Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:02

SillyB schreef:
_Penotti schreef:
Die in Velp is prachtig. <3
Ook niet duur vind ik. Spotgoedkoop zelfs.
Voor de paarden aan huis zou ik het niet willen maar voor iemand die graag landelijk woont en een schuur wil voor te klussen aan auto's of zo.

perceel is best goed ingedeeld, kan prima met stuk of 2 paarden imo.
maar in velp is er dan weer echt weinig dan moet je toch naar Grave, best afgelegen dit hoor

3 km van Grave af?
Mijn "tussen de velden" ligt wat meer afgelegen. :D
Heerlijk!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:08

Firegirl schreef:
manzano schreef:
Afstand tot het spoor valt wel mee. Is volgens mij ook niet de verbinding naar Utrecht die daar langs komt.
Hoogspanning vind ik gewoon gruwelijk lelijk. Straling vind ik niet zo spannend.

Zeker wel, de sprinter die via Weesp gaat komt hier langs. En ook Almere richting Utrecht en vv. De woning ligt in de buurt van de Gooiboog.

Ik bedoelde meer het traject Amsterdam - Utrecht (intercitys en de sprinters via traject Breukelen/Abcoude). Dat is een nog veel drukker traject.

SillyB

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:16

haha @Penotti 3km is ook een heel eind vergelijkbaar met wat ik nu heb, maar voor je werk sta je wel echt in de file en een hoop binnendoor wegen om richting nijmegen of den bosch te gaan

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:40

Beste Bokkers,

Onlangs een topic aangemaakt hoe een huis te vinden, nu werd ik getipt over dit lopende topic dus ik zou graag mijn vraag ook hier willen stellen:

Sommige van jullie hebben de paarden aan huis staan, dit heb ik momenteel ook (nog thuiswonend). Graag willen mijn vriend en ik gaan samenwonen en zijn wij druk aan het kijken om ook ons droomhuis te realiseren met twee paarden aan huis.

Hoe zijn jullie te werk gegaan met zoeken naar het juiste huis? We hebben een ruim zoekgebied, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-West Brabant, qua locatie maakt het ons niet heel veel uit als het maar binnen een uur rijden naar de Maasvlakte is. Klushuis is ook geen probleem, zijn beiden handig en een handige familie. Het budget is niet mega, maar ook niet niets, liefst rond de 4 ton.

Funda kijk ik dagelijks, maar er komt soms weken niets nieuws op. Hebben jullie tips om nog meer te kunnen doen om ons perfecte huis te kunnen vinden? Niet dat we bloedspoed hebben, maar het lijkt mij ontzettend leuk om de volgende stap te kunnen zetten. :D

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door xMadelene9 op 08-09-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:44

Ik had ook in je topic gereageerd, maar bedoel je niet Noordwest Brabant? Want er worden wel huizen aan gedragen in Noordoost Brabant maar vervolgens geef je aan dat dat te ver rijden is.

xMadelene9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:47

Fitzroy schreef:
Ik had ook in je topic gereageerd, maar bedoel je niet Noordwest Brabant? Want er worden wel huizen aan gedragen in Noordoost Brabant maar vervolgens geef je aan dat dat te ver rijden is.

Oeps dit heb ik verkeerd ingevuld.. Ik bedoel inderdaad Noordwest Brabant

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:10

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:16

manzano schreef:
Huis in Nieuw Heeten gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/nieuw-heeten/ ... beltweg-3/

Iemand een bos kopen?? Geen idee wat het op Funda wonen doet haha. Maar ik had er sowieso eens even een kaartje en luchtfoto bij gedaan.

Bouwbedrijven kopen dit vaak op of bijv de Efteling. ivm de compensatie voor de uitstoot.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:18

Ashleytjuhh schreef:
manzano schreef:
Huis in Nieuw Heeten gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/nieuw-heeten/ ... beltweg-3/

Iemand een bos kopen?? Geen idee wat het op Funda wonen doet haha. Maar ik had er sowieso eens even een kaartje en luchtfoto bij gedaan.

Bouwbedrijven kopen dit vaak op of bijv de Efteling. ivm de compensatie voor de uitstoot.

Serieus? Best een mooi initiatief. Ik had er nog niet eerder van gehoord :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:21

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:29

Ja hoor, doe mij dat bos maar. Tiny house erin en ik ben blij :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:30

Tiny house er in zal niet mogen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:32

Ashleytjuhh schreef:
manzano schreef:

Dat weet ik.
Staan er ook wel regelmatig op Funda agrarisch (in business)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:42

manzano schreef:

mijn opa had altijd een bos, en mensen hier uit de buurt ook. Om in t weekend boswachtertje te spelen en gewoon te 'zijn'. Wij mochten als kind ook altijd mee heeerlijk was dat. in de zomer wel eens een nachtje geslapen in een tentje. Doen wel meer particulieren hoor, ook zonder slaapplek
https://bostekoop.nl/

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:50

Fitzroy schreef:
Ik vind het net een onafgemaakte schuur := En dan is 8 ton veel geld.

Plus €870 per maand erfpacht -O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:31

pantarhei schreef:
Fitzroy schreef:
Ik vind het net een onafgemaakte schuur := En dan is 8 ton veel geld.

Plus €870 per maand erfpacht -O-

In de kadastrale info staat een nog hoger bedrag.
Vind het wel een gaaf huis verder!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:32

SillyB schreef:
manzano schreef:

mijn opa had altijd een bos, en mensen hier uit de buurt ook. Om in t weekend boswachtertje te spelen en gewoon te 'zijn'. Wij mochten als kind ook altijd mee heeerlijk was dat. in de zomer wel eens een nachtje geslapen in een tentje. Doen wel meer particulieren hoor, ook zonder slaapplek
https://bostekoop.nl/

Het ging me om Funda WONEN..... ik snap verder prima waarom mensen zo'n stuk willen hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:01

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:03

Pfff, 7 ton en dan zeggen 'slecht onderhouden, moet gerestaureerd worden' :=

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:08

Geen foto's van binnen zegt ook al genoeg.

Dan doe die schuur van 8 ton maar :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:16

Foaly schreef:
Pfff, 7 ton en dan zeggen 'slecht onderhouden, moet gerestaureerd worden' :=

Dat dak ligt er strak op, lees: dat is vrij recent aangepakt, zoals ook op de foto van de schuur te zien is.

Blijven twee vragen over:
1 zout huis? Dat is tricky omdat Goeree wel een flinke tik gekregen heeft maar zeker niet over het gehele eiland, zoals, bijvoorbeeld, Duiveland
2 staat van de voormuur?

Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het aan de buitenkant van een flinke schilderbeurt al fors opknapt. Kozijnen vervangen is niet spotgoedkoop maar nog altijd beter te doen als wanneer de muren volledig aangepakt moeten worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:39

Mijn familie komt van Melissant, het heeft daar niet onder water gestaan, dus zout kan je schrappen. De Bouwdijk en de Molendijk hebben het gehouden in '53.

Wat ik mij wel afvraag is dat de provinciale weg verlegd is, en of er sprake is van het 'gat' tussen de oude provinciale weg en de nieuwe niet ooit gevuld gaat worden met nieuwbouw...

(Al het dode vee van 'De Ramp' ligt overigens begraven ter hoogte van de rotonde in die provinciale weg N215.)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:43

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:47

Veel en veel te veel geld voor de staat waar het in verkeert, en voor Melissant. Niets ten nadele van Melissant (ik heb er aardig wat voetstapjes liggen), maar dat is toch echt wel in de rimboe hoor. Je moet niet in de randstad moeten werken bv...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:53

Haha rimboe.
Wij wonen nu ook in the middle of nowhere, basis school van de kinders is 7km verderop. Ik vind het zo fijn! Heerlijk rustig!!! :D
En stuk minder last van de longen nu we niet meer aan drukke wegen wonen!