Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:13

Hanafubuki schreef:
Deze mensen houden van Mondriaan en gekleurde vlakjes:
https://www.funda.nl/koop/houten/huis-4 ... 10/#foto-1

Oh wow, ik dacht eerst nog: nou best leuk huis zo met die vlonder. En toen zag ik de prijs!! Echt no way dat ik in zoiets ging wonen als ik dat te besteden had.

Fitzroy

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:25

Ik vind dat toch zulke leuke huizen. Maar idd, niet voor die prijs.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:26

Hanafubuki schreef:
Deze mensen houden van Mondriaan en gekleurde vlakjes:
https://www.funda.nl/koop/houten/huis-4 ... 10/#foto-1

Toen ik de prijs zag dacht ik; jeetje, waar vind je nog een huis van een ton! Maar ik zag een nul over het hoofd :o
Al hoewel ik een ton eerder bij dit huis vind passen als een miljoen. En dat is dan niet om de inrichting.. -O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:28

Een ton bij dit huis in Houten? Dan mis je wel iets van de huidige huizenmarkt :')
193 m2 is ook serieus veel woonoppervlakte.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:32

Fitzroy schreef:
Een ton bij dit huis in Houten? Dan mis je wel iets van de huidige huizenmarkt :')
193 m2 is ook serieus veel woonoppervlakte.

Het is een kwestie van smaak he ;-) Ik vind het een afschuwelijke locatie en een foei lelijk gebouw.
Dus dat ik iets van de woningmarkt mis nee, ik zou hier zelf een ton voor over hebben maar zeker niet meer dan dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:34

Vijf jaar geleden had je ze moderner in afwerking voor 8 ton :j

Het is wel oprecht een van de tofste plekken in het dorp!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:36

@Willemiens: Gelukkig hoef jij het niet te kopen en te taxeren :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:25

Fitzroy schreef:
Haha, herinnert mij eraan dat bij het bezichtigen van een huis in Kootwijkerbroek de makelaar afkeurend keek naar mijn spijkerbroek en aangaf dat paardrijden op zondag niet gewaardeerd werd _O-

Nou, dan hebben ze wat om zich aan te ergeren. Ik zou er geen minuut om wakker liggen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:32

Toen wij bijna dertig jaar geleden ons huis in Voorthuizen kochten deed ik de onderhandelingen. Dus ik had alle contacten met de plaatselijke makelaar. Toevallig waren wij nét een half jaar eerder getrouwd, maar ik gebruik - nog steeds - mijn geboortenaam.
Toen de koop eenmaal gesloten was en het koopcontract opgesteld was (waar wél mijn 'getrouwde' naam in stond) en ik voor de zoveelste keer de telefoon opnam met mijn eigen naam zei de makelaar opeens verbaasd: "Oh, nu hoor ik het, u gebruik uw méisjesnaam!" Whahahahahaha :+

Maar het valt best mee hoor, leven op de biblebelt :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:55

De beschrijving van dit huis :')
https://www.funda.nl/koop/purmerend/hui ... lstraat-2/

Citaat:
Dankzij de schutting heb je hier voldoende privacy.

En dan kijk je op de foto's en zie je op foto 1 een weggewaaide schutting tegen een schuurtje staan _O-
Verder geen andere schutting te bekennen :)) Daar gaat je privacy :7
Wat een bende verder.. En wat zonde dat ze het dak niet tegelijkertijd met de buren hebben laten isoleren.
De scooter in de kamer is ook ...apart :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:13

Jezus wat een oude bende! Hoe kan je zo leven? Daar ga je toch niet bijna 3 ton aan uitgeven?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:27

Wel genoeg afvalcontainers :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:20

Cayenne schreef:
En dan kijk je op de foto's en zie je op foto 1 een weggewaaide schutting tegen een schuurtje staan _O-
Verder geen andere schutting te bekennen :)) Daar gaat je privacy :7
Wat een bende verder.. En wat zonde dat ze het dak niet tegelijkertijd met de buren hebben laten isoleren.

Ik denk dat die woningen ex-verhuur waren, en dat er ofwel een huurconflict was, of dat het huis al eerder verkocht is en de rest door de woningbouw is opgeknapt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:46

ik ken dat huis, is volgens mij ooit in 1 of ander programma geweest waarbij ze mensen gingen helpen met hun leven weer op de rit te krijgen (heel lang geleden). Is niet echt gelukt zo te zien

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:26

Morrie schreef:
ik ken dat huis, is volgens mij ooit in 1 of ander programma geweest waarbij ze mensen gingen helpen met hun leven weer op de rit te krijgen (heel lang geleden). Is niet echt gelukt zo te zien

Dat wist ik niet! Het ziet er treurig uit :=

Hier verwacht je ook niet direct een pony in de achtertuin :wow:
Gewoon midden in het centrum ook nog eens :+
https://www.funda.nl/koop/bolsward/huis ... inzand-19/

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:09

Brainless schreef:
Het gaat niet alleen om grasmaaien enz (geluid) maar ze vinden het absoluut niet leuk als je de was buiten hangt en paard gaat rijden.... wij zijn ooit bij een huis wezen kijken en op de foto's stonden stallen, maar die waren afgebroken toen wij kwamen kijken, want zij wilde geen westerlingen die geen moraal hadden. :+

haha ja dat paardrijden op zondag vermoedde ik al, maar aangezien je vanuit het weiland ongezien het bos in kan....althans; zo te zien op satelliet.....heb ik zoiets; daar kom je wel mee weg :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:13

Ze zien…. Alles :+

Nu is er per dorp ook wel veel verschil nog tussen hoe streng.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:48

Ik vind het altijd bijzonder hoe andere mensen dingen moeten laten omdat jij iets gelooft :')
Het is heus niet dat jij de hemel niet in mag omdat je buurvrouw een buitenritje gaat maken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:54

Qimm schreef:
Ik vind het altijd bijzonder hoe andere mensen dingen moeten laten omdat jij iets gelooft :')
Het is heus niet dat jij de hemel niet in mag omdat je buurvrouw een buitenritje gaat maken.

Dat is bij ons in het durpke niet anders toch Qimm :') _O-

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:56

nou ja dingen als de was niet ophangen op zondag; prima....ik doe op zondag toch het liefst lekker niks :+

Maar een buitenrit door het bos, helemaal als je erf tegen het bos aangrenst; ja hoor; lekker via je weiland het bos in voor een heerlijke rustige zondagsrit.
Die route zou ik overigens ook genomen hebben als het niet om een streng gelovig dorp ging; weiland grenst direct aan het bos, dus mooi een hek achterin zodat je niet tussen het verkeer door hoeft op weg naar het bos.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:03

Joh, de halve Veluwe wandelt op zondagmiddag op het Kootwijkerzand. En dan zou je niet op je paard mogen zitten? Ik heb er nog nooit iets van gemerkt, en ik woon hier 30 jaar. Ik rijd gewoon op zondagochtend als andere mensen in hun auto stappen om naar de kerk te rijden mét de trailer achter de auto weg. Nog nooit op maandag vuile blikken bij de Appie gehad als reactie hoor :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:05

ClaudiaHS schreef:
Qimm schreef:

Dat is bij ons in het durpke niet anders toch Qimm :') _O-

Ik vind het wel bijzonder :D Maar hier kijkt niemand me er op aan als ik ga rijden of als mijn man in de tuin rommelt (zonder apparatuur, beetje kantjes steken en onkruid plukken). Ik heb ook geen enkel bezwaar tegen zondagsrust haha. Heerlijk rustig, in stilte in de zomer in m'n hangmatje chillen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:06

In Doornspijk blijft men midden op de weg lopen als jij op zondag daar door het dorp heen rijdt met de auto. Zelf meegemaakt toen we daar per ongeluk op zondag terecht kwamen (verkeerde afslag).

En geen deel uit maken van de gemeenschap lijkt me met een gezin, waar dit type huis toch terecht zal komen, best lastig.. kinderen moeten toch naar school en dergelijke.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:14

Niet als je die niet hebt :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:15

MarjanB schreef:
Ze zien…. Alles :+

Nu is er per dorp ook wel veel verschil nog tussen hoe streng.

Je kan altijd rijden tijdens de kerkdienst op zondag. Als iemand je dan heeft gezien kan je de vraag stellen waarom ze niet in de kerk waren op dat tijdstip :+