[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:33

manzano schreef:
Heb je ook notulen enzo? Daar kan je vaak ook nog wel e.e.a. uit halen :)

Ik ben gruwelijk blij dat ik geen VVE meer heb. Kan er nog nachtmerries van krijgen :')

Ik heb nu alleen de jaarstukken van 2010. Dus met een verwacht plan en de uiteindelijke uitgaven.
Hier staat ook de balans op, maar deze is natuurlijk in 2011 verandert (al verwacht ik niet dat dat tienduizenden euro's scheelt).
Verder nog niets ontvangen. :n

We hebben gevraagd om de zakelijke lasten, hoe het voorschot stookkosten en bijdrage V.v.E. verdeeld is, hoe het zit met de dakbedekking en het onderhoudsplan + begroting van de V.v.E. en hier wachten we nu al een week op. :Y)

Negatieve ervaringen?

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:34

Ook de notulen van de vergaderingen vragen dan........ die hoor je sowieso te krijgen. Maar dan kun je nogal wat terug lezen ook over evt. problemen in het complex, maar dus ook over onderhoud.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:35

manzano schreef:
Ook de notulen van de vergaderingen vragen dan........ die hoor je sowieso te krijgen. Maar dan kun je nogal wat terug lezen ook over evt. problemen in het complex, maar dus ook over onderhoud.

Will do, dankje!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:40

Saskia, houdt er ook rekening mee dat je als appartementeigenaar jouw reserve in de vve pot op moet geven als vermogen in box 3 :) voor iedereen die in een vve zit iets om rekening mee te houden!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:40

Heleen_B schreef:
Mag ik me hier ook melden?

Ben samen met mijn vriend op zoek naar een leuk huis(je). Zijn bij twee huizen wezen kijken. De eerste moest echt teveel aan gebeuren. De tweede was behoorlijk naar onze zin, tweede keer met een aannemer wezen kijken en hebben inmiddels een bod gedaan. Bod is echter niet geaccepteerd en ze zijn niet echt met een tegenvoorstel gekomen. Behalve dat ze uiterlijk tot 31 december 2012 erin willen blijven wonen tenzij ze eerder wat anders vinden (is van oude mensen die naar een huurwoning in het dorp willen). En ze willen eigenlijk niet in de prijs zakken. Baal alleen wel van de verkopend makelaar, beetje een aparte man. Zegtie: Het komt nu over alsof jullie ze het huis uit willen jagen. En de prijs is al heel scherp, misschien zelfs wel te laag. Ja dat had je dan eerder moeten bedenken :+ Dus nu hebben we opnieuw een aanbod gedaan, dat we akkoord gaan met de prijs. Maar dat we dan wel compensatie willen met de overdrachtsbelasting, aangezien die per 1 juli weer wordt verhoogd. Zegt de makelaar: Ja, ik weet niet of de eigenaren daarmee accoord gaan hoor, voor hun is dat toch wel allemaal onbekend enzo met die belasting omdat ze al ouder zijn.... :? Zijn voorstel was dat de huidige bewoners ons dan tegemoet komen met de hypotheek. Beetje jammer dat zij dan netto vergoeden aan ons en wij brute betalen (is toch zo 300 euro per maand).
Dus ben benieuwd hoe het nu verder gaat :+

Wat leuk rowo dat jullie een huis hebben gekocht! Ziet er leuk uit!

Ik denk dat de verkopende makelaar het juist heel goed doet. Jullie bieden voor een woning in deze moeilijke tijd de vraagprijs en hij krijgt jullie ook nog zo ver dat jullie 8 maanden gaan zitten wachten tot meneer en mevrouw eens het huis uit gaan :) . Ik denk dat je in zulke gevallen veel hebt aan een aankoopmakelaar. Die zal niet zo snel onder de indruk zijn van de praatjes van de verkopende partij en weet vaak in deze gevallen er meer voordeel voor jullie uit te slepen.

Hoe lang stond het huis al te koop?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:43

Heleen, inderdaad chapeau voor de verkopend makelaar.... Jammer voor jullie :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:43

Mootje schreef:
Saskia, houdt er ook rekening mee dat je als appartementeigenaar jouw reserve in de vve pot op moet geven als vermogen in box 3 :) voor iedereen die in een vve zit iets om rekening mee te houden!

Mijn reserve? Vermogen? Wat? :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:45

Ja, jij hebt bijvoorbeeld kadastraal 1/50 deel van de Vve. Zit er 2 ton in de pot, is dit voor 4000 euro van jullie volgens de belastingdienst. Vanaf 24 duizend nog wat ga je vermogensbelasting betalen via box 3. Die 4000 ben je verplicht op te geven als eigen vermogen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:47

Mootje schreef:
Ja, jij hebt bijvoorbeeld kadastraal 1/50 deel van de Vve. Zit er 2 ton in de pot, is dit voor 4000 euro van jullie volgens de belastingdienst. Vanaf 24 duizend nog wat ga je vermogensbelasting betalen via box 3. Die 4000 ben je verplicht op te geven als eigen vermogen ;)

Vind het echt een belachelijke regel :o
Heeft vriendlief ook nooit gedaan geloof ik (wist ie ook niet overigens).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:48

Dit is pas sinds 3 jaar geloof ik. Is ook aangevochten bij de rechter geloof ik, maar helaas zonder succes :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:52

Mootje schreef:
Dit is pas sinds 3 jaar geloof ik. Is ook aangevochten bij de rechter geloof ik, maar helaas zonder succes :')

Oh ok....... nou ja dan hebben we het hooguit 2 jaar niet goed gedaan. En zal niet om enorm bedrag gaan.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:52

*zucht* ik hoor nu mijn herssnen kraken. Ben bezig met het doorlezen van de koopovereenkomst (concept) en het huidige bewijs van eigendom. Wat een taal zeg, straks maar doorsturen aan een paar kennissen die er wat meer verstand van hebben :) Kan niet wachten tot we alles achter de rug hebben :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:54

Vermogensbelasting valt ook wel mee, maar vind het nogal krom... Zeker als je net een app. Met een gezonde vve: moet je misschien vermogensbelasting gaan betalen over geld wat een ander heeft ingelegd :+

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:59

@ Wolken: Het staat slechts 2 weken te koop helaas.

Ons laatste bod was overigens wel nog wat onder de vraagprijs. Nog even de poot stijf houden :+ In eerste instantie wilden ze onbepaalde tijd de kans krijgen tot ze wat anders hadden, maar dat ging me helemaal te ver :+

Wat een aparte regeling zeg, met die vermogensbelasting.
Laatst bijgewerkt door Heleen_B op 11-04-12 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:59

Mootje schreef:

Oh nou ja, mijn vriendin gaat het huis kopen en die heeft sowieso al meer dan 24 duizend nog wat, dus die vermogensbelasting betaalt ze dan al. :Y)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:21

Heleen_B schreef:
@ Wolken: Het staat slechts 2 weken te koop helaas.

Ons laatste bod was overigens wel nog wat onder de vraagprijs. Nog even de poot stijf houden :+ In eerste instantie wilden ze onbepaalde tijd de kans krijgen tot ze wat anders hadden, maar dat ging me helemaal te ver :+

Wat een aparte regeling zeg, met die vermogensbelasting.

Pffff, eerlijk? Ik zou nooit akkoord gaan met zo'n prijs en dan ook nog 8 maand moeten wachten :n Het is wel een kopersmarkt he.... dus als ze willen verkopen, zullen zij moeten schipperen en niet jij. Als je nu wat koopt, moet je makkelijk nog voor 1 juli kunnen passeren en dat zou ik ook zeker eisen. Overigens wel een goede verkopend makelaar :D :))

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:36

Wauw mandy wat leuk gefeliciteerd!!! Rare dag dus ook voor je vandaag!

Raar verhaal heleen! Wel in wwijk?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 00:07

Denk niet zozeer dat de verkopend makelaar het goed doet, maar dat de verkopers belachelijk ouderwets en stug zijn. Ze willen niks toegeven en er is totaal geen overleg mogelijk. Hebben vandaag dus maar gezegd dat ze dan maar andere mensen er blij mee moeten maken :+

Ja wel in wwijk roos!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:06

Heleen, Ik dacht dat het al helemaal rond was na je vorige verhaal :o? Dat was dus niet zo?
Ik zou op die voorwaarden het huis ook niet accepteren, hoor!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:37

Oh dan heb ik het er niet duidelijk neergezet :+ Nee was nog niet rond dus!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:38

Gelukkig maar :D
Laat je het aabod met de voorwaarde dat het voor 1 juli plaats vindt nog op tafel liggen voor een paar dagen, of heb je het helemaal teruggetrokken?
Hoe lang staat het al te koop?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:42

Het staat pas 2 weken te koop, dat is het nadeel. Nee we hebben gezegd dat we ons maar helemaal terugtrekken. Wie weet dat het over een paar maand er nog staat..

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:01

Heleen, gelukkig maar! De eisen die die verkopende partij / makelaar stelt zijn gewoon bizar. Wie weet staat het over 2 a 3 maanden nog te koop en zijn ze wat gematigd in hun eisen .

Zaterdag bezichtiging van de 2 huizen. Makelaar belde en heeft zich veronderschuldigd dat het zo lang duurde voordat ze terug belde. Da's dan wel weer erg netjes.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:03

Netjes dat hij zijn verontschuldigingen aanbiedt, Wolken :j
Heleen, Ik kan er niet met mijn pet bij dat ze er niet gewoon eerder uit gaan.... Er staan genoeg particuliere huisjes, chalets en appartementen te huur voor bepaalde tijd!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:05

2/3 maanden wachten heb je alleen niks aan als je met de lage overdrachtsbelasting wil kopen :)