Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snowbunny

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:22

Jah is een stijl trappetje maar hebben we in ons huur huis nu ook, dus ben er al aan gewend..

Die voordeur was ik ook meteen verliefd op! :D

Is een jaren 30 woning en die stijl gaan we ook weer helemaal terug brengen, morgen gaan we beginnen met klussen, en zal dan ook foto's blijven maken en plaatsen!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:25

Jup! Wij hebben zelfs nog ruimte over! :) Maar dat komt nu ook omdat we de 2 andere slaapkamers leeg laten, omdat het nu te koop staat. In het andere huis hebben we bijna het dubbele denk ik. Trouwens Snowbunny erg mooie voordeur idd!!

Ik heb een schilderij van Wiebe van der Zee hier hangen! Ook erg mooi! Deze hebben wij. Afbeelding

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:43

Wij wonen met z'n tweetjes op 44 vierkante meter. Gaat prima, je leert elkaar erg goed kennen. We hebben zelfs
2 slaapkamers, dus plek voor een eventueel kindje is er ook nog :D.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:45

Siets :oo Respect! Mijn woonkamer alleen is al groter :o Hoe groot zijn je kamers dan?
Margriet, Leuk schilderij!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:47

@ Siets : dat is wel heel klein, dat heb ik nu ongeveer ook, moet er niet aan denken dat er nog iemand bij mn in trok...

(ben ook heel blij met mn nieuwe flatje over paar weken, heb dan ruim 90m2 voor mij alleen...)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:47

Ja is inderdaad klein qua vierkante meters hoor. Maar we hebben gewoon een boven- en beneden verdieping.

Ik weet zo niet exact hoe groot de kamers zijn, ik geloof 12 vierkante meter voorkamer, en 14 vierkante meter achterkamer.
Dan nog 2 slaapkamers waarvan de één zo'n 10 vierkante meter is, en de andere 12.

Dan hebben we natuurlijk nog een badkamer, een keuken en beneden een toilet en hal. Maar die rekenen ze dan geloof ik
niet mee he? We hebben echt een poppenhuisje :))

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:26

Mooi huis en gave deur zeg!!

en wij wonen met zijn tweetjes op 85 a 90m2 en kleiner zou ik echt niet willen/kunnen en een kindje komt hier niet haha, dan moet we toch echt groter wonen!

44m2 met zijn 2en :oo dan zou ik gek worden hihi!!
en een kindje dan ook nog, respect hoor!
inderdaad, ook onze woonkamer is bijna nog groter

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:04

Wij wonen met zijn tweeen op ongeveer 60m2 en dat is inclusief badkamer.
Dan hebben we nog wel een zolder erbij, maar die is niet bewoonbaar, daar staan dus alleen maar spullen die niet meer beneden passen.
Ik hoop ook echt dat vriendje snel ander werk vind, dan gaan we namelijk opzoek naar een echt huis met veel meer grond voor de paarden. Paarden staan nu wel aan huis, maar heb geen stal en heb maar ongeveer een halve hectare grond.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:11

Ik zie hier een interessante discussie over oppervlakten en woonruimte... Ik geloof dat wij de kroon spannen? We hebben een tijd samengewoond op zo'n 25m2, dat ging allemaal prima maar werd toch wat krap (voornamelijk door de hoeveelheid spullen :D), en nu wonen we iets groter, zal zo'n 40m2 zijn ook?
Gaat allemaal prima. Buren van ons hebben nog met een gezin met 3 kinderen in hetzelfde 25m2 huisje gewoond, met wat passen en meten gaat alles :D

Wij zijn wel aan het zoeken naar een groter huis, vooral vanwege de tuin die hier ontbreekt en met het oog op eventuele gezinsuitbreiding.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:23

Wij hebben gelukkig wel een voor- en achtertuin, het is gewoon allemaal miniatuur, haha. Het is ook maar net hoe je het inricht. Wij hebben veel inbouwkasten en niet erg veel spullen. Voor rommel en grote verzamelingen is nou eenmaal geen plaats. Maar gelukkig wonen we in een kindvriendelijke buurt, dus wel veel voordelen op dat gebied. Uiteindelijk willen we wel groter gaan wonen, maar eerst een beetje sparen is ook fijn.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:39

Oh dan is het inderdaad wel een poppenhuisje! Nee wij wonen gewoon op een flat. Die 40m2 is trouwens wel inclusief badkamer, keuken en rommelhok... de woonkamer is 15m2 en de slaapkamer 10m2, ongeveer.
Er is inderdaad eigenlijk geen plaats voor rommel... maar daar hebben we helaas genoeg van, zijn allebei verzamelaars en vriend is een grote knutselaar (al ligt het grootste gedeelte van zijn spul bij zijn moeder op zolder op 't moment).

Je leert er wel creatief van zijn!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:41

Ik heb zo juist mijn eigen flatje gekregen. Ik ga vandaag beginnen met het schilderen van de deuren en kozijnen in de hal. Deze maak ik gewoon wit. Als je via de voordeur binnenkomt sta jij bij de kortste muur. Links zit de deur van de wc en een glazen deur van de keuken. Rechts de deuren van de slaapkamers en kelderkast. Ik wil de hal graag een kleurtje geven in de richting van grijs/ivoor/beige, zo iets. De hal is vrij ruim en ik wil dat dat gevoel behouden blijft. Iemand tips hoe ik dat het beste kan aanpakken? Mag eventueel ook per PB! Bedankt alvast voor de gouden tips ;)

Afbeelding foto vanuit de voordeur. Nu nog heel kleurrijk (moeder met 2 kids gewoond)
Laatst bijgewerkt door BounceBabe op 21-08-10 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:43

Wij hebben met zijn 6en op 55m2 gewoond, waarvan 2 ouders, 2 20-ers een tiener en een kleuter :o

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:46

Onze woonkamer + inbouwkeuken wordt 28 m2 en de slaapkamer 17 m2 en dan nog een 2e slaapkamer is kleiner, die is 10 m2. We zijn nog maar met z'n tweetjes, dus vonden het wel prima zo :)

Siets, heb jij foto's van jouw inrichtingen of staan die hier al? :o

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:14

Die staan geloof ik op pagina 3, zou je even terug moeten kijken ;)

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:25

We gaan vandaag de plastic schroten er uit slopen! foto´s zullen later op de dag wel volgen!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:27

Siets schreef:
Die staan geloof ik op pagina 3, zou je even terug moeten kijken ;)

Ik had ze inderdaad al eens gezien ja! Wij krijgen ook (huisje moet nog gebouwd worden) 2 ramen in de woonkamer en hadden we ook bedacht om zo de tafel eronder te zetten en dat ziet er erg leuk uit bij jullie :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:42

Bouncebabe, Leuk dat je de sleutel van je huisje hebt gekregen. Om de hal niet te verkleinen zou ik de donkerste kleur op de lichtste wand (waar zonlicht op valt).
Ik heb trouwens mijn hele hal middengrijs en de achterkant van de voordeur is donkerblauw en het voelt nog steeds niet klein! Ik heb trouwens wel een raam en altijd alle deuren naar de kames open.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:49

Wij krijgen per 10 sept ook sleutel van ons nieuwe appartement. Wonen nu op 45 m2 met 1 slaapkamer, is prima te doen hoor. Het kán. Maar we willen toch iets voor onszelf en vooral studeerruimte kom ik te kort. We gaan op 90m2 wonen, 7 hoog!

Heb al bedacht dat ik in de woonkamer de meubels zwartbruin doe, de vloer is noten. Verder is de bank beige en het kleed ook (maar ook met donkerbruine accenten). En ik wil een mandarijnkleurige muur. :') Beetje lichtoranje. Iedereen verklaart me voor gek maar het lijkt me zo cool! Ik twijfel nog wel of ik ipv wit - oranje - bruin of wit-oranje-antraciet doe... Of kan alle vier bij elkaar vinden jullie? Dus bijvoorbeeld antraciet gordijnen, donkerbruine meubels.... Wat een twijfels hahaha. Blij dat m'n huis niet veel groter is :')

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:59

Snowbunny wat een prachtige deur!

Ik zelf ben helemaal into hoogglans, alles moet hoogglans.
Zwart en wit, en misschien hier en daar ook nog wat bruin.
In de douche en toilet mag blauw en roze voorkomen, verder nergens!

Nu heb ik nog niet alles wat ik wil, nog lang nog niet zelfs!
Maar langzamerhand komt dat wel goed.
Wie hebben er nog foto's van hoogglans woonkamers en/of keukens?

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:43

Nou vandaag plafond er grotendeels uit gesloopt, zaten inderdaad balken onder! :D Zal later op de avond de foto's even plaatsen.

Zijn nog wel wat obstakels tegen gekomen, maar daar moeten we even wat op verzinnen...

Balken waren zelfs groen van kleur.. schijnt nog de originele verf van vroeger te zijn geweest ;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:01

Ik ben benieuwd naar de foto's snowbunny!

Wij gaan met z'n 2en op 60m2.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:37

Nou...okee, echt "interieur" is het niet, maar mijn vriend heeft zo'n leuke poppenkast gemaakt voor in mijn klasje...ik wilde hem even laten zien:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en dit worden de hoofdrolspelers :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:38

Oh wat léuk die poppenkast! <3

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:40

Siets schreef:
Wij wonen met z'n tweetjes op 44 vierkante meter. Gaat prima, je leert elkaar erg goed kennen. We hebben zelfs
2 slaapkamers, dus plek voor een eventueel kindje is er ook nog :D.

wat groot !!!
wij hebben 25 ?? zo iets ??