[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen_B

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:14

Ja ik snap het ook niet hoor. Die verkopers doen ontzettend moeilijk. En er schijnt nog een zoon achter te zitten die op het geld aast :+

Netjes Wolken dat de makelaar zijn verontschuldigingen aanbiedt :j

Ja we gaan wel gewoon verder kijken hoor. Ook inderdaad in verband met de overdrachtsbelasting.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:20

Dat het een kopersmarkt is wil nog niet zeggen dat je als eigenaar van een huis niks meer te vertellen hebt :+

Als die mensen geen haast hebben om hun huis te verkopen, en de prijs al zeer schappelijk in de markt staat, dan hebben ze gewoon groot gelijk dat ze niet gaan buigen voor elke eis van een eventuele koper. ZEKER als het huis nog maar zo kort te koop staat.

Misschien zijn de verkopers dan niet de "arrogante" partij maar de geïnteresseerde die verwacht dat de verkopers hem naar de pijpen dansen ? O:)

Ik vind dat er hier wel erg makkelijk gedacht wordt hoor, dat elke verkoper meteen als gek wordt bestempeld als die niet opzit en pootjes geeft voor een geïnteresseerde :P

Zeker terwijl de omstandigheden helemaal niet bekend zijn worden die conclusies wel erg makkelijk getrokken, beetje jammer :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:57

Is dit topic alleen voor koopwoningen of ook huurwoningen? :)

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:06

En ook om te vertellen dat je je huis te koop hebt gezet? Wie zoekt er nog een vrijstaande ruime woning met rijbak (20 x 40) en een weitje? In Drenthe ? Voor € 179.000 ? Woning komt zeer binnenkort op funda.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:07

In Valthermond? Hoeveel ben je bereid te zakken? :D

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:14

Ja, in Valthermond. Onderhandelen laat ik aan onze makelaar over. Hahaha.
Wou je heen en weer reizen tussen Rotterdam en Valthermond?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:15

Nee haha, dat is voor mij geen doen!
Anders had ik er wel over nagedacht, heeeerlijk m'n paardje aan huis. :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:26

Als het nu heel wat zuiderlijker had gelegen... :P

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:09

Dan was het heel wat meer waard geweest :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:48

Stille meelezer hier, maar ik heb nu zelf ook eindelijk wat te melden: Gisteren compleet onverwachts een bod gedaan op een eengezinswoning die ik 8 weken geleden bezichtigd heb. :D :=

Eergisteren hadden we een bezichtiging bij een ander huis, met dezelfde makelaar en toen vroeg ik hem naar de stand van zaken van de betreffende eengezinswoning daar er destijds ontzettend veel animo voor was, maar de woning nog altijd niet verkocht leek te zijn. Dit bleek inderdaad het geval "Maar ik heb volgende week wel een 2e bezichtiging gepland staan die hun eigen aankoopmakelaar meebrengen". Oeps, daar baalde ik van... Want van de velen huizen die we bezichtigt hebben is dit de enige die keer op keer terug keert in mijn gedachten en waar ik direct een 'welkom thuis' gevoel bij had. Helaas konden we het 8 weken geleden niet financieren omdat manlief net van baan was gewisseld, en dus grepen we mis....

Gisteren had ik echter een gesprek met mijn vader over onze onsuccesvolle huizenjacht, en ontstond de mogelijkheid de woning alsnog te financieren. Woning staat op de markt voor 199.500, wij boden 165.000 := Binnen een uur werd ik teruggebeld met een tegenvoorstel van 15.000 euro minder. En nu hebben wij slechts opgehoogd naar 170.000... Voor mijn gevoel heb ik daar mijn eigen ruiten mee ingeslagen, maar volgens derden komt het wel goed (rechtsstreekse financiering, geen voorwaarden en oplevering per direct) voor een ex-huurwoning welke al 8 maanden leegstaat voor veel partijen toch een interessant aanbod. Ik hoop dus vandaag toch nog één tegenvoorstel te krijgen.... Maar oh wat vind ik dit spannend, ben echt laaiend enthousiast over dit huisje en hoop zo dat het op ons wacht. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:50

Spannend!!!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:50

Wat gaaf, pinda_dipje!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:55

oei spannend, duimen maar!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:56

Ik p**p echt 7 kleuren nu... :+ Gisteren had ik direct de concentratie van een poffertje op mijn werk, en vandaag is het er niet minder om... Elk moment kan de telefoon gaan, maar ik bereid me wel voor op een enorme teleurstelling. Als we het vandaag niet eens kunnen worden gaan we het risico nemen dat die andere partij volgende week een bod uitbrengt... Met een beetje geluk doen ze dat niet, en komt de verkopende partij weer bij ons terug met toch een tegenvoorstel. Maarja... Is dat het risico wel waard? :')

Het erge is, mijn man heeft de woning nog helemaal niet gezien. Enkel op foto's en films... :') Hij kent echter mijn smaak, weet precies wat ik wel en niet mooi vind en vertrouwd me hierin blind :') Gisteravond tijdens het avondeten toch nog maar eens gevraagd of hij het echt zeker wist... :') Gelukkig weinig twijfel... Maar toch :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:01

Hij heeft wel vertrouwen in je, PD :D
Fijn dat je met dank aan je ouders de woning nu wel kunt financieren.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:04

Ja gelukkig maar. :D

Hij zei ook: Je zeurt al weken over die woning, en voor mij maakt het niet uit waar ik woon... Zelfs een kartonnen doos kan nog als thuis aanvoelen, als daar hetgeen is waar ik liefde voor koester, ik geef niet zoveel om mooie huizen. Als je hierna maar ophoud met zeuren :')
De woning is nagenoeg casco, en we hebben gelukkig de mogelijkheid om het helemaal naar onze zin te maken dat stelt manlief ook wel gerust. :)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:05

Ik duim voor je Pinda_Dipje! Soms voelt het gewoon goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:19

Ik gok op 180.000, dat je hem daarvoor krijgt :P

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:24

Ik hoop inderdaad dat ze nu terugkomen met 180.000, en dat wij dan bereid zijn het direct af te maken. Helaas heb ik daar zelf niet alles over te zeggen, daar nu mijn vader me beslist omdat hij garant staat voor ons. Ik vrees dat als we nog een keer een tegenbod doen, dat we met zekerheid missen. Eerlijkheidshalve zou ik dat als verkopende partij zelf ook niet meer zo serieus hebben genomen.... 180.000 is een mooie prijs, zeker als je na gaat dat alle woningen in die straat het afgelopen jaar voor gemiddeld 209.000 á 225.000 euro verkocht zijn... Woning stond echt al heel scherp op de markt, en heeft meer grond dan de reeds verkochte woningen. *zucht* Duim duim!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:32

Okee....dan zou hun huidige bod dus al een mazzeltje zijn voor een koper ?

Dan heb je wel kans dat ze liever even de volgende kijkers afwachten. Aan de andere kant....dit is hun eerste tegenvoorstel, wellicht zit er nog meer ruimte in ?

Alhoewel niet iedereen zo'n spelletje speelt natuurlijk, het kan ook zijn dat de verkoper deze prijs heeft opgegeven als bodemprijs, zo van: hiervoor mag het weg, lager niet, zeg het maar of je hem wilt hebben :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:32

Ik meld me even, ons huis staat te koop sinds eergister. Maandagmiddag komt de makelaar foto's maken. Het is voor het eerst dat we gaan verkopen, dus we vinden het ontiegelijk spannend allemaal! Ons appartementje gaat in de verkoop met een vraagprijs van 204.000 euro.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:59

Allebei spannend, kopen (straks weer) en verkopen. Ik moet zeggen dat ik niet heel blij wordt van de berichten in de krant. Heb je eindelijk besloten om afscheid te nemen van het huis waar je 22 jaar in hebt gewoond.... Gaat het misschien nog wel jaren duren voor het verkocht is.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:18

Hoi! Ik kom me ook melden! Wij zijn bezig met de hypotheek voor ons huis in arnhem-zuid! Mijn vriend werkt al jaren in arnhem, en nu was het tijd om te verkassen hihi!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:53

rowo schreef:
*stuitert binnen*

WE HEBBEN EEN HUIS GEKOCHT :D :D :D

*\o/* *\o/* *\o/*

En niet die witte, maar 1tje naast die waar we een ton aan wouden verbouwen. Deze is alleen helemaal af. Als ik meer tijd heb, show ik alles. Hij staat nog niet te koop verder.

Beetje laat, maar nog gefeliciteerd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:56

Stille meelezer komt weer om de hoek kijken :P

Lees dat je vader garant wil gaan staan pinda_dipje. Heb je dit ook al hypothecair besproken met een verstrekker? Als er iets namelijk strak is terug geschroefd dan is het wel het garant staan door ouders... Niet om de eeuwige hypothekenzeur uit te hangen :+ maar het zou zó sneu zijn als je je op iets verheugt wat uiteindelijk niet blijkt te kunnen...