Grappig hoe smaken verschillen; ik vind de vloer echt spuug lelijk. Die zou er bij met meteen uit gaan. En dan ook nog eens diagonaal gelegd. Echt horror.
Ik vind de vloer ook niet mooi, dat is toch iets van vroeger?
pmarena
Geplaatst: 09-04-25 15:24
Ik hou er ook wel van, zo'n ouderwetse estrikken vloer Dingen zijn nog prijzig ook dus bij er uit halen wel proberen ze heel te houden
Hier hebben we een moderne versie ervan laten leggen. Dus moderne terra kleurige plavuizen met structuur en wat kleurverloop maar ook goed te reinigen zonder speciaal onderhoud. En expres ook diagonaal laten leggen zodat het er nog een beetje leuk uitziet ook.
Die vierkantjes in rijen vind ik altijd zo zielloos Zeker als het dan wit is, net zo'n slagerij, brrrr
Maar wildverband in een wat warmere natuurkleur vind ik ook heel mooi. Dat was de 2e optie maar veel te duur voor de vloeroppervlakte.
Maar inderdaad zal deze kleur niet voor iedereen zijn Ik hou wel van die warme, mediterrane sfeer zeg maar. Onze muren zijn ook lichtgeel. Eiken trap en vensterbanken. Smeedijzeren details
Hier zat de keuken er net in en waren we nog bezig met de afwerking.
Ik vind de vloer in dat fundahuis nog wel leuk door de structuur. Het moet wel bij je huis passen, maar geeft mij een oude-boerderij-vibe. Die in de foto hierboven zou er bij mij meteen uitgaan. Maar witte tegels vind je hier ook niet btw, dat vind ik nog veel erger, wij hebben een warme houten vloer.
Ja hout vind ik mooi maar wil ik niet meer door ervaring in vorige huis. Wat een getrut met die vloer, oef. Krimpen. Uitzetten. Bol worden. Wat schaven en dan weer krimpen en allemaal ruimtes tussen de planken. Krassen.... was wel duidelijk dat hier gewoon plavuizen er in zouden gaan
Ja je hebt best mooie keramische houten planken zeg maar, tegenwoordig.
Maar ik vind massief houten meubelen ook wel mooi en dan wordt het zoveel hout. En het is ook best prijzig. Deze plavuizen waren nog goed betaalbaar omdat de kleur niet hip meer is
Wranglerbutt
Geplaatst: 09-04-25 18:59
rien10 schreef:
Grappig hoe smaken verschillen; ik vind de vloer echt spuug lelijk. Die zou er bij met meteen uit gaan. En dan ook nog eens diagonaal gelegd. Echt horror.
Helemaal mee eens. Plavuizen kunnen er misschien nog mee door, maar diagonaal gelegd is voor mij echt een grote NO-NO Idem voor diagonaal gelegd laminaat/pvc/parket
pmarena
Geplaatst: 09-04-25 19:05
Diagonaal laminaat heb ik eigenlijk nog nooit gezien....? Zou ik ook wel prima vinden, geeft het geheel een beetje meer karakter juist
Ik vind dingen als visgraat of allerlei patronen en versiersels in het midden / kaders / langs randen enzo ook wel heel gaaf om te zien in een ongemeubileerd huis, maar zou daar niet snel voor kiezen omdat dat zo druk wordt met meubels erop. Diagonale plavuizen of wildverband vind ik precies speels en charme genoeg
Konstantine
Geplaatst: 09-04-25 19:27
Ik ben geen fan van de afwijkende baan, maar ik vind je vloer wel gaaf en heel goed passend in het geheel, pmarena Wij hebben een visgraat beneden en daar is het niet heel druk, de ruimte is groot en er staat weinig in. Boven ligt het wel in planken, daar zou het met meubels erop denk ik inderdaad te druk worden.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 09-04-25 19:48
Pmarena. Jou keuken incl vloer mag hier komen wonen