Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:29

Ik lees nog steeds mee. Huis van een kennis stond te koop voor 4,5 ton en ging weg voor 5,1. Ander huis hier in de buurt stond te koop voor 2,6 ton en ging weg voor 3,2 ton.. echt bizarre prijzen (Amersfoort/Leusden)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:46

Trui schreef:
hahahah waarom zou dat niet dezelfde geweest kunnen zijn omdat dat Dokkum is ? :)

Balen zeg! Helaas echt idioot deze tijd

Zag dat je in capella a/d IJssel woont, dus eigenlijk een vooroordeel dat je vast niet in het noorden zoekt haha!

Deze prijzen zijn inderdaad niet best..
Wij hebben het voordeel dat we een huis hebben die geen hypotheek meer heeft, daardoor veel eigen geld. Qua lening zitten we vrij gemiddeld, we hebben beide een goede baan, echter werk ik maar 18 uur en heb ik een studieschuld.

Inge; vraagprijs was zo’n 15.000 onder de echte max, we hebben uiteindelijk 7.000 overboden met een brief van toelichting qua voorbehoud en wie wij waren.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:49

We zoeken dus weldegelijk in het noorden :p

Wij hebben bewust de keuze gemaakt om niet méér te lenen. We kunnen het wel, en mogen het ook, maar we willen het gewoon niet. Wij hadden ook 250 voorbehoud uiteindelijk (voor onvoorziene zaken) maar het had echt niks uitgemaakt. 5,5+ ton had ons echt te gek geweest..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:06

Trui schreef:
We zoeken dus weldegelijk in het noorden :p

Wij hebben bewust de keuze gemaakt om niet méér te lenen. We kunnen het wel, en mogen het ook, maar we willen het gewoon niet. Wij hadden ook 250 voorbehoud uiteindelijk (voor onvoorziene zaken) maar het had echt niks uitgemaakt. 5,5+ ton had ons echt te gek geweest..

Wij zoeken ook in een lagere klasse dan dat we kunnen betalen maar ik denk ook echt.. Dan moet het er ook maar voor getaxeerd worden. En moet je het wel willen kopen voor een bedrag waar de woning niet voor getaxeerd wordt? Dan koop je iets dat echt zwaar onder water staat bij voorbaat.

Wij hebben nu 31000 overboden dus het zal mij benieuwen.

Lughnassadh

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:19

Balen voor jullie beide!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:51

Bizar die bedragen. En balen voor jullie!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 01:31

Winged schreef:
NoGo: Niet in de verleiding gekomen? _O-

Neehoor nog niet misschien!
Je moet er dan ook weer iets voor terugkopen!
En als mijn huis vanaf het bod tot nu in 2,5 maand 50 stijgt wil ik mijn god niet weten wat mensen overbieden :')

Iedereen die is overboden, echt super balen -O-
Volgens mij kan je beter blijven zitten als je niet ergens weg moet, want wat er nu in de huizenmarkt gebeurt is echt bizar :(

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:15

De woningmarkt is echt gek geworden :')
Zaterdag belde mijn zus met de boodschap dat ze iemand voor mijn woning had.
Ja leuk, gezegd wie de makelaar was en dat ze maar moest bellen.
Hij kan nu elk moment op funda verschijnen :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:19

Hier gaan horsii en ik volgende week met zijn 4e een woning (dubbele bewoning) bezichtigen. Maar al giga veel animo dus zal ook niks worden, zal giga overbieden worden denk.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:14

Het lijkt wel steeds erger te worden. Ben zo blij met mijn nieuwbouwhuis. Echt een koopje

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:20

_xManadisx_ schreef:
Het lijkt wel steeds erger te worden. Ben zo blij met mijn nieuwbouwhuis. Echt een koopje

Ik heb nog geen betaalbare nieuwbouw gezien helaas dus nog steeds alle hoop op vrijdag /maandag

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:52

Oh wat jammer :( ik heb 232.000 neergelegd voor 109m2 en tuin. Maar komt nog wel zeker 50.000 extra kosten bij

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:54

_xManadisx_ schreef:
Oh wat jammer :( ik heb 232.000 neergelegd voor 109m2 en tuin. Maar komt nog wel zeker 50.000 extra kosten bij

Ah dat zou mooi zijn. Ik zie hier alleen rond de 4 ton en onze max all in is 330.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:11

Trui schreef:
Helaas zijn ook wij overboden :(
vp was 479 en er is minimaal 5,5 ton voor betaald uiteindelijk

edit: Was omgeving Wolvega, Friesland

Stille (nog steeds) meelezer (inmiddels al een poos geleden verhuisd :D) hier; Was dat een huis in Munnekeburen? Ik weet niet hoe dichtbij Wolvega je zoekt, of welk type huis, maar wij wonen nu zo’n 10 km van Wolvega en hier in het dorp staat al een paar weken een heel leuk (althans; mijn mening :) ) vrijstaand huis te koop net onder de 5 ton. Wellicht heb je die al gezien, maar anders wil ik je wel een linkje sturen?

Wij hadden mazzel begin vorig jaar dat we nog wat onder de vraagprijs konden bieden. Maar goed, ons oude huis, hier 5 km vandaan, ging ook onder de vraagprijs weg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:51

@AppleSter
Woon jij in Munnekeburen?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:52

_xManadisx_ schreef:

Mag ik vragen waar die €50.000 in zit? Laat je een uitbouw plaatsen, of zit het meer in kleine meerwerk dingen, zoals stopcontacten verplaatsen etc? Of heb je ook alle kosten voor de afwerking al meegerekend? (Wij overwegen nieuwbouw, maar vind het lastig om de bijkomende kosten in te schatten.)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:32

xSwanHeart schreef:
_xManadisx_ schreef:

Mag ik vragen waar die €50.000 in zit? Laat je een uitbouw plaatsen, of zit het meer in kleine meerwerk dingen, zoals stopcontacten verplaatsen etc? Of heb je ook alle kosten voor de afwerking al meegerekend? (Wij overwegen nieuwbouw, maar vind het lastig om de bijkomende kosten in te schatten.)

Kijk even in het nieuwbouw topic, daar vind je veel informatie. Reken op zo'n 50k extra ivm de badkamer, keuken, vloeren, muren, raambekleding, tuin aanleg. Eventueel uitbouw, dakkapel, wat extra stopcontacten.

Wij waren 100k extra kwijt voor ons huis iig.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:50

Dat topic ken ik inderdaad, maar blijf het lastig vinden om in te schatten. De woning die wij op het oog hebben is groot genoeg (dus geen uitbouw/dakkapel nodig), krijgt een complete (nette) badkamer en komt met een basic keuken met luxe apparatuur, zonnepanelen en vloerverwarming in de gehele woning. Dan blijft er op het eerste gezicht (buiten de afwerking van de woning) weinig meerwerk meer over. In dat geval lijkt 50k me een vrij ruime schatting, maar of dat dan ook echt zo is... In ons huidige nieuwbouw huurappartement was het een kwestie van schilderen en vloer leggen, maar dat is voor koop vast te simpel gedacht? :o?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:59

xSwanHeart schreef:
Dat topic ken ik inderdaad, maar blijf het lastig vinden om in te schatten. De woning die wij op het oog hebben is groot genoeg (dus geen uitbouw/dakkapel nodig), krijgt een complete (nette) badkamer en komt met een basic keuken met luxe apparatuur, zonnepanelen en vloerverwarming in de gehele woning. Dan blijft er op het eerste gezicht (buiten de afwerking van de woning) weinig meerwerk meer over. In dat geval lijkt 50k me een vrij ruime schatting, maar of dat dan ook echt zo is... In ons huidige nieuwbouw huurappartement was het een kwestie van schilderen en vloer leggen, maar dat is voor koop vast te simpel gedacht? :o?

Vloeren, muren stucen, extra stopcontacten, basis badkamer en keuken is soms ook compleet onlogisch ingericht. Lode leidingen, tuin..

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:41

Brainless schreef:
@AppleSter
Woon jij in Munnekeburen?

Ik pb je ff

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:28

Gisteravond is mijn woning op funda gekomen. Vanochtend werd ik gebeld dat de twee kijkdagen al vol zitten :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:30

Lieszje schreef:
Gisteravond is mijn woning op funda gekomen. Vanochtend werd ik gebeld dat de twee kijkdagen al vol zitten :')

Hard gaat dat dan he ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:34

Ja echt bizar, bij mijn vriend ging het wel iets minder hard een halfjaar geleden.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:35

Ik heb eind maart/ begin april verkocht en toen hebben ze hem op dinsdag om 16.30 of zo online gezet en woensdag voor 12 uur hadden de twee dagen inderdaad ook vol :j

Doen ze bij jou ook op inschrijving bieden of dat niet? Moet zeggen dat ook dat hier wel heel mooi soepel verliep :)

Nu volgende week de overdracht.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:42

Tot volgende week donderdag om 15:00 kunnen mensen een bod neerleggen. Daarna gaan we de biedingen bespreken :)