Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:49

Lieszje schreef:
Tot volgende week donderdag om 15:00 kunnen mensen een bod neerleggen. Daarna gaan we de biedingen bespreken :)

Dan weet je inderdaad van beide kanten wel het snelste waar je aan toe bent... Wanneer zijn je kijkdagen? maandag en dinsdag?

Mama3

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:21

Xswanheart; je kunt altijd inschrijvwn en terugtrekken. Overigens kun je ook de brochure en meer/minder werk prijsopgave opvragen. Bij ons huis kregen wij na inschrijving het hele pakket.

Wij hadden echt geen 50.000 euro aan meerwerk hoor, bij lange na niet. De keuken en vloer 25.000 euro en een verplaatsing in badkamer 5.000 euro.

En dan nog de schuttingen, stucwerk, behangen, raambekleding etc. Maar dat kun je zo gek maken als je zelf wil. Bij ons zaten de leidingen, lichtknoppen etc op logische plaatsen. Op één na, maar die zagen we over het hoofd.

Wellicht als je weet wat meer/minder werk kost kun je een schatting van kosten maken bovenop de von prijs.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:39

Lieszje schreef:
Tot volgende week donderdag om 15:00 kunnen mensen een bod neerleggen. Daarna gaan we de biedingen bespreken :)

Hopelijk komt er een mooi bod uit! :D
Voor jullie is het zeker ook wel voordelig dat het wat langer duurde voor het te koop kwam te staan? Hier in Utrecht zijn de prijzen nog wel even verder gestegen de afgelopen 2 maanden.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:38

Mama3 schreef:
Xswanheart; je kunt altijd inschrijvwn en terugtrekken. Overigens kun je ook de brochure en meer/minder werk prijsopgave opvragen. Bij ons huis kregen wij na inschrijving het hele pakket.

Wij hadden echt geen 50.000 euro aan meerwerk hoor, bij lange na niet. De keuken en vloer 25.000 euro en een verplaatsing in badkamer 5.000 euro.

En dan nog de schuttingen, stucwerk, behangen, raambekleding etc. Maar dat kun je zo gek maken als je zelf wil. Bij ons zaten de leidingen, lichtknoppen etc op logische plaatsen. Op één na, maar die zagen we over het hoofd.

Wellicht als je weet wat meer/minder werk kost kun je een schatting van kosten maken bovenop de von prijs.

Dat is waar! Dan moeten we maar wachten tot de verkoop start en er meer informatie beschikbaar is. Inschrijven doen we sowieso!

Toevallig kwam er vandaag ook een ander leuk huis op Funda, dus wij gaan binnenkort weer bezichtigen :) Het heeft wel wat liefde wonen en is flink aan de prijs, maar wie weet...

Succes met de verkoop, Lieszje!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:04

Aanstaande vrijdag en dinsdag zijn er kijkdagen :)

Klopt Animal, prijzen zijn echt flink gestegen de laatste tijd.
Ben wel blij dat het nu eindelijk te koop staat :+

@mama3
Denk dat het er inderdaad aan ligt wat je allemaal kiest. Mijn zus neemt bijv. alle opties erbij die ze kunnen. Terwijl een ander dat misschien niet doet en i.p.v. stucen het gewoon zelf gaat behangen.

Dankjewel Swanheart!

Ik zal jullie op de hoogte houden :D

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:23

Het wisselt inderdaad per project.
Uitbouw, trap, deuren, UTP, CAI, leidingwerk aanpassen, tegels en badkamer bij mij 24000 euro. Dan nog tuin met schutting, vloeren, muren, meubels, gordijnen etc.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:49

Ja nieuwbouw is zeker duur! Elke aanpassing (en echt dat ga je toch willen, ook al zeg je nu van niet) kost centjes.

Er zijn keuzes die je niet hoeft te maken maar ik gok dat wij er toch wel richting een ton extra erin verklappen. En echt gek doen we het dan nog niet eens. Is ook geen twee onder 1 kap nieuwbouw maar gewoon een rijtjes huis.

Je wilt genoeg stopcontacten, loze leidingen, UTP/Cai verbindingen voor internet tv, buitenkraan, buitenstopcontact, stopcontact voor zonwering, uitbouw, trapkast, niet de standaard keuken (zat bij ons er sowieso al niet bij), net weer andere badkamer, leidingwerk dat dan daardoor aangepast moet worden, de trap, deuren kiezen + garnituur, de tuin + schutting, op alle verdiepingen een vloer, alle muren moeten gedaan worden, er moet iets voor de ramen, zonwering/uitklapschermen, meubels en dan ben ik vast nog wel iets vergeten. :+

Reken echt wel 50K op zijn minst erbovenop bij nieuwbouw.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:21

Lieszje schreef:
Gisteravond is mijn woning op funda gekomen. Vanochtend werd ik gebeld dat de twee kijkdagen al vol zitten :')

Heb ff gezocht op funda, maar het is een leuke woning! Daar ga je een goede prijs voor krijgen denk ik!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:17

We zijn ook heel erg benieuwd :)
Misschien dat we morgen na de eerste bezichtigingsdag al worden gebeld met hoe het gelopen is. Al zullen er dan nog geen biedingen komen denk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:27

Wij hebben net weer een ander huis te koop zien staan wat helemaal ons ding is. Jammer dat de makelaar vandaag gesloten is.. Morgenochtend gelijk maar even bellen :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:07

Hoop dat jullie de woning nog kunnen bezichtigen Inge!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:24

Lieszje schreef:
Hoop dat jullie de woning nog kunnen bezichtigen Inge!

Er zitten al 3 kijkdagen vol dus we hebben er vriendelijk voor bedankt :')

Hopelijk vandaag na 5 uur (goed) nieuws van de woning waarop we geboden hebben.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:34

Jeetje Inge 3 dagen vol 8)7 Snap dat je dan past, dan maak je toch geen kans.

Wij zagen woensdagavond een woning op Facebook, direct gemaild voor een bezichtiging en net gebeld dat we dinsdag kunnen kijken.
Het is wel een tussenwoning en niet echt ideaal qua parkeren, maar wel een hele mooie straat met mooie huizen. We gaan gewoon kijken, tussenwoning hebben we nog niet gezien en we staan er eventueel wel voor open.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:45

Jeetje bizar Inge, snap dat je past.

Hopelijk goed nieuws.

Yvanka, ben benieuwd.

Wij gaan ook dinsdag kijken bij een huis. Dubbele bewoning, twee huisnummers.
Met zus en zwager.
Makelaar gaf aan dat er heel veel interesse was maar konden nog bezichtigen.
Op Facebook echter 0 reacties wel 239x bewaard op Funda.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:57

Ik duim weer voor jullie mee!

Wij gaan woensdag naar een huis kijken wat nog niet te koop staat, staat enkel een filmpje op youtube maar die is nog nergens gedeeld. Maar we zijn gebeld door de makelaar dat we alvast konden komen kijken. Is het oude huis van kennissen van kennissen van ons :+ Het is echt prachtig maar gaat vrijwel zeker boven budget zijn

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:43

Hier niks gehoord.. Echt heel irritant als ze het over het weekend trekken hoor. Vreet energie.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:06

ingedebruijn schreef:
Hier niks gehoord.. Echt heel irritant als ze het over het weekend trekken hoor. Vreet energie.

Pfff had al een paar keer gekeken of je al wat had geplaatst.. ik duim voor je!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:17

ingedebruijn schreef:

Heel irritant is dat, veel sterkte dit weekend!
Hopelijk wordt het langer wachten wel goed beloont

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:52

Heel vervelend.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:00

Op naar maandag dan maar. Vind het niet netjes maargoed niks aan te doen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 07:50

Aah wat vervelend Inge! Hopelijk snel maandag voor jou! :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:37

Mag ik mij hier ook (weer) melden?? Eerder al gereageerd torn we zochten naar een ander huurhuis. Blijkt niet te doen te zijn :+

Nu gaan we kijken voor een koophuis! Wel hier in de omgeving, ivm werkplekken van zowel mijn vriend als mijzelf, en we maar één auto hebben (Den Haag, liefst groter als wat we nu hebben, a 84m2 , instapklaar en een tuin staat op mijn lijstje, maar voor wat we kunnen krijgen aan hypotheek eigenlijk niet te doen. _-:( )

Vandaag de eerste bezichtiging gedaan. In de buurt, huis met tuin, ietsjes kleiner als het huis dat we nu hebben, maar viel wel tegen. De buurt werd m al niet. :( Heel jammer want de tuin was echt top geweest! Verder nog wel flink wat dingen die toch wel gedaan hadden moeten worden, en het oogde allemaal heel smal.

Donderdag bij een andere woning kijken. Bovenwoning, 2 etages, oogt ruim, helemaal instap klaar, hoeft eigenlijk niks aan te gebeuren. Vandaag even door de buurt gelopen en de buurt oogt fijn. Met zicht op de toekomst ook gewoon kindvriendelijk met van die hofjes, werd daar al helemaal enthousiast van. Ik hoop dat de woning net zo bevalt! Al ben ik bang voor heel veel belangstelling, en dat er flink overboden gaat worden. We hebben maar weinig marge wbt het budget dat we hebben aan hypotheek dus ik houd mijn hart vast :+

Mocht iemand nog een leuke woning weten in Den Haag, in fijne wijk, max ongeveer 10 min van Avonturia de Vogelkeleder af, voor laten we zeggen max 250.000 houd ik me aanbevolen :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:45

Dat lijkt mij wel een lastige voor dat budget, maar misschien ergens in Leyenburg een benedenwoning oid? Ik zal mijn ogen openhouden!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:31

LoveUggs is dat te doen met dat budget? Waar zijn we hier dan in hemelsnaam mee bezig _O-

Inge: Al wat gehoord inmiddels?

Huisje dat ik vrijdag bekeek is het niet. Het is heel smal en qua indeling totaal niet logisch. Daarnaast vraag ik mij af hoe goed de status van het dak is en heeft het geen rioolaansluiting (tank). Al met al teveel twijfelpunten om door te zetten. Ik neig momenteel naar het doorsparen en hopen dat de prijzen nog wel weer gaan zakken. Wil wel graag uit mijn huidige appartement, maar ik wil niet inleveren op leefgemak voor de bedragen die je nu voor een huisje moet neerleggen (met 20m2 meer ruimte dan dat ik nu heb)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:42

Nee nog niets gehoord maar ik heb mijn telefoon ook doorgeschakeld naar mijn vriend. Ik heb zo examen en wilde niet van te voren slecht nieuws krijgen dus mijn vriend mag deze keer het telefoontje aannemen. Dan hoor ik het na het examen wel.

Dat huisje klinkt niet echt top inderdaad. Jammer!