Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 06:49

veneri schreef:
Ik heb het voor een jaar vaststaan.
Wat is nu het voordeligste moment om prijzen vast te zetten,ia dat in de zomer? En wat als je jaarcontract in feb afloopt,hoe kan je dan overbruggen tot aan het voordelige moment om weer vast te zetten?

Je contract wordt dan variabel. Je zou die variabel kunnen laten of tijdelijk dynamisch kunnen nemen. Dat is maandelijks opzegbaar.

Ik wacht af tot we een jaar dynamisch hebben om te kijken naar het prijsverschil vast/dynamisch. Ik vind het zo moeilijk om die twee anders te vergelijken. Met name vanwege het salderen en de terugleverboete bij zonnepanelen.

En dan in de lente maar kijken wat we verder gaan doen. De tendens: dynamisch is altijd goedkoper lijkt een kanteling te hebben gemaakt? Volledige aanname van mij hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:45

In de zomer zijn energiecontracten inderdaad wat goedkoper dan in de winter, is mijn ervaring. Ons vorige contract liep in de winter af, wij hebben dit overbrugd met een dynamisch contract en hebben toen in juli een vast contract afgesloten bij een andere energiemaatschappij (gas en elektra).

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:30

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:08

Wij betalen 1,198 per m3.

Vast afsluiten kan nu idd nog prima. Zou alleen niet wachten tot november/december.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:16

Ik kan ook weer gaan overstappen. Ga de site van gaslicht in de gaten houden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:36

Ik twijfel ook enorm. Sinds de crisis overgestapt op dynamisch, omdat variabel toen erg duur was. Uiteindelijk nooit meer naar gekeken. Ik heb 6 zonnepanelen, woon alleen, dus ik verbruik per jaar ongeveer hetzelfde wat ik opwek; verwarm bijv. elektrische kachel zoveel mogelijk in plaats van gas, elektrische deken et cetera. Bijv. nu zijn de prijzen 0,38 cent voor gas bij ANWB, maar hoeveel komt daar nog bij op?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:37

Iets minder dan een euro. Zie bovenstaande link van beert.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:23

_San87_ schreef:
Wij betalen 1,198 per m3.

Vast afsluiten kan nu idd nog prima. Zou alleen niet wachten tot november/december.

Ik heb gisteren een jaarcontract bij Eneco afgesloten met gasprijs van €1,18736 per m3.

Dynamisch was voor ons niet voordeliger qua verwachting.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 23:33

Ik heb het ook een jaar vast gezet bij essent, gas per m3 voor €1.06 incl. en stroom per kwh €0.22 gewoon en €0.21 dal incl.

Veel getwijfeld dynamisch of niet, maar ik ben een enorme zenuwpees als het om geld gaat := Dus maar op safe gespeeld zodat ik niet elke dag ga checken hoe duur het die dag is want ik kan het verbruik toch niet sturen op een dag. Ik kom van variabel af, de mail met tarieven was nog binnen gekomen. Dan betaalde ik per oktober €1.10 per m3 gas en 25 cent per kwh stroom. zag ik. Toch vast goedkoper afgesloten dan tot nu toe +:)+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:30

Ik heb gisteren ook nog even gekeken om over te stappen naar een vast gascontract.. Ik kwam er een tegen van €1,20 per kuub. Maar met zo weinig verbruik zou dat ons over het hele jaar maar €50 opleveren inclusief de bonus van €125 het eerste jaar. Dat betekent dat je het jaar erna weer over moet stappen, anders ben ik juist duurder uit. Te veel gedoe, dus ik blijf maar gewoon bij dynamisch.