[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:54

Ik heb een lifeproof case gekocht. Iemand een idee waar dit onderdeel voor is?
Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:01

Ziet eruit als het hangertje waar ze verpakking mee in de winkel kunnen hangen :P Niet als onderdeel van de case.

Tof de iPad Pro 2020! Stiekem jaloers :D Wil 'm ook graag. Heb nu een iPad Pro 2017 (een 10.5"). Ik heb m'n hele afstudeerboek erop geïllustreerd dus er zit wel een flinke kras in het scherm en een dode pixel, moet 'm even wegbrengen onder AppleCare. En dan inruilen voor een 2020 :#

Paperlike hoor ik bijna alleen maar negatieve verhalen over eigenlijk... Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd van de kunstacademie en daar werd heel veel met Pro's gewerkt, aantal hadden er ook een Paperlike op maar die hadden 'm er snel weer af gehaald. iPads hebben echt hele mooie goede schermen, echt zonde om er dan zo'n matte screenprotector op te plakken. De kleuren en gevoeligheid worden er echt absoluut niet mooier en beter op. Ik heb er helemaal geen screenprotector opzitten.

Ik heb AirPods Pro besteld. Met een unicorn <3 **\O/**
Afbeelding

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:07

Da’s een goeie warboel. Waarom het dan in het doosje zat? God mag het weten.
Ik had nog lang kunnen zoeken :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:25

Ik heb sinds 1.5 maand een iphone 11 pro, maar af en toe flikkert het scherm. Ik ben teruggegaan naar de winkel maar ze zeggen hier niks tegen te kunnen doen. Meer mensen met dit probleem?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:48

Welke winkel ben je geweest?
Wanneer flikkert die? Heb je er een screenprotector opzitten die over het gebied van de sensoren valt? (Naast de frontcamera)
Je zou kunnen proberen om ‘m eens helemaal te (laten) herstellen, soms ligt het aan de software. Als er een screenprotector over de sensoren zit kan het soms zijn dat ‘ie wat flikkert omdat ‘ie daardoor het omgevingslicht niet zo goed kan meten.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:05

He... dat komt mij bekend voor. Dacht dat het aan mij lag. Ik heb soms dat het lijkt als of er strepen in men scherm zitten/flikkeren.
Maar heb een xr

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:44

Ik heb nergens last van met mijn 11pro.

Ben wel m’n airpods kwijt. Met case en al. Snap er niets van. Gister nog gebruikt.
En als ik naar Zoek mijn... ga dan krijg ik locatie van eergisteren. (Gewoon thuis)
Kan ook geen geluid afspelen.
En ik weet zeker dat ie niet leeg is want met geladen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:29

Kijk is bij Bluetooth of ze verbonden zijn? Zo ja, maakt dat je zoekgebied wel extra klein.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:34

Nope, geen verbinding...
En sinds vandaag gaat m'n apple watch ook ineens rete snel leeg. :(
Is al we een ouder model, maar wel balen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:28

Warboel schreef:
Welke winkel ben je geweest?
Wanneer flikkert die? Heb je er een screenprotector opzitten die over het gebied van de sensoren valt? (Naast de frontcamera)
Je zou kunnen proberen om ‘m eens helemaal te (laten) herstellen, soms ligt het aan de software. Als er een screenprotector over de sensoren zit kan het soms zijn dat ‘ie wat flikkert omdat ‘ie daardoor het omgevingslicht niet zo goed kan meten.

Ik heb hem bij de mediamarkt weg en ben daar ook geweest. Ik heb hem zelf naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw de software gedownload, maar alsnog flikkert hij. Het is niet constant, maar zo nu en dan en het is wel hinderlijk.
Ik heb inderdaad een screenprotector erover! 1 die bij de Imac store erop is gezet.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:15

Needje schreef:
Nope, geen verbinding...
En sinds vandaag gaat m'n apple watch ook ineens rete snel leeg. :(
Is al we een ouder model, maar wel balen.

Verrek, de mijne gaat ineens ook zo snel leeg, ook een heel oud model. Ik moet hem elke dag opladen nu.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:20

ik moet mijn apple watch 4 iedere keer op de iphone kalibreren, anders loopt de groene ring van de bewegingsapp niet vol. Dat is sinds de laatste update, rete-irritant!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:02

Iemand anders van plan de nieuwe magic keyboard voor iPad aan te schaffen?

Ik heb hem gisteren besteld. Geen idee nog wanneer die geleverd wordt. Zal nog wel een week of 3 a 4 duren.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:02

Even een upje :)

Ik was benieuwd of er hier meer mensen tegen het probleem aanlopen qua keuze voor een nieuwe iPhone. De SE 2020 is net aangekondigd die er op eerste gezicht prima uit ziet en een stuk meer betaalbaar is dan de iPhone 11. Echter ben ik erg benieuwd naar eventuele ervaringen met de iPhone Xr momenteel (die is op sommige plekken voor een best nette prijs te krijgen). Ik werk op dit moment nog met een iPhone 7 en wil relatief binnenkort een nieuw, los toestel aanschaffen maar zit een beetje in dubio.

Persoonlijk vind ik de specs als ik de SE 2020 tegenover de iPhone 11 lees het niet waard om 400 euro extra voor deze laatst genoemde versie neer te leggen, maar ik kan het mis hebben :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:11

Ik ben ook benieuwd naar de SE 2020.
Ik heb zelf het eerste SE model, waar ik nog steeds heel tevreden over ben en die nog lang mee kan gelukkig/helaas.. Maar mijn moeder heeft haar iPhone in de wc laten vallen ( :') ) en heeft wel binnenkort een nieuwe nodig.. We twijfelen voor haar tussen de iPhone 7 refurbished, of een nieuwe SE 2020. Het scheelt al gauw 200 euro, maar als de laatste 4 jaar langer mee kan dan heb je dat geld er misschien snel uit.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:00

Zou eigenlijk niet meer voor een 7 gaan, of je moeder moet m net zoals mijn moeder gebruiken: niet. :')

Ik vind deze SE zwaar tegen vallen. Had de SE destijds gekocht omdat hij eigenlijk net zo goed was als de nieuwste telefoon des tijds alleen in de kleine 'oude' body. Even goede camera, even goede chip e.d... Dat is bij deze dus helemaal niet echt t geval... :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:19

Wat vind je er zo aan tegenvallen dan? Er zit een mega snelle chip in, dezelfde als bij de 11. Alleen heeft ‘ie minder pixels aan te sturen dus zou die in theorie zelfs sneller zijn dan de 11.
De camera van de eerste SE was ook niet hetzelfde als van de 6S hoor.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:29

Warboel schreef:
Wat vind je er zo aan tegenvallen dan? Er zit een mega snelle chip in, dezelfde als bij de 11. Alleen heeft ‘ie minder pixels aan te sturen dus zou die in theorie zelfs sneller zijn dan de 11.
De camera van de eerste SE was ook niet hetzelfde als van de 6S hoor.

De backcamera van de SE en 6S waren wel hetzelfde hoor..

De SE 2020 heeft een 3 RAM werkgeheugen en de 11 een 4 RAM. De verschillen zijn nu veel groter tussen de SE en de 11, dan de verschillen tussen de SE en de 6S.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:33

J0anieke schreef:
Zou eigenlijk niet meer voor een 7 gaan, of je moeder moet m net zoals mijn moeder gebruiken: niet. :')

Ik vind deze SE zwaar tegen vallen. Had de SE destijds gekocht omdat hij eigenlijk net zo goed was als de nieuwste telefoon des tijds alleen in de kleine 'oude' body. Even goede camera, even goede chip e.d... Dat is bij deze dus helemaal niet echt t geval... :(

Ligt compleet aan het gebruik van de 7 imo. Ze gaan nog prima mee en voor de prijs die je er nu veel al voor ziet kunnen ze dan best nog een keer een duikvlucht de wc in maken :') Mijn 7 doet het nog prima, maar ik kom aan het eind van m'n lopende abbonement dus ik wil een los toestel halen. Maar het is niet zo dat dat ding 'af' is ofzo, anders zou ik 'm ook niet meer doorverkopen uiteindelijk.

Ik ben wel een beetje skeptisch over die nieuwe SE inderdaad. Allemaal leuk en aardig dat ze er een nieuwe chip hebben ingegooid maar de vergelijking met 'net als de iPhone 11' vind ik wat 'gevaarlijk'. Mensen gaan er een bepaalde verwachting bij krijgen. Dat is ook mede mijn probleem een beetje ermee, ik twijfel enorm tussen de Xr en 11. Iemand opperde de SE maar kan mij niet voorstellen dat ze een toestel die bijna de helft minder kost dan de eerder genoemde types met dezelfde power op de markt brengen. Marketing technisch ontzettend onlogisch.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:44

Courses schreef:
J0anieke schreef:

Ligt compleet aan het gebruik van de 7 imo. Ze gaan nog prima mee en voor de prijs die je er nu veel al voor ziet kunnen ze dan best nog een keer een duikvlucht de wc in maken :') Mijn 7 doet het nog prima, maar ik kom aan het eind van m'n lopende abbonement dus ik wil een los toestel halen. Maar het is niet zo dat dat ding 'af' is ofzo, anders zou ik 'm ook niet meer doorverkopen uiteindelijk.

Ik ben wel een beetje skeptisch over die nieuwe SE inderdaad. Allemaal leuk en aardig dat ze er een nieuwe chip hebben ingegooid maar de vergelijking met 'net als de iPhone 11' vind ik wat 'gevaarlijk'. Mensen gaan er een bepaalde verwachting bij krijgen. Dat is ook mede mijn probleem een beetje ermee, ik twijfel enorm tussen de Xr en 11. Iemand opperde de SE maar kan mij niet voorstellen dat ze een toestel die bijna de helft minder kost dan de eerder genoemde types met dezelfde power op de markt brengen. Marketing technisch ontzettend onlogisch.

Ja is ook meer met doel op de levensduur. Een gegeven moment krijg je geen updates meer. Weet niet precies hoe oud de 7 nu is en hoe lang de updates op het moment mee gaan, maar als ze een telefoon zoekt die 4 jaar langer mee zou kunnen gaan dan zou ik toch voor een nieuwere gaan. :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:52

Ik heb hier laatst een refurbished 7 besteld voor mijn ouders. Kwam van een 5s af, dus flinke upgrade. Vonden het geld voor een SE 2020 teveel, maar ik heb het wel aan ze voorgesteld inderdaad.
Zelf heb ik in januari na 3,5 jaar mijn 6s verruild voor een 11. Was een beetje een impuls aankoop, want mijn 6s gaf de hele tijd aan dat er oordopjes in de jack zaten, maar dat was niet zo. Kreeg het niet meer voor elkaar om er gewoon weer geluid op te krijgen en toen was ik zo boos dat ik direct een 11 heb besteld. :') Als dat niet was gebeurd had ik waarschijnlijk nu nog steeds een 6s!

11 bevalt wel top! Zou hem zeker aanraden. Wat een snelheid en die camera <3

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:00

Ik heb mijn 11 aan m’n partner gegeven en zelf een XS gekocht
Ik vond de 11 echt way to big, zo onhandig met paardrijden.
Nu weer een handige kleine :’)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 07:12

Niene dan had je de pro Max dus?
Maar dan lever je gelijk camera kwaliteit ed in dus ook?
Want de Xs is een goed jaar ouder toestel dan de 11pro

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 07:37

Kido schreef:
Niene dan had je de pro Max dus?
Maar dan lever je gelijk camera kwaliteit ed in dus ook?
Want de Xs is een goed jaar ouder toestel dan de 11pro

iPhone 11 is 6.1 scherm terwijl de xs 5.8 is. Vind ik ook nogal een verschil.
iPhone 11 is de goedkopere variant van de overige 11 modellen (goedkoop wil ik het niet noemen )

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 16:48

Ik mag binnenkort een nieuw abbonement afsluiten.
Heb nu een Xs Max, en die bevalt me prima.
Maar onze jongste zoon heeft volgend schooljaar een telefoon nodig.
Echt in groep 7 worden al klassenactiviteiten per telefoon gecommuniceerd.

Dus het wordt tijd voor de grote telefoonruil in ons gezin.
Ik heb vanwege ons bedrijf een duur abbonnement en een telefoon die me bevalt.
Mijn man heeft een sim only abbonnement, is al oud, alleen bellen en smsen en meer is niet nodig, maar goedkoper is niet te krijgen.Maar batterij is slecht, al een keer vervangen, is een 6splus.
Zoon 1, 12 jaar, heeft een prepay, en heeft een Iphone 6, die geen updates meer krijgt. En een Iwatch is niet aan te sluiten.
Zoon 2, 11jaar, wil graag de telefoon van zoon 1 overnemen met een prepay kaart.

Dus nu aan het denken hoe te doen, zoon1 telefoon van mijn man geven.
Ik een nieuw abbonnement en de telefoon doorgeven aan mijn man, en zelf mijn telefoon houden.
Maar welke telefoon is dan het beste om aan te schaffen?

En apart een nieuwe kopen voor onze oudste zoon. Daarbij is hij de afgelopen 2 jaar zo zuinig geweest op zijn telefoon, dat ik dat wel aandurf. Telefoon heeft bv geen kras of barst in het scherm gehad.
Ook belt hij nauwelijks, en is er in die 2 jaar 2 keer betaalt om op te waarderen.
Zoon 2 is niet zuinig op zijn spullen, dus die krijgt voorlopig niet iets nieuws.

Wie heeft er een goed idee, hoe te doen.