dat snap ik, leuk is anders en natuurlijk hoop je zo snel mogelijk je huis te verkopen. Al is te snel ook niet goed, want dan was je prijs weer te laag...
Wij hadden gister avond een gemist gesprek (beter gezegd: bewust niet opgenomen gesprek) van de verkopende partij. Met het gedoe over de bouwtechnische keuring hebben wij gezegd totaal gen contact meer te willen. Dat alles via hun makelaar moest gaan en alles schriftelijk.
Wij hebben het vermoeden dat ze uitstel van oplevering willen. Iets wat voor ons geen optie is ivm vrij nemen/al opgenomen vrije dagen (niet te cancellen), verhuis planning en opzeggen huurwoning. Hoe dan ook, vriendje heeft zijn voicemail aangezet, dan kunnen ze die eventueel inspreken. En anders mailen ze maar of doen ze het via de makelaar.
Sammie
Geplaatst: 18-11-14 13:25
AngeliqueB schreef:
Alleen het schoonmaken van steenstrips/baksteen in een keuken is hel! Ondanks goede afzuiging krijg je toch vettigheid op je steen en dat trekt weer stof aan, en door het poreuze oppervlak is dat nauwelijks weg te poetsen..
Hmm ja.. Daar heb ik eigenlijk nog niet aangedacht
@Plien91, dan zou ik wel bellen nu. Mijn makelaar belde altijd terug nadat hij het bod gedaan had en besprak met de makelaar van de verkoper wanneer ik een reactie kon verwachten. Zeker als het familie van een overledene is die het huis verkoopt, is er wel afstemming onderling nodig bij de verkopers, dus dat kan een paar dagen duren.
Heb inderdaad vanmiddag even gebeld, openingsbod is afgewezen. Waren we al 'bang' voor dus hebben nu een hoger voorstel gedaan. Makelaar dacht dat we daarmee wel een beetje in de buurt van de wensen van de verkoper kwamen. Verkopende partij is een vastgoedholding dus die hebben (helaas) weinig noodzaak bij snelle verkoop e en het huis staat nog niet lang te koop. Kunnen dus niet zo hard onderhandelen als we zouden willen. Nu maar weer afwachten .
Ik wil me hier ook graag melden! Sinds kort aan het zoeken naar een eigen huis. Twijfel momenteel tussen een appartement vlakbij mijn ouderlijk huis of een nieuwbouwappartement op ongeveer 15 autominuten afstand. Laatste sta ik momenteel nog op de reservelijst. Vind het zo lastig!
Noeps
Geplaatst: 19-11-14 17:43
dammie1 schreef:
Ook een vastgoedholding moet geld binnen krijgen. Staat het huis nu leeg?
..maar zal minder snel in de stress schieten dat een huis twee maanden leeg staat dan iemand met dubbele woonlasten. Die het huis uit paniek tijdens de onderhandelingen achter de rug van de makelaar om verhuurt, zoals bij de vorige keer dat we interesse hadden in een woning
Huis staat sinds deze maand leeg. We begonnen op 10,5% onder VP, nu 7%.
Heb de verkopers gebeld, ZE hebben 3 weken geen huis. Maar, ze vroegen niet om uitstel, maar of wij de eerste 3 weken de post voor ZE willen bewaren. Er kan nog wat belangrijke post binnen komen van notaris en ziekenhuis. Post bewaren/doorsturen vind ik niet meer dan vanzelf sprekend Zou het eerder raar vinden als mensen dat niet willen doen. Wat is jullie mening daarover?
Mri, ik zou ook gewoon post bewaren en doorsturen etc, niet meer dan normaal toch? (als er nou na maanden nog spul binnenkomt stuur ik het op den duur een tijdje "retour afzender, geadresseerde niet langer woonachtig" oid . en na een jaar gaat het linea recta de oud papier bak in
Ik heb nog ruim een jaar lang post binnen gekregen, tot aan bankafschriften aan toe Maar goed, oude eigenaren wonen drie straten verder dus ik propte het dan gewoon weer door de brievenbus heen. De laatste keer dat ik aanbelde met een tas vol post heb ik gezegd 'Ja, en nou is het mooi geweest he?' en toen was het ook klaar
Sammie
Geplaatst: 19-11-14 21:38
Zou ik ook niet heel moeilijk over doen. Al heb ik op een gegeven moment wel een sticker op de Hart van Dieren geplakt met de vraag om het adres om te laten zetten. Na 5 maanden was ik daar wel een beetje klaar mee
Ik vind het ook niet meer dan normaal. Maar wel netjes dat ze het even vragen, het contact is ook niet bepaald soepel gegaan. Kreeg ook nog de vraag of ik voor de overdracht nog een rondje door het huis wel doen om op te meuren, maar dat willen we niet.
Weet nu ook meteen hoe laat het rondje huis is, namelijk om 14.00 op de 27e
lol, zo hebben wij echt tot bijna drie jaar na dato nog de blaadje van de bowling bond gekregen , hoe vaak dat dat kreng wel niet retour is gegaan tot we een paar keer gebeld hebben
Vrienden van ons hadden het huurhuis overgenomen van wat naar later bleek onze nieuwe buren werden. Die hebben jaren post over zitten hevelen, van de Kampioen tot medische rotzooi omdat zij beiden in een ziekenhuis werkten. Diverse bladen bleken gewoon op beide adressen binnen te komen.
Hier na 1,5 jaar nog steeds post, voornamelijk nog belastingdienst. Maar het is particuliere huur, geloof dat het bedrijf wel nog op dit adres staat. Maar in het eerste jaar was bijna alle post van hun en minimaal van ons.. Moet ook zeggen dat ik dit zeker niet zal missen als we in het nieuwbouw huis zitten!