Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:28

Als "meisje van het platteland" wordt ik enorm gelukkig van het feit dat dit buiten de bebouwde kom is en er regelmatig koeien naast het huis staan _O-.

Er is niet zij aan zij gebouwd, er is geen snelweg in de buurt én geen spoorlijn :D

Afbeelding
Afbeelding

En als ik 500 meter wandel, sta ik hier *\o/*

Afbeelding

Altijd was er wel een concessie die we zouden moeten doen qua plek, hier 0. Het nadeel is voor veel mensen waarschijnlijk dat het echt een enorm project is (alle biedingen kwamen weer van mensen waarvan het hun werk is om zulke dingen te doen, of net zulke ouders), en aan de achterzijde heb je een strookje erf en dan direct schuren van de buurman die, uhhh, niet erg netjes zijn :+

Je hebt dus "vrij weinig" ruimte qua perceel als je uitgaat van een boerderij, maar voor ons is dat een plus :Y) En, nog een mega voordeel, we kunnen levensloopbestendig wonen daar *\o/*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 25-09-25 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:36

Ja zeker een mooie omgeving. :j Ik snap heel goed dat je daar wil wonen :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:43

Het huis staat er nu ook bij, ik klikte per ongeluk te vroeg op versturen :roll:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:46

Mooi huis!! Maar dat gaat dus plat in principe tzt? Energielabel is niet zo hoog denk ik?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:53

Het is nu F, al weten we niet hoe want er zitten gaten in het dak en enorme scheuren in de muur aan de andere zijde.

Het komt erop neer dat de andere lange zijde enorm verzakt is, en er is geen (echte) fundering. Renovatie is nog wel een optie, maar dan blijf je veel onderhoud houden en gezien mijn gezondheid en mijn man altijd aan het werk, is dat niet het advies van de aannemer. Dus ja, "hopelijk" mogen we nieuw bouwen maar dan zal het wel vergelijkbaar worden. Misschien boerderij gekruisd met een klein beetje schuurwoning :+
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 25-09-25 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:54

Leuk. :j
Maar veel werk idd. Zit er land bij?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:58

800m2 "tuin". Dat is 1 zijde oprit, achter het huis staat een oude hooischuur op asfalt, en dan gras/tuin aan voorkant en andere zijkant.

Ik ga een zitmaaier voor manlief zoeken en nooit meer onkruid tussen tegels weghalen! Maakt me blij _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:59

Haha! Klinkt goed. :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:07

Wat gaaf Bielsje!

Wij hebben juist qua locatie een concessie gedaan. Nog steeds in een van de twee gemeentes waar we wilde wonen en in het buitengebied, maar dan tussen de kassen ipv de weilanden _O-

Daarentegen wel vrijstaand op het ruimere perceel (kleine 600 m²) wat we graag wilde met een kleine kas en waarop het huis goed gepositioneerd staat. Daardoor is het grootste deel van het perceel echt achtertuin ipv voortuin/oprit/zijtuin waar je imo weinig aan hebt.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:48

Nou ja, wij hebben natuurlijk ook een soort van concessie gedaan... En dat is hier nog iets van 7 jaar langer wonen _O-
Kassen zou ik weinig moeite mee hebben ook! Maar dat dit een optie zou zijn uiteindelijk, hadden we nooit durven dromen.

Wij zitten vrijwel niet buiten, ik kan niet tegen warmte en manlief werkt 6 dagen op de zaak en zondag is boekhoud dag.

Ik wil wel de hooischuur in oude glorie herstellen (is nu damwand met damwand), een stukje met potdeksel planken "dicht" maken, buitenkeuken erin en daar een mooie zitruimte maken. Het dak kunnen we dan in hoogte verstellen wat ideaal is met zon en regen etc. De hond kan op het gras rennen naast het huis en ik kan eindelijk een paardenbeeld in de voortuin zetten :Y). Ik had het voor ons niet beter kunnen verzinnen _O-

Ook hooischuur is lange termijn want daar gaan we waarschijnlijk in wonen tijdens verbouwen :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:14

Lijkt het groene hart?
Prachtige omgeving..

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:27

Alja schreef:
Lijkt het groene hart?
Prachtige omgeving..

*Googled groene hart*

Ja, blijkbaar _O-

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:26

Wat een project bielsje. Petje af dat jullie dat aandurven.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 14:37

anca schreef:
Wat een project bielsje. Petje af dat jullie dat aandurven.

Houden we van :j
Maar ik was ook project manager, zit nu fulltime thuis én we hebben een geweldig netwerk met dankbare klanten van mijn man, die staan te springen om eens wat terug te kunnen doen. Sommige wachten al onze gehele zoektocht _O-

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:16

Dan heeft jouw man hele goede dingen gedaan in zijn werkende leven! Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier met verbouwen (ook al is het is niet altijd leuk, er zitten gelukkig wel ook hele leuke aspecten aan)!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:33

Gefeliciteerd Bielsje! *\o/* Wat een prachtplek!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:42

Gefeliciteerd Bielsje, wat een super mooie plek! Fijn dat jullie na al het zoeken eindelijk jullie plekje hebben gevonden!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 15:44

Bielsje schreef:
Nou ja, wij hebben natuurlijk ook een soort van concessie gedaan... En dat is hier nog iets van 7 jaar langer wonen _O-
Kassen zou ik weinig moeite mee hebben ook! Maar dat dit een optie zou zijn uiteindelijk, hadden we nooit durven dromen.

Wij zitten vrijwel niet buiten, ik kan niet tegen warmte en manlief werkt 6 dagen op de zaak en zondag is boekhoud dag.

Ik wil wel de hooischuur in oude glorie herstellen (is nu damwand met damwand), een stukje met potdeksel planken "dicht" maken, buitenkeuken erin en daar een mooie zitruimte maken. Het dak kunnen we dan in hoogte verstellen wat ideaal is met zon en regen etc. De hond kan op het gras rennen naast het huis en ik kan eindelijk een paardenbeeld in de voortuin zetten :Y). Ik had het voor ons niet beter kunnen verzinnen _O-

Ook hooischuur is lange termijn want daar gaan we waarschijnlijk in wonen tijdens verbouwen :')

Klinkt als een droomplek voor jullie! Hopelijk gaat de (ver)bouw voorspoedig :j

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:21

ooh ik kom zo ff binnenvallen.,

afgelopen dinsdag bij een huis wezen kijken.
we zijn niet actief op zoek, maar dit was zo'n huis waar je dan langs rijdt en denkt "als dit ooit te koop komt" en nu staat het zomaar te koop.

18 bezichtigingen zijn er gepland en mensen op de wachtlijst. vandaag gebeld of we nog een 2e keer konden kijken, kon nog net. ergens vanmiddag.

maar jeetje mina zeg. je moet dus eigenlijk beslissen op een bezichtiging van 30 minuten. waarbij het ook nog eens de eerste indruk is. met een paard vind ik dat soms als pittig, dat je denkt. hoe moet ik nu weten of dit het goeie is. laat staan een huis. tsjonge jonge.

wat zijn jullie ervaringen hier in?
en qua bieden? ik zal ff een link sturen. huis staat in noord Friesland. wordt tegenwoordig ook gewoon overboden hier. ik kan dat eigenlijk geestelijk niet. en al helemaal niet met een mega bedrag.

huis is wel echt perfect. gewoon huis met stal, stukje land en paardenbak. geen dikke boerderij, want we zijn niet echte boeren. het huis staat wel aan een drukke weg. onze woonwijk en dus ook school van de kids is nog steeds het dichtsbijzijnde en dat maakt het ook wel echt perfect.

plan is om zelf 2 paarden er te houden en 2 in pension.
maar hoe dan ook, ik wordt nu wat zenuwachtig, want ik denk echt dat er vet wordt overboden. dus ja hoe graag willen we het en wat voor bod gaan we doen?

https://www.funda.nl/detail/koop/damwal ... /89522508/
(ik mag deze link wel delen toch?)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:26

Wat een ontzettend tof huis! :))
Ik snap helemaal dat je hiervoor gevallen bent.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:27

Joltsje schreef:
ooh ik kom zo ff binnenvallen.,

afgelopen dinsdag bij een huis wezen kijken.
we zijn niet actief op zoek, maar dit was zo'n huis waar je dan langs rijdt en denkt "als dit ooit te koop komt" en nu staat het zomaar te koop.

18 bezichtigingen zijn er gepland en mensen op de wachtlijst. vandaag gebeld of we nog een 2e keer konden kijken, kon nog net. ergens vanmiddag.

maar jeetje mina zeg. je moet dus eigenlijk beslissen op een bezichtiging van 30 minuten. waarbij het ook nog eens de eerste indruk is. met een paard vind ik dat soms als pittig, dat je denkt. hoe moet ik nu weten of dit het goeie is. laat staan een huis. tsjonge jonge.

wat zijn jullie ervaringen hier in?
en qua bieden? ik zal ff een link sturen. huis staat in noord Friesland. wordt tegenwoordig ook gewoon overboden hier. ik kan dat eigenlijk geestelijk niet. en al helemaal niet met een mega bedrag.

huis is wel echt perfect. gewoon huis met stal, stukje land en paardenbak. geen dikke boerderij, want we zijn niet echte boeren. het huis staat wel aan een drukke weg. onze woonwijk en dus ook school van de kids is nog steeds het dichtsbijzijnde en dat maakt het ook wel echt perfect.

plan is om zelf 2 paarden er te houden en 2 in pension.
maar hoe dan ook, ik wordt nu wat zenuwachtig, want ik denk echt dat er vet wordt overboden. dus ja hoe graag willen we het en wat voor bod gaan we doen?

https://www.funda.nl/detail/koop/damwal ... /89522508/
(ik mag deze link wel delen toch?)

Er is maar één goed advies en dat is neem een (lokale) aankoopmakelaar in de arm. Die weet exact wat de markt doet in die omgeving en kan je daarom het beste adviseren.

Het liefst bel je die nu nog en kijk je of ze vanmiddag nog mee kunnen naar de bezichtiging.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:36

@Mavontos bedankt voor de tip. nog niet eens bij nagedacht. mijn zwager gaat nu mee en die zit ook in de makelaardij (maar niet particuliere woningen) wel de opleiding gedaan en interesse in de markt. maar ik zou wel volgende week nog een makelaar kunnen contacten om onze kansen te bespreken m.b.t. het bedenken wat voor bod we moeten doen

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:44

Wat een gaaf huis , ik zou eerlijk gezegd wel snel gaan schakelen met een makelaar of hypotheekadviseur zodat je snel weet wat je kan gaan bieden want ik geloof zeker dat hier veel animo voor is. Vind het echt een koopje.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:47

Joltsje schreef:
@Mavontos bedankt voor de tip. nog niet eens bij nagedacht. mijn zwager gaat nu mee en die zit ook in de makelaardij (maar niet particuliere woningen) wel de opleiding gedaan en interesse in de markt. maar ik zou wel volgende week nog een makelaar kunnen contacten om onze kansen te bespreken m.b.t. het bedenken wat voor bod we moeten doen

Om mee te kijken naar de globale bouwkundige staat is het fijn dat je zwager mee kijkt, maar voor het doen van een bod zou ik wel echt een (aankoop)makelaar benaderen en daar niet te lang mee wachten.

Vraag bij de bezichtiging aan de verkoopmakelaar welke aankoopmakelaar zij adviseren. Je hoeft die natuurlijk niet te kiezen, maar ik heb de indruk dat je zelf ook niet goed weet wie je dan zou moeten bellen. Makelaars weten onderling wel wat ze vaak doen en goed kunnen.

Oh en ga zeker ook nog even langs de onafhankelijke hypotheekadviseur als je dat nog niet gedaan hebt. Meestal is het eerste gesprek gratis, maar weet je wel wat je financieel kunt. Dit geeft ook vertrouwen bij verkopers als je een voorbehoud van financiering opneemt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:58

tanx. qua aankoopmakelaar wel iemand op het oog eventueel.

mijn man zit in de hypotheken, dus die kan dat zelf berekenen (maar als het officieel is, wel ff een collega van hem nodig). en overwaarde op ons eigen huis is ook wel handig :).

en klopt, zelfs in onze regio is dit niet mega duur.
hele schuur zit wel vol met asbest, dus daar moeten we op den duur wat mee