Jeetje straks kunnen écht alleen de rijken nog een huis kopen...
Iedereen met een normaal/ tussen-inkomen valt overal net buiten...
Ik snap wel een beetje dat het uit de hand is gelopen, ik denk soms ook weleens, jeetje hoe kunnen mensen, jonge mensen, niet bijzonder rijk, toch een rijtjeshuis van bijna 4 ton betálen ??

(Omgerekend is dat bijna een miljoen gulden
)Vaak moesten ze dan beiden door blijven buffelen als er een kind kwam (waar dat grote huis voor was gekocht...)
Het leek allang wel niet meer 'in' om (zoals ik) eerst te beginnen in een jongerenhuurwoning, nee er moest meteen een huis gekocht worden, enz.
Echt heel leuk voor iedereen, maar blijkbaar gaan tijden nu toch écht veranderen.
Ben benieuwd wat het allemaal gaat doen....
De regels zijn gewoon strakker geworden, en dat heeft ook zo z'n redenen. Eerlijk is eerlijk, waar we eerst met 200 km/h richting de 'alles kan, alles mag, hoe hoger hoe beter' gingen gaan we nou 200 km/h de andere kant op 'strak strakker strakst'. Stukje overregulering. Komt wel weer goed, alles moet zich nog gaan stabiliseren. En als de AFM weer zijn rol als toezichthouder en niet als wetgever aanneemt dan wordt het allemaal ook weer een stukje leuker op de woning- en hypotheekmarkt.
We zijn alleen gewend aan 6 tot 9!!!!! keer je inkomen kunnen lenen in combinatie met véél te hoge huizenprijzen. Dat is nou geklapt, we gaan nu meer naar het 'normale'. Dus LTI (loan to income) en LTV (loan to value) in plaats van ' u vraagt, wij draaien en de gevolgen daar denken we niet aan'.
.
.
. Wil volgend voorjaar alles laten zandstralen en impregneren, dan zal het wel meer een geheel worden. Buren hebben dat ook gedaan en de schone kleur stenen komt wel veel meer overeen.