Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:20

Het is inderdaad een stijl die je al meer in Engels sprekende landen vindt. Hoewel er ook NL architecten zijn die hier toffe dingen mee doen (mijn favoriet is Korteknie Stuhlmachter).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:23

Ik vind die schuur van binnen echt prachtig terwijl het normaal helemaal niet mijn smaak is zo modern.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:25

Dus een simpele goedkope houten wand is stijl en duur?
oke :D

Gaat naar de gamma, koopt houten platen en verkoopt paardenstal :+ (is ook schuur met geïsoleerde sandwich panelen )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

SusanH schreef:
Ik vind die schuur van binnen echt prachtig terwijl het normaal helemaal niet mijn smaak is zo modern.

Mijn smaak normaal ook niet, maar dit kan ik best waarderen.

MightyMike

Wat flauw Achterom, in dit hele topic wordt toch besproken wat mensen mooi vinden en niet, pagina's lang, mag toch zeker? Gelijk weer een reden om onder een meeleessteen te kruipen hier op bokt..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:26

MightyMike schreef:
Wat flauw Achterom, in dit hele topic wordt toch besproken wat mensen mooi vinden en niet, pagina's lang, mag toch zeker? Gelijk weer een reden om onder een meeleessteen te kruipen hier op bokt..

Nee, niet doen! Gewoon meepraten en je mening ventileren moet gewoon kunnen, hoor!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:36

MightyMike schreef:

Nee joh, we zijn het gewoon niet eens over wat geld waard is en wat niet. Dat mag toch?

Voor mij is een slim doch speels ingedeeld huis met moderne isolatie veel meer waard dan een huis wat tot in de puntjes is afgewerkt. Daar heb ik geld voor over. Niet voor charmante boerderijen met een rieten dak (waarbij isoleren een uitdaging is) met een hoop loze ruimte (nou heb ik die recent wel gekocht, maar daar heb ik niet zoveel voor betaald omdat het nog zoveel geld kost om het naar de 21e eeuw te brengen :+ )

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:54

Ik vind het wel grappig om te lezen dat er nu wordt gezegd dat hout en riet niet isoleren. Dat waren nu juist van oudsher de materialen om 'warm' te bouwen. Steen verwarmen (en zeker voordat er in spouw werd gebouwd) was altijd een crime.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:59

Tegenwoordig word riet toch gewoon over een goed geïsoleerd dak gelegd.
Eigenlijk meer als versiering om het zo uit te leggen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:01

Ja, maar riet isoleert (mits voldoende dik) van zichzelf ook al prima.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:04

Ja vast wel.
Maar voor de eisen van de huizen nu zal dat niet meer zo goed geaccepteerd worden :)

Kaka heeft het over een in de puntjes verzorgde boerderij waar het rietendak isoleren een uitdaging is.
Dan is het niet in de puntjes verzorg naar mijn idee, want zo'n dak is tegenwoordig een gewoon dak met riet er op.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:15

SusanH schreef:
Prijs fors? Ik vind het wel meevallen. Vrijstaand, met redelijk wat grond er bij (wel weinig voor paarden) zou hier makkelijk 750.000 kosten. Foto's zijn wel heel belabberd trouwens.

Nu ligt dit wel iets landelijker, maar even ter vergelijking: https://www.funda.nl/koop/overberg/huis ... arsweg-50/

Maar bij die zit je wel recht tegenover een ingang naar het bos, de directe omgeving rond het huis is ook veel minder smack in the middle van een woonwijk, geen terras tegen je tuin aan...en toch in de buurt van alle faciliteiten.

Die andere zit je gewoon midden in een woonwijk, loopt een spoorlijn direct langs je bak. qua uitrijdmogelijkheden zit je in the middle of nowhere, terras van restaurant tegen jouw perceel aan....enige voordeel is dat dit perceel wel iets groter is dan die in Overberg.

Die schuur is aan de buitenkant helemaal niks. De ruimtes met al die hardboard platen vind ik ook niks; vind dat er altijd zo goedkoop uitzien. De andere ruimtes vind ik wel mooi gedaan, hoewel heel modern ook mijn smaak niet is. Het atrium is gaaf, al zou ik er meer groen in plaatsen zodat het echt een tuintje wordt met zitjes om te chillen tussendoor ipv het luxe luchtplaatsje wat het nu is

edit; oke ik zie nu wel dat je nog wel heel veel zal moeten afbreken en aanpassen in Overburg om er paarden te kunnen houden.....EN je een stuk van dat weiland ernaast kan kopen of huren. Maar eenmaal dat klaar heb je in Overburg wel een prachtige stek

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:31

Ibbel schreef:

Dat hangt er volkomen vanaf hoe het dak gemaakt is. Een gewoon dak met riet erop is natuurlijk prima geïsoleerd, maar wanneer het rieten dak op de traditionele manier opgebouwd is (open), dan vliegt de warmte er zo uit. Dergelijke daken zijn na te isoleren, maar wel met kans op vochtproblemen.

Op onze boerderij moet een nieuw dak komen en wat mij betreft komt daar geen riet meer op. Het voegt niks toe qua isolatie en is duur in aanschaf en onderhoud.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:46

Mijn ouderes wonen in een houten Finnlogs woning die ze begin jaren 80 zelf bouwden. Ik denk dat het een van de best geïsoleerde huizen is die ik ken, haha :) .

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:46

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:37

MightyMike schreef:

Niet doen joh .. wij vinden het gewoon een onafgemaakte schuur voor veel geld ;)
Dat Achterom wat anders vindt moet zij weten. Ik laat me echt niet door iemand anders een mening opleggen en ze weet me ook niet te overtuigen met die onafgewerkte houten platen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:27

Ibbel schreef:
Doet me toch te veel denken aan aan elkaar gebouwde noodunits van een ziekenhuis. Vooral dat binnentuintje...

Dwangbuisje aan en rondjes lopen maar... :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:28

Kaka schreef:
Ibbel schreef:

Dat hangt er volkomen vanaf hoe het dak gemaakt is. Een gewoon dak met riet erop is natuurlijk prima geïsoleerd, maar wanneer het rieten dak op de traditionele manier opgebouwd is (open), dan vliegt de warmte er zo uit. Dergelijke daken zijn na te isoleren, maar wel met kans op vochtproblemen.

Op onze boerderij moet een nieuw dak komen en wat mij betreft komt daar geen riet meer op. Het voegt niks toe qua isolatie en is duur in aanschaf en onderhoud.

Dat idee hadden wij ook, maar dan moet je weer een vergunning aanvragen en door de welstandscommissie.. Dus wij hebben toch maar nieuw riet gedaan.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:33

xxCYNNxx schreef:
SusanH schreef:
Prijs fors? Ik vind het wel meevallen. Vrijstaand, met redelijk wat grond er bij (wel weinig voor paarden) zou hier makkelijk 750.000 kosten. Foto's zijn wel heel belabberd trouwens.

Nu ligt dit wel iets landelijker, maar even ter vergelijking: https://www.funda.nl/koop/overberg/huis ... arsweg-50/

Maar bij die zit je wel recht tegenover een ingang naar het bos, de directe omgeving rond het huis is ook veel minder smack in the middle van een woonwijk, geen terras tegen je tuin aan...en toch in de buurt van alle faciliteiten.

Die andere zit je gewoon midden in een woonwijk, loopt een spoorlijn direct langs je bak. qua uitrijdmogelijkheden zit je in the middle of nowhere, terras van restaurant tegen jouw perceel aan....enige voordeel is dat dit perceel wel iets groter is dan die in Overberg.

Die schuur is aan de buitenkant helemaal niks. De ruimtes met al die hardboard platen vind ik ook niks; vind dat er altijd zo goedkoop uitzien. De andere ruimtes vind ik wel mooi gedaan, hoewel heel modern ook mijn smaak niet is. Het atrium is gaaf, al zou ik er meer groen in plaatsen zodat het echt een tuintje wordt met zitjes om te chillen tussendoor ipv het luxe luchtplaatsje wat het nu is

edit; oke ik zie nu wel dat je nog wel heel veel zal moeten afbreken en aanpassen in Overburg om er paarden te kunnen houden.....EN je een stuk van dat weiland ernaast kan kopen of huren. Maar eenmaal dat klaar heb je in Overburg wel een prachtige stek

Die in Overberg is geen ruimte voor paarden hoor, dat perceel is veel te onhandig ingedeeld daarvoor. Het land ernaast zal die boer niet verkopen, is van een melkveehouder. En het terras zit niet naast je, maar wel ertegenover (en de frietpan gaat al vroeg aan daar).
Huis staat volgens mij al langer dan een jaar te koop. Maar huizen daar staan sowieso langer te koop, de bouwgrond drie percelen verder heeft ook lang te koop gestaan en een huis verderop aan dezelfde weg ook.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:36

Die in overberg vind ik prachtig, mag zo hier in de wei gezet worden hoor :D
Maar de ligging vind ik niks.
Maar dat huis wel, echt wel mijn stijl.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:40

zoals het nu ingedeeld is, is er idd geen ruimte voor paarden in Overberg. Vandaar dat ik al in mn edit zei; wat afbreken en indeling veranderen etc + extra land bijkopen voor weide. Of huren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 20:15

Deze mensen vinden dat ze door illegale uitbreiding van het erachter gelegen asielzoekerscentrum last hebben van waardevermindering...

Huis in Wageningen gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/wageningen/hu ... nseweg-17/

Weet niet wat ze dan in gedachten hadden qua prijs 8)7

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 20:18

Nou is dat wel de dure kant van Wageningen, maar dan nog is hij vrij aan de prijs. En 11.000m2 lijkt me wel genoeg om niet zoveel last van je buurtjes te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 20:21

Zelfs voor Hoog begrippen vind ik m best flink geprijsd.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:52