Android apps, welke zijn aanraders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:02

imd schreef:
Wat gebruiken jullie om op een (niet ge-roote) telefoon screenshots/printscreens te maken? Ik had er iets voor, voordat m'n foon even weg ging, maar ik weet niet meer wat precies..

Wil 'm absoluut niet rooten trouwens..

Geen idee wat rooten is, maar bij de S2 maak je een printscreen door eerst de home-button in te drukken, en dan de vergrendeltoets. Deze even samen vasthouden. Dan eerst de vergrendelknop los en dan de home-button.

ashley1

Re: Android apps, welke zijn aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:41

Uh ik wilde ook die cat sounds gaan downloaden maar in de market staan er echt tig verschillende...?
De bovenste heet cat sounds (kumar mettu), dan heb je cat sounds (apps4mobile), cat sound ringtone (funny ringtone lab), welke moet ik nou nemen?

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:06

x_spekkie_x schreef:
iloveiwan schreef:
Bokkers!
Ik heb eigenlijk een klein vraagje; Weet iemand welke app je hebt voor Anroid om te kijken hoeveel internet je verbruikt?? :)
Ben er al tijdje naar aan het zoeken mara kan het niet vinden

Ik heb Traffic Monitor en Droidstats hiervoor.
Droidstats gebruik ik om te zien hoeveel belminuten en smsjes ik deze maand heb gebruikt, en daar zit ook een datacounter bij.
Traffic Monitor splist echt uit per app hoeveel internet het heeft verbuikt, per dag en maand, zowel voor wifi als voor je internetabo.

Let wel: bind je niet vast op de data en kijk geregeld even bij je provider op de website.
Mijn datacounter staat bij droidstats op 150mb en bij Traffic Monitor op 225mb. Ik weet niet wat juist is, maar gelukkig is het allemaal wifi en kost het me dus sowieso niets ;)

Super!! _/-\o_ Zocht zoiets echt al zo lang :j

1 vraagje ik begrijp droidstats echt niet haha. Hoe kkan je precies zien hoeveel je verbruikt?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:07

iloveiwan schreef:
Super!! _/-\o_ Zocht zoiets echt al zo lang :j

1 vraagje ik begrijp droidstats echt niet haha. Hoe kkan je precies zien hoeveel je verbruikt?

Je moet bij Droidstats eerst invullen hoe jouw abonnement is. Hoeveel minuten/smsjes/data je hebt en hoe je wilt dat het programma jou op de hoogte houdt van het verbruik. Ik zou zeggen: lees alle instellingen eens door en vink aan/vul in wat je nodig hebt. Het is wel in het Engels.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:57

Uh ik heb droidstats ook maar ik zie niet waar ik dat allemaal moet invullen?

Ik heb wel tabjes 'overview met 'remaining days of billing month:5'', calls: met alle uitgaande en inkomende gesprekken en minuten, maandelijks en totaal en dit geldt ook voor sms en data (uitgesplitst in wifi en abbo).

Maar ik heb zelf geen gegevens moeten invoeren?

Ik zie ook geen mogelijkheid om iets in te voeren..?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:00

Nieuwbakken androider hier :j

Ik ben sinds heel eventjes geleden de trotse eigenaar van een samsung met android 2.1. Verstand heb ik er absoluut niet van en daarom wil ik ook geen beginnersfouten maken :)

-Ik heb een gmailaccount, maar ik wil niet zo nodig al mn gmailcontacten in mn foon hebben, in het telefoonboek zeg maar. Is het niet verstandiger dan om een nieuw mailadres te maken?
-moet er niet als eerste app een virusscanner oid op? En welke raden jullie aan?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:36

delerium schreef:

Ik ben sinds heel eventjes geleden de trotse eigenaar van een samsung met android 2.1. Verstand heb ik er absoluut niet van en daarom wil ik ook geen beginnersfouten maken :)

-Ik heb een gmailaccount, maar ik wil niet zo nodig al mn gmailcontacten in mn foon hebben, in het telefoonboek zeg maar. Is het niet verstandiger dan om een nieuw mailadres te maken?
-moet er niet als eerste app een virusscanner oid op? En welke raden jullie aan?

Als virusscanner heb ik lookout.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:58

Ik heb eerlijk gezegd geen virusscanner.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:00

Ik heb ook geen virusscanner.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:02

Ik heb ook geen virusscanner. := Vind het eigenlijk wel erg fijn dat alles is geintegreerd met Google. :) Als je even naar iemand moet navigeren kun je gewoon naam van iemand uit je contacts intypen. Als ik naar mijn fotogallerij op mijn telefoon ga zie ik ook meteen de complete inhoud van mijn Picasa. Ideaal! :D En natuurlijk niet te vergeten je Google Calendar. :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:01

Okee, ik heb sleep as an Droid gekocht, maar direct daarna vloog internet eruit en hij staat nu al 2 dagen op aankoop verifiëren ofzo. Heb ik nou wel of niet betaald en wat moet ik doen?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:07

Ik heb wel een virusscanner, en scant gelijk alles bij wat ik nieuw download, wel zo safe :)
Ik heb trouwens.. Antivirus. Prima antivirus :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 06:01

ashley1 schreef:
Uh ik heb droidstats ook maar ik zie niet waar ik dat allemaal moet invullen?

Ik heb wel tabjes 'overview met 'remaining days of billing month:5'', calls: met alle uitgaande en inkomende gesprekken en minuten, maandelijks en totaal en dit geldt ook voor sms en data (uitgesplitst in wifi en abbo).

Maar ik heb zelf geen gegevens moeten invoeren?

Ik zie ook geen mogelijkheid om iets in te voeren..?

Heb je een android telefoon? Dan kun je met een bepaalde knop bij de instellingen komen van een programma. Dat is per telefoon anders, dus ik kan niet zeggen hoe dat bij jou is. (Bij de HTC klik je in het programma droidstats op die drie streepjes onderin je telefoon) Dan staat er de optie "settings" en daar kun je echt alles instellen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:29

Is er ook een makkelijke agenda-app? Er zit wel een agenda op mn samsung galaxy S2, maar die vind ik niet zo makkelijk in gebruik.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:32

Ik gebruik gewoon de standaard agenda, want die is gekoppeld aan mijn Google Agenda door Gmail. Meestal werk ik mijn agenda gewoon op PC bij. Op de telefoon gebruik ik het om even te kijken dat ik geen dubbele afspraak heb of zet het er gewoon in.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:09

Ik gebruik geen agenda op de PC en wil dus juist op mijn telefoon de afspraken erin zetten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:56

Ik heb een HTC en ik heb een hekel aan de agendafunctie.
Overigens aan alles wat ik moet typen op dat ding. :( Maar verder hou ik zo van -m... :+:

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:21

Ik gebruik de standaard agenda op m'n htc, want die synchroniseert makkelijk met m'n computer, google agenda. Ideaal!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:23

voor de agenda ben ik heolemaal weg van Buisiness calender. Ideaal je kan zelf je overzicht en je widget maken zoals je wil. Ik wer ker zowel zakelijk als Prive mee omdat hij ook meer dere accounts in verschillende kleuren kan.

heel dom vraagje misschien maar ik heb net wordfreud erop gezet maar hij vind dat ik telkens een incorrect move maak terwijl mijn letters echt netjes aansluiten ?? iemand een idee wat ik niet snap? het is toch net als scrabble

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:24

delerium schreef:

Je kan er gewoon voor kiezen om je contacten niet te synchroniseren

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:11

Bagheera_206 schreef:
Ik heb mij ook maar over laten halen om Wordfeud te installeren. En nu? :P

ik ook,.. en iksnap het niet xD,
je moet eerst je email invoeren en dan?

[edit]
ik ben voor school opzoek naar een binas-app, zodat ik dat boek niet steeds hoef mee te zeulen, iemand daar ooit van gehoord?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:54

Ja, om een naam aan te maken. :) En dan kun je iedereen uitnodigen om te Wordfeuden. :)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:55

Speelt iemand van jullie ook Paradise Island? Ben helemaal verslaafd! Speel het al een paar maanden!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:29

Even een andere vraag tussendoor, maar ik kan mijn e-mail niet instellen op mijn telefoon. Hij zegt; Kan geen verbinding met server maken. Mijn provider is Vodafone. Iemand die het weet?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:17

Ik heb als extra kalender Jorte geinstalleerd. Heb nu gewoon een maandoverzicht waarin te lezen is wat ik op dagen te doen heb. Dus niet alleen vage streepjes.
Wordfeud, heb je niet per ongeluk nog ergens een letter liggen. Heb ik soms wel eens dat ik denk hem terug op mijn "plankje" te zetten maar dan ligt hij nog op het bord.