Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:19

Afbeelding
Afbeelding

Muisgrijs van Perfection. Erg blij mee! Wilde in de eerste instantie de korte muur wit houden, blij dat ik het niet heb gedaan. Moet nog iets anders aan die muur hoor..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:21

Ik vind deze kleur grijs heel mooi!

Je hebt ook wit van Flexa die afwasbaar is. Werkt bij ons heel goed in combinatie met een grote hond :')

Wij willen alles ook in zwart/antractiet/wit gaan doen. De vloer antraciet, de kozijnen antraciet, de muren wit. Zit er zelf aan te denken om nog een kleine muur zilver te doen :D :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:22

Mijn afwasbare verf blijkt niet zo afwasbaar naast de kookplaat :/

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:23

Janine ... welke afwasbare verf heb je? Hier moet Histor Clean opkomen morgen, achter de kookplaat is getegeld.

Hou op over kleurenkeuzes! Ik zit al een week met de kleurenwaaier van Histor in huis om de kleur van de muur achter de keuken te bepalen. We hebben nu een wandje met de Spaanse tegeltjes klaar en de houten plank erboven en ik ben zwaar verliefd!

Het idee laten varen om er een blauw- of grijstintje achter te zetten, beiden inderdaad omdat het gewoon vrij koel is en ik graag wat warmte wil in de witte keuken (met houttinten). I Op de twee naastliggende muren zit ´leem´ (grijsbruin) en gewoon cremewit (RAL 9010).

We denken aan:
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/141701#

Let niet op de monteur en de rommel nog :-) Mijn Bora-kookplaat wordt op dit moment geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:24

@janine: iets van een langwerpige spiegel met een rustieke houten rand ?? Geeft een ruimer gevoel en maakt lichter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:26

Booooo schreef:
Ik vind deze kleur grijs heel mooi!

Je hebt ook wit van Flexa die afwasbaar is. Werkt bij ons heel goed in combinatie met een grote hond :')

Wij willen alles ook in zwart/antractiet/wit gaan doen. De vloer antraciet, de kozijnen antraciet, de muren wit. Zit er zelf aan te denken om nog een kleine muur zilver te doen :D :+

Je hebt ook diverse oververven (geen idee hoe het heet) waarmee je je muur een glitter of parelmoer kan geven. En meer volgens mij.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:26

Mooie tegels, Monique.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:27

Een gele kleur? Iets richting t oker? Hele toffe tegeltjes en mooie keuken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:29

Mooi geworden Monique! Ik heb ral9010 van Perfection. Geen ramp by the way, wil toch een nieuwe keuken.

@DD, ja moet er even tegenaan lopen. Kan best dat ik er eerst nog iets ander heen hang.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:31

Kenyada schreef:

Mmm, ik heb nog niet nagedacht over een okergeel, hoewel het wel in mijn stoelen heel fijntjes zit en ook in wat accessoires. Ga ik even meenemen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:32

MoniqueT schreef:
Kenyada schreef:

Mmm, ik heb nog niet nagedacht over een okergeel, hoewel het wel in mijn stoelen heel fijntjes zit en ook in wat accessoires. Ga ik even meenemen!

Ben trouwens wel bang dat het hout niet echt mooi uitkomt tegen geel ...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:33

Volgens mij heb ik ook zo'n soort kleur gekozen voor de muren in de toilet, heet iets van frappucino ofzo :') maar was net iets meer richting het beige dan richting het grijs wat het voor mijn gevoel wat warmer maakte :j

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... 1l/5585200

Okergeel, dat is ook een mooie kleur, zou bij mij wel ergens in de woonkamer passen denk ik ..
Laatst bijgewerkt door Cer op 28-02-18 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:35

Janine1990 schreef:

Dat is wel zonde. Ik heb van een duur merk en kan er gewoon met de zachte kant van een schuursponsje over!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:35

Mooi Janine! Ga ook gewoon voor grijs.

mooie keuken zo al monique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:37

Cer schreef:
Volgens mij heb ik ook zo'n soort kleur gekozen voor de muren in de toilet, heet iets van frappucino ofzo :') maar was net iets meer richting het beige dan richting het grijs wat het voor mijn gevoel wat warmer maakte :j

Okergeel, dat is ook een mooie kleur, zou bij mij wel ergens in de woonkamer passen denk ik ..

Geel vindt ik zo moeilijk, vind het bij planten en bloemen echt afschuwelijk en durf het ook niet goed in huis. Mosterd zou ik nog aandurven hihi.

Mijn toilet is helemaal zwart geschilderd. Echt heel erg tof ziet het er uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:38

vec schreef:
Janine1990 schreef:

Dat is wel zonde. Ik heb van een duur merk en kan er gewoon met de zachte kant van een schuursponsje over!

Ah joh, keuken is toch al een doorn in het oog. :')

Vet wil er niet af, op andere plekken krijg ik andere viezigheid er wel af gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:39

Blijven er bij jullie ook allemaal van die kleine klusjes liggen? De plinten moeten al maanden afgelakt. Daar moet ik van het weekend maar eens tijd voor maken. Zoveel werk is het niet.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:42

@ Vec, dat klinkt bekend :D
de woonkamer aangepakt, alleen de plintjes nog, de keuken is af, moet alleen nog een plankje afgewerkt en zo gaat dat altijd door, niets is hier ooit helemaal af, komt ook omdat ik zo veranderlijk ben, als er iets af is heb ik alweer wat nieuws bedacht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:43

Hier is het beneden verder wel af eigenlijk, alleen die verdomde plinten haha.

Nu gaan we boven aan het werk beginnend met de badkamer deze maand!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:45

Kleine klusjes :? :')

Er moet nog:
sinds de renovatie na waterschade van 3 jaar geleden
een scheur in een wand gefixt worden, een stuk plint bij, aflakken van de balkondeuren, afdichten van overgeslagen stuckgaatjes

sinds de lekkage van 1 jaar geleden:
Toilet afgetegeld en gestuukt

Sinds ik er woon:
Balkon opknappen, cv ketel verhangen (afspraak voor offerte is gemaakt *\%/* )
Doucheruimte opnieuw betegelen, of beplaten, of bebetoncireën of weet ik veel.. geen geld voor :') )

Dus sja, :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:47

Haha daar zou ik echt niet tegen kunnen. Maar inderdaad het kost allemaal geld.

Voor ons staat nu de badkamer gepland, zaterdag beginnen ze, en voor de zomer boven overal nieuwe kozijnen. Volgende week komen ze langs voor een offerte.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:50

vec schreef:
Blijven er bij jullie ook allemaal van die kleine klusjes liggen? De plinten moeten al maanden afgelakt. Daar moet ik van het weekend maar eens tijd voor maken. Zoveel werk is het niet.

Al het verfwerk hebben we in één keer gedaan. Maar omdat ik laminaat heb, hebben we nieuwe plintjes langs de grote plinten gelegd (die plat op de vloer), want die ouden waren allemaal ongelijk (van kleur) en kleine stukjes/restjes.
Maar we hebben expres in de kozijnen niets gelegd, dit moet nog steeds dichtgekit worden :')
De kabel van het modem naar de tv zou nog in een kabelgoot gemaakt worden. Ook nog niet gebeurd.

Ik kan zo nog niet alles opnoemen, maar er blijven inderdaad vaak van die kleine dingetjes liggen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:51

Nou het valt allemaal niet heel erg op hoor.. ja die onbetegelde wc wel natuurlijk.. :j
Die scheur, plint en balkondeuren ziet niemand..

Ik wil nu gewoon ONWIJS graag die cv ketel laten verhangen (dat wordt echt nog een gedoe met leidingen en weet ik veel wat... %) en een hoop geld) dus ik heb financieel nu even alles daarheen geschoven..
Dat ding hangt nu mega in de weg in de keuken, en die moet in de gangkast gehangen gaan worden.
Plus dat ik nu een half open ketel heb die enorme herrie maakt, en naar een gesloten systeem moet.. dus ik denk zomaar dat ik een paar weken in de klerezooi zit, met open vloeren en alles (en dat in een klein flatje) maar het lijkt het me zo waard !!! :j

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:54

Wat een gave keuken hierboven! Mooi!!

En Janine wat is je hal mooi zo! Goede keuze om beide muren grijs te doen :j

oliebol. Verf in je keuken wil dus niet? Ik wil ook graag de muur gewoon verven en achter de kookplaat een RVS plaat.. Zijn daar geen speciale coatings voor ofzo?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:54

Ha, wij zijn echt fanatiek, als er iets kapot is, moet het gewoon meteen gemaakt worden. Maar wij hebben ook gewoon vrij veel tijd hoor, ben ik eerlijk in.