Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 18:15

Joltsje schreef:
ooh ik kom zo ff binnenvallen.,

afgelopen dinsdag bij een huis wezen kijken.
we zijn niet actief op zoek, maar dit was zo'n huis waar je dan langs rijdt en denkt "als dit ooit te koop komt" en nu staat het zomaar te koop.

18 bezichtigingen zijn er gepland en mensen op de wachtlijst. vandaag gebeld of we nog een 2e keer konden kijken, kon nog net. ergens vanmiddag.

maar jeetje mina zeg. je moet dus eigenlijk beslissen op een bezichtiging van 30 minuten. waarbij het ook nog eens de eerste indruk is. met een paard vind ik dat soms als pittig, dat je denkt. hoe moet ik nu weten of dit het goeie is. laat staan een huis. tsjonge jonge.

wat zijn jullie ervaringen hier in?
en qua bieden? ik zal ff een link sturen. huis staat in noord Friesland. wordt tegenwoordig ook gewoon overboden hier. ik kan dat eigenlijk geestelijk niet. en al helemaal niet met een mega bedrag.

huis is wel echt perfect. gewoon huis met stal, stukje land en paardenbak. geen dikke boerderij, want we zijn niet echte boeren. het huis staat wel aan een drukke weg. onze woonwijk en dus ook school van de kids is nog steeds het dichtsbijzijnde en dat maakt het ook wel echt perfect.

plan is om zelf 2 paarden er te houden en 2 in pension.
maar hoe dan ook, ik wordt nu wat zenuwachtig, want ik denk echt dat er vet wordt overboden. dus ja hoe graag willen we het en wat voor bod gaan we doen?

https://www.funda.nl/detail/koop/damwal ... /89522508/
(ik mag deze link wel delen toch?)

Hey wat leuk, bekend huis! :D

Ben benieuwd of jullie het krijgen! Is wel een mooie plek. Alleen de weg voor huis langs is wat minder.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 19:01

Berdien schreef:
Haha onze hoekkeuken met (dubbele) spoelbak en kookplaat rechts gaat er volgende week uit. Maar die is uit 1994 dus weet niet of je daar blij van wordt. Je mag hem gratis hebben, dat wel :))

Nou, de leeftijd maakt me heel weinig uit! Als we er maar (ruim) 5 jaar mee vooruit kunnen, én het geen doorn in het oog is :+
We zijn nu met eentje bezig maar je mag me altijd een fotootje PBen!

En anders zou ik hem altijd op MP zetten, scheelt je op zn minst waarschijnlijk demonteren en afvoeren :Y)

Tink89 schreef:
@Bielsje: wat onhandig dat er (nog) niks te vinden is. Aan de andere kant denk ik dat je eisen ook best specifiek zijn. Zou je niet kunnen kijken voor de juiste kasten e.d. en dan alleen een goedkoop nieuw blad kunnen kopen? Dan kun je nog heel makkelijk schuiven met spoelbak en kookplaat.

Dat is uiteindelijk nog een optie, maar voorlopig hebben we nog tijd om even door te zoeken gelukkig. Nu ik ieder uur op MP en FB zoek, blijken er wel meer van zulke keukens te zijn, maar die zijn supersnel weg _O-

Biedingsoorlog, een 2dehands keuken kopen in deze tijd Deel 1 :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:08

Mag ik hier mee praten?
Ik ga mezelf onderdompelen in het leed dat een huis kopen heet. Hebben jullie nog sites waar concrete en duidelijke informatie op staat? Ik wil mijzelf eerst eens goed gaan verdiepen, want ik heb hier echt de ballen verstand van. _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:42

Wat voor informatie zoek je?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

CupCakes_ schreef:
Mag ik hier mee praten?
Ik ga mezelf onderdompelen in het leed dat een huis kopen heet. Hebben jullie nog sites waar concrete en duidelijke informatie op staat? Ik wil mijzelf eerst eens goed gaan verdiepen, want ik heb hier echt de ballen verstand van. _O-

Welkom. Ik reageer niet veel meer, ben nu meer een meelezer. Ik vind de site van Vereniging eigen huis een fijne site. Daar kan je veel info vinden. Mijn man had ook nog een site waar filmpjes opstonden waarin in Jip en Janneketaal alles werd uitgelegd met betrekking tot het kopen van een huis. Ik kan even navragen welke site dat was?

Charaz

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Vereniging eigen huis inderdaad