Mag ik me hier ook melden?
Ben samen met mijn vriend op zoek naar een leuk huis(je). Zijn bij twee huizen wezen kijken. De eerste moest echt teveel aan gebeuren. De tweede was behoorlijk naar onze zin, tweede keer met een aannemer wezen kijken en hebben inmiddels een bod gedaan. Bod is echter niet geaccepteerd en ze zijn niet echt met een tegenvoorstel gekomen. Behalve dat ze uiterlijk tot 31 december 2012 erin willen blijven wonen tenzij ze eerder wat anders vinden (is van oude mensen die naar een huurwoning in het dorp willen). En ze willen eigenlijk niet in de prijs zakken. Baal alleen wel van de verkopend makelaar, beetje een aparte man. Zegtie: Het komt nu over alsof jullie ze het huis uit willen jagen. En de prijs is al heel scherp, misschien zelfs wel te laag. Ja dat had je dan eerder moeten bedenken

Dus nu hebben we opnieuw een aanbod gedaan, dat we akkoord gaan met de prijs. Maar dat we dan wel compensatie willen met de overdrachtsbelasting, aangezien die per 1 juli weer wordt verhoogd. Zegt de makelaar: Ja, ik weet niet of de eigenaren daarmee accoord gaan hoor, voor hun is dat toch wel allemaal onbekend enzo met die belasting omdat ze al ouder zijn....

Zijn voorstel was dat de huidige bewoners ons dan tegemoet komen met de hypotheek. Beetje jammer dat zij dan netto vergoeden aan ons en wij brute betalen (is toch zo 300 euro per maand).
Dus ben benieuwd hoe het nu verder gaat

Wat leuk rowo dat jullie een huis hebben gekocht! Ziet er leuk uit!