[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:29

Dat soort dingen zijn inderdaad belangrijker dan een keuken die aan vervanging toe is, dat zie ik zo ook wel :P

Een dak vervangen zie je soms ook wel als je weet waar je op moet letten, maar is fijn als het er gewoon bij gezet wordt. Is toch al snel een paar (10) duizenden euro's.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:41

Onze eerste tegenboden waren ook zo’n 2000/ 2500/ 3000 onder de vraagprijs. Bij mijn broer net zo. Bij ons was niet veel ruimte dus we hebben er niet gek veel afgekregen, bij mn broer zijn ze in totaal 7500 gezakt (hun eerste bod was zo’n 15000 onder de vraagprijs) dus ze zijn in het midden geeindigd.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:46

Er is nog ruimte, dus je kan nu opnieuw een tegenbod doen. Zou me hierdoor niet van de wijs laten brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:01

Wij hebben ons huis zo'n 20.000 onder vraagprijs gekocht een half jaar geleden.

Wat angst betreft niet gelukkig te worden, wij hebben ook naar huizen in een andere plek gekeken, (woonden in Houten), want dat waren echt prachtige huizen en betaalbaar. Maar ik heb na twee bezichtigingen daar heel stilletjes gezegd tegen mijn man "schat als we hierheen verhuizen, hoe gaaf de huizen ook zijn, denk ik dat ik niet gelukkig zal worden". En hij ging daar serieus op in, we hebben gepraat, en een dag later een bod uitgebracht op een huis waar we daarvoor waren wezen kijken gewoon in Houten. En voor ons was dat echt de beste keuze, voel me ontzettend fijn en op mijn gemak in dit huis en mijn man evenzo.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:37

Bedankt voor jullie antwoorden :) 20.000 gaan wij er niet afkrijgen, maar we hopen op zo'n 10.000 :)) Ik vind het zo'n gek idee dat je dan met van die kleine stapjes naar elkaar gaat toe bieden, maar blijkbaar is dat wel normaal. We gaan inderdaad zo weer een tegenbod doen :) Later kunnen we eventueel nog de overdrachtsdatum in de strijd gooien, die hebben we nu relatief snel, maar de huidige bewoners willen eigenlijk liever later. En voor ons kan dat op zich ook wel ;)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:39

Alles kan, als je geduld hebt. Ik heb dat in iets mindere mate haha, dus ik zeg vaak al snel, nou, volgens mij gaan we uiteindelijk hierop uit komen, dit is wat ik maximaal wil betalen, take it or leave it. Maar die keus heb je helaas niet altijd in deze markt haha.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:48

SpeechLess schreef:
Spannend MadelonSunny! Hopelijk gaat het allemaal goedkomen en krijg je daar snel bericht over.

Mooie foto's hierboven, zijn die met een drone gemaakt?
Wat ikzelf fijn vind om te lezen (al zoeken wij wel andere soort huizen) is van wanneer de badkamer en keuken is, wanneer schilderwerk is gedaan (of het benoemen van hebben van kunststof ramen). Verder misschien de oppervlaktes van de ruimtes, mocht dat op de plattegrond niet goed te zien zijn.

Wij hebben antwoord op ons bod :) Ze hebben een tegenbod van 2000 onder de vraagprijs gedaan. Hij had wel de mededeling dat ze de intentie hadden om eruit te komen. Maar ik vind dat uit het tegenbod nog niet heel erg blijken :+ Is dat 'de normale gang van zaken' dat een tegenbod zo weinig scheelt met de vraagprijs? Ons bod zat er ongeveer 17 onder en hun tegenbod nu dus 2. Maar we hebben natuurlijk nog wel ruimte om naar elkaar te komen :)

Die tactiek hebben de verkopers bij ons ook geprobeerd. Wij zijn met ons 2e bod net zoveel omhoog gegaan als zij naar beneden. Uiteindelijk op het gemiddelde van vraagprijs en eerste bod uitgekomen. Zelfde range als jullie qua onder vp zitten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:32

Jans schreef:
Wij hebben ons huis zo'n 20.000 onder vraagprijs gekocht een half jaar geleden.

Wat angst betreft niet gelukkig te worden, wij hebben ook naar huizen in een andere plek gekeken, (woonden in Houten), want dat waren echt prachtige huizen en betaalbaar. Maar ik heb na twee bezichtigingen daar heel stilletjes gezegd tegen mijn man "schat als we hierheen verhuizen, hoe gaaf de huizen ook zijn, denk ik dat ik niet gelukkig zal worden". En hij ging daar serieus op in, we hebben gepraat, en een dag later een bod uitgebracht op een huis waar we daarvoor waren wezen kijken gewoon in Houten. En voor ons was dat echt de beste keuze, voel me ontzettend fijn en op mijn gemak in dit huis en mijn man evenzo.

Ik vind de locatie van een huis echt enorm belangrijk. Wat heb je aan een mooi en goedkoop huis als je daar helemaal niet wilt wonen? Als ik op vakantie ga dan kies ik toch ook een hotel uit ergens waar ik ook wil zijn! Terwijl ergens anders misschien wel een veel mooier en goedkoper hotel is,maar dat ik daar dan niets te zoeken heb!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:13

Huis waar wij 3 biedingen op hebben gedaan, en de makelaar ons 2 weken geleden belde wanneer we de sleutel zouden willen hebben staat nu onder bod op Funda |(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:21

Dan zou ik toch eens bellen waarvoor ze het nou uiteindelijk verkocht hebben, voor mijn eigen gemoedsrust zou ik dat wel willen weten.

Onze bezichtiging was leuk gisteravond, goede ideeën opgedaan. De woonkamer was een fijne, relaxte plek, keuken had goede dingen maar verder was het net niet. Boven was te klein, vooral de grote slaapkamer. Er stond een ladekast waar mijn man niet kan komen zonder heel erg te moeten bukken door schuin dak, en de2 kleine kamers waren ook niet handig als 2pers logeerkamer of inloopkast. Plus dat de snelweg toch wel goed hoorbaar was met de wind de goede kant op.
Vind het niet zo heel erg, hij was toch te duur, en ik ben heel erg benieuwd naar het mystery huis waar we vrijdag heen gaan :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:40

Ik wil het juist niet weten, dadelijk scheelt het maar €5000 dan ben ik echt over de zeik :')
Mijn man wilt het wel weten, zei al dat die het straks dan maar bij het kadaster op moet vragen.

Als het huis toch te duur was is het misschien maar beter dat het tegenviel haha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:58

Dat is ook weer zo ja.

Ja, man wilde heel graag kijken, ik wilde het vooral zien hoe het er binnen uitzag. Blij dat het al afgeschreven is haha.
Huis van vrijdag zal uiteindelijk waarschijnlijk net zoveel kosten met verbouwingen enzo, maar dan is het wel helemaal naar onze zin. En dat huis wordt door de verbouwing ook echt meer waard, ligt in een villa wijkje (geen extreem dure, maar wel duurder dan een gemiddeld huis) dat helpt ook als je het goed opknapt.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:24

Klink heel belovend Prairy. Het lelijkste huis in de mooiste straat is altijd een goede investering!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:27

Wat maakt het huis een mystery huis?
Op tv zijn het vaak huizen die niet aan de wensen/ eisen voldoen (qua stijl/ locatie) en daardoor niet bij de zoekers opgevallen zouden zijn, en van wat ik me weet te herinneren is dat ook meestal het mystery huis gekozen werd!

Wij zijn ook voor ons soort van mystery huis gegaan, hij kwam pas op de radar toen ik alle eisen weg gooide en rond keek wat er in heel nederland voor ons budget te koop was :Y)

Ik ga maar weer rondje bellen voor ons nieuwe huis.. Kijken of er al met de verkoper over het lekke dak is gesproken, vloertegels zoeken die sneller dan 10 weken geleverd kunnen worden, keuken-apperatuur zoeken e.d..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:29

Misschien moet ik dat ook eens doen :+

Hier in de buurt staat een (goedkoop) huis te koop. Maar letterlijk alles moet opnieuw gedaan worden. Is het huis waar ik het eerder over had waar geen CV in zit. De makelaar weet ook niet zeker of het dat ooit vervangen is geweest, anders komt dat er ook nog bij. Ga het hem eens laten uitzoeken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:32

Er staan wel 2 hele foto's op internet, alleen van schuin bovenaf hahaha. Ik heb ondertussen wel de makelaar gesproken en daar oudere plattegronden van gekregen met mededeling dat die ook niet meer helemaal kloppen.

We weten dus alleen dat we eigenlijk een soort black box (het is een bungalow met vrij nieuwe dakbedekking) gaan bekijken vrijdag. En dat het binnen wel netjes is, maar dat we het waarschijnlijk wel willen updaten. De zoon is wel meubelmaker, en woont daar ook met zijn gezin, het zijn 2 woningen geworden, dus we zijn erg benieuwd hoe het eruit ziet.

Het is in ieder geval gigantisch, 2 garages van 60m2 inpandig, totaal iets van 1000m3 en 250m2 woonoppervlak. En dan nog een losse schuur/garage van 80m2 waar we op den duur waarschijnlijk een B&B van willen maken. Zou niet weten wat ik daar anders mee zou moeten als je al 4 auto's in je huis kwijt kunt.

De 2e woning die aangebouwd is, willen we waarschijnlijk kantoor van maken.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:45

Dat klinkt goed!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:52

Klinkt super Prairy!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:55

Prairy dat soort huizen ga ik juist graag heen. Hopelijk is het wat.

Boo onder bod betekend dat ze in onderhandeling zijn alleen. Gewoon bellen dus.

Hier weer een ex huur vrij. Tjsa leuk huis maar 20000 boven budget. :oo Deze huizen gingen eerst voor 20000/30000 euro minder in verkoop vorig jaar. En daar springen huurders bovenop gewilde straat.woningbouw ruikt geld lijkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:08

Ja in deze woningmarkt ruikt iedereen geld helaas.. En bij ex-huurhuizen is ook vrij weinig onderhandelingsruimte. En die huizen gaan vaak weg omdat ze te duur worden voor de verhuurder om ze te (onder)houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:11

Erger nog ipv eerder vaste prijs is taxatiewaarde is het nu een groepsgedoe en bieden vanaf de taxatie waarde. Huizen gaan dan dus boven taxatie weg. In laatste huis dus duizenden euros boven taxatiewaarde, maar weinig mensen kunnen zich dat veroorloven. Behalve mensen met rijke ouders of heel veel geld achter de hand en tweeverdiener zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:13

Welke omgeving zoek je?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:21

Je hebt pb van me ivm privacy

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:29

Karuna, heb je veel eigen geld (voor de waarborgsom en de 1e storting) en je hypotheek in principe al geregeld? Dan zou je misschien ook eens naar executieveilingen kunnen kijken. Daar moet je wel snel kunnen schakelen en binnen 6 weken alles rond hebben, en bewijs hebben van je financiele gegoedheid.

Onder bod betekent bij ons, we hebben een bod, dat is akkoord, maar de koopovk is nog niet getekend en 3 dagen voorbij, maar onderhandeling is meestal wel al klaar en rond. Ik weet niet of je nou echt nog kans maakt om ertussen te komen.

Bij verkocht onder voorbehoud is de 3 dagen bedenktijd voorbij bij ons.

Ik ben zelfs een beetje zenuwachtig voor vrijdag haha, leuke spanning. Hopelijk wordt het niet een complete desillusie :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:35

Hypotheek snel geregeld zit het probleem helaas. Snel beslissen kan ik wel. Portie geld achter de hand ook maar ben helaas door de gekke situatie gebonden aan trage maatschappijen die er tig keer overheen willen kijken of ze wel willen financieren. Vorige keer bijna 4 maanden bezig en toen op laatste moment nee.