Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MightyMike schreef:Wat flauw Achterom, in dit hele topic wordt toch besproken wat mensen mooi vinden en niet, pagina's lang, mag toch zeker? Gelijk weer een reden om onder een meeleessteen te kruipen hier op bokt..
SusanH schreef:Prijs fors? Ik vind het wel meevallen. Vrijstaand, met redelijk wat grond er bij (wel weinig voor paarden) zou hier makkelijk 750.000 kosten. Foto's zijn wel heel belabberd trouwens.
Nu ligt dit wel iets landelijker, maar even ter vergelijking: https://www.funda.nl/koop/overberg/huis ... arsweg-50/
Ibbel schreef:Ja, maar riet isoleert (mits voldoende dik) van zichzelf ook al prima.
MightyMike schreef:Wat flauw Achterom, in dit hele topic wordt toch besproken wat mensen mooi vinden en niet, pagina's lang, mag toch zeker? Gelijk weer een reden om onder een meeleessteen te kruipen hier op bokt..
Kaka schreef:Ibbel schreef:Ja, maar riet isoleert (mits voldoende dik) van zichzelf ook al prima.
Dat hangt er volkomen vanaf hoe het dak gemaakt is. Een gewoon dak met riet erop is natuurlijk prima geïsoleerd, maar wanneer het rieten dak op de traditionele manier opgebouwd is (open), dan vliegt de warmte er zo uit. Dergelijke daken zijn na te isoleren, maar wel met kans op vochtproblemen.
Op onze boerderij moet een nieuw dak komen en wat mij betreft komt daar geen riet meer op. Het voegt niks toe qua isolatie en is duur in aanschaf en onderhoud.
xxCYNNxx schreef:SusanH schreef:Prijs fors? Ik vind het wel meevallen. Vrijstaand, met redelijk wat grond er bij (wel weinig voor paarden) zou hier makkelijk 750.000 kosten. Foto's zijn wel heel belabberd trouwens.
Nu ligt dit wel iets landelijker, maar even ter vergelijking: https://www.funda.nl/koop/overberg/huis ... arsweg-50/
Maar bij die zit je wel recht tegenover een ingang naar het bos, de directe omgeving rond het huis is ook veel minder smack in the middle van een woonwijk, geen terras tegen je tuin aan...en toch in de buurt van alle faciliteiten.
Die andere zit je gewoon midden in een woonwijk, loopt een spoorlijn direct langs je bak. qua uitrijdmogelijkheden zit je in the middle of nowhere, terras van restaurant tegen jouw perceel aan....enige voordeel is dat dit perceel wel iets groter is dan die in Overberg.
Die schuur is aan de buitenkant helemaal niks. De ruimtes met al die hardboard platen vind ik ook niks; vind dat er altijd zo goedkoop uitzien. De andere ruimtes vind ik wel mooi gedaan, hoewel heel modern ook mijn smaak niet is. Het atrium is gaaf, al zou ik er meer groen in plaatsen zodat het echt een tuintje wordt met zitjes om te chillen tussendoor ipv het luxe luchtplaatsje wat het nu is
edit; oke ik zie nu wel dat je nog wel heel veel zal moeten afbreken en aanpassen in Overburg om er paarden te kunnen houden.....EN je een stuk van dat weiland ernaast kan kopen of huren. Maar eenmaal dat klaar heb je in Overburg wel een prachtige stek