Ik koop vlees altijd in aanbieding , als ik ooit meer geld heb besteed ik het wel meer biologisch . Eeuwige discussie , ik ben nog steeds een blik mens. Ben altijd zo bang dat het helemaal mis gaat als ik zelf groente snijd en invries
Daar kan echt niks aan mis gaan hoor enige wat 'mis' kan gaan is dat al je mooi gesneden groentestukjes aan elkaar plakken en je een grote ijsbal moet ontdooien gebeurt je maar een keer Dingen als prei kun je gewoon kleinsnijden, goed wassen, droogdeppen en in zakjes invriezen. Als je het nodig hebt kun je gewoon een handje eruit pakken en zo in de pan gooien, ideaal! En grotere groentes als bloemkool en broccoli maar ook boontjes en wortel enzo kun je blancheren, dus heel kort koken (1 minuut), en dan ook weer drogen en invriezen.
Ik wil me zelfs een tweede vriezer (vrieskist) aanschaffen zodat ik de groente uit mijn moestuin kan invriezen. Ik vind t echt fijn!
Kent iemand hier toevallig een app waarin je makkelijk prijzen van producten kunt invoeren, vergelijken en opslaan? Ik zou graag een lijst aanmaken met de prijzen van de standaardproducten, maar iets als excel is op de mobiel niet handig.
Heb een meevallertje qua boodschappen, al is het nog even afwachten wat precies. Maar heb een boodschappenpakket van het merk Bio+ gewonnen, twv 50 euro. Wordt waarschijnlijk morgen bezorgd, hopelijk ben ik dan nog thuis. Ben alleen bezig met mijn koolhydraten te beperken, dus hoop dat er bruikbare dingen tussen zitten. Ach en anders kan ik altijd nog iemand anders blij maken ermee
Gisteren naar Duitsland geweest en goed ingeslagen. Ik had nog nooit mango's voor 9ct per stuk, 3kg asperges voor 5 euro, 3 doosjes frambozen voor 1 euro en 12,5kg aardappelen voor 1 euro gezien Dat scheelt echt, als je aan de grens woont dan (of een leaseauto rijdt).
Bauernmarkt Lindschen in Uedem (bij Kleve en Kalkar).
Vandaag boodschappen gedaan bij Kaufland voor een maand. Eens zien of we de maand ermee redden
nientje78
Geplaatst: 28-04-15 07:51
Duitsland......zou er wel graag heen willen,maar is me nu te ver rijden.
Heb ook heel wat jaren aan de grens gewoond(in het hoge verre noorden) en deed altijd boodschappen bij onze naaste buren. Voor een paar dingen ging ik in Nederland.
Rampshellie
Geplaatst: 28-04-15 08:21
Quellian schreef:
Vandaag boodschappen gedaan bij Kaufland voor een maand. Eens zien of we de maand ermee redden
Da's heel dichtbij voor mij! Ik ga ff Googlen . Kaufkand gaan wij ook regelmatig heen.
De cashback acties zijn weer bijna allemaal afgelopen. Benieuwd als het weer is! Super leuke acties steeds. Alleen op kortingisleuk.nl staan weer andere acties.
koenlover
Geplaatst: 28-04-15 18:38
Quellian schreef:
Uedem is voor mij heel goed te doen maar is dat geen groothandel? Of kan je daar als particulier ook gewoon spullen halen?
Wat een verschil van prijzen vergeleken met hier in Nederland.
Een paar jaar geleden was ik ook in Duitsland bij een buurt super en daar viel me op dat de Hipp biologische babyvoeding vele malen goedkoper is dan hier in Nederland. Scheelde bijna de helft!
Ik ben wel eens bij de duitse Rewe boodschappen gaan doen, maar ik was echt veel duurder uit dan bij onze lidl en AH. Met sommige dingen zullen ze zeker goedkoper zijn, maar voor bv de pasta, creme fraiche, tomatensaus enzo hoef je daar niet heen. En ze hebben veel gewoon niet. Ik heb lopen zoeken naar de vleesvervangers, maar dat kennen ze schijnbaar haast niet in dl..
050206051012
Geplaatst: 29-04-15 08:22
Juist die dingen vond ik zo goedkoop, juist de basisdingen. Gezeefde tomaten 39ct, bloem 32ct, tagliatelle 65ct, geleisuiker 55ct, pizza salami 83ct, Pepsi cola 89ct, mascarpone 1,19, plakken kaas 250gr 1,12, Garnier haarverf 1,95, grote pot rode kool 49ct, KinderSurprise 65ct (zijn hier 1,10 los), kattenvoerblikjes 35ct. Het is allemaal net even een paar cent goedkoper, maar op een volle kar (eh, 2) scheelt het een hoop. De Rewe ken ik niet hoor, wellicht dat die duurder zijn. Ik las dat de DM Markt weer heel goedkoop is in verzorgingsartikelen.
Wij gaan wel eens naar Leer, daar is ook zo'n enorme supermarkt. Enige waarmee we doorgaans thuiskomen is een kofferbak vol drank . Verder is het er niet goedkoper dan bij ons..
Annemiek, Duitsland is dan een vleesland bij uitstek. Dus daar verbaas ik mij totaal niet over. Anyway het is voor mij sowieso niet rendabel om in de buurlanden te shoppen, omdat ik niet in de buurt van de grens woon. Hooguit met vakantie hebben we wel drank ingeslagen haha. Gebruik ik dan weer met verjaardagen enzo, want zelf drink ik nauwelijks tot niet.