[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:27

Ik ben ook heel benieuwd, verwachten er weinig van en dat is ook maar het beste ook denk ik :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:42

De woon/keuken lijkt niet echt groot. Maar het ziet er zeker netjes uit en het balkon is ook ruim en iig open aan de bovenkant! Het lijkt mij dat je er zo met je meubels in kan en verder weinig hoeft te doen. In dit geval vraag ik mij af wat er je hier kunt afkraken. Ja de ruimte, maar dat weet je van te voren en daar is het ook de stad voor neem ik aan :) . Afhankelijk van wat de vraagprijzen elders in het gebouw/omgeving doen lijkt 25.000 euro hieronder zitten idd erg overdreven. Als het nu een afbraakzootje was waar nog een nieuwe keuken, badkamer, vloer e.d. in moet, kan ik het nog wel ergens begrijpen, maar dit lijkt af te zijn. Hypotheek aanvragen, spullen erin mikken en wonen maar :))

Sowieso een prijsklasse waar je niet zomaar zoveel procent af kan halen. Als je dan hoopt in het midden uit te komen zit je op 132 a 135. Dat is wel erg weinig. Ik denk dat je eerder kunt gokken op 140 eindigen en dan begin je eigenlijk met 135 := Maar jullie hopen misschien 142.5?

Ben benieuwd of ze nog terugkomen!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:32

Nee wij hopen op iets meer ;) eigenlijk is de 145 een uiteindelijke prijs de bedoeling en intentie was het met deze verkoopprijs het gruwelijk snel verkocht te krijgen. vergelijkbare appartementen zijn er erg weinig in bijna binnenstad van Eindhoven. Maar de gene die er waren zijn rond de 155 verkocht het afgelopen jaar.

Daarnaast is het echt af en zou je naast je vloertje en een verf er zo in kunnen, appartement is nog maar 4 jaar oud. Omdat hij dus niet in de erste maand al is gegaan zullen we nog wel iets onderhandelingsruimte moeten geven maar dit zijn geen duizenden euro's. We blijven met deze vraagprijs al met een file restschuld achter dus vandaar ook dat er weinig ruimte is voor onderhandelen. Maar mensen uit de buurt of die zoeken in dit segment kunnen ook duidelijk zien aan wat er te koop is qua nieuwbouw dat dit helemaal geen verkeerde prijs is :)

Edit, het is ook niet groot.. We hebben buiten bijna net zoveel ruimte als binnen :+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:38

Erg mooi appartement zeg Anouk! Wel belachelijk dat ze meteen een tegenbod doen wat zo onder de vraagprijs zit. Een beetje brutaal, maar wie niet waagt wie niet wint is het natuurlijk ook een beetje..

Moet zeggen dat wij, toen we het huis kochten, 50.000 van de vraagprijs hebben afgekregen i.v.m. schuld van de verkoper en het huis lag ook ongeveer rond die vraagprijs. :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:41

Dit was hun openingstijd Sanne :)) hihi idd wie niet waagt wie niet wint en er zullen vast mensen in zo'n benarde situatie zitten die dit willen en kunnen accepteren wij alleen helaas niet :)

Waarschijnlijk staat je huis wel in een heel andere stad en is het qua bouwjaar ook wel heel anders :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:41

Tegenbod gehad dat slechts 4.000 euro onder de vraagprijs zit. Er schijnt niet heel veel onderhandelruimte te zijn i.v.m. restschuld van de verkopers. Lastig lastig... Morgen maar even rekenen met het hypotheekmannetje en het het weekend laten bezinken.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:44

A_nouk schreef:
Dit was hun openingstijd Sanne :)) hihi idd wie niet waagt wie niet wint en er zullen vast mensen in zo'n benarde situatie zitten die dit willen en kunnen accepteren wij alleen helaas niet :)

Waarschijnlijk staat je huis wel in een heel andere stad en is het qua bouwjaar ook wel heel anders :D

Openingsbod bedoelde ik. Even verkeerd getypt, haha. Hopelijk komen ze nog met een normaal bod.

Ja, dat is inderdaad in een andere stad en een ander bouwjaar. :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:47

Balen Liz, maar dat hoor je toch wel vaker :)

Plaats scheelt heel veel met prijzen, voor de prijs waar we ons appartement 4 jaar geleden voor hebben gekocht kunnen we in het dorp waar we nu naar toe willen zowat een hoekwoning kopen...

Zit net even te kijken of funda maar bij ons in de omgeving is een vergelijkbaar appartement gekomen zelfde oppervlakte alleen een iets andere indeling met ook een terras vragen ze 150 voor :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:02

A_nouk schreef:
Balen Liz, maar dat hoor je toch wel vaker :)

Ja klopt. Maar is inderdaad goed balen, ik heb niet een heel groot budget zo in m'n eentje. En dan heb ik ook toch nog wel wat eisen... We gaan het zien, anders heeft het gewoon niet zo mogen zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:29

Ach, heel veel mensen staren zich gewoon blind op een vraagprijs en het per-sé zoveel mogelijk daar vanaf willen krijgen, ongeacht hoe scherp die prijs al is. Is gewoon ontzettend suf maargoed is ook wel een beetje van deze tijd denk ik, dat iedereen elkaar op zit te stoken met hoeveel procent er wel niet minimaal van de vraagprijs af zou moeten :roll:

Je hebt zelfs best kans dat die mensen vrij serieus zijn met hun bod :P

Die verdommen het dan om een scherpe prijs van 145.000 te betalen omdat dat (te dicht bij) de vraagprijs is, en kopen liever voor 5.000 meer een huis dat te koop staat voor 160.000..... ook al is het kwalitatief hetzelfde of minder, maar dan hebben ze het gevoel dat ze een betere deal hebben _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:12

Ik zoek een bedrijf voor de bouwkundige keuring/taxatie heeft iemand tips voor een betaalbaar bedrijf?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:16

Staat er niet een lijst op de site van Vereniging Eigen Huis ofzo...? :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:18

pmarena schreef:
Staat er niet een lijst op de site van Vereniging Eigen Huis ofzo...? :)

Hun bieden het zelf aan maar dan moet je wel lid zijn/worden van veh. Ik zag taxatienederland.nl maar hoe weet je nou of zoiets betrouwbaar is?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:50

Kan je hypotheekadviseur niemand aanraden? Bij ons heeft ie de taxateur aangeraden en de notaris, bouwtechnische keuring was niet nodig maar wellicht had die man dat ook gekund. Hebben het zelf wel gecheckt maar waren scherpe prijzen dus hebben beide gebruikt.

Jeetje Anouk wat spannend! Klinkt alsof dat afkraken een bewuste techniek is geweest om jullie het idee te geven dat je in je handjes mag klappen met zo'n brutaal bod, omdat er 'nog zoveel mis mee is'. Mafkezen :') Slim dat je daar niet op in gaat, zeker niet nu er meer kijkers zijn. Anders zit je gelijk in een onderhandeling en is er geen ruimte voor andere onderhandelingen (in theorie iig). Ben benieuwd of je er nog iets van hoort!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:14

Welke omgeving/plaats zit je moonsparkle?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:16

liz, let goed op of het huis het waard is. :) Jij hoeft niet hun schuld te financieren :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:21

Hartstikke mee eens. Maar het maakt de onderhandelingen wel wat krapper. Ik weet via via dat ze er vanaf willen/moeten, maar als zij (ook van de bank uit) maar tot een bepaald bedrag kunnen zakken... Ik heb nu een bepaald bedrag in m'n hoofd, wordt dat niets dan ga ik verder zoeken. Vind het echt héél leuk, maar ik ga niet krom liggen omdat ik persé daar wil wonen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:29

Wij hebben de bouwtechnische keuring via vereniging eigenhuis gedaan :j

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:50

Goede denkwijze hoor Liz!
Denk dat je daar uiteindelijk ook het verst mee komt, door goed voor jezelf te bepalen wat je wel en absoluut niet meer wilt.

Wij hadden een bod gedaan op een huis, werd niet op gereageerd. Dus nieuw bod gedaan (tijdsbestek van week of 5 er tussen in totaal) en nu werd ik gister gebeld dat ze met een andere partij in onderhandeling zijn.. Achja, wij zoeken nu vrolijk verder :)

Vorige week nog een huis bezichtigd: prachtig groot herenhuis (180m2), maar aan doorgaande heule drukke weg.. Beneden verdieping hoeft weinig te gebeuren, 1e, 2e en vliering wel meer.. Mja, toch twijfels vanwege die drukke weg en het fijnstof dat deze weg met zich meebrengt.

Vriendlief belde zelfs net dat hij toch bij een huis vlakbij ons wil gaan kijken.. Staat voor 265.000 te koop op een behoorlijk goede locatie (huizen aan die straat zijn prijzig, sommigen rustig 6 ton of meer). Moeten wel wat dingen aan gebeuren, maar een kijkje nemen kan natuurlijk nooit kwaad.
Enige vervelende is.. héél veel huizen worden door één en dezelfde makelaar hier verkocht, word er een beetje simpel van dat we één bepaalde makelaar nu al bij drie verschillende huizen zijn tegengekomen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:58

Die straat is leuk belin!
Zit ik nu ook! Schoonouders wonen daar :j

Let wel dat nhg tot 250.000 gaat. Mocht je voor nhg willen gaan.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:59

Weten we, maar we gaan er stiekem vanuit dat er nog wel wat van de prijs af kan :P Ik PB je even!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:14

Ik kom me hier ook even melden. Het overvalt me momenteel even....

Ik ben al enige tijd bezig met de aankoop van een nieuwbouw woning. Er waren wat vragen over bepaalde zaken, die de makelaar niet kon beantwoorden, dus dat ging via de projectontwikkelaar en de aannemer. Het lijkt er op dat we het eens gaan worden. Als het goed is gaan ze begin volgende jaar beginnen met bouwen en de bouw duurt ong. een jaar.

In de verwachting dat de woningmarkt op slot zit en alles lang duurt heb ik 4 weken geleden mijn huis te koop gezet en wat gebeurt er? Volgende week wordt het voorlopig koopcontract getekend en ik moet begin februari verhuisd zijn. Dat ging wel hééél snel. Ik heb er een mooie prijs voor gekregen, dus ik heb echt veel geluk.

Maar nu komt het probleem. Ik heb nog geen vervangende woonruimte. Wel al rondgekeken op verschillende sites, maar de prijzen zijn erg hoog en je krijgt er niet veel voor. Hebben jullie tips?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:32

Qua huur bedoel je...?

Kan je geen te koop staande woning van iemand huren? Dat drukt voor die mensen toch weer de kosten :)

Ik verhuur mijn al jaren te koop staande woning ook al jaren... zou natuurlijk veel liever verkopen maar de huurders staan dikker in de rij dan de kopers :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:35

Idd huren via leegstandswet of tijdelijk in een zomer/vakantiehuisje?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:35

Antikraak huur, familie, vrienden, te koop staande huizen huren, particulier huren.