Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gypsy schreef:Deze plant heeft geen kinderwens en dat moet je respecteren.
Kijk nou wat ik gekregen heb!![]()
Een hazenpootje. Ik vind het meer spinnenpoten haha!
[ [url=m/foXGzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze ook gekregen van dezelfde vriendin, ze heeft hem zelf gestekt maar weet helaas niet hoe hij heet.
[ [url=m/GyXOmK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Van mij heeft ze dan weer sansevieria en aloë vera gekregen, die groeiden allebei uit hun pot. We hebben met 2 man aan de sansevieria moeten trekken om hem eruit te krijgen.En wat er uit kwam was genoeg om 5! nieuwe potten te vullen. Afijn dan heb ik altijd een last-minute housewarming gift in huis.
Of ik raak ze niet kwijt en dan heb ik er over 2 jaar 20, dat kan ook...
Je ziet het ik ben helemaal aangestoken met het plantenvirus door dit topic.
Amber_anne schreef:Aaltjes helpen wel tegen de larven in de grond, verder kan je roofwantsen gebruiken voor de volwassen trips in combinatie met gele plakstrips
Je kan ook nog chemisch besteijdingsmidsmiddel gebruiken als je dat liever hebt
Coconut schreef:Amber_anne schreef:Aaltjes helpen wel tegen de larven in de grond, verder kan je roofwantsen gebruiken voor de volwassen trips in combinatie met gele plakstrips
Je kan ook nog chemisch besteijdingsmidsmiddel gebruiken als je dat liever hebt
Hoeft niet chemisch te zijn hoor. Ik heb hier een prima biologisch middel die ook goed is om preventief te gebruiken. Ik spray mijn planten hier elke 6 weken preventief mee in.
idinn schreef:Wat moet ik hier nou mee..
[ [url=m/F1Pm46.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/boCISt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zou die wat aankunnen met een mosstok?
Hij staat in de vensterbank.. en hij hoeft niet perse te eindigen als zijn halfbroer:
[ [url=m/lgYWyr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daar knip ik straks de toppen uit, want ik wil wel eens een keer m'n raam zemenAls ze willen wortelen kunnen ze erna terug. Onderaan zit geen blad, maar ga zien als ik die kort terugknip of er wat gebeurd nog.
ontherun schreef:Waar hebben jullie de neemolie vandaan? En moet die verdunt met water om te sprayen of niet? Ik wil toch echt mijn planten die de verbouwing overleeft hebben even vertroetelen en plagen voorkomen. De aaltjes hebben vooralsnog goed hun werk gedaan ik mijn strijd tegen de rouwvliegjes gelukkig.
Helaas heeft mijn stromanthe het niet overleeft, monster thank god wel, net als mijn hangers.
ontherun schreef:Waar hebben jullie de neemolie vandaan? En moet die verdunt met water om te sprayen of niet? Ik wil toch echt mijn planten die de verbouwing overleeft hebben even vertroetelen en plagen voorkomen. De aaltjes hebben vooralsnog goed hun werk gedaan ik mijn strijd tegen de rouwvliegjes gelukkig.
Helaas heeft mijn stromanthe het niet overleeft, monster thank god wel, net als mijn hangers.
idinn schreef:Wat moet ik hier nou mee..
[ [url=m/F1Pm46.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/boCISt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zou die wat aankunnen met een mosstok?
Hij staat in de vensterbank.. en hij hoeft niet perse te eindigen als zijn halfbroer:
[ [url=m/lgYWyr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daar knip ik straks de toppen uit, want ik wil wel eens een keer m'n raam zemenAls ze willen wortelen kunnen ze erna terug. Onderaan zit geen blad, maar ga zien als ik die kort terugknip of er wat gebeurd nog.