Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:56

Limoen schreef:
Wat een gave keuken hierboven! Mooi!!

En Janine wat is je hal mooi zo! Goede keuze om beide muren grijs te doen :j

oliebol. Verf in je keuken wil dus niet? Ik wil ook graag de muur gewoon verven en achter de kookplaat een RVS plaat.. Zijn daar geen speciale coatings voor ofzo?

Jawel hoor. Ik heb goede afwasbare verf in mijn keuken en die kun je zo afschrobben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:57

MoniqueT schreef:
Ha, wij zijn echt fanatiek, als er iets kapot is, moet het gewoon meteen gemaakt worden. Maar wij hebben ook gewoon vrij veel tijd hoor, ben ik eerlijk in.

Kapot repareren wij ook meteen. Maar die plinten daar zie je niets van nu de onderlaag er op zit. Dat aflakken is meer voor het idee haha.
van het weekend eens aan beginnen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:58

MoniqueT schreef:
Janine ... welke afwasbare verf heb je? Hier moet Histor Clean opkomen morgen, achter de kookplaat is getegeld.

Hou op over kleurenkeuzes! Ik zit al een week met de kleurenwaaier van Histor in huis om de kleur van de muur achter de keuken te bepalen. We hebben nu een wandje met de Spaanse tegeltjes klaar en de houten plank erboven en ik ben zwaar verliefd!

Het idee laten varen om er een blauw- of grijstintje achter te zetten, beiden inderdaad omdat het gewoon vrij koel is en ik graag wat warmte wil in de witte keuken (met houttinten). I Op de twee naastliggende muren zit ´leem´ (grijsbruin) en gewoon cremewit (RAL 9010).

We denken aan:
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/141701#

Let niet op de monteur en de rommel nog :-) Mijn Bora-kookplaat wordt op dit moment geplaatst.

[ [url=m/PleGdg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D66W4Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie in ieder geval geen bouwvakkers décolleté :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:02

vec schreef:
Limoen schreef:

oliebol. Verf in je keuken wil dus niet? Ik wil ook graag de muur gewoon verven en achter de kookplaat een RVS plaat.. Zijn daar geen speciale coatings voor ofzo?

Jawel hoor. Ik heb goede afwasbare verf in mijn keuken en die kun je zo afschrobben.

Welke heb je dan?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:03

ik maak meestal lijstjes met wat er allemaal nog moet, 1 keer in de zoveel tijd als ik vrij ben en het is rotweer dan pak ik dat lijstje en begin er dapper aan, ik merk wel dat als ik iets verzin dat meestal een halve verbouwing uitlokt.
ik wilde bijvoorbeeld meer werk ruimte in de keuken, dat kon ook, maar dan moesten we eerst de kelderkast en de bijkeuken ruim hebben, omdat te realiseren moest eerst het hok opgeruimd en ga zo maar door :D

nu zou ik vandaag best veel kunnen doen als ik niet beperkt was door mijn knie... daar baal ik dan wel weer van maar ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:04

Limoen schreef:
vec schreef:

Welke heb je dan?

Het merk moet ik thuis even kijken. Sigma gok ik op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:04

Limoen schreef:

Afbeelding

Zitten wel tegels hoor, zie foto, maar die houden na het fornuis gewoon op. En ik knoei kennelijk nogal met vet :')
En vet op matte muurverf is in het geval van Perfection kennelijk geen afwasbare zaak...

eenitraM

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:12

Een topic naar mijn hart :+:

Ik mag (hoogtswaarschijnlijk, maar voorlopig akkoord) ook mijn eigen huisje bouwen en ben al helemaal bezig met de inrichting :') Momenteel woon ik gehuurd dus veel meubels heb ik al, maar de bank en bed gaat zeker mee. De rest schaf ik waarschijnlijk nieuw aan (eettafel/stoelen, salontafel en tvmeubel)

Het enige wat ik al besloten heb, is dat mijn vloer een betonlook gaat worden en de muren spack krijgen. Verder hou ik van strak, modern, industrieel en steriel (slaapkamer/badkamer/washok vooral). Ik kan niet wachten en ik blijf dit topic mooi meelezen voor ideeen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:14

eenitraM schreef:

Ik mag (hoogtswaarschijnlijk, maar voorlopig akkoord) ook mijn eigen huisje bouwen en ben al helemaal bezig met de inrichting :') Momenteel woon ik gehuurd dus veel meubels heb ik al, maar de bank en bed gaat zeker mee. De rest schaf ik waarschijnlijk nieuw aan (eettafel/stoelen, salontafel en tvmeubel)

Het enige wat ik al besloten heb, is dat mijn vloer een betonlook gaat worden en de muren spack krijgen. Verder hou ik van strak, modern, industrieel en steriel (slaapkamer/badkamer/washok vooral). Ik kan niet wachten en ik blijf dit topic mooi meelezen voor ideeen :D

Alvast een voorzichtig gefeliciteerd dan! *\o/*

Spack weet je zeker??? Vind het niet echt passen bij de rest van je wensen... :o

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:23

Janine1990 schreef:
eenitraM schreef:

Spack weet je zeker??? Vind het niet echt passen bij de rest van je wensen... :o

Ja ik weet het zeker (maar ik weet dat er tussen spack en spack verschil zit. Plafondspack is te grof voor de muur.) Oh zie nu dat het stuc, pleister, structuur en spierpleister kan heten _O- )

https://goo.gl/images/aw9MyY
https://goo.gl/images/1tyGm6

Maar betonafstrijking zoals dit vind ik ook echt prachtig :') : https://goo.gl/images/zbtQY1

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:27

Oké, ja die hobbeltjes is niet echt mijn ding. Ik heb ze juist weggewerkt :o (onder behang, omdat er geen mes op te krijgen was ;( )
Maar ieder z'n ding, ben benieuwd hoe het gaat uitpakken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:34

MoniqueT schreef:
Ben trouwens wel bang dat het hout niet echt mooi uitkomt tegen geel ...
Oker heb je in veel tinten, gaat ook wat de mostert kant op. Donker hout staat er juist heel mooi bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:38

eenitraM schreef:

Welkom en alvast gefeliciteerd!

Ik heb vanochtend alvast al mijn boeken ingepakt. Waarom duurt het nog 3.5 maand.... ^)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:47

Zodat je ruim op tijd kan beginnen met sfgi kent inpakken en veel weggooien (en op het laatst toch nog spullen hebt, waarvan je je afvraagt waarom? En hoe? _O- )

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:52

Janine1990 schreef:
eenitraM schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte :=

Wij krijgen morgenochtend te sleutel van ons huis! Jeej!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:55

Spannend Limoen! *\o/*
Wat gaan jullie allemaal doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:00

Ceetje_bokt schreef:
Zodat je ruim op tijd kan beginnen met sfgi kent inpakken en veel weggooien (en op het laatst toch nog spullen hebt, waarvan je je afvraagt waarom? En hoe? _O- )

Ja... zoals 10000 krastekeningen waar je dan toch geen afstand van kunt doen enzo :')

Gefeliciteerd Limoen! Dus jullie kunnen al bijna lekker aan de slag :):)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:03

Bijna alles :') Er komt een erker aan, er moet een muur tussen de woonkamer en een eetkamer gedeelte uit. Er moet een muur tussen de woonkamer en de keuken uit. Alle deuren en kozijnen moeten vervangen. De wc moet helemaal vernieuwd worden. De badkamer moet helemaal aangepakt worden. Het hele huis wordt gestuukt. Nieuwe vloeren uiteraard. Trap zit nu mooi blauw tapijt op :') Dus kijken wat daar onder weg komt. De keuken gaan we niet vernieuwen maar wel wat opknappen. De bijkeuken is nu nog halfsteens dus daar moeten we een binnenmuur in maken en een betonvloer in storten met plavuizen.

Ik denk dat ik zo het meeste wel gehad heb :') Oh ja, en elektra en verwarmingen verleggen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:05

Das flink aanpakken allemaal! Wanneer willen jullie het afhebben en echt verhuizen?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:09

We hebben een maand de tijd om de grootste dingen te doen, dan moeten we de sleutel van ons huurhuis inleveren. Geen idee hoe ver we dan zijn, ik hoop zo ver dat het een klein beetje bewoonbaar is met een baby :') _O-

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:11

Limoen: Klinkt als ons toekomstige huis :)) 1 maand gaat wel erg krap worden ben ik bang..
De muren die eruit moeten, zijn dat draagmuren? Anders moet daar ook nog een vergunning voor worden aangevraagd in de meeste gemeentes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:12

@limoen; dat is idd wel erg krap !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:16

Janine1990 schreef:
Oké, ja die hobbeltjes is niet echt mijn ding. Ik heb ze juist weggewerkt :o (onder behang, omdat er geen mes op te krijgen was ;( )
Maar ieder z'n ding, ben benieuwd hoe het gaat uitpakken!

Ik vind het wat ouderwets.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:17

_O- :') Sssstt. :D

Nee zijn geen draagmuren :) Wel goed dat je het zegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:18

Gaaf Limoen! Als je overal de juiste mensen hebt zitten dan moet het kunnen in een maand.

Wij hebben de gehele beneden verdieping gestript en opnieuw opgebouwd in een maand.