[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:45

Wij gaan volgende week een voorlopig koopcontract tekenen *\o/*

Mri

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:46

Spannend Moonsparkle!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:47

Spannend!

Wij wachten nog op het antwoord van de bank en dan langs de notaris nog om te tekenen! En dan alles eindelijk rond!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:00

Spannend moonsparkle!

Wij hebben een afspraak om zaterdag een huis te bezichtigen. Zijn er nu al helemaal weg van dus zit al behoorlijk in spanning. Hoop maar dat het niet weer voor onze neus wordt verkocht.
Het rare is alleen dat ik vorige week donderdag heb gebeld voor een afspraak om te bezichtigen. Ze gaf aan dat ik een mail zou krijgen met een bevestiging. Maandag had ik nog geen mail ontvangen dus maar even gebeld. Nu gaf ze aan dat we een mail krijgen zodra de verkopers accoord geven dat we mogen komen kijken. Inmiddels zijn we een week verder en heb nog steeds geen mail ontvangen.
Wat zouden jullie doen? Nog een keer bellen? Voel me dan een beetje opdringerig..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:10

Bellen en zeggen dat t vervelend vind om te bellen en niet opdringerig ovet wil komen maar wel graag bevestig wil. :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:57

Ik zou er gewoon eventjes achteraan bellen :))

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:36

Als je zelfs nog post van de belastingdienst krijgt dan staan die mensen nog ingeschreven op jou adres. Ik zou daarbij echt even navragen bij de gemeente of er meer mensen op jou adres ingeschreven staan en vervolgens een onderzoek laten instellen. Dan zijn ze met een paar maanden weer uitgeschreven.

Ik krijg ook nog steeds post van de vorige bewoners, maar ik heb geen adres van ze. Weet dat ze in de buurt wonen maar geen idee waar. Eerste half jaar heb ik alles retour gestuurd, maar toen ik dezelfde dingen alsmaar opnieuw bleef krijgen, ben ik daarmee gestopt. Nu gaat alles gewoon rechtstreeks de prullenbak in.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:43

Shiloh schreef:
Als je zelfs nog post van de belastingdienst krijgt dan staan die mensen nog ingeschreven op jou adres. Ik zou daarbij echt even navragen bij de gemeente of er meer mensen op jou adres ingeschreven staan en vervolgens een onderzoek laten instellen. Dan zijn ze met een paar maanden weer uitgeschreven.

Het aantal ingeschrevenen op een adres is van invloed op de hoogte van belastingen en allerlei overheidsregelingen, bijvoorbeeld korting op een (eventuele) uitkering bij samenwonen.
Dus dit moet je dan echt heel snel goed laten zetten, want je krijgt er echt ellende mee.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:29

Belasting post is idd wel iets om even achter aan te gaan...wij kregen zelfs al vrij snel een telefoontje van de gemeente toen wij ons vorige huis in zijn gegaan.
Of wij in waren gaan wonen bij iemand ... hadden de vorige bewoners zich dus ook niet uitgeschreven... maar dit is door de gemeente zelf opgepakt, wij hebben ze doorverwezen naar de wbv voor contactgegevens van de vorige bewoners

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:50

Ik heb anders bij inschrijving direct adres doorgegeven van vorige bewoner. Had zich ook niet uitlaten schrijven. Kreeg alsnog paar keer post van de belastingdienst. Was maar een paar keer en uit zichzelf op gehouden.

Onderzoek instellen doet de gemeente, hoef je zelf niet te doen. Zij maken gewoon melding dat die persoon er niet meer zou wonen.

Overigens blijft het elders ook raar, want officieel moet je een machtiging of akkoordverklaring van de huidige bewoner hebben als je daar komt inwonen. Anders kun je je wel op elk willekeurig adres in laten schrijven.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:55

Wij hebben morgen weer een kijker := , zo raar eerste weken ook veel kijkers en navraag gehad toen is het 1,5 maand stil gevallen en nu weer 3 in 1,5 week tijd met belangstelling :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:18

Hopelijk zit de koper er ook bij :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:46

hop.. rente weer wat gezakt :=

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:51

Ik zal het van de belastingdienst brieven eens nagaan!

Rentepercentage is nog 2.9% toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:52

Ligt er aan waar en welke je hebt natuurlijk. Bij onze aanbieder en in ons aanbod is ie echter gezakt met * schrik niet * 0,1 % :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:59

Wij hebben onlangs ons maximum hypotheekbedrag laten herberekenen nu de rente weer wat is gezakt. Aanvankelijk was het 3,3% en nu geloof ik 2,9%. Scheelde nog best wat :oo.

Spannend Anouk! Zou het komen doordat er volgend jaar weer iets verandert mbt hypotheken en mensen daarom nog snel voor 2015 iets hopen te vinden?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:26

Geen idee, makelaar vertelde een tijd terug wel dat het blijkbaar zo is dat mensen net na de zomervakantie en rond de kerst huizen gaan zoeken, maar waarom ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:40

hmm.. loont t toch de moeite om het huis nu al te koop te zetten.

Las alweer iets in de krant dat de leenregels weer worden aangescherpt.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:42

Sammie schreef:
Overigens blijft het elders ook raar, want officieel moet je een machtiging of akkoordverklaring van de huidige bewoner hebben als je daar komt inwonen. Anders kun je je wel op elk willekeurig adres in laten schrijven.

Omdat er tussen de verkoop van mijn oude huis en de aankoop van mijn nieuwe een paar maanden zat, ben ik tijdelijk bij mijn moeder ingetrokken. Dat heb ik ook bij de gemeentelijke basisadministratie opgegeven. Mooi dat mijn moeder een brief kreeg of het klopte.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:58

We hebben een bod gekregen van de kijkers van afgelopen dinsdag.
Alleen wel jammer dat ze veelste ver onder de verkoopprijs geboden hebben....

Makelaar gaat bellen dat ze toch een stuk dichter bij de vraagprijs moeten gaan zitten, en dat ze niet kunnen verwachten in deze prijscategorie en deze categorie woning nog 25.000,- van de vraagprijs af te kunnen halen :=

Met meteen de melding aan hen dat er morgen nog een kijker is :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:01

Hoe graag wil je er vanaf? Je kan ook zeggen dat je hier geen tegenbod op doet, want je vindt het te laag of je zakt ietsje om ze tegemoet te komen, maar wel duidelijk te maken dat ze zelf even een aantal stappen omhoog moeten doen.

edit: In welke prijsklasse valt je woning ongeveer? :D Als dat bijv. slechts 150.000 euro is, is 25.000 lager beginnen wel erg veel ja :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:05

De vraagprijs van onze woning is al ruim 10.000€ onder de marktwaarde, dit wordt eventuele kijkers meteen bij binnenkomst verteld met de melding waarom en ook de melding dat bieden ver onder de vraagprijs geen nut heeft :)

We willen er graag vanaf ook daarom de vraagprijs wat lager maar niet zo graag dat we er 50.000+ restschuld voorover hebben :) 4 jaar geleden voor heel veel meer geld aangekocht ;)

Alles wordt dus netjes aan de kijkers gecommuniceerd, deze mensen willen alleen tegendraads het toch proberen. Mag maar dan wordt je niet serieus genomen.

Er is geen tegenbod gedaan vanuit ons, omdat het gewoon echt niet realistisch is.
Mensen hebben tijdens de bezichtiging, vooral de moeder, het hele appartement afgekraakt, en hun wensen en verwachtingen doorgegeven ( eigenlijk alles wat ons appartement was prima alleen de oppervlakte hadden ze graag wat groter gezien), dus dit was al enigszins verwacht. We gingen er vanuit dat we niets hoorde of een belachelijk bod zouden krijgen en dat is ook gebeurd ;)

Het is nu aan hun wat ze willen, mensen hadden al behoorlijk wat appartementen in de omgeving bekeken en niets was naar hun maatstaven dus er moet vast iets zijn wat ons appartement wel geschikt maakt ondanks dat ze alles af hebben gekraakt :+ :')

Maar ieder bod is er een :j

Vraagprijs is 145.000 ;) vandaar het is echt niet serieus te nemen :)

http://www.funda.nl/koop/eindhoven/appa ... raat-1-17/

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:21

Wat een prachtig appartement A_nouk!

Ik heb net een bod uitgebracht. Ook 25.000 onder de vraagprijs, dacht bijna even dat het verhaal over mij ging ;) Dus ben nu heel ongeduldig aan het wachten.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:23

Haha gelukkig niet anders was het wel even raar geweest, wij hadden een man op bezoek trouwens :P

Meeste mensen hebben hun huis wel duurder als de daadwerkelijke marktwaarde te koop staan, wij niet dat maakt het ook wel moeilijker... Ook voor de mensen die nu hun appartement nog te kopen hebben staan in ons complex := Ons appartement is goedkoper als dat van hen ondanks dat dat van ons groter is en een buitenruimte heeft wat hun geen van alle hebben :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:25

Op die vp is 25 er onder gaan zitten wel errug spannend... klinkt ook meer als brutale gok dan een serieus bod als opening van de onderhandelingen...
Ben benieuwd of ze een hogere opening doen naar aanleiding van makelaarscontact