vonneke schreef:Dat wordt een zwaar aanrechtblad. Heb je wel in de gaten dat beton poreus is en dus heel snel vies is?
Betonlook vele malen eenvoudiger.
Dat wordt inderdaad zwaar, maar zeker niet poreus met de juiste lak/coating. Ik heb inmiddels flink gegooglet en technisch gezien moet het gewoon kunnen... Vroeg me vooral af hoe lastig dat in de praktijk is.
Popke schreef:Tink89 schreef:Iemand ervaring met het zelf storten van een betonnen aanrechtblad toevallig?
yep, een mal maken van betonplex platen (als ik het goed schrijf

) Goed afkitten en fijn beton in doen. Heeeeeel goed en waterpas laten uitharden. Let er bij de mal ook op dat je direct de wasbak en de kookplaat er goed in maakt.
Daarna polijsten en je kunt er een laag overeen doen waardoor het mat blijft maar wel waterdicht. Is echt heel mooi.
Hier komt het ook weer in de badkamer om de wasbak als we de badkamer gaan verbouwen komend jaar.
Beetje handig iemand kan het echt zelf. Wel wat gewicht dus met meerder mensen erop leggen.
Blijkbaar niet zo lastig dus... maar jullie maken dus een losse mal en verplaatsen daarna het blad? Ik kom online veel tegen dat mensen de onderplaat bovenop de keukenkastjes (en ondersteuning) laten liggen en rechtstreeks storten, waardoor het blad niet meer verplaatst hoeft te worden.