[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:11

Klopt. Bij oudere huizen, zeker als ze een paar keer gerenoveerd zijn, is het echt link en ga je snel over budget heen.

Wij hebben in 2015 een chalet gekocht van 60m2 en van binnen helemaal opgeknapt, incl aanbrengen verwarming, cv, keuken, badkamer, plafonds, elektra, wandje verplaatsen etc. Alles zelf gedaan, en nog steeds dik 20k erin zitten. Het was voor ons een project, waar we nu nog steeds af en toe mee bezig zijn. We hebben er ontzettend veel van geleerd, dat wel! Maar bij nader inzien was plat gooien en iets beter/groter bouwen beter geweest. Misschien nog iets duurder, maar wel beter.

En we hadden gezegd dat we het zo niet nog een keer gingen doen.

Vanmiddag gaan we dus naar die bungalows kijken. Denk dat de ene wel af gaat vallen, maar de andere hebben we echt wel interesse in. Laat dat nou ook een mega project zijn :')

Edit, sorry Boooo :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:29

Doe het niet Prairy!! Ik heb dagelijks spijt :+

en dan doen wij niks zelf, erg he

Nee klushuizen laat ik in de toekomst links liggen. Veel te veel gezeik.

Sorry Booo!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:31

Ik wil ook een bungalow!! :')

Welke gaat afvallen, die hoerenkiet of juist niet? :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:33

Maar hij ligt zo mooi hahaha. En ik weet al dat de binnenwanden niet constructief zijn dus die kunnen er makkelijk uit, het dak (plat) is recent vervangen.

En er zijn zoveel mogelijkheden mee :P

En heel eerlijk, ik bouw liever ook iets nieuws, maar dat krijgen we financieel niet rond. Dan ga ik nog meer de boot in dan met deze verbouwing, ook al zien we hier ook al snel een ton in gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:39

Wij hebben ook een mega klushuis gekocht, en ik zou er zelf ook niet meer zo snel aan beginnen...

Maar, we hebben nu wel huis exact zoals wij zouden willen voor een veel lagere prijs.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:47

Gefeliciteerd voor de kopers!
En klushuizen, nee ook niks voor mij als vrouw alleen met 2 linker handen.

Ik heb 2 bezichtigingen staan. Allebei niet helemaal de buurt van mijn voorkeur maar wel een buurt die erg aan het opknappen is. Wel in het juiste dorp.
1 huis binnen budget maar daar moet ik de keuken wel aanpakken (echt mini) een muur slopen en deur verplaatsen. 3 slaapkamers incl. Zolder. Hoekhuis
1 huis boven budget maar wellicht nog wat mogelijk en wel helemaal af en voldoet aan bijna al mijn wensen en zelfs mijn smaak. Hoef ik nauwelijks iets aan te doen. Enige minpunt is een kleine lage koelkast in de keuken (wel inbouw). 4 slaapkamers incl zolder. Tussenwoning

Ben benieuwd. Vanmiddag en maandag kijken.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:11

Een klushuis gaan wij echt niet aan beginnen. Mijn vriend vind de muren schilderen al werk genoeg zeg maar :+

Wij zijn ondertussen nog steeds rustig aan het bieden :)) We zitten nu zo'n 5000 uit elkaar en zij zijn 'aan zet'. Dus we gaan er vanuit dat we er wel uit gaan komen :)
Ondertussen hebben we nog een hypotheekgesprek gehad en daar hadden we wel een heel fijn gevoel bij. Financiering zou ook geen probleem worden, dus dat scheelt dat we ons daar niet echt zorgen over hoeven te maken. Vanmiddag gaan we nog naar een andere, maar daar is het even afwachten of ze ons echt goed kunnen adviseren. Het eerste contact aan de telefoon gaf niet heel vertrouwen (ze wilde gegevens van mijn vriend zijn bedrijf die nu nog niet officieel aan te leveren zijn, maar volgens haar moest dat wel echt. Hartstikke leuk bedacht natuurlijk, maar als ze er niet zijn, zijn ze er niet.. :Y) ). Het valt me wel op dat elke hypotheekverstrekker weer andere documenten aangeleverd wilt krijgen (naast de standaard dan), wel typisch..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:58

Phylos: Hoe was vanmiddag?

Speechless: Die hypotheekadviseurs verbazen mij niks meer :')
Volgens de Hypotheker en een plaatselijke adviseur kunnen wij absoluut geen hypotheek krijgen door het contract van mijn man (payroll fase 3).
En volgens de Rabobank en een andere plaatselijke adviseur is dat geen enkel probleem :+

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:23

djuulsie schreef:
Was er veel animo voor het huis Floorsil?

Volgens mij best wel. Bod is ingediend. Maar verwacht geen resultaat hebben 7% onder de vraagprijs geboden. Het is een huis waar je een hoop winst op kan maken dus verwacht dat ze wel minstens de vraagprijs voor willen hebben.We horen het volgende week. Idd spannend

FatCat

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:19

Vandaag de sleutels gekregen. :D

Bedankt aan iedereen voor de goede raad en meeleven. En allemaal erg veel succes toegewenst in jullie eigen zoektocht.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:21

Veel woonplezier! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:22

Leuk Fatcat!
Wij zijn ook echt aan het aftellen.. we hebben nog niet eens alles rond :+

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:57

Hihi ik zit midden in een klushuis. Wij doen bijna alles zelf. Alleen gasaansluiting, cv vervangen, dubbel glas en buitenboel schilderen besteden we uit.

Verder nieuwe keuken, badkamer, behangen, stucen etc gewoon zelf (ik heb er een topic over lopen).

Ik zou het zo weer doen. Dan wel met iets meer budget en zonder er zelf in te wonen maar ik vind het echt leuk!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:22

Booooo schreef:
Phylos: Hoe was vanmiddag?

Speechless: Die hypotheekadviseurs verbazen mij niks meer :')
Volgens de Hypotheker en een plaatselijke adviseur kunnen wij absoluut geen hypotheek krijgen door het contract van mijn man (payroll fase 3).
En volgens de Rabobank en een andere plaatselijke adviseur is dat geen enkel probleem :+

Viel wat tegen. De ruimtes, het onderhoud, schilderwerk en de buurt. Zeker achter zit je zo tegen de andere tuinen en huizen te koekeloeren.
Maandag nog 1. Ben er langs gefietst. Buurtje lijkt wel oké. Aantal huizen in de straat zijn mooi opgeknapt van buiten, waaronder deze. Merendeel heeft nog wel van die houten planken aan de voorkant. Ik vind de prijs wel echt bizar hoog voor de buurt en soort huis. Dat kan en wil ik sowieso niet betalen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:25

Ik volg je topic Elize, erg leuk. Maar wat een klus en dat met gezin

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:36

Jammer dat het niets was!

Maar ik moet zeggen dat we wel 'verzachtende' omstandigheden hebben. Helft van de tijd wonen we bij mijn ouders. Onze zoon slaapt vannacht pas de eerste keer hier. Hij is 2 en is heel rustig/verantwoordelijk. Kan hem hier redelijk veilig rond laten lopen. Als we zeggen dat iets niet mag is (omdat het gevaarlijk is) doet hij het ook niet. Vermaakt zich prima in zijn eentje gedurende een poosje. Wil zelfs graag meehelpen :').

Dochterlief is nu 6 maanden en nu al een losgeslagen projectiel. Had het met mijn ma er nog over dat we dit niet hadden kunnen doen zo als zij ouder is. Roust nu al alles van tafel en als ze iets wil duikt ze er zonder twijfel op af. Probeert nu al te gaan staan.. Kan haar godzijdank nu in de box leggen en ze slaapt overdag.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:10

Interessante middag gisteren...

De voormalige hoerentent wordt het inderdaad niet voor ons. De bovenverdieping hebben ze heel netjes opgeknapt maar de benedenverdieping moet nog helemaal gedaan worden. En aangezien wij maar met zijn 2en zijn, zouden we die eigenlijk helemaal niet gebruiken, dat vind ik dan zonde van het geld. Ook ligt hij echt aan de N weg en die hoor je heel goed omdat er weinig bomen en struiken staan. Gelijk ook eerlijk tegen de makelaar gezegd dat die hem niet ging worden, voor die mensen ook fijn om gelijk te weten.

Het andere mystery huis is mijn man helemaal enthousiast over, ik heb iets meer tijd nodig merk ik. Het is zo groot!

'Voordeel' is dat het 2 huizen aaneen zijn, en dat we in het kleine deel een beetje budget kunnen opknappen zodat we er prima kunnen wonen tijdens het verbouwen van het hoofd gedeelte. De eigenaar was ook bij de rondleiding en dat was heel fijn, hij is net als zijn zoon bouwvakker, en een goede, en heeft het huis zelf gebouwd. Het is ook slim gebouwd, je kunt alle binnen muren weghalen zonder dat de constructie problemen oplevert.

Nu ben ik zelf best handig met huizen indelen en ruimtelijk inzicht heb ik ook wel, maar hiervoor zou ik toch een architect willen vragen om te helpen met een goede indeling.

Nog maar een keer (of 2) terug om te kijken, het was teveel voor 1x...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:36

Dat mysteriehuis klinkt fijn prairy!

Ik ben jaloers op de snelle overdracht in NL.
In belgie is dat gewoon vier maand ongeveer.

Maar ik bel volgende week es met notaris voor stand van zaken.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:22

Klinkt spannend Prairy! Idd goed over nadenken.

@optiwolk: wij moeten nog 5 mndn wachten :(

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:57

Om half 11 is de taxatie van ons huis en vanmiddag gaan we de koopovereenkomst tekenen :):) Dan hebben we ook gelijk alle documentatie compleet voor de hypotheekaanvraag *\o/* hopelijk eind deze week alles rond!!

Hoe is bij iedereen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:36

Gefeliciteerd!!! Heel veel plezier en sterkte de komende tijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:50

Onze hypotheek aanvraag loopt nog, huis is getaxeerd boven de koopsom en we kunnen een fijn bedrag meefinancieren voor verbouwingen!
Gister ook de afspraakbevestiging van de notaris gehad, als alles goed blijft gaan is over 4,5 week de overdracht al! :oo :D :):)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:51

Spannend Shanna!!! :):)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:32

Spannend Djuulsie en Shanna!

Wij hadden gisteren een eindbod gedaan, zaten nog 4000 uit elkaar en zijn in het midden gaan zitten. Makelaar zei ons ook dat de verkopers zogezegd ongeduldig zouden worden en we in het midden moesten gaan. Dat hebben we dus gedaan (als eindbod benoemt ook), maar vandaag kregen we een tegenbod >;) , van 1000 meer, met de melding dat de rek eruit was. Wij vinden het nogal raar dat we op een eindbod alsnog een tegenbod krijgen..
Nu weten we niet zo goed wat te doen :+ Aan de ene kant hebben we zoiets van dat we al ons eindbod gedaan hebben en daar dus eigenlijk bij willen blijven (ook uit principe een beetje :Y) ), maar de kans lopen dat de hele deal niet doorgaat op 1000 euro is ook zo wat.. Maar wellicht is dat ook wel hun tactiek om ons zo te proberen te laten denken.. De makelaar zei wel dat er vandaag ook een bezichtiging was, maar wellicht is dit ook gewoon om er druk achter te zetten gezegd.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:04

Ik lees af en toe nog mee in dit topic.
Speechless, toen wij ons huis kochten bijna 2 jaar geleden bleef het ook duurder dan we eigenlijk wilden.
Is het principe en die €1000 het waard om het huis mis te lopen? Zo ja dan is dit niet het huis voor jullie.
Wij hebben wel wat meer dan €1000 meer betaald, en eerlijk, ik sta er geen moment meer bij stil. En ook in de hypotheek merk je het eigenlijk niet, wat is dan €1000 op zo’n bedrag?