Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 17:15

Joltsje schreef:
ooh ik kom zo ff binnenvallen.,

afgelopen dinsdag bij een huis wezen kijken.
we zijn niet actief op zoek, maar dit was zo'n huis waar je dan langs rijdt en denkt "als dit ooit te koop komt" en nu staat het zomaar te koop.

18 bezichtigingen zijn er gepland en mensen op de wachtlijst. vandaag gebeld of we nog een 2e keer konden kijken, kon nog net. ergens vanmiddag.

maar jeetje mina zeg. je moet dus eigenlijk beslissen op een bezichtiging van 30 minuten. waarbij het ook nog eens de eerste indruk is. met een paard vind ik dat soms als pittig, dat je denkt. hoe moet ik nu weten of dit het goeie is. laat staan een huis. tsjonge jonge.

wat zijn jullie ervaringen hier in?
en qua bieden? ik zal ff een link sturen. huis staat in noord Friesland. wordt tegenwoordig ook gewoon overboden hier. ik kan dat eigenlijk geestelijk niet. en al helemaal niet met een mega bedrag.

huis is wel echt perfect. gewoon huis met stal, stukje land en paardenbak. geen dikke boerderij, want we zijn niet echte boeren. het huis staat wel aan een drukke weg. onze woonwijk en dus ook school van de kids is nog steeds het dichtsbijzijnde en dat maakt het ook wel echt perfect.

plan is om zelf 2 paarden er te houden en 2 in pension.
maar hoe dan ook, ik wordt nu wat zenuwachtig, want ik denk echt dat er vet wordt overboden. dus ja hoe graag willen we het en wat voor bod gaan we doen?

https://www.funda.nl/detail/koop/damwal ... /89522508/
(ik mag deze link wel delen toch?)

Hey wat leuk, bekend huis! :D

Ben benieuwd of jullie het krijgen! Is wel een mooie plek. Alleen de weg voor huis langs is wat minder.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 18:01

Berdien schreef:
Haha onze hoekkeuken met (dubbele) spoelbak en kookplaat rechts gaat er volgende week uit. Maar die is uit 1994 dus weet niet of je daar blij van wordt. Je mag hem gratis hebben, dat wel :))

Nou, de leeftijd maakt me heel weinig uit! Als we er maar (ruim) 5 jaar mee vooruit kunnen, én het geen doorn in het oog is :+
We zijn nu met eentje bezig maar je mag me altijd een fotootje PBen!

En anders zou ik hem altijd op MP zetten, scheelt je op zn minst waarschijnlijk demonteren en afvoeren :Y)

Tink89 schreef:
@Bielsje: wat onhandig dat er (nog) niks te vinden is. Aan de andere kant denk ik dat je eisen ook best specifiek zijn. Zou je niet kunnen kijken voor de juiste kasten e.d. en dan alleen een goedkoop nieuw blad kunnen kopen? Dan kun je nog heel makkelijk schuiven met spoelbak en kookplaat.

Dat is uiteindelijk nog een optie, maar voorlopig hebben we nog tijd om even door te zoeken gelukkig. Nu ik ieder uur op MP en FB zoek, blijken er wel meer van zulke keukens te zijn, maar die zijn supersnel weg _O-

Biedingsoorlog, een 2dehands keuken kopen in deze tijd Deel 1 :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 11:08

Mag ik hier mee praten?
Ik ga mezelf onderdompelen in het leed dat een huis kopen heet. Hebben jullie nog sites waar concrete en duidelijke informatie op staat? Ik wil mijzelf eerst eens goed gaan verdiepen, want ik heb hier echt de ballen verstand van. _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 11:42

Wat voor informatie zoek je?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 11:46

CupCakes_ schreef:
Mag ik hier mee praten?
Ik ga mezelf onderdompelen in het leed dat een huis kopen heet. Hebben jullie nog sites waar concrete en duidelijke informatie op staat? Ik wil mijzelf eerst eens goed gaan verdiepen, want ik heb hier echt de ballen verstand van. _O-

Welkom. Ik reageer niet veel meer, ben nu meer een meelezer. Ik vind de site van Vereniging eigen huis een fijne site. Daar kan je veel info vinden. Mijn man had ook nog een site waar filmpjes opstonden waarin in Jip en Janneketaal alles werd uitgelegd met betrekking tot het kopen van een huis. Ik kan even navragen welke site dat was?

Charaz

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 19:44

Vereniging eigen huis inderdaad

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:11

Vandaag de open huizen dag gehad als kijker en het was van alles wat.

Een huis dat ik eigenlijk op nr2 had staan stond al even leeg (goede fotograaf zullen we maar zeggen. Aan elke kamer moest wel wat gebeuren.

Een mooi en af huis, maar 0 mogelijkheden voor meer ruimte op de termijn. Echt zo’n huis dat maandag of dinsdag gewoon verkocht is als het bij je past.

Eentje die er wat minder uit zag, maar eigenlijk overal alleen een lik verf nodig heeft. Muren sauzen en de trap in de lak.

En eentje die gewoon helemaal af was. Huis zag er op de foto’s goed uit, maar in het echt ook. Die gaan ze zeker verkopen en dat weten ze. Ik kan er alleen morgen nog op broeden over hoe en wat. Het lastige is dat zowel huispedia als Walter living zeggen dat het hoog in de markt staat, maar ik denk nog steeds dat er veel overboden gaat worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:46

Veel gezien dus, hoe was het qua drukte? En daarbij ben ik dan ook nieuwsgierig naar de regio. Je weet dus nog niet of je een bod gaat uitbrengen?

Ik denk altijd je weet nooit hoeveel mensen er gaan bieden en hoeveel ze bieden dus een bod is niet kansloos tenzij je er ver onder gaat zitten.

Moet maandag dan de bieding al binnen zijn dat je maar een dag hebt?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 21:02

Ik moet eerlijk zeggen dat WL in het verleden bij ons vrijwel spot on was, maar ook niet helemaal bij het huis was we hebben gekocht.

Als de buurt uit veel dezelfde huizen bestaat (oppervlakte, woonoppervlakte, bouwjaar etc), dan denk ik dat het goed te schatten is voor die sites. Is echter bijna íeder huis anders, dan lijkt het een stuk moeilijker te zijn. Dat merkten we ook heel erg met de taxatie, vond je iets vergelijkbaars, dan was het eigenlijk te ver weg om vergelijkbaar te zijn :+

Hebben jullie een aankoopmakelaar?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:22

De huizen zijn aardig gelijk. Allemaal jaren ‘60. Maar deze is grondig verbouwd. Daarmee valt hij extra op.

Op dit moment heb ik geen aankoopmakelaar. Was ook niet echt nodig.

Ook heb ik op dit moment geen betaald account op Walter living.

Hoeveel biedingen het worden weet je niet.
Er onder de 450k zitten veel mensen die een huis zoeken. Deze ziet er ook goed uit, dus dat helpt niet.

Zelf hoop ik wat met de voorwaarden te kunnen. Maar ik moet wel de hypotheekadviseur te pakken krijgen morgen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:28

Ik lees hier al een hele tijd mee, en wij zijn ook al een tijd op zoek.
Maar bij ons is het mission impossible....

Komt vooral door mij, ik wil heel graag in de huidige omgeving blijven.

Wij zoeken een huis/ boerderij met minimaal 3-4 ha er bij (liefst meer of later bij kunnen kopen). Agrarische bestemming graag zelfs.
Moeten er koeien, paarden en schapen kunnen houden.

In de buurt weten al veel mensen dat we zoeken, alleen er is al bijna niks meer bovenstaande voorwaarden, en nog minder die ook nog eens te koop komen....

Regio Noord Brabant, rondom Loonse en Drunense Duinen, maar wel kant van Drunen/ Cromvoirt etc. En niet de kant van Loon op Zand / Sprang.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 19:33

Sky-As, je zoekgebied is dan ook best klein eigenlijk, en heel gewild door de natuur in de omgeving. En de aansluiting op de snelweg. Succes!

Wij gaan woensdag weer kijken. Heel erg benieuwd, dit is echt een kanshebber volgens mij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 19:37

Leuk Tink! Lijkt het aan alle wensen te voldoen? Is het in de buurt?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:08

Tink89 schreef:
Sky-As, je zoekgebied is dan ook best klein eigenlijk, en heel gewild door de natuur in de omgeving. En de aansluiting op de snelweg. Succes!

Wij gaan woensdag weer kijken. Heel erg benieuwd, dit is echt een kanshebber volgens mij.

Oehh spannend!

Ik weet het hoor, maar goed, we wonen nu ook "prima", en ik ben heel gehecht aan deze omgeving. Dus ondanks dat ik liever gisteren dan vandaag alle dieren aan huis heb, wacht ik liever een paar jaar langer dan ergens veel geld voor betalen waar ik niet naar mijn zin zit.....

Wat meer richting Haarsteeg zou ook nog acceptabel zijn, Esch misschien ook nog wel, maar heel veel verder niet.
Oja, ik wil ook geen elektriciteitsmast in het zicht, en niet aan een te drukke weg. Geen te groot spul ( ik hoef bijvoorbeeld geen hele manege voor 80 paarden), maar ook het huis hoeft niet mega, we zijn maar met 3.
Het mag best oud zijn, laten verbouwen is geen probleem.

Maar ik weet het, moeilijke omgeving en veel eisen... ( Maar goed, het gaat natuurlijk ook om veel geld)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:52

Ik ben benieuwd of dat op jullie pad gaat komen :)

Hier komt er donderdag een makelaar langs voor een waardebepaling van het huis waar we wonen. We hebben het in 2022 gekocht en daarna e.e.a. verbouwd. Dus eens kijken wat dat gedaan heeft, dan weten we ook beter wat we mee kunnen nemen naar een eventueel volgend huis.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 08:54

Heb je zelf al wel een idee wat het ongeveer waard is?
Tenminste, ik ga er hier altijd van uit dat het beetje zelfde als de rest van de straat is.
Maar wij wonen dan ook op een hoek en is allemaal nieuwbouw uit 2015

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 09:01

Alleen de funda indicatie, maar geen idee hoe accuraat die is. We hebben geen vergelijkbare huizen in onze straat, dat maakt het lastig :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 10:13

Heb je geen taxatierapport van de WOZ-waarde gehad? Dan kun je een beetje zien wat de gemeente vergelijkbaar vindt, al klopt dat niet altijd even goed :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 12:53

Nee :) Ik weet ook niet hoe representatief dat is na verbouwing.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 13:03

Oh, nee, als je na aankoop veel hebt gedaan is dat ook geen goede vergelijking.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 11:18

Zijn er meer mensen die een storing hebben bij move.nl? Ik wil inloggen om een bieding te doen maar kom er met geen mogelijkheid in…

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 12:33

Heb ff voor je gechecked maar ik heb geen problemen...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 13:00

Bedankt voor het kijken. Ik kan er nu ook weer in. Tijdelijke bug denk ik….

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:08

Het bod moest voor 12 uur binnen zijn bij ons. Bijna 10% overboden en hele goede voorwaarden. Maar binnen een uur al reactie dat het was afgewezen via een standaard mail. Daar kwam nog een mail achteraan dat mijn bod was AFGEWEZEN. Ik hoefde geen contact op te nemen. Een nieuw bod indienen kon niet en als het met de huidige mensen niet zou lukken dan zouden zij wel contact met mij opnemen. :')

We hadden enkel een bod ingebracht via move, dus dit voelde wel als overkill

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:25

Wij hebben een tijdje terug voor het eerst geboden na ongeveer 10 maanden zoeken. Het hoogste bod was een ton boven de vraagprijs ;( een troost is dat we ook niet het laagste bod hadden. Hoewel je daar helemaal niks aan hebt. Nu inmiddels meer dan een jaar op zoek. Merk dat ik het soms lastig vindt hoop te houden. We kunnen ook niet heel makkelijk bezichtigingen plannen met ons werk.