Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Merlen schreef:Vaatwasser en droger heb ik niet meer.De wasmachine draait enkel vol.Kledij kopen we heel weinig,enkel als het echt nodig is en geen merk.
We gaan nooit uit eten.Niet op vakantie.
We hebben nog maar 1 wagen in gebruik voor de verre verplaatsingen.Kortere verplaatsingen waarbij er wat vervoerd moet worden doen we met de tractor.Die is rijdt zuinig en daar mag rode diesel in.
Elektrische fietsen via het werk.
Momenteel heb ik veel groenten uit eigen teelt.
Zo leef ik al jaren maar nu lukt het dus niet meer door de forse prijsstijgingen.
We hebben een voltijdse job.Nog meer werken,betekent geen tijd meer voor het huishouden,tuinonderhoud,eten maken,onderhoud huis en moestuin,kinderen.Daar komen we nu al amper aan toe.
Merlen schreef:Hoe meer je verdient,hoe meer je moet afgeven.Dit is enkel en alleen omdat hij nu in een hogere loonschaal zit.Hij heeft nooit recht gehad op toeslagen.
Merlen schreef:Hoe meer je verdient,hoe meer je moet afgeven.Dit is enkel en alleen omdat hij nu in een hogere loonschaal zit.Hij heeft nooit recht gehad op toeslagen.
Citaat:De hoofdoorzaak is de forse stijging van voeding en daar heb ik altijd al op bespaard.
heb mooie blouse (van King Louis dat is een duur merk, blouse leek vrijwel nieuw), erg leuke tas en twee kettinkjes gescoord voor bij elkaar 22 Euro daar word ik dan gewoon vrolijk van

Citaat:Maar meer werken loont ook niet in NL. Veel mensen raken dan hun toeslag kwijt en daarom willen ze er niet bij gaan werken. Omdat ze er misschien netto 100 euro op vooruit gaan.
8nnemiek schreef:Kennen jullie de overblijvers van de AH al? Soort van Too good to go principe. Ze staan in de AH app, en je kan bv broodpakketten, verrassingspakketten en vega pakketten kopen.
En ik heb vandaag toch maar na lang twijfelen een Stoov deken besteld. Ik hoop dat ik daar komende winter een beetje gas/stroom mee kan besparen
Merlen schreef:Buiten hypotheek,kinderen ten laste,rechtsbijstand,woon-werk vergoeding is er niets dat we nog kunnen inbrengen.
Kadastrale inkomen van de weides voegt niks toe omdat het veel te laag is maar vul ik wel in.
Bedragen op de loonstroken kloppen ook.Dat houden we in de gaten.
Alles wordt correct ingevuld.
Ik heb er ook aan gedacht om een boekhouder te raadplegen.Je weet maar nooit of er nog iets extra is om in te brengen.
Enige probleem;de boekhouder moet ook betaald worden.
8nnemiek schreef:Kennen jullie de overblijvers van de AH al? Soort van Too good to go principe. Ze staan in de AH app, en je kan bv broodpakketten, verrassingspakketten en vega pakketten kopen.
En ik heb vandaag toch maar na lang twijfelen een Stoov deken besteld. Ik hoop dat ik daar komende winter een beetje gas/stroom mee kan besparen
Lekker met de elektrische fiets er heen, 50km gefietst. En gratis lunch ook nog en lekkere chocolate chip cookies