Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:01

topsylover schreef:
Ik heb het even wat verder uitgesmeerd en het is inderdaad toch best donker nu!
Ik vind het lastig want de kleur die ik in mijn hoofd had kan ik in de Gamma nergens vinden. :n

Geen kaart of geen bus verf?

Want meestal heb je wanden vol met kleurkaarten die nog gemixt moeten worden en wat ze ter plekke voor je doen.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:09

Gamma hier heeft idd een hele kaartenmuur vol kleuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:12

Afbeelding

Deze waren mijn favorieten. Maar op de foto zijn de kleuren weer zo anders als in het echt :?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:31

suze_ schreef:

Ja daar heb ik ook heel lang voor gestaan, maar ze waren me allemaal veel te groen. -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:33

Gave tuin hebben jullie in Spanje Monique <3
Die sfeer zat ik ook enigszins aan te denken, min of meer met de boulevard van Argelès sur Mer als inspiratie... Maar ik weet niet of het dat gaat worden...

Ik heb een vrij diepe (20m) tuin.

De vorige eigenaar heeft het schuurtje er voor de helft af gehaald en had er een volière in gemaakt...
Afbeelding
Verkoopfoto, gemaakt ergens in november/december 2016. Je kan zien dat de betonplaat nog wel in tact is.

Afbeelding
In de zomer ziet het er zo uit zeg maar... Nogal wild begroeid... De eerste dag heeft mijn zwager meteen een hoop van de planten langs het paadje gesnoeid, want er was geen doorkomen aan :n
Een paar weken geleden sprak ik mijn buurman (hovenier) en die gaf aan dat het allemaal struiken zijn, die niet onderhouden werden.

Ergens in november hebben we de muurtjes (van klinkers en cement gemaakt _O- ) er uit gehaald...
Afbeelding

Vermoedelijk komt daar straks eerst een hoop rommel te liggen haha..

Mijn bijkeuken komt tot het einde van de tegels, een klein stukje het gras in. Die hele border moet er dus uit. Ik heb de stalen nog niet gezien, maar ik ga waarschijnlijk voor deze kleur bijkeuken:
http://www.trkbouw.nl/images/news/proje ... cht_12.jpg
(ramen en deur worden dan antraciet, daar ben ik toch wel aardig over uit)

Het stuk tussen mijn bijkeuken en die van de buurman moet natuurlijk opnieuw bestraat, daar liggen nu van die afschuwelijke stoeptegels in. Gelukkig geen grindtegels :+ Maar dan nog lelijk genoeg. Bovendien moet het een stukje afgegraven en zand er onder, want het water loopt erg slecht weg. Ik denk daarom ook aan een gootje langs de bijkeuken om van het water af te kunnen.

De border aan de kant van de bijkeuken gaat er (zeer waarschijnlijk) ook volledig uit.
Van het halve schuurtje wil ik het dak weer terugbrengen naar de oorspronkelijke omvang (dus tot einde betonplaat), om de balken te verbloemen zou ik er zoiets onder willen doen:
Afbeelding
Zodat daar licht tussen kan en je een sfeervol licht hebt 's avonds. Het zijmuurtje dat overblijft wil ik potdekselen of gewoon strak bekleden met afvalhout. Nog niet helemaal over uit.

De betonplaat is natuurlijk niet echt heel mooi. Ik heb gedacht aan betegelen. Maar aangezien ik er haaks op nog een deel terras wil, is een vlonder waarschijnlijk mooier voor het geheel. Ik heb nog wel wat stoeptegels over om daar na uitgraven een vlakke vloer te maken voor het hout dat er op komt.
Ik zou daar dan graag een grote hoekbank willen, ook zelfmaak uiteraard :+

De andere schuur is alleen aan de voorkant geverfd. Het is niet echt verf, je veegt het er zo af. Kwestie van hoge druk er op. Ik weet nog niet wat voor kleur die schuur dan moet hebben. :+ Maar dat moet nog even rondom. Rondom moet dat ook nog bestraat worden, er achter kan je in de zomer namelijk heerlijk beschut zitten.

Ohja, dit was vanmiddag...
Afbeelding

Ik denk dat ik het looppad ook ga verleggen. Maar dat weet ik nog niet zeker. En ik zou graag pampasgras willen... *D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:46

<3
noviceh schreef:
Ik ben jaloers op jullie huis in Spanje, echt práchtig! <3

Dank je! Ik vind het ook heerlijk, maar het wordt steeds lastiger kiezen, want ons huis hier wordt ook steeds leuker. De nieuwe keuken wordt mooi <3 *\o/* <3

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:01

Je hoeft niet te kiezen hoor O:) Jullie blijven in Nederland en ik betrek dat paleisje wel!

Toffe ideeën Janine! Vooral dat rooster boven die balken ziet er heel gezellig uit!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:09

Wat een leuke plannen allemaal Janine! Mijn nieuwe huis heeft ook zo'n aanbouw bijkeuken maar dan wit. Ze hebben de kozijnen grijs geverfd dat wil ik gaan veranderen. Wanneer de financiering rond is zal ik foto's plaatsen want ik heb wel wat hulp nodig voor ideeën etc :p ik heb er (nog) totaal geen verstand van en vind het allemaal maar spannend in mijn eentje. Gelukkig lieve ouders en veel lieve vrienden.

En we een geweldig huis in Spanje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:14

Gaaf Janine dat soort 'dak'. Wat een gezellig licht komt daar doorheen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:16

topsylover schreef:
suze_ schreef:

Ja daar heb ik ook heel lang voor gestaan, maar ze waren me allemaal veel te groen. -O-

Als je op google of pinterest een voorbeeld uitzoekt en die laat zien bij de verf afdeling van de Gamma, kunnen ze hem zo voor je maken.

Heb ik toen ook laten doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:20

Phylos schreef:
Wat een leuke plannen allemaal Janine! Mijn nieuwe huis heeft ook zo'n aanbouw bijkeuken maar dan wit. Ze hebben de kozijnen grijs geverfd dat wil ik gaan veranderen. Wanneer de financiering rond is zal ik foto's plaatsen want ik heb wel wat hulp nodig voor ideeën etc :p ik heb er (nog) totaal geen verstand van en vind het allemaal maar spannend in mijn eentje. Gelukkig lieve ouders en veel lieve vrienden.

En we een geweldig huis in Spanje!

Wil straks echt heel graag foto's zien van je bijkeuken! In combinatie met de stenen van je huis...
Ik twijfel namelijk nog aan het estetische aspect van deze kleur...

Moet je veel doen? Wil je als tip meegeven; verwacht niet te veel van je vrienden... (eigen ervaring, mijn zwager heeft precies hetzelfde meegemaakt)
Hoe dan ook, je komt er wel doorheen hoor! En het is echt supermakkelijk, een eigen huisje! *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:23

Het dak ziet er leuk uit, maar omdat het 'vaste' gaten zijn vraag ik me af dat als het écht warm is of het dan niet gaat branden waar de gaten je huid raken.
Voordeel is dat er lekker wind doorheen kan komen, maar persoonlijk heb ik dan liever mijn dakje van winddoek. Daar geeft voldoende schaduw zonder dat het echt te warm wordt er onder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:27

DubbelDun schreef:
Het dak ziet er leuk uit, maar omdat het 'vaste' gaten zijn vraag ik me af dat als het écht warm is of het dan niet gaat branden waar de gaten je huid raken.
Voordeel is dat er lekker wind doorheen kan komen, maar persoonlijk heb ik dan liever mijn dakje van winddoek. Daar geeft voldoende schaduw zonder dat het echt te warm wordt er onder.

Ik hou gewoon het originele dak hoor... Die trek ik door en even nieuwe dakbedekking er op.
Maar omdat het dak verlengt moet worden moeten er extra balken onder, wat niet mooi gaat lijken. Daarom denk ik aan zoiets voor eronder. Onder het hout van het dak zelf kan dan verlichting geplaatst worden, en dan gebruik je zo'n open ding als plafond met gaten ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:49

topsylover schreef:
suze_ schreef:

Ik heb bij een verf- en interieurwinkel kaarten mogen lenen die geverfd waren.
Zijn a4-vellen die je tegen je muur kunt houden en dan heb je zegmaar de echte kleur aangezien die weleens wat afwijkt van de kleurstalen.
Kost vaak een euro oid aan borg, maar zeker de moeite waard.
Ik ben toen uitgekomen op 1 wand real stone en de rest gentle peony.
Zat eerder nog te twijfelen over een lichtblauwe tint (iets met aqua meen ik, staat wel in een eerdere post van me) maar dat oogde veel kouder en feller aan het oog.
Ik overweeg die blauwtint overigens wel voor mijn slaapkamer, icm zandkleur ofzo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:52

Goede tip idd Lor1! Geeft de kleur veel beter weer! Weet niet of Gamma e.d. dat ook doen, maar je kan altijd doen en elders goedkoper verf halen/Laten mengen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:10

MoniqueT schreef:
<3
noviceh schreef:
Ik ben jaloers op jullie huis in Spanje, echt práchtig! <3

Dank je! Ik vind het ook heerlijk, maar het wordt steeds lastiger kiezen, want ons huis hier wordt ook steeds leuker. De nieuwe keuken wordt mooi <3 *\o/* <3

Ik rijd dagelijks langs je huis Monique :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:11

topsylover schreef:
suze_ schreef:

Wij zijn voor Praxis Genoeg (maar wel gemengd bij de Gamma haha) gegaan. Moeten het nog op de muur smeren, maar zal een foto maken van het eind resultaat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:36

Zwaaien voortaan Karijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:36

Janine1990 schreef:
DubbelDun schreef:

Ik hou gewoon het originele dak hoor... Die trek ik door en even nieuwe dakbedekking er op.
Maar omdat het dak verlengt moet worden moeten er extra balken onder, wat niet mooi gaat lijken. Daarom denk ik aan zoiets voor eronder. Onder het hout van het dak zelf kan dan verlichting geplaatst worden, en dan gebruik je zo'n open ding als plafond met gaten ;)

Echt heel leuk idee!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:38

er is ook een apart tuintopic toch? hier gaat het toch om interieur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:59

Vast niet zo'n ramp als er even over een tuin gepraat wordt...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:02

Lijkt mij ook niet.

Ik twijfel tussen gravel grey en industrial grey voor in de gang. Er zit nu bruin op niet echt mijn smaak...
Iemand grijstinten thuus misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:05

Ik vind grijs super mooi maar vind het snel wat koud.
Mijn hal heb ik wit gelaten, valt weinig licht binnen en wilde het dus zo licht mogelijk houden. Heb overal afwasbare verf. Dat is ideaal!

Vanavond zal ik eens foto's maken van mijn badkamer. Daar kan ik wel mooie voor en na foto's van maken haha

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:08

ja ik ben ook van grijs gewisseld naar bruin beige tinten... bij een testkleur in de toilet kreeg ik het er een beetje koud van idd :j

T liefst zou ik alles oranjerood maken, lekker warm! Maar dat doe ik maar niet :')
Heb het nu met hout en oranjerode kleden enzo.. supermooi als de zon ondergaat :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:14

Ja dat ik grijs wil ipv wit (wat er nu ook op zit) zijn mijn dieren. Binnenkomst is wit, hond zit daar altijd tegrn dus nu is het vuil en zwart. Zou de dunne randjes bij de deur creme kunnen houden en dan hetgrote vlak grijs en de wand van de trap aar boven grijs.

Wil met planten en foto's gaan werken in de gang dus krijgt wel wat sfeer haha.