kijken..

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:48

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:50

Ik zoek nog een gave hangstoel. Zo een die aan het plafond hangt. Heeft iemand een goede tip?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:50

SaNNeS88 schreef:
asjemenou schreef:
Die stickers van de karwei, als je daar bv laminaat voor koopt, gelden ze dan voor alle pakken laminaat die je wilt, of voor 1tje?

Zie het 2de punt: http://www.karwei.nl/algemene-voorwaard ... -stickers/

dat is mooi. :)

Net bij een appartementje weesten kijken, en denk dat dit hem wel wordt. Moet alleen heeeeel veel laminaat in. :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:11

Relaxed schreef:
Hihi alsjemenou, dat heb ik me ook al afgevraagd.. Maar er staat echt per artikel en dat is volgens mij dan dus voor 1 pak..

Wij gaan voor boven voor laminaat van Ikea, 6 euro/m2 ;) Beneden moeten we nog ff kijken..

Vergeet de ondervloer niet ;) Die zijn schreeuwend duur. Je kan misschien ook wel folie nodig hebben, heb je dat al uitgezocht?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:13

Wat voor ondervloer bedoel jij RJ?

Ik heb alleen een rolletje folie gekocht toen, dat kost niet zo veel toch? En kwam goed van pas bij de verhuizing een paar jaar later, heb ik alle keukenspullen in ingepakt. :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:56

Goed, ik mag binnenkort wellicht toch eindelijk verhuizen :D Welliswaar naar een huurhuis, maar wel verhuizen :D

Vriendje is gestopt in de kliniek waar hij zich wellicht kon in kopen en begint half mei in een andere kliniek. Nou is die tweede hier zo'n 50km vandaan (de eerste was 90km rijden, doordeweek zat vriendje dus in een appartement) en ongeveer 64 km van mijn werk. Dat betekend dat als ik ook zou verhuizen in het dubbele aantal km rijd, maar we hebben dan geen dubbele huur en elektra etc... (ik betaal nu aan deze twee samen 600€ plus 100€ benzine kosten).
Heb nu al een huis gezien dat vrij is, huur is iets meer dan hier, maar wel het dubbele aan m2.
http://www.leboncoin.fr/locations/194591779.htm?ca=18_s

Voor Franse begrippen een zeer net huis, net opgeknapt, kleuren zijn niet geheel mijn smaak, maar ach, het zou dan echt voor max een jaar zijn....

Ik hoop echt dat een en ander doorgaat qua verhuizen, ben het apart wonen (en dit huis, vocht etc) zo zat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:01

Rebel_Jits schreef:
Relaxed schreef:

Vergeet de ondervloer niet ;) Die zijn schreeuwend duur. Je kan misschien ook wel folie nodig hebben, heb je dat al uitgezocht?

Ik doe er gewoon van dat folie onder, dat ie niet zo enorm duur toch? Je hebt die in zilver en goud en we kunnen gewoon de zilver eronder doen..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:12

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:22

Van de karwei is inderdaad 1 sticker voor alle zelfde producten.
ze hebben als het goed is tot ergens begin mei nog een aanbieding op laminaat en dan kun je die kortingssticker daar nog eens op plakken.
Bij onze karwei was een openingsaktie omdat hij verbouwd is. Op alles 15% korting, ook op de aanbiedingen. Dat laminaat was toen 7.99 per m2 ipv 13.95 per m2. Als je 20% erop plakt heb je dus nog meer korting. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:26

Ir111 schreef:
Wat voor ondervloer bedoel jij RJ?

Ik heb alleen een rolletje folie gekocht toen, dat kost niet zo veel toch? En kwam goed van pas bij de verhuizing een paar jaar later, heb ik alle keukenspullen in ingepakt. :D

Wij hebben ook zo'n zilverfolierol voor boven.
Voor beneden hebben we de vloer nog niet gekocht.
Die zilverfolierollen zijn helemaal niet duur. Ons werd het toen aangeraden om die te nemen. We hadden eerst van die vierkante blauwe stukken vast. Die waren wel een stuk duurder, maaar dat bleek dus niet nodig.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:57

Saffier, leuk huis! Ziet er netjes uit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:51

Hou er rekening mee dat ze bij appartementen eisen kunnen stellen aan je ondervloer.
Folie is in ons complex geen optie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:00

Ik heb in mijn appartement ook alleen folie. Het is nieuwbouw (goed geisoleerd), de vloer is al egaal van zichzelf en ik heb een kruipruimte van 1.5m naar de onderburen toe. Mijn verdieping is namelijk bovenop een al bestaand complex gezet.

Bij mijn vriend is zo'n groene platen ondervloer verplicht.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:17

Het schijnt dat je in een appartement verplicht bent te dempen tot min 10 decibel.
Althans dat is wat men mij wijs gemaakt heeft :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:19

In een appartement zou het best wel weer anders kunnen zijn inderdaad.
Wij hebben een koophuis, dus daar geen last van.. Die platen zijn wel een stuk duurder dan de folierollen..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:23

Appartement kan ook koophuis zijn ;)

Je moet gewoon vragen naar huishoudelijk regelement en de splitsingsakte of akte van sPlitsing (een van beide) en kijken wat er in staat. Wij hebben strenge eisen. Alleen de allerduurste onderplaten zijn voldoende.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:26

Kunnen ze dan ook nog eisen stellen aan de ondervloer eigenlijk?

edit; vloer moet ondervloer zijn.
Laatst bijgewerkt door Destino op 27-04-11 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:28

Volgens mij kan het wel ja.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:29

Wij hebben ook een dure ondervloer in ons appartement, is inderdaad verplicht en terecht!
ik zou niet graag onder mensen willen wonen zonder goed dempende ondervloer!
Het koste ons een flink bedrag, maar we hoeven ons dus ook niet zo'n zorgen te maken om de onderburen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:30

In appartementen mag je eigenlijk nooit een houten vloer lijmen of vastzetten, maar moet altijd zwevend gelegd worden.

Ik vraag mij af hoe die 10 dB te controleren valt. Als je bijvoorbeeld altijd op sloffen loopt ipv op hoge hakken, heb je toch ook niet zo'n veeleisende ondervloer nodig lijkt mij :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:31

als mijn onderburen zouden gaan klagen dan mag de beheerder geloof ik bij ons checken wat voor vloer +ondervloer wij hebben.
Wij hebben dan ook een stukje ondervloer + het label bewaard. Hoeven ze de vloer hopelijk niet open te halen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:45

Op de pakketten van ondervloeren kun je zien hoeveel ze dempen. Zijn NEN-normen geloof ik. Daar kunnen ze op controleren :j