[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:30

Tamara schreef:
Anouk wat spannend, ik duim! En die tweede bezichtiging, is dat iemand die voor de tweede keer komt en wel weet wat ie kan lenen?

hahahaha... Dat eerste klopt.. Dat tweede blijft de vraag :))

:D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:34

Sammie schreef:
Tamara schreef:
Anouk wat spannend, ik duim! En die tweede bezichtiging, is dat iemand die voor de tweede keer komt en wel weet wat ie kan lenen?

hahahaha... Dat eerste klopt.. Dat tweede blijft de vraag :))

:D

Ja vrees het ook, was eigenlijk meer een retorische vraag haast _O- Maar wellicht heeft de makelaar al wat meer info?

A_nouk

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:49

Nope twee volkomen nieuwe mensen die komen kijken, nog niet eerder geweest.
Een man in begin twintig die van Tilburg naar eindhoven wil verhuizen en een 'wat' oudere man huren uit de buurt, meer weten we niet... :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:10

Spannend Anouk!

Tamara, wonen jullie er al in of zitten jullie nog steeds in het tijdelijke onderkomen?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:14

We wonen er al een tijdje Neon :j Sinds 25 oktober officieel. Was ietwat behelpen toen er nog geschilderd moest worden en de meubels er nog niet waren, maar nu dat langzaam binnendruppelt en ik steeds meer dozen uit kan pakken, wordt het steeds huiselijker. En ben echt verliefd op het huis, vind het zo'n fijn plekje <3

En ben zo blij dat we uit de caravan weg zijn := Het was echt heerlijk daar in de zomer maar het werd er de laatste periode zo muffig en vochtig.. Kon het wel warm stoken, maar was ook zo weer afgekoeld en ventileren ging soms nauwelijks. Had de schimmel op de ramen in de slaapkamer, want moest ook ergens m'n was drogen (hoewel die dus nauwelijks droog werd) en op schoenen onder uit de kast stond ook de schimmel merkte ik bij het verhuizen :r

2 nieuwe kansen dus Anouk, spannend! Ik duim :j

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:19

Spannend Anouk! Succes!

Jeetje Tamara, dat klinkt echt niet lekker, fijn dat je nu een huisje hebt dat droog en warm is, zeker met dit gure weer.

Ik heb weer wat meer duidelijkheid na wat inleeswerkzaamheden. Begint langzaam maar zeker vorm aan te nemen, zou mooi zijn als alles nog geregeld kan worden voor eind 2014 :)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:23

Ik meld me ook.

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een koophuis. Begin van het jaar een huis bezichtigd en na heel veel gezeur met de makelaar (was ook de verkoper van het huis) hebben we besloten af te zien van dat huis. Later nog een ander huis gezien stond al langer te koop. Wilden een bezichtiging plannen, maar dit was niet meer mogelijk omdat er mensen in onderhandeling waren. Volgende dag werden we gebeld dat het huis verkocht was. Nu gaan we zaterdag een huis bezichtigen. Staat nog maar kort te koop, maar wel echt helemaal wat wij zoeken. Heel spannend allemaal dus ben zeer benieuwd :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:25

Heb jij over makelaar/ eigen verkoper destijds een topic geopend? Verhaal komt bekend voor. Was t van zn moeder oid?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:31

Ja klopt sammie

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:56

Toch maar niet meer gedaan dus :D Staat t huis nog te koop of is het aan een ander verkocht :D

Succes zaterdag!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 00:01

Nee zoals inderdaad in het topic al gezegd werd klopte er gewoon iets niet. Hadden er ook zeker geen goed gevoel bij. Inmiddels is het huis nu sinds 2 weken verkocht. Er zijn gelukkig veel meer leuke huizen!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:39

Iemand hier ervaring met een bouwdepot?

Wij zijn bijna rond, overdracht op 26 feb en vanaf dan ook een bouwdepot.

Kun je daarvoor ook al dingen aanschaffen en daarvan de facturen insturen? Ikea heeft nu bijv 20% korting op de keuken apperatuur, kan ik deze bon dan alsnog insturen na 26 feb?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:59

Daarvoor zou je denk ik het beste even contact op kunnen nemen met je hypotheek verstrekker, elke hypotheekverstrekker is daar anders in.

Bij obvion deden ze irritant moeilijk bij IKEA. Omdat je bij IKEA niet echt een factuur krijgt, maar een orderbevestiging. Dat was voor Obvion niet genoeg omdat die in theorie te cancellen zijn (is helemaal niet zo, maar goed). Toen kreeg ik van IKEA een proforma factuur, maar ook dat was van obvion niet goed genoeg. Ik heb uiteindelijk de keuken dus zelf voor moeten schieten, waarna ik na insturen van de combinatie van de orderbevestiging, proforma factuur en de pakbonnen het geld pas kreeg.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:04

Bij de ABN was dat 4 jaar geleden geen probleem... Maar of dat nu nog zo is ?

Hier vandaag een afbellen voor morgen, bleek een investeerder te zijn die het voor wen prikkie wilde kopen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:43

Oh, en volgens mij heeft IKEA ook een maximum van levertijd dat je vooruit kan bestellen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:49

Een factuur/order kun je ook cancellen :)) Goed met een keuken wat lastig, maar alle bouwmaterialen kun je gewoon retour brengen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:03

Ik meld me hier ook, want een half jaar geleden zijn wij (na een korte zoektocht-stop) terug beginnen rondkijken voor een koophuis. Momenteel gaat onze interesse uit naar dit huis:
http://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate.cfm ... ry&xpage=1
Wij zoeken een totaal renovatieproject dus de huizen die we bezoeken...tja daar moet je even kunnen doorkijken :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:09

Oh al dat hout := Gelukkig niet elke kamer dat veel onderhoud/klussen vergt.

Leuk project dat wel. :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:35

Gaaf project Elke86! Alleen een onmogelijk grote zolder.. 8000+ m2. :P Neem aan dat dat een foutje is?

Wij gaan morgen nog bij een groot huis kijken, maar denk niet dat we daar uiteindelijk iets mee gaan doen.

Vraagje over biedingen:
Hoe heeft iedereen dat aangepakt? Netjes begonnen op 90% van de vraagprijs (dus ong.10% eraf) of juist heel anders? Wij twijfelen over een huis, maar vinden dat 90% van de vraagprijs al aan de hoge kant is qua waarde.. Nu rijst bij ons de vraag dus waar we eventueel goed aan doen :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:36

Sammie schreef:
Een factuur/order kun je ook cancellen :)) Goed met een keuken wat lastig, maar alle bouwmaterialen kun je gewoon retour brengen.

Ja dat is het suffe, ik had uiteindelijk een paneel te veel, die heb ik toen terug gebracht en gewoon handje contantje gekregen ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:47

Blin: gewoon die idoterie van percentages vergeten want dat slaat nergens op.

Kijken, vergelijken en zo een realistische verkoopprijs voor het huis vaststellen en voor jezelf bepalen voor welk bedrag je het maximaal wil hebben. Dan ga je daar wat onder zitten met je eerste bod om te kijken of je het voor een mazzelprijsje kan krijgen.

Kan je altijd nog op bieden tot je maximum bedrag, en als de verkoper dat ook nog te weinig vindt dan zoek je gewoon wat anders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:03

Wij hebben gewoon direct de vraagprijs geboden :'). Was iets wat we echt heel gaaf vonden, nieuwbouw en absoluut niet duur geprijsd. Oom van mijn vriend is de architect die het getekend heeft voor de projectontwikkelaar en zei ook dat het absoluut geen verkeerde prijs was.

Wij hebben overigens dit gekocht:
https://images.realworks.nl/servlets/im ... to31784039
2e voordeur achter de boom (amper zichtbaar)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-14 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:05

Bij nieuwbouw zou ik dat misschien nog overwegen inderdaad (zeker als je de architect kent), maar ik doelde meer op bestaande bouw huizen :)

Pmarena, heb je een PB gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:07

Mijn pa is ook makelaar, hij heeft het ook over dat je prima 20% onder de vraagprijs kunt gaan beginnen. Dan kun je na elkaar toe werken.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:11

Ziet er gaaf uit op de tekening. Waar is dat? :)

Hmmm.. 20% biedt al meer perspectief.. Eens kijken waar we dan op uit zouden komen.