[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:45

Je kan het ook omdraaien he, willen hun een koper (met misschien wel weinig/ geen voorwaarden verder) mislopen op €1000? Als jullie bij je eindbod blijven merk je dat snel genoeg. Je kan natuurlijk ook meegaan in hun bod en er dan roerende goederen (ter waarde van ongeveer het verschil) bij vragen (fornuis/ tuinset/ buitenkeuken/ weet ik veel wat). Geen hand vol maar een land vol huizen, en een eindbod is bij mij ook echt een eindbod. Zeker als je er bij zo’n minim verschil over twijfelt is het huis voor jullie het geld blijkbaar niet waard.

Bij ons eindbod waar niet op in gegaan werd werden we na 2 weken ongeveer gebeld dat de verkopers toch nog wel meer wilden zakken. Pech voor hun dat wij net die dag gingen kijken bij het huis dat we nu gekocht hebben.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:13

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe de woningmarkt in de omgeving is. Wij waren al maanden aan het kijken, kwam weinig nieuws te koop en zaten tijdelijk in een stacaravan. En de markt werd steeds gekker met groepsbezichtigingen en huizen die boven de vraagprijs weggingen in de naastgelegen stad.

Swah

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:22

Ja precies. Hangt maar net af van de markt (locatie en type huis/prijsklasse) en hoe graag je het wilt (en hoe snel je iets wilt). Persoonlijk had ik bijv echt geen zin in maanden zoeken en bezichtigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:24

Wij zaten in eenzelfde situatie maar dan op 2500. Zijn bij ons bod gebleven en uiteindelijk ook gekocht daarvoor. Maar, als er vandaag alweer kijkers zijn geweest voor het huis dan vermoed ik dat ze niet geneigd zijn tegemoet te komen. Wij hadden geen concurrentie
omdat er nog best wat aan dit huis moest gebeuren.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:16

Speechless: Ik zou voor die 1000,- dat huis niet laten lopen. Dat merk je niet eens in je maandlasten.

@Shanna: er dus juist momenteel niet overal een land vol. En dan op 1000,- mislopen? ik zou het niet doen.

HIer gisteren getekend. Alleen de overeenkomst die de verkopers hadden getekend was nog niet aangekomen (dachten goedkoper te verzenden via Sandd ipv PostNL, maar die bezorgen maar 2x per week). Dus nou moeten ze nog een keer naar hun makelaar om te tekenen GRMBL! Anyway, we wachten rustig af. Verder taxatie geweest, daar horen we einde van de week meer over. Spannend nog even dus.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:29

Net het taxatierapport binnen gekregen *\o/* nu alleen de hypotheek nog rond krijgen :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:13

Gaat mooi vlot bij jou Djuulsie! Fijn hoor!

Niet overal gaat de markt vlot, wij lieten de koop op 500 af hangen bij de verkoper ;)
Hun eindbod scheelde ook 1000 met ons eindbod, dus we zijn in het midden gaan zitten.

En als je het echt graag wilt, dan twijfel je niet over die 1000.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:33

Dat is ook zeker waar. Maar ik zou het risico niet nemen als er meer geïnteresseerden zijn en je wil het huis graag hebben.

Ow en we moeten de getekende koopovereenkomst nog aanleveren. Maar dat zal ook wel voor het weekend zijn gedaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:16

Snel gegaan djuulsie.

1000 euro is idd weinig per maand maar je zult nu net die 1000 euro niet hebben. En er kan ook een principe kwestie zijn. Maar wel raar eindbod is eindbod.

O ja verrassing ik heb lijkt het vrijdag bezichtiging in dorp naast voorkeursplaats. :+ Maar vreemd. Huis staat kennelijk twee weken te koop, niet eerder gezien en is er afgelopen zaterdag een open dag geweest. Gewoon op funda. Maar vreemd aantal dingen. Vraagprijs is lager dan je zou verwachten, terwijl er op foto niks mis mee lijkt te zijn. Ziet er netjes uit, buurt is goed ook. Nog vreemder er zijn 4 mensen op de open dag geweest en geen enkele interesse in het huis verder. :? Mmm wat is er gaande dan. Weet dat het ook een voormalige huurwoning is waarbij je de kleuren niet mag veranderen. Maar ja niks mis met fris geel. Heb nu een knalgele bus :D Kan link wel per pb sturen

Enige dat voor mij even lastig is. Er zit een kattenluikje in de achterdeur en ik ben jawel razend allergisch voor katten :P een haar en ik loop weken te krabben. Dus extra set kleren mee en meteen opkleden na bezichtiging en extra medicatie vooraf en erna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:19

Ik wil wel een linkje Karuna! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:22

Nieuwsgierig aagje :P maar komt eraan, graag even kritisch meekijken, snap namelijk werkelijk niet wat het probleem zou zijn. Ik hoef er zo op oog niks aan te doen. Een slaapkamer en zolder is al ateliertje dus ik kan daar lekker door hobbyen. Licht huis ook. :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:23

Prairy: Al bij gekomen van het mystery huis?

Speechless: Als je het huis echt graag wilt zou ik het ook niet van die € 1.000,- af laten hangen.

Karuna: De kleuren mogen nu wel veranderd worden neem ik aan? Als je het koopt? Zou een beetje gek zijn anders.. Veel mensen kunnen daar niet doorheen kijken dus misschien is dat jouw geluk :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:24

Nee buitenkant heeft uniforme kleur. Mooi fris geel. <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:27

Je mag mij ook een linkje sturen als je wil :)

En allergisch is wel lastig ja, als je er zoveel last van hebt. Hopelijk is het dan maar 1x... Of je stuurt iemand met een telefoon naar binnen en gaat daarmee videobellen haha, dat jij buiten blijft staan.

Eindbod is lastig ja, wat moet je ermee. Ik ben daar ook vrij principieel in, maar aan de andere kant inderdaad, hoe graag wil je het hebben.

Boooo, ja, al druk bezig met de plattegronden van de herindeling, maar ik zit er nog steeds tegen aan te hikken dat het best een eind bij de grotere steden vandaan is. Vandaag is er ook wat meer in de buurt een andere bungalow op de markt gekomen, wel 50k duurder maar hopelijk nog binnen budget (te krijgen) die ik erg leuk vind en ongeveer dezelfde ligging qua omgeving heeft. Daar heb ik hopelijk vrijdag ook een bezichtiging staan, na de 2e bezichtiging in het mysteryhuis, waar nu de eigenaren niet aanwezig bij zijn gelukkig.

De kleuren van het huis wat Karuna nu op het oog heeft, gaat meestal om de buitenkant ;) En zolang er nog huurwoningen omheen staan, zul je de kleuren aan de buitenkant niet mogen wijzigen. Is iets wat mee gaat naar elke nieuwe eigenaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:29

Karuna, stuur mij ook maar een linkje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:48

Ik snap m ook niet Karuna, huis ziet er dikke prima uit :j misschien dat mensen afknappen op de huurhuiskeuken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:02

karuna schreef:
Snel gegaan djuulsie.

1000 euro is idd weinig per maand maar je zult nu net die 1000 euro niet hebben. En er kan ook een principe kwestie zijn. Maar wel raar eindbod is eindbod.

O ja verrassing ik heb lijkt het vrijdag bezichtiging in dorp naast voorkeursplaats. :+ Maar vreemd. Huis staat kennelijk twee weken te koop, niet eerder gezien en is er afgelopen zaterdag een open dag geweest. Gewoon op funda. Maar vreemd aantal dingen. Vraagprijs is lager dan je zou verwachten, terwijl er op foto niks mis mee lijkt te zijn. Ziet er netjes uit, buurt is goed ook. Nog vreemder er zijn 4 mensen op de open dag geweest en geen enkele interesse in het huis verder. :? Mmm wat is er gaande dan. Weet dat het ook een voormalige huurwoning is waarbij je de kleuren niet mag veranderen. Maar ja niks mis met fris geel. Heb nu een knalgele bus :D Kan link wel per pb sturen

Enige dat voor mij even lastig is. Er zit een kattenluikje in de achterdeur en ik ben jawel razend allergisch voor katten :P een haar en ik loop weken te krabben. Dus extra set kleren mee en meteen opkleden na bezichtiging en extra medicatie vooraf en erna.

Wat raar Karuna! Klinkt als een leuk huis. Is er niet iemand in overleden ofzo? :=
Kennissen van ons zijn op die manier aan een heel leuk huis voor weinig geld gekomen. Een boerderij waar de boer zelfmoord in had gepleegd.
Veel bezichtigingen geweest maar niemand wilde het hebben, dus het is echt voor een belachelijk lage prijs verkocht.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-01-18 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:03

Geen idee ik houd wel van geel. :+ maar geen kat luikje zit er nog van eerdere bewoners dat is al vast wat. Video bellen zou ik niet doen, wil huis voelen ruiken enz. Dan had ik extra set kleren meegenomen en meteen na bezichtiging omgekleed. En eerst door ander goed laten schoonmaken desnoods bedrijf voor inhuren. Maar niet nodig lijkt.

Cayenne geen idee,dat merk ik vanzelf dan toch wel :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:11

Zie er ook geen bijzonderheden in, keuken is inderdaad standaard huur, tuin is saai, maar alles kunststof kozijnen is fijn. Misschien dat die andere mensen toch op zoek waren naar iets groters ofzo. Geen idee hoe de markt bij jullie is daar en of er nog veel te koop is en komt.

Geen kat daar, mooi dus. Wanneer ga je kijken? Prijs is ook prima als ik kijk in de omgeving wat er verkocht is.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 31-01-18 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:11

We hebben toch besloten om akkoord te gaan met die 1000 meer. Lang getwijfeld wel haha, maar toch gaan we er maar voor. Dus de mail van akkoord is net verstuurd :):)
Die 1000 verschil gaat inderdaad vrijwel geen verschil maken. De reden dat we toch erg twijfelde was dat die 1000 minder eigenlijk al tijden ons streefbedrag was en we ergens het idee hadden dat het gewoon een makelaarstrucje was om er nog 1000 bij te krijgen. Echter hebben we na lang twijfelen en overleggen toch besloten dat we het risico van een afwijzing niet willen lopen. Ondanks dat we denken dat er echt nog wel een ander huis op ons pad zou komen, weet je nooit hoe lang dat gaat duren, en dit huis is gewoon een prima huis voor ons.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:15

Gefeliciteerd maar snap je principes wel. :j

Prairy huis heeft voor hier en die prijsklasse normale afmetingen. En lijkt erg op huis waar ik nu vaak zit. Alleen dan zonder de vaste trap of stahoogte. Een plus is de vaste trap al is dat van oorsprong vermoed ik een vlizo trap geweest . Huis lijkt op waar bod niet geaccepteerd is alleen dan met dichte keuken maar veel beter op orde. En rijtje ipv hoek. Aanbod matig deze plaats ietsje beter als voorkeursplaats maar deze ligt veel dichter bij het bos. Deze buurt komen er weinig te koop en dan meestal voor veel meer.

Ben alleen dus groot genoeg als ik maar genoeg kamers heb om te kunnen aanrommelen met puzzelen schilderen enz. en de trap moet niet te steil zijn. Tuin is saai ja maar door wat tegels eruit te wippen en er bv gras of wat extra struikjes erin te zetten (deel van mijn huis moet toch mee) kun je er iets leuks van make. Groot genoeg maar niet te groot. Ruimte voor hangmat ook. :D Vrijdag was eerste mogelijkheid. Prijs is aan de lage kant zelfs. Denk snelle verkoop nodig omdat ze ook binnen 2 weken al open dag hebben gehad.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:43

Enige wat ik kan bedenken bij dat huis is de ketel uit 2002, redelijk oud dus. En bouwjaar 1967, hoe zit het met asbest?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:45

Asbest Geen idee moet iktoch navragen. Haat het spul. ketel is idd aan vervanging toe maar vrij normaal in deze prijsklasse

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:48

Als de ketel uit 2002 is, hebben ze hopelijk de plaatjes die daar in de buurt zitten vaak, weggehaald. De kozijnen zijn vervangen, dus daar zul je het ook niet tegenkomen.

Dan heb je nog het rookkanaal wat je zou kunnen checken, of dat gemetseld is, of van metaal. Als er een grijze buis in zit, is het grote kans dat het asbest is. Daarnaast even checken of er eterniet platen als dakbeschot is toegepast. Platte daken met bitumen kan het ook in zitten als het oude dakbedekking is. En check even het dak van het schuurtje (net niet naar gekeken) op golfplaten.

Dat zijn de veel voorkomende plaatsen van asbest in een huis wat ik zo even uit mijn hoofd weet. Wil je specifieker, dan moet ik even mijn man vragen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:04

Ik ben ook benieuwd naar je link karuna