Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:52

:wave:

Ik kom even binnenvallen in de hoop dat iemand van jullie mij hier kan helpen.

Ik was vanmiddag bij de intratuin waar ik dit *klikklik* pareltje tegenkwam. Een soort stalen mand met een blad erop zodat hij ook kan fungeren als bijzettafeltje.
Nu was het bewuste ding van Riverdale en dus dik 120 euro. Ik dacht 'dat moet goedkoper kunnen', maar ik kan dus werkelijk waar niets vinden wat in de buurt komt..
Hebben jullie een idee waar ik iets dergelijks kan vinden voor een kleiner prijsje?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:59

Mintgroen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:09

Je hebt wel overal (action, Xenos) van die mandjes.. Dienblad erop en klaar??

Anne.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:13

Zover was ik ook al gekomen en de enige mand met blad die daar tussenstaan ligt in dezelfde prijsklasse als die van Riverdale.

Enn, "dienblad erop et voila" is niet helemaal wat ik zoek := Ben ik weer aan het hannesen met diameters, dienbladen die er scheef in/op vallen.. Nee, dat wordt m niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:14

Vogelkooi op zijn kop zetten? , de kringloop aflopen :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:21

Anne. schreef:
Zover was ik ook al gekomen en de enige mand met blad die daar tussenstaan ligt in dezelfde prijsklasse als die van Riverdale.

Enn, "dienblad erop et voila" is niet helemaal wat ik zoek := Ben ik weer aan het hannesen met diameters, dienbladen die er scheef in/op vallen.. Nee, dat wordt m niet..

ooh ik dacht dat je zelf wilde gaan knutselen :D

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:06

Ik val even binnen.

Mijn vriend en ik zijn pas geleden verhuisd naar een nieuwe woning en de deuren, kozijnen (zowel deuren en ramen) zitten in donkere beits. Alle muren zijn bakstenen en een deel van de muren wordt wit (vermoedelijk in kleur ivoor) geverfd zodat t lichter en frisser uitziet. De plafonden is van hout en ook gebeitst, maar die blijft origineel.

We willen zowiezo voor lichte (wit)tinten gaan, maar het is lastig met de kleuren kiezen, want we willen wittinten op de deuren, deurkozijnen, raamkozijnen en ja ook op de muren. Dus je ziet t al, het moet wel mooie contrast vormen als 1 geheel en niet 1 grote witte vlak wordt. :Y)

Wat voor kleur hebben jullie op de binnendeuren en kozijnen zitten?

Wat voor kleur zouden jullie gebruiken in onze situatie?

Als jullie foto's hebben voor beeldvorming, zou t fijn zijn! :D

Anne.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:45

Er zijn echt 10000'en verschillende tinten wit. Wij hebben gekozen voor gebroken wit/richting beige op de muren en de kozijnen van de deuren en ramen zijn gewoon wit-wit. Er is geen heel groot verschil, het vormt wel een geheel, maar geen enorm wit vlak.

(voor de foto moest ik er een beetje blauw bijhalen omdat de kleur vertekend werd richting geel. Bleh. :P )
*Foto*

Maar zo kun je hetzelfde doen met andere tinten wit. Zo zou je bijvoorbeeld ook richting het grijzige kunnen op de muren en dan lichter of helemaal wit op de kozijnen. Ik zou het trouwens niet omgekeerd doen (lichter op muren dan op kozijnen), maar dat is mijn smaak.. De vorige bewoners hadden alle kozijnen grijs :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:51

Mijn oude bewoners hadden oranje en goud en groen op de kozijnen en de deuren geel :') , geen aanrader :+

Grijs zal wel mooi pakken met wit :j

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:45

Wij hebben thuis net 1tint gebroken wit op de muren en dan een gebroke wit die wat geel achtig is op de deuren en kozijnen. Vind ik zelf erg mooi en niet te wit. Hebben we hele donkere houten parketvloer

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:14

Wij hebben alle muren en kozijnen in "warmwit", RAL code weet ik zo even niet. Vind het een rustig en mooi geheel. Een muur is grijs. Voordeel van wit als basis is dat je er alle kanten mee op kan.
Alle muren waren eerst roomwit/geelwit. Als je daar witte planken of een witte kast voor plaatst dan lijkt dat echt niet -O-

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:30

Warm wit, wellicht ral 9001?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:35

Ik ben voor 9003 gegaan. Ik vind 9010 veel te beige en 9001 eigenlijk ook nog.

Bij de praxis hebben ze kleurkaartjes waarop de muurkleur, de hoogglanskleur en de zijdeglanskleur naast elkaar staan. Die kunnen een hele fijne hulp zijn voor het maken van je keuze :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:12

Wij hebben 9001, op muren, kozijnen en deuren en zijn er erg blij mee. Wit met een warme ondertoon. Zal thuis eens een foto maken

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:55

Iemand ervaring met het zelf storten van een betonnen aanrechtblad toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:25

Dat wordt een zwaar aanrechtblad. Heb je wel in de gaten dat beton poreus is en dus heel snel vies is?

Betonlook vele malen eenvoudiger.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:51

Was dat nou Geerke die dat zelf had gedaan...?? Wil het hier met de volgende keuken ook doen. Goed glad maken(polijsten) en afwerken dan kun je er echt een mooi blad aan hebben

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:36

Tink89 schreef:

yep, een mal maken van betonplex platen (als ik het goed schrijf ;-)) Goed afkitten en fijn beton in doen. Heeeeeel goed en waterpas laten uitharden. Let er bij de mal ook op dat je direct de wasbak en de kookplaat er goed in maakt.
Daarna polijsten en je kunt er een laag overeen doen waardoor het mat blijft maar wel waterdicht. Is echt heel mooi.
Hier komt het ook weer in de badkamer om de wasbak als we de badkamer gaan verbouwen komend jaar.
Beetje handig iemand kan het echt zelf. Wel wat gewicht dus met meerder mensen erop leggen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:44

vonneke schreef:
Dat wordt een zwaar aanrechtblad. Heb je wel in de gaten dat beton poreus is en dus heel snel vies is?

Betonlook vele malen eenvoudiger.

Dat wordt inderdaad zwaar, maar zeker niet poreus met de juiste lak/coating. Ik heb inmiddels flink gegooglet en technisch gezien moet het gewoon kunnen... Vroeg me vooral af hoe lastig dat in de praktijk is.
Popke schreef:
Tink89 schreef:

yep, een mal maken van betonplex platen (als ik het goed schrijf ;-)) Goed afkitten en fijn beton in doen. Heeeeeel goed en waterpas laten uitharden. Let er bij de mal ook op dat je direct de wasbak en de kookplaat er goed in maakt.
Daarna polijsten en je kunt er een laag overeen doen waardoor het mat blijft maar wel waterdicht. Is echt heel mooi.
Hier komt het ook weer in de badkamer om de wasbak als we de badkamer gaan verbouwen komend jaar.
Beetje handig iemand kan het echt zelf. Wel wat gewicht dus met meerder mensen erop leggen.

Blijkbaar niet zo lastig dus... maar jullie maken dus een losse mal en verplaatsen daarna het blad? Ik kom online veel tegen dat mensen de onderplaat bovenop de keukenkastjes (en ondersteuning) laten liggen en rechtstreeks storten, waardoor het blad niet meer verplaatst hoeft te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:53

Als je hem behandeld is het goed te gebruiken. Ik vind het ruwe beton juist gaaf.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:03

afhankelijk van de grootte is het best te doen om het met een paar man erop te leggen. Ik weet niet hoe je de mal kunt maken op een bestaande keuken. Weet niet hoe de mal er dan uit moet zien. Wij hadden onderkant als bovenlaag gebruikt. Dus nogmaals gedaaid. Iets meer werk maar echt goed te doen.
Probeer anders eerst een kleine mal. Het kost niet veel dus kun je proberen of je het iets gaat vinden.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:11

Dit is onze woonkamer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:12

een aanrechtblad zou ik idd wel ter plaatse storten...dus mal plaatsen , bodem dichtmaken en storten...als het droog is de mal er af halen en verder afwerken, zo heb ik het gedaan zien worden in wat filmpjes op youtube

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:16

Mooi Nessa.

Ben benieuwd naar de betonkeukens...

Hier nu 4 dagen zonder keuken. Valt me alles mee. Geen water hebben is het ergste!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:30

Von, ik heb het niet in dit huis maar zodra de badkamer gedaan is zal ik het resultaat laten zien. Het staat nu op de planning voor komend jaar maar ons kennende houden we ons niet altijd aan de planning ;-) Kan dus ook al dit jaar worden. Beetje kijken wanneer hubs tijd heeft want die moet het toch gaan doen. Deze zomer zit hij vol met andere dingen.
Kun je niet even een tijdelijke kraan terug aansluiten voor het water?