Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joltsje schreef:tanx. qua aankoopmakelaar wel iemand op het oog eventueel.
mijn man zit in de hypotheken, dus die kan dat zelf berekenen (maar als het officieel is, wel ff een collega van hem nodig). en overwaarde op ons eigen huis is ook wel handig.
en klopt, zelfs in onze regio is dit niet mega duur.
hele schuur zit wel vol met asbest, dus daar moeten we op den duur wat mee
Joltsje schreef:ooh ik kom zo ff binnenvallen.,
afgelopen dinsdag bij een huis wezen kijken.
we zijn niet actief op zoek, maar dit was zo'n huis waar je dan langs rijdt en denkt "als dit ooit te koop komt" en nu staat het zomaar te koop.
18 bezichtigingen zijn er gepland en mensen op de wachtlijst. vandaag gebeld of we nog een 2e keer konden kijken, kon nog net. ergens vanmiddag.
maar jeetje mina zeg. je moet dus eigenlijk beslissen op een bezichtiging van 30 minuten. waarbij het ook nog eens de eerste indruk is. met een paard vind ik dat soms als pittig, dat je denkt. hoe moet ik nu weten of dit het goeie is. laat staan een huis. tsjonge jonge.
wat zijn jullie ervaringen hier in?
en qua bieden? ik zal ff een link sturen. huis staat in noord Friesland. wordt tegenwoordig ook gewoon overboden hier. ik kan dat eigenlijk geestelijk niet. en al helemaal niet met een mega bedrag.
huis is wel echt perfect. gewoon huis met stal, stukje land en paardenbak. geen dikke boerderij, want we zijn niet echte boeren. het huis staat wel aan een drukke weg. onze woonwijk en dus ook school van de kids is nog steeds het dichtsbijzijnde en dat maakt het ook wel echt perfect.
plan is om zelf 2 paarden er te houden en 2 in pension.
maar hoe dan ook, ik wordt nu wat zenuwachtig, want ik denk echt dat er vet wordt overboden. dus ja hoe graag willen we het en wat voor bod gaan we doen?
https://www.funda.nl/detail/koop/damwal ... /89522508/
(ik mag deze link wel delen toch?)
knollentuin schreef:Joltsje schreef:ooh ik kom zo ff binnenvallen.,
afgelopen dinsdag bij een huis wezen kijken.
we zijn niet actief op zoek, maar dit was zo'n huis waar je dan langs rijdt en denkt "als dit ooit te koop komt" en nu staat het zomaar te koop.
18 bezichtigingen zijn er gepland en mensen op de wachtlijst. vandaag gebeld of we nog een 2e keer konden kijken, kon nog net. ergens vanmiddag.
maar jeetje mina zeg. je moet dus eigenlijk beslissen op een bezichtiging van 30 minuten. waarbij het ook nog eens de eerste indruk is. met een paard vind ik dat soms als pittig, dat je denkt. hoe moet ik nu weten of dit het goeie is. laat staan een huis. tsjonge jonge.
wat zijn jullie ervaringen hier in?
en qua bieden? ik zal ff een link sturen. huis staat in noord Friesland. wordt tegenwoordig ook gewoon overboden hier. ik kan dat eigenlijk geestelijk niet. en al helemaal niet met een mega bedrag.
huis is wel echt perfect. gewoon huis met stal, stukje land en paardenbak. geen dikke boerderij, want we zijn niet echte boeren. het huis staat wel aan een drukke weg. onze woonwijk en dus ook school van de kids is nog steeds het dichtsbijzijnde en dat maakt het ook wel echt perfect.
plan is om zelf 2 paarden er te houden en 2 in pension.
maar hoe dan ook, ik wordt nu wat zenuwachtig, want ik denk echt dat er vet wordt overboden. dus ja hoe graag willen we het en wat voor bod gaan we doen?
https://www.funda.nl/detail/koop/damwal ... /89522508/
(ik mag deze link wel delen toch?)
7 ton voor zo een perceel en huis!! Koopje zeg ik- (regio duur west nederland)
gillian schreef:Wij hadden vandaag de overdracht van ons nieuwe huis bij de notaris.
Helemaal happy!
Morgen beginnen met schilderen enz.
Eind oktober is de overdracht van onze huidige woning.
gillian schreef:Wij hadden vandaag de overdracht van ons nieuwe huis bij de notaris.
Helemaal happy!
Morgen beginnen met schilderen enz.
Eind oktober is de overdracht van onze huidige woning.
Bielsje schreef:Oeh, nieuw huis op 5 minuten klinkt wel heel handig Gillian. Ik heb vandaag de verkoper/buurman gebeld of hij even wat voor me op wilde meten zodat ik geen uren in de auto hoefde te zitten
![]()
Leuk Mavantos! Klinkt allemaal goed gepland![]()
En ik denk dat ik even moet Googlen naar waterdicht laminaat, nog nooit van gehoord![]()
Ik ben echt met verschrikkelijke dingen bezig. Zoektocht naar een 2de hands keuken en waar ik al een paar dagen aan het "zeiken" was dat mensen echt hele rare indelingen maken, is manlief daar nu gelukkig ook achter...
Geen maten erbij, of dat bij contact de prijs ineens veel hoger blijkt en weet ik het allemaal... Wat een verschrikking![]()
En op zoek naar een goedkoop dressoir, dat helpt ook niet mee bij mijn vertrouwen in de mensheid![]()
Maar ik heb al verf. Had ik dure verf voor het huidige huis gekocht, want wie wist hoelang dat nog mee moest gaan... Heb ik nu toevallig dezelfde in een heel iets mindere versie (qua schrobkwaliteit) voor weinig op de kop kunnen tikken, dus die gaat hier op de muur en dan gaat de dure mooi mee
Spoiler:
Waarschijnlijk gaan we ontdekken dat de muren helemaal niet beschilderbaar zijn nadat het behang eraf is
Bielsje schreef:Oeh, nieuw huis op 5 minuten klinkt wel heel handig Gillian. Ik heb vandaag de verkoper/buurman gebeld of hij even wat voor me op wilde meten zodat ik geen uren in de auto hoefde te zitten
![]()
Leuk Mavantos! Klinkt allemaal goed gepland![]()
En ik denk dat ik even moet Googlen naar waterdicht laminaat, nog nooit van gehoord![]()
Ik ben echt met verschrikkelijke dingen bezig. Zoektocht naar een 2de hands keuken en waar ik al een paar dagen aan het "zeiken" was dat mensen echt hele rare indelingen maken, is manlief daar nu gelukkig ook achter...
Geen maten erbij, of dat bij contact de prijs ineens veel hoger blijkt en weet ik het allemaal... Wat een verschrikking![]()
En op zoek naar een goedkoop dressoir, dat helpt ook niet mee bij mijn vertrouwen in de mensheid![]()
Maar ik heb al verf. Had ik dure verf voor het huidige huis gekocht, want wie wist hoelang dat nog mee moest gaan... Heb ik nu toevallig dezelfde in een heel iets mindere versie (qua schrobkwaliteit) voor weinig op de kop kunnen tikken, dus die gaat hier op de muur en dan gaat de dure mooi mee
Spoiler:
Waarschijnlijk gaan we ontdekken dat de muren helemaal niet beschilderbaar zijn nadat het behang eraf is
Bielsje schreef:Spannend Tink89!
Als het behang laten zitten ook maar een heel klein beetje een optie was dan had ik dat absoluut gedaan![]()
Het is dus ook niet glad Mavantos? Wij willen een klik vloer kopen voor de toekomstige bovenverdieping, en een groot gedeelte daarvan leggen we tijdelijk beneden in de huidige woning. En een ikea keuken klinkt misschien goedkoop, maar we zoeken goedkoop goedkoop goedkoopst![]()
Liefst onder de 1500 euro incl apparaten. Het is maar voor 5 jaar (hoop ik) en het hoeft niet mooi te zijn, maar wel functioneel. Ik had niet gedacht dat daar zoveel uitdaging in zat
Tink89 schreef:Wij hebben idd ook een ikea-keuken. Wel met een granieten blad van de steenboer, een kokendwaterkraan en een kookplaat en gootsteen van een andere winkel. Prachtig geworden, al zeg ik het zelf.
En ik geloof niet in waterdicht laminaat. Dweilen met een vochtige doek kun je het altijd, maar plasjes water erop moet je toch echt meteen weghalen. En ik vind ons pvc vele malen krasvaster dan laminaat eigenlijk.
Ons eventuele nieuwe huis is voorzien van leisteen. Dat vind ik leeeeeeelijk, maar wel oerdegelijk. Dus wellicht mag het blijven liggen.
mavantos schreef:Tink89 schreef:Wij hebben idd ook een ikea-keuken. Wel met een granieten blad van de steenboer, een kokendwaterkraan en een kookplaat en gootsteen van een andere winkel. Prachtig geworden, al zeg ik het zelf.
En ik geloof niet in waterdicht laminaat. Dweilen met een vochtige doek kun je het altijd, maar plasjes water erop moet je toch echt meteen weghalen. En ik vind ons pvc vele malen krasvaster dan laminaat eigenlijk.
Ons eventuele nieuwe huis is voorzien van leisteen. Dat vind ik leeeeeeelijk, maar wel oerdegelijk. Dus wellicht mag het blijven liggen.
Het is geen waterdicht laminaat, maar waterbestendig. Het laminaat blijft opgebouwd uit houtvezels, maar heeft een extra coating en de groeven zijn extra beschermd tov normaal laminaat. Je ziet hier overigens niks van, het is gewoon laminaat. Je kan dus gerust een glas water laten vallen en het te vochtig dweilen. Ik zou er idd geen emmer water overheen gooien en dan niet droogmaken, maar dat doe je bij geen enkele vloer naar mijn inziens.
Laminaat is veel harder dan PVC. Onze PVC vloer is vrij krasgevoelig en daarnaast is een PVC vloer ook ongezond ivm o.a. de weekmakers die erin zitten. Prima als je geen kinderen en huisdieren hebt die aan de vloer likken, maar mijn inziens met kinderen en huisdieren niet wenselijk. Het wordt niet voor niets soms het nieuwe asbest genoemd. Nieuw en duurder PVC is minder ongezond dan de oude en goedkope variant, maar het blijft toch plastic.
Mocht je geen laminaat willen zou ik eerder een houtlook tegel adviseren dan PVC.