[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:37

Hmm nee dan is dat helaas ook geen optie... Jammer.

En een particulier met een smak geld, kun je daar niks lenen? Die doen dat soms ook. Hypotheekrecht is hypotheekrecht in the end. Wellicht dat die er wat sneller mee om gaan. Kan dan alleen zijn dat je iets meer rente betaalt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:44

Als jij me kan zeggen waar ik die vind? Krijg soms de neiging crowdfunding te gaan doen of zo. Maar daar ben ik het type niet voor. Dan maar beter blijven zitten waar ik zit en hopen dat dat goedblijft gaan. Huis opknappen een oplossing voor de tuin vinden en knop in hoofd omzetten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:46

Connecties, ik hoorde van een man waar ik werkte dat een kennis van hem dat af en toe doet. Maar ik weet niet of hij dat voor iedereen doet of alleen mensen die hij kent. Je kunt misschien eens vragen bij adviseurs of die iets weten. Of zoeken op google.

Crowdfunding lijkt me ook niks nee.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:56

Booooo schreef:
Misschien moet ik dat ook eens doen :+

Hier in de buurt staat een (goedkoop) huis te koop. Maar letterlijk alles moet opnieuw gedaan worden. Is het huis waar ik het eerder over had waar geen CV in zit. De makelaar weet ook niet zeker of het dat ooit vervangen is geweest, anders komt dat er ook nog bij. Ga het hem eens laten uitzoeken.

Als er geen cv inzit, maar wel de installatie (bijv leidingwerk en radiatoren), kun je wel gelijk overwegen om een zonneboiler te plaatsen, dan kost het je wel wat, maar die kosten moet je toch maken. En met een zonneboiler krijg je subsidie, een hogere hypotheek (als je dat wil) en minder stookkosten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:10

Nou, het verhaal van vrijdag wordt nóg spannender.

De makelaar belde net, dat hij net akkoord heeft gekregen voor een huis dat iets verderop daar in de straat ligt. En daar heeft hij dus ook nog geen foto's en andere info van.

Máárrrrrrr, mijn man wel. Die had namelijk even op google gezocht voor het eerste mysteryhuis, en was toevallig dit huis (met bijbehorend voormalig 'gebruik' :+ ) ook op google tegen gekomen. En, het heeft zelfs op Bokt een vermelding. Dus, eigenaresse van dit huis, als je dit leest, vrijdag ben ik bij jou thuis :P

[HTT] Een droom die uitkomt [DE FOTO'S VAN HOERENTENT]

Hier gaan we dus vrijdag kijken. Ze hebben het schijnbaar helemaal gemoderniseerd, dus ik ben heel erg benieuwd. Wel een ton meer vraagprijs als het eerste mysteryhuis, dus dat wordt leuk :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:20

Oh my wat een huis Prairy. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:23

Jammer dat de nafoto's het niet meer doen :D misschien dat je de TS (Velvetblack) kan PBen of ze nog wat foto's heeft ergens?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:24

Prairy: Er zit nog niks in.. Geen leidingwerk etc.
En wat toevallig van een bokker haha! De foto's van dat topic doen het op de pc niet zal eens op mijn telefoon kijken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:36

Zij hebben het als het goed is helemaal opgeknapt toen. Op mijn pc doen de foto's het wel? In ieder geval een paar. Alleen inderdaad helaas niet van de verbouwing...

Je kan van alles zeggen, maar onze huizenjacht is in ieder geval niet standaard en ook niet saai :+

Vrijdag eerst maar eens kijken, daarna kan ik altijd nog vragen om foto's. Het is nu zo lekker mysterieus hahaha. En ook voor de onderhandelingen weet ik eerlijk gezegd niet of ik wel al 'kennis gemaakt' wil hebben met de verkopers :P

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:33

Ohhh wauw wat gaaf! :D

Ik wou dat ik jullie budget had :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:03

Prairy schreef:
Zij hebben het als het goed is helemaal opgeknapt toen. Op mijn pc doen de foto's het wel? In ieder geval een paar. Alleen inderdaad helaas niet van de verbouwing...

Je kan van alles zeggen, maar onze huizenjacht is in ieder geval niet standaard en ook niet saai :+

Vrijdag eerst maar eens kijken, daarna kan ik altijd nog vragen om foto's. Het is nu zo lekker mysterieus hahaha. En ook voor de onderhandelingen weet ik eerlijk gezegd niet of ik wel al 'kennis gemaakt' wil hebben met de verkopers :P

Bij mij werden de onderhandelingen door de makelaar gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:48

Shanna schreef:
Onze eerste tegenboden waren ook zo’n 2000/ 2500/ 3000 onder de vraagprijs. Bij mijn broer net zo. Bij ons was niet veel ruimte dus we hebben er niet gek veel afgekregen, bij mn broer zijn ze in totaal 7500 gezakt (hun eerste bod was zo’n 15000 onder de vraagprijs) dus ze zijn in het midden geeindigd.

Onze financieel adviseur deed voor ons het bieden en begon rustig met een bod dat zo'n 35.000/40.000 euro onder de vraagprijs zat.
Ik was echt bang dat de verkopers beledigd zouden zijn en niet met ons om de tafel zouden willen :')

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:15

karuna schreef:
Hypotheek snel geregeld zit het probleem helaas. Snel beslissen kan ik wel. Portie geld achter de hand ook maar ben helaas door de gekke situatie gebonden aan trage maatschappijen die er tig keer overheen willen kijken of ze wel willen financieren. Vorige keer bijna 4 maanden bezig en toen op laatste moment nee.

Zou je je toekomstige alimentatie niet in 1 keer van je ex kunnen krijgen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:18

Nee volledig uitgesloten waar moet hij het geld vandaan halen dan? maar stel en dan? Een bak geld waar ik belasting over mag betalen ben ik de helft kwijt. Van de rest een huis kopen en dan kan ik van 347 euro wao per maand gaan overleven. Lijkt me geen goed idee :n

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:26

karuna schreef:
Nee volledig uitgesloten waar moet hij het geld vandaan halen dan? maar stel en dan? Een bak geld waar ik belasting over mag betalen ben ik de helft kwijt. Van de rest een huis kopen en dan kan ik van 347 euro wao per maand gaan overleven. Lijkt me geen goed idee :n

Op zich kun je natuurlijk dat bij hem hypotheken en hoef je daar geen vermogens belasting over te betalen en heb je recht op HRA. Maar als hij het niet heeft, dan houdt het op natuurlijk.
Daarnaast 347 per maand lijkt me onder het bijstand niveau?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 05:08

Klopt zonder allimentatie of eigen geld onder bepaald bedrag wordt het aangevuld tot bijstandsnivo. Maar eerst moet je eigen geld groot deels op. Daar schiet ik dan niks mee op dus. Los van het feit dat ex het geld ook niet heeft. Denk dat niet veel mensen een dergelijk bedrag hebben staan. Zo ja dan was allimentatie hoger geweest en had ik de helft van dat spaargeld al gehad en dan al eerder huis kunnen kopen natuurlijk. :+

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 05:50

Mijn vriend en ik zijn ook op zoek naar een appartement. Eerste appartement wat we zouden bezichtigen was de dag ervoor al verkocht. Tweede ging voor €30.000 boven de vraagprijs weg en vrijdag onze derde keer dat we een poging gaan wagen. Lig er al 2 nachten wakker van :')

Dat appartement word met een bieden-vanaf prijs aangeboden, meer mensen in dit topic daar ervaring mee? Vinden het zelf erg moeilijk, vooral omdat hier (centrum Rotterdam) woningen echt zo snel verkocht worden. Stel we vinden het echt geweldig, bied je dan de vanaf prijs of ga je direct 25.000/50.000 erboven zitten? We hebben ook een aankoopmakelaar maar die zegt eigenlijk alleen maar dat hun het wel verder kunnen regelen op elke vraag die je stelt :Y)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:14

Het hangt een beetje van de animo af, maar in het centrum van Rotterdam kan je er wel vanuit gaan dat je direct boven de vraagprijs moet bieden. Wij zijn net weg uit Rotterdam en de markt daar is echt een gekkenhuis.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:58

Het waren even 2 slopende dagen maar ik kan jullie vertellen dat we inmiddels het vorige bod hebben ingetrokken, het huis waar ik geen goed gevoel bij had. En al een nieuw huis gekocht hebben in een dorpje naast mijn mans dorp en dichterbij mijn dorp. Ik kwam binnen en ik was verkocht. Een zo goed als instapklare woning en een school voor de kinderen tegenover huis. Voor nu staat de overdracht op 26 maart. Pff ik ben zo opgelucht.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:01

Zo. Nou. Bam bam hahaha. Goed dat je je gevoel gevolgd hebt! En gefeliciteerd!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:09

Gefeliciteerd Pepper! dat is uiteindelijk nog snel gegaan!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:12

Fijn voor je Pepper.Ik denk inderdaad ook dat het goed is naar je gevoel te luisteren.En zeker nu dat je kinderen daar goed naar school kunnen gaan,dat is ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:16

Dat is zekers snel gegaan! Vlotte overdracht ook al! Gefeliciteerd!
Wanneer zijn jullie wezen kijken en hoe is het biedingsproces gegaan?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:18

Wauw dat is snel gegaan Pepper, gefeliciteerd! Altijd je gevoel volgen :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:46

Wij gaan dinsdag tekenen *\o/*