Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:16

MamaMiesje schreef:
karin1985 schreef:
Van het weekend de lamp op gehangen in de gang. Inkorten van de snoeren was nog niet zo simpel.
Resultaat valt mij een beetje tegen.

[ [url=m/Nw6a9B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog weer even terugkomend hier op :+
Ik kwam deze foto tegen:

[ [url=m/M7jdN2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Misschien dan op jouw muur zo'n buis monteren en daar dan de draden/lamen omheen wikkelen en af laten hangen?

Zo zou ik het echt heel mooi vinden!

Denise_Storm

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:38

Ik moest even denken hoe ik dit tactisch neer zou zetten. Maar ik vind de lamp eigenlijk geen lamp voor in de hal. Ik vind het meer een lamp voor boven een eettafel (zodat je ook wat beter met de verschillende hoogten kan spelen). En dat heb ik ook met het idee van MamaMiesje: heel tof, maar persoonlijk vind ik het gewoon niet iets voor in je gang. In de gang zou ik echt voor een andere lamp kiezen, zeker als het inkorten van de snoeren niet lukt...

Nou ik weet niet of ik het nu heel tactisch geplaatst hebt, maar smaken verschillen gelukkig! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:43

Denise_Storm schreef:
Nou ik weet niet of ik het nu heel tactisch geplaatst hebt, maar smaken verschillen gelukkig! :D

Gelukkig maar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:50

Het heeft ansich wel wat , weer eens wat anders . Lijkt wel en spinnenweb :))

In mijn dromen wil ik een grote kroonluchter in de gang :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:27

Als je een gang hebt van minimaal 4 mtr hoog moet dat lukken. Misschien een slaapkamer boven opofferen en het plafond er uit slopen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:36

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:38

Buitenkleed is binnen. Staat super leuk, geeft wel echt dat beetje extra.

Afbeelding
En qua kleur combineer het mooi met binnen.

Afbeelding

Morgen vlonder terrasje leggen met prachtige zalmroze planken. Hopelijk pakt dit ook goed uit.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:51

tjiftjaf schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo mooi die lamp in de hal :o Waarom neem je niet gewoon spotjes in het plafond?

Heel oud beton dus kneiterhard. Daar ga ik sowieso niet meer aan beginnen in dit huis.
Hebben nog geen concrete plannen, maar willen eigenlijk nog wel een keer verhuizen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:52

Denise_Storm schreef:
Ik moest even denken hoe ik dit tactisch neer zou zetten. Maar ik vind de lamp eigenlijk geen lamp voor in de hal. Ik vind het meer een lamp voor boven een eettafel (zodat je ook wat beter met de verschillende hoogten kan spelen). En dat heb ik ook met het idee van MamaMiesje: heel tof, maar persoonlijk vind ik het gewoon niet iets voor in je gang. In de gang zou ik echt voor een andere lamp kiezen, zeker als het inkorten van de snoeren niet lukt...

tactisch genoeg hoor. Het is ook niet bepaald zo dat ik overloop van enthousiasme.. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:56

Misschien loop je nog tegen iets anders aan wat je ook mooi vind en beter past en kun je deze dan nog leuk verkopen :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:57

Kan je geen ijzeren bar ipv aan het plafond zoals hierboven ergens een voorbeeldfoto staat, aan de muur bevestigen? Zo kan je ze daar mooier overhangen en hangen ze ook direct weg van de muur, maar toch niet te ver.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:59

karin1985 schreef:
tjiftjaf schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo mooi die lamp in de hal :o Waarom neem je niet gewoon spotjes in het plafond?

Heel oud beton dus kneiterhard. Daar ga ik sowieso niet meer aan beginnen in dit huis.
Hebben nog geen concrete plannen, maar willen eigenlijk nog wel een keer verhuizen.

Je zou ook zoiets kunnen overwegen. https://www.rietveldlicht.nl/artikel/sp ... _(gunmetal)-rond-vierkant-langwerpig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:00

DubbelDun schreef:
Als je een gang hebt van minimaal 4 mtr hoog moet dat lukken. Misschien een slaapkamer boven opofferen en het plafond er uit slopen :)

Helaas 2.5 meter en een huurhuis :Y)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:18

@ karin1985: ik vind het wel heel herkenbaar! Ik kan ook zo'n idee hebben en het voor me zien. In de praktijk blijkt het 'm dan net niet helemaal te zijn. Er zijn dan beperkingen waardoor het allemaal niet zo uit de verf komt als je had gehoopt. Je spiegel en rekje zijn erg leuk in de gang!

@Avanti:blijft dat mooi, zo'n buitenkleed? Ik heb het nog nooit ergens gezien! Je hebt het in elk geval goed voor elkaar met dit mooie weer. 8-)

Wij hadden een wandkast in de woonkamer staan. Deze moest weer gemonteerd worden na het klussen en het leggen van nieuw laminaat. Helaas ging dat helemaal mis en nu hebben we in de kamer een flink gat uitlopend in 2 scheuren in het laminaat verdeeld over 2 planken. #) Goedbedoelde hulp met monteren, maar iets te lomp, waardoor de hele riedel naar beneden kletterde op een ijzeren punt.

De plinten en planken moeten nu eigenlijk weer losgehaald worden om de vloer te herstellen. Anders hebben we nog niet één dag gewoond op nieuw laminaat. :7

We durven/willen de wandkast niet meer opbouwen. Als alternatief wil ik wel gaan voor twee lagere kastjes naast elkaar voor de opbergruimte en daarop en daarboven wat aan decoratie om te voorkomen dat het een grote, kale muur is. Geen grote wandkast meer.

Twee knelpunten:

- Mijn vriend houdt van een iets klassieke kast, met een uitstekende plank aan de bovenkant (denk type Hemnes). Ik vind dat alleen mooi bij een enkele kast, niet als je er twee combineert. Zou zelf eerder neigen naar echt vierkant afgewerkte kast, omdat je ze dan uit elkaar kunt plaatsen of tegen elkaar aan als hoger dressoir. Hoe zien jullie dat, esthetisch gezien? :P

- In de hoek zit een lelijk gootje voor onze internetaansluiting. Deze was onzichtbaar toen we de hoge wandkast er hadden staan. Nu heb ik werkelijk geen idee hoe je dat camoufleert over de gehele hoogte van de muur. Ja, met een hoge kast... :Y) Maar dat durf ik niet meer. Het was sowieso vrij massaal in ons kleine huisje.

Afbeelding
(Tijdens het klussen, maar hier is toevallig een stukje goot zichtbaar)

Iemand een geweldig idee?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:07

In dezelfde kleur verven. Dat ie wegvalt tegen de muur?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:08

_Lorette_ schreef:
@ karin1985: ik vind het wel heel herkenbaar! Ik kan ook zo'n idee hebben en het voor me zien. In de praktijk blijkt het 'm dan net niet helemaal te zijn. Er zijn dan beperkingen waardoor het allemaal niet zo uit de verf komt als je had gehoopt. Je spiegel en rekje zijn erg leuk in de gang!

Dat is het dus precies. Maar ben er nu even zo zat van dat ik er geen zin meer in heb. Laat het even zo..
Bedankt voor het compliment :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:09

karin1985 schreef:
In dezelfde kleur verven. Dat ie wegvalt tegen de muur?

Eigenlijk vind ik hem dan alsnog lelijk. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:12

Wat zonde van je parket ;(
Is de goot ondertussen al grijs geverfd (kleur van de muur ??) Dat scheelt al in zichtbaarheid.

Bedoel je het Hemnes dressoir of de hoge kast, al dan niet met glas in de bovendeuren?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:41

O, meer ter illustratie.

Afbeelding
Even buiten het feit om dat deze sowieso te breed is, maar deze stijl vind ik minder geschikt om er twee van bij elkaar te zetten dan bijvoorbeeld zoiets:
Afbeelding

En nu is mijn theorie dat het komt door de minder strakke omlijsting van de kast. De bovenste zou je niet strak tegen elkaar kunnen zetten als er twee zouden staan en ook een ruimte ertussen vind ik minder mooi, als ik het me voorstel.

Ik zou dan kiezen voor geen uitstekende randjes in de breedte (en diepte), dus wat strakker/moderner, en mijn vriend vindt juist zo'n randje mooier. Ik vind het alleen kunnen als je het bij één kast houdt. Ik vraag me af of jullie dat ook vinden of dat ik nu moeilijk doe over niks.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:47

Waarom strak tegen elkaar?? Als je de ruimte hebt zou er ook een mooi plant tussen kunnen :)
Persoonlijk neig ik naar die strakke witte :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:53

Ik denk dat ik het niet handig omschrijf. Het gaat erom dat we twee dezelfde kasten willen bij één muur en dat ik de modernere stijl zich daar beter voor vind lenen dan wat landelijker/klassieker. Of we ze nou tegen elkaar aan of uit elkaar zetten. Ik weet niet precies waarom en ik weet niet of dat idee terecht is. :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:54

Je kan ook kijken naar een hoge ondiepe kast. Dan heb je ook gelijk die lelijke goot verstopt, en je kan er veel in kwijt.
Dan moet je zoeken naar bijvoorbeeld hoge badkamerkasten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:57

_Lorette_ schreef:
Ik denk dat ik het niet handig omschrijf. Het gaat erom dat we twee dezelfde kasten willen bij één muur en dat ik de modernere stijl zich daar beter voor vind lenen dan wat landelijker/klassieker. Of we ze nou tegen elkaar aan of uit elkaar zetten. Ik weet niet precies waarom en ik weet niet of dat idee terecht is. :)

Ah... ik dacht dat je ze tegen elkaar wilde plaatsen, maar dat het niet kon vanwege het uitstekende blad aan de zijkant :)

Maar ik denk dat het bij beide stijlen wel kan, je krijgt alleen een andere uitstraling én 2 gelijke kasten geeft wel een rustig beeld.
Het is maar net wat de rest van je meubels is qua stijl.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:01

Ik zou de witte kiezen, die andere is imo te groot/grof om er twee van naast elkaar te zetten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:07

Heb ze zo als eerste plaatjes van google geplukt, het gaat me niet om die twee kasten. Alleen om de stijl. :) De eerste is sowieso te groot.