[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:55

Het huis staat helaas leeg. Maar ik moet zeggen dat ik al met de gedachte heb gespeeld een briefje in de brievenbus te doen :) De post moet toch eens opgehaald worden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:39

Haha, je haalt de woorden uit mijn mond :D
Jammer dat het al leeg staat, maar een briefje kan natuurlijk altijd!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:48

Ik heb me al vaker verbaasd over slechte makerlaars. Meerdere keren gehad dat ik info heb opgevraagd over een huis of bouwkavel en dat er of pas na een week reactie kwam of gewoon geen reactie. Je zal je huis bij zo'n makelaar te koop hebben staan…

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:18

*stuitert binnen*

WE HEBBEN EEN HUIS GEKOCHT :D :D :D

*\o/* *\o/* *\o/*

En niet die witte, maar 1tje naast die waar we een ton aan wouden verbouwen. Deze is alleen helemaal af. Als ik meer tijd heb, show ik alles. Hij staat nog niet te koop verder.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:25

Gefeliciteerd Rowo *\o/* Echt super fijn voor jullie!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:26

Gefeliciteerd!! *\o/*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:30

Super!!! Gefeliciteerd!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:33

Afbeelding

Ff snel een fotootje. Rechts van die blok zie je dat huisje waar we toen mee bezig waren.

Kom er snel op terug en lees dan bij :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:35

Het ziet er veelbelovend uit Rowo!
Is dit al uitgebouwd aan de achterkant?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:12

Gefeliciteerd Rowo!! Super leuk voor je :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:29

super snel gegaan, gefeliciteerd!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:52

@Rowo: wat ontzettend leuk; gefeliciteerd *\o/*

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:18

Sorry dat ik zo kwam binnen vallen :o Heb het onwijs druk gehad, maar kon het niet laten het ff te melden.

Het niet doorgaan van die anderen is dus alleen maar goed geweest, deze is super :D Wel dubbel allemaal, want vandaag is mijn moeder jarig en volgende week wordt ze geopereerd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:24

@Rowo: dat is dan wel een beetje gek :(:) , een heel fijne verjaardag voor je moeder en we gaan met z'n allen duimen voor de op van volgende week :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:31

Wow Rowo, dat is ineens hard gegaan! Gefeliciteerd! Ook met je moeder. En alvast sterkte en beterschap voor je moeder voor de operatie.

Wat vreemd Wolken. Je zou inderdaad denken dat de makelaar het wil verkopen.. Ondertussen al wat gehoord van ze of nog steeds niet?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:43

Ik heb even een vraagje voor mensen die verstand hebben van de V.v.E. met betrekking op een appartement.
Wij zijn nu bezig met een appartementje (hebben al bezichtigd, zijn geïnteresseerd, nog niet geboden) en hebben wat extra informatie bij de makelaar opgevraagd. Deze heeft het doorgestuurd naar de eigenaar en dan zouden we z.s.m. de antwoorden krijgen. Eén van de dingen die ik graag wil hebben is het onderhoudsplan van de V.v.E. voor het komende jaar/de komende jaren. Nu krijg ik van de makelaar het jaaroverzicht van 2010 met de mededeling dat het jaaroverzicht van 2011 over een paar weken vrijkomt. Denken jullie dat een jaaroverzicht genoeg informatie kan verschaffen over de gesteldheid van de V.v.E.? Of is een onderhoudsplan wel degelijk nodig?

:o?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:28

Gefeleciteerd rowo!

En "zie je nu wel" : als er een huis aan je neus voorbij gaat.... betekend dat dat er nog iets beters voor je aankomt :)

Saskiaatje:

Als ik jou was zou ik anders zelf even contact opnemen met de VVE. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan, dat je over 2 jaar ineens 10.000 euro moet bijdragen ofzo omdat de fundering aan het wegrotten is of iets :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:27

Een meerjarenonderhoudsplan is inmiddels wettelijk verplicht :j
Aan een jaaroverzicht heb je volgens mij niet zoveel... Ik zou graag de onderhoudshistorie, meerjarenonderhoudsplan en de balans willen zien... Hoe groot is de VvE? Bij grote complexen zit er veelal een beheerder als bijvoorbeeld Triant in om alles te regelen, bij kleine complexen doen de eigenaren het vaak zelf, met soms als nadeel dat het slecht gedocumenteerd is. Dit heeft de regering proberen te ondervangen met het verplichten van het bovenstaande plan. Verenigingen mogen dus eigenlijk niet meer als slapende vereniging werken!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:18

Ja, dat die vve een gedoe ik ben ik inmiddels achter :+. wij hebben hier een slapende vve, alleen zijn daar 0,0 gegevens van terug te vinden. Zowel mijn bovenbuurman en ik vinden het fijn om toch een actieve vve te hebben, dus daar zijn we ons nu in het verdiepen. Nog een behoorlijk geregel: gezien er geen gegevens bekend zijn moeten we een nieuwe inschrijving maken bij de kvk maar omdat er nog iets niet is ofzo, moet er een nieuw kadaster-iets aangevraagd worden? Snap er de ballen niet van, heb zaterdag een afspraak met hem en zijn mOeder om eea op te helderen :).
De rest van de huizen hier in het straatje heeft allemaal nog een slapende vve! Volgens mij hebben die er ook geen weet van dat dat nogal een hoge boete met zich mee kan brengen.. Althans, dat hoorde ik?!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:21

Gefeliciteerd rowo! *\o/*

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:20

Mag ik me hier ook melden?

Ben samen met mijn vriend op zoek naar een leuk huis(je). Zijn bij twee huizen wezen kijken. De eerste moest echt teveel aan gebeuren. De tweede was behoorlijk naar onze zin, tweede keer met een aannemer wezen kijken en hebben inmiddels een bod gedaan. Bod is echter niet geaccepteerd en ze zijn niet echt met een tegenvoorstel gekomen. Behalve dat ze uiterlijk tot 31 december 2012 erin willen blijven wonen tenzij ze eerder wat anders vinden (is van oude mensen die naar een huurwoning in het dorp willen). En ze willen eigenlijk niet in de prijs zakken. Baal alleen wel van de verkopend makelaar, beetje een aparte man. Zegtie: Het komt nu over alsof jullie ze het huis uit willen jagen. En de prijs is al heel scherp, misschien zelfs wel te laag. Ja dat had je dan eerder moeten bedenken :+ Dus nu hebben we opnieuw een aanbod gedaan, dat we akkoord gaan met de prijs. Maar dat we dan wel compensatie willen met de overdrachtsbelasting, aangezien die per 1 juli weer wordt verhoogd. Zegt de makelaar: Ja, ik weet niet of de eigenaren daarmee accoord gaan hoor, voor hun is dat toch wel allemaal onbekend enzo met die belasting omdat ze al ouder zijn.... :? Zijn voorstel was dat de huidige bewoners ons dan tegemoet komen met de hypotheek. Beetje jammer dat zij dan netto vergoeden aan ons en wij brute betalen (is toch zo 300 euro per maand).
Dus ben benieuwd hoe het nu verder gaat :+

Wat leuk rowo dat jullie een huis hebben gekocht! Ziet er leuk uit!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:28

Mootje schreef:
Een meerjarenonderhoudsplan is inmiddels wettelijk verplicht :j
Aan een jaaroverzicht heb je volgens mij niet zoveel... Ik zou graag de onderhoudshistorie, meerjarenonderhoudsplan en de balans willen zien... Hoe groot is de VvE? Bij grote complexen zit er veelal een beheerder als bijvoorbeeld Triant in om alles te regelen, bij kleine complexen doen de eigenaren het vaak zelf, met soms als nadeel dat het slecht gedocumenteerd is. Dit heeft de regering proberen te ondervangen met het verplichten van het bovenstaande plan. Verenigingen mogen dus eigenlijk niet meer als slapende vereniging werken!

De V.v.E. is volgens de makelaar zeer actief, hebben volgens het jaaroverzicht ook ruim 2 ton op de spaarrekening staan.
Ze representeren zo'n 70 appartementen. :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:30

pmarena schreef:
Gefeleciteerd rowo!

En "zie je nu wel" : als er een huis aan je neus voorbij gaat.... betekend dat dat er nog iets beters voor je aankomt :)

Saskiaatje:

Als ik jou was zou ik anders zelf even contact opnemen met de VVE. Zodat je niet voor verrassingen komt te staan, dat je over 2 jaar ineens 10.000 euro moet bijdragen ofzo omdat de fundering aan het wegrotten is of iets :P

Klinkt logisch, zelf nog niet aan gedacht, thanks!
Enig idee hoe ik in contact kan komen met die V.v.E.? Kan ik dan gewoon de landelijke V.v.E. bellen zeggen om welke wijk het gaat?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:31

Heb je ook notulen enzo? Daar kan je vaak ook nog wel e.e.a. uit halen :)

Ik ben gruwelijk blij dat ik geen VVE meer heb. Kan er nog nachtmerries van krijgen :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:32

Er bestaat geen landelijke VVE. Je vormt als bewoners van een complex een VVE. Je moet ff nagaan wie de beheerder of voorzitter is en daarmee contact opnemen. Weet de makelaar wel.