Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:25

En het liefst een lijstje maken van tevoren en echt alleen maar kopen wat daar op staat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:27

WiskyBokjes schreef:
Sinds kort woon ik samen en er moeten ook boodschappen gedaan worden. :=
Helaas vind ok 336 pagina's terug lezen iets te veel werk dus nu is mijn vraag: kan ik ergens een 'samenvatting' van tips vinden of een handige website etc?

Eerst de folders door om te kijken waar veel dingen in je aanbieding zijn die je nodig hebt.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:32

Idd, en verder kijken dan alleen de À merken. Vaak is het B merk of het huismerk net zo goed, maar stukken goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:41

Ik heb sinds gisteren een grotere koelkast dus kan voortaan ook voor een week boodschappen doen ipv dagelijks!

Gaat Veel schelen ook denk ik zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:42

Ik doe het sinds kort ook 1x per week, maar dat scheelt. Max 20 euro en week onder de pannen :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 12:59

Hi! Mag ik hier ook mee kletsen?
Ik woon sinds eind januari op mijzelf. Probeer zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen, maar omdat ik in een dorpje woon is hier maar een supermarkt. Ik heb een grote vriezer dus ik vries veel maaltijden in. :-)
Mijn streven is om voor 25 euro per week boodschappen te doen. Vaak komt dat wel redelijk uit. :-)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:34

Welkom :D 25 euro per week is netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:25

Welkom!

De helft van de boodschappen in huiz , nog naar de jumbo voor het laatste . 15 euro nu gehaald bij AH , bij jumbo wat kleine dingetjes.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:41

Dank jullie wel!
Het scheelt dat ik alleen ben en veel in vries. Als ik een gewone maaltijd kook kan ik zo 2 / 3 / 4 porties invriezen. Is toch weer een aantal dagen eten. :) In het weekend ben ik samen met mijn vriend of ben ik bij zijn ouders thuis. Dat laatste scheelt ook in de kosten.

Ik merk wel dat ik veel dingen weg moet gooien omdat ik alleen ben. Vaak omdat de grotere verpakkingen groter zijn (bijvoorbeeld een pak optimel drink). Zonde!

Gaan jullie meerdere winkels af?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:12

Ik ga altijd een aantal winkels af. Meestal begin ik bij de Lidl en ga daarna naar AH. Maar soms ook nog langs andere supermarkten als ze goede aanbiedingen hebben.
Ik maak van tevoren altijd een lijstje en schrijf erachter wat het bij AH kost (webwinkel). Dan kan ik tijdens het winkelen in de Lidl mooi kijken waar het goedkoper is.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:30

Dat is inderdaad wel handig. Zitten beide winkels bij jou in de buurt of moet je er wat verder voor rijden?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:41

DebGizmo schreef:
Idd, en verder kijken dan alleen de À merken. Vaak is het B merk of het huismerk net zo goed, maar stukken goedkoper.

Maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
Kijk vooral naar liter en kilo prijzen van producten.
A merk mayo is bijvoorbeeld goedkoper dan ah eigen merk mayo (om een voorbeeld te geven)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:48

De winkels zitten bij mij mooi dicht in de buurt. Wageningen is niet zo groot ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:02

Sonja_vR schreef:
DebGizmo schreef:

Maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
Kijk vooral naar liter en kilo prijzen van producten.
A merk mayo is bijvoorbeeld goedkoper dan ah eigen merk mayo (om een voorbeeld te geven)

Klopt absoluut, let ik ook zeker op. Maar ik vind de ah veel te duur! Ga daar dus sowieso al zo goed als nooit heen. Bij de Hoogvliet staat bij elk product de kilo prijs, dus dat is makkelijk vergelijken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:22

ik geef de AH ook maar als willekeurig voorbeeld...hier heb ik niet de luxe om heel kieskeurig te zijn qua super...1 dorp verderop zit een appie
dorp verderop de andere kant op een kleine Jumbo, hier in het dorp een mini (hele dure) spar, that's it,
maar het geld voor iedere supermarkt.

(voor een aldi moet ik 4 dorpen rijden, voor de lidl net zoiets )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:29

Ah buiten de aanbiedingen om , mijn favoriete snoepjes zijn 10 cent goedkoper bij de de jumbo even een voorbeeld. Jumbo vind ik best fijn de laatste tijd

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:40

De AH is niet zo duur als sommigen hier doen overkomen hoor. Je moet gewoon opletten met wat je waar koopt.
De Aldi is met sommige producten zelfs duurder of even duur dan de AH.
Ik koop altijd mijn kattenbakvulling bij de AH bijvb. Is daar het voordeligst.

Ik heb verder nog een plus op loopafstand. Voor de rest moet ik met auto

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:53

Ik haal ook genoeg bij AH omdat het daar gewoon goedkoper is dan bij Lidl bijvoorbeeld. Zoals fusili, macaroni, tomatenpurree, ingeblikte groentes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:54

Is gewoon uitzoeken , lidl zit te ver weg. C1000 gaat weg , dan blijven ah en jumbo over. Haal het meeste bij de ah

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:28

Je hoeft bij ah idd echt niet duur uit te zijn... stond pas ook idd bij de aldi en lidl te kijken hoe veel meer de passata etc daar mee kost dan bij de appie , (was toevallig in de buurt van die winkels en ben even binnen gelopen)

Tot voor kort was de jumbo qua groente ook veelal duurder dan de appie. Geloof dat dat nu niet meer veel scheeltm

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:08

Ineke2 schreef:
De AH is niet zo duur als sommigen hier doen overkomen hoor. Je moet gewoon opletten met wat je waar koopt.

Precies dit,
ik ga alleen maar naar de appie en ben echt niet duurder uit dan destijds bij de c1000
Ik kijk altijd wel de krantjes na voor aanbiedingen.
Mocht het elders wel goedkoper zijn dan haal ik het daar ook wel op.

En idd een boodschappenlijstje maken, scheelt ook een hoop.
Ik loop nu ook gericht naar de dingen toe die ik meeneem :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:24

Bedankt voor de tips!
Op dit moment ben ik erg bezig met de folders bekijken. Helaas vind ik dat er maar weinig groentes in de aanbieding zijn en vlees vooral in familieverpakkingen. Gelukkig heb ik sinds kort een vriezer met 6 lades dus ik kan gaan inslaan!
Verder bedenk ik pas in de winkel wat we gaan eten .We starten bij de groente en kiezen vanuit daar het vlees. Ons is namelijk verteld dat 'hele' groentes vaak goedkoper zijn dan gesneden in blik.

Oh en ik heb hier supermarkten genoeg. :Y) Wij gaan altijd met de auto maar wij beschikken een Jumbo, AH, Lidl, Em té, Aldi en Jan Linders. Jumbo is mijn favoriet vanwege de laagste prijsgarantie en ook een fijn huismerk.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:19

Laagste prijsgarantie van Jumbo geldt alleen op A-merken. Mijn ervaring is dat huismerken bij andere winkels toch meestal goedkoper zijn dan bij de Jumbo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:24

Lidl heeft altijd veel goede aanbiedingen voor groente. Koop ook regelmatig de seizoensgroentes, die zijn vaak heel goedkoop. Prei bijvoorbeeld, soms in de aanbieding voor nog geen 20 ct per stuk, dan koop ik direct een aantal kilo voor in de vriezer.
Vlees kun je ook een aantal keer per week vervangen door bv paddestoelen, kaassouflé, vegaburgers, falafel of een eitje. Allemaal hartstikke goedkoop en toch heel lekker. Dan kun je de overige dagen wat meer uitgeven voor een echt biologisch stukje bijvoorbeeld. Ik hou nooit zo van die kiloknallers.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:52

Denk er met de familieverpakkingen vlees even om dat je ze vóór het invriezen uit elkaar haalt in handige porties. Meerdere kleine porties ontdooien sneller, maar vooral handiger te doseren!
Ik ben ook niet van de kiloknallers trouwens, maar ook bio-vlees in grotere verpakkingen is goedkoper dan in kleine beetjes ;).