E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:39

India dat heb je handig opgelost.
Mijn man betaald en die vond lampje erbij geen probleem.
Een lampje is wel erg makkelijk in de auto en het vliegtuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:56

Ik kreeg er een lampje bij , en dat was op mijn afgelopen vakantie ( veel in de nachttrein) best heel handig

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:06

Ik heb er eentje met hoesje gekocht. Vooral om beschadigingen te vermijden. Geen lampje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:38

Wat is dat dropbox precies? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:25

Als ik mijn sony reader op de computer aansluit zegt hij alleen: bezig met laden.
Ik heb een thuislader dus ding zit vol. Zegt ie 'laden voltooid' maar verder kan ik niet in de e-reader komen en blijft hij op laden voltooid staan, ook als ik hem loskoppel (staat op niet loskoppelen, maar wat moet je dan?). Aan uit zetten wil ook niet. Opnieuw aansluiten weer 'laden voltooid' en verder schijnt ie vast te zitten. Lekker handig als je de gebruikershandleiding wil lezen hoe je er boeken opzet e.d. En ook met boeken er op zetten moet je toch in de e reader kunnen komen?
Klopt dit wel, of is dit een fout in het apparaat? Doet die van jullie dat ook?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:55

[***] schreef:
Als ik mijn sony reader op de computer aansluit zegt hij alleen: bezig met laden.
Ik heb een thuislader dus ding zit vol. Zegt ie 'laden voltooid' maar verder kan ik niet in de e-reader komen en blijft hij op laden voltooid staan, ook als ik hem loskoppel (staat op niet loskoppelen, maar wat moet je dan?). Aan uit zetten wil ook niet. Opnieuw aansluiten weer 'laden voltooid' en verder schijnt ie vast te zitten. Lekker handig als je de gebruikershandleiding wil lezen hoe je er boeken opzet e.d. En ook met boeken er op zetten moet je toch in de e reader kunnen komen?
Klopt dit wel, of is dit een fout in het apparaat? Doet die van jullie dat ook?

Je moet op de reader ook verder niets maar op je computer, als het goed is zie je daar je reader als externe schijf en kan je hem bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:00

Ik heb de boeken erop gekregen dmv slepen, maar ik vraag me af of het normaal is dat hij op laden voltooid blijft staan, zelfs na het afkoppelen

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:04

Nee, wat gebeurd er als je op de "home" knop drukt als je hem losgekoppeld hebt?
Als het usb snoer eraan zit doet ie inderdaad niets meer........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:22

Niks. Ik kan hem als ie aan het snoer zit niet eens aan en uitzetten.
Als ik hem afkoppel blijft ie op laden voltooid staan, welk knopje ik ook indruk maar dan kan ik hem wel uitzetten.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:28

Klopt dat als je hem aan het snoer hebt dat ie niks doet :j
Maar als ie van het snoer af is en je zet hem uit en weer aan komt ie daarna niet terug in het menu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:37

Dan wel maar dat hoort toch niet?
Hij blijft bij 'laden voltooid' ook zeggen: niet loskoppelen!
Ja wat moet ik dan?

Mijns inziens moet ie na het laden weer gewoon terug naar home kunnen gaan. En helemaal na het afkoppelen, maar dat wil dus niet

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:15

Het is inderdaad niet handig maar je kunt tijdens het laden inderdaad niets, het niet loskoppelen meld ie als ie ook met de software op de comuter verbonden is, zodra je de software afsluit zie je alleen nog maar een stekker op je scherm van het laden.
Als je de usb eraf haalt komt ie geloof ik automatisch terug in het hoofdmenu maar dat duurt lang, het gaat sneller om hem evenuit en aan te doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:52

Is bovenstaand probleem alleen met de Sony of ook met andere e-readers?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:01

Ik heb het nog nooit gehad.... Bebook Neo heb ik. Als ik hem aansluit, vraagt hij "verbinden met pc".

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:57

Heb een sony 650 en geen probleem. Als ik de ereader aan het bewerken ben via de pc zegt hij niet loskoppelen maar zodra ik hem op de pc loskoppel gaat die boodschap weg. Hij blijft wel afgesloten tijdens het verbonden zijn (dus kan niet lezen of zoiets) maar ik mag hem dus wel van de usb afhalen. Als hij er vervolgens af is kan ik er weer alles mee doen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:15

Kiwipitje schreef:
vikki schreef:
Ik heb toch echt ook een account aangemaakt nav de boktboeken uitnodiging, maar ik ben niet een van bovenstaande 3... Ik snap er dus echt niets meer van...
Same here :j

Volgens mij heb ik het ook zo gedaan.
Ik zie nu alleen de NL folder en heb de melding dat mijn dropbox vol is. Wat moet ik nu doen?
-dropbox verwijderen?
- mij zelf opnieuw uitnodigen via de bokt log in?
- en dan de share naar mezelf sturen?
Want is de ruimte die er dan bij komt dan alleen het bokt account, of ook op mijn account?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 21:47

@ dammie: dat vraag ik mij ook af... :o

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:24

Ik vraag me ook af wat ik het beste kan doen... ik ben zo'n kluns dat ik niet eens weet hoe ik het uberhaupt netjes zou kunnen verwijdere... hihi... Zie ik trouwens goed dat iemand fanatiek bezig is met het opschonen / leeg maken van de dropbox?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:27

Ik heb laatst trouwens per ongeluk al mijn boeken die op mijn lapje staan in sony reader library gezet... daarmee ook alle dropbox boeken...oeps!!! Dat was dus niet de bedoeling, maar ga dat maar eens 1 voor 1 verwijderen...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:42

Ehm, sorry. Ik wilde wat boeken op mijn ereader zetten en heb nu blijkbaar boeken geknipt en geplakt terwijl ik aan het slepen (dus kopieren en plakken) dacht te zijn. Daar kwam pas na een tijdje achter.
Ik ben ze nu aan het terugzetten. Maar er staat een kruisje bij de epubs die ik terugzet.
Edit: ben meer digibeet dan ik dacht dus. Misschien moet ik mij maar bij de papieren boeken houden. Hoewel...dat gaat in combi met drinken ook niet altijd goed.
Edit 2: Ok, volgens mij zijn de epubs weer terug. Als ik er nog eentje over het hoofd heb gezien, geef dan even een PB, dan zet ik die ook terug. Alleen blijft er een kruisje bij het teruggezette bestand staan. Voor degenen die meer verstand hiervan hebben dan ik, de hoofdfolder van de door mij teruggezette bestanden laat een blauw rondje zien.
Laatst bijgewerkt door Dammie op 14-12-10 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:51

De techniek kan zeer verwarrend zijn... :D Ik weet er alles van :D .

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:08

Mèn, ik ga afloggen, pc sluiten en na een goede nacht slapen ben ik morgen hopelijk wat helderder.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 09:31

Oh was jij dat dammie?? Ik vroeg mij al af wat er met die bestanden was gebeurd....

Volgens mij weet ik nu hoe ik mij correct af kan melden... Ik ga het vanmiddag eens proberen en kijken of ik er dan via het WW van bokt weer normaal op kom en de rest van ruimte kan geven..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:50

Zojuist een Sony 650 e-reader bij de ANWB besteld.
Ik hoop dat hij z.s.m. geleverd wordt.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 19:25

Leuk Luuntje. Hopelijk heb je hem snel in huis!!!