Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:57

Wij hebben ook een onafhankelijke hypotheekadviseur. Onze hypotheek gaat helemaal goedkomen trouwens! Ons appartement is ook goed getaxeerd dus wij hebben zelfs ruimte over!

Het tekenen van het koopcontract zal wel wat uitgesteld worden waarschijnlijk. Eigenlijk zouden wij dat dinsdag gaan doen, maar de (te kopen) woning is pas vandaag getaxeerd en ze willen de taxatie eerst gedaan hebben voor het tekenen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:16

Vinden jullie 5 weken voor de financiering rond krijgen na akkoord bod voldoende? Het klinkt mij wel heel kort als daarbinnen ook nog de taxatie etc plaats moet vinden. Of verkijk ik me daarop?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:21

Moet wel lukken hoor! Zou voor mij geen reden voor bezwaar zijn iig

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:23

Doubtless schreef:
Moet wel lukken hoor! Zou voor mij geen reden voor bezwaar zijn iig

Oke goed om te weten :)

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:32

Hoi ik kom me hier even melden omdat ik wat vragen heb. Mijn moeder gaat haar huis te koop zetten en ik help haar daarbij. Nu is het zo dat dit huis wat dingetjes heeft die opgelost moeten worden. Denk aan schuurdeur vervangen, stopcontact wat niet werkt, slechte keuken, boven is de vloerbedekking er uit getrokken want die was af er ligt nog geen nieuwe vloer in. Nu gaat ze met spoed verhuizen en ze heeft dan ook geen tijd meer om deze zaken op te lossen. Huis moet met wat spoed verkocht worden. Wordt er in de huidige markt heel erg naar dit soort dingen gekeken? Of neem je dat soort dingen toch sneller voor lief ofzo? Hoop dat jullie hier met jullie ervaringen wat over kunnen vertellen.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:39

yza1987 schreef:
Hoi ik kom me hier even melden omdat ik wat vragen heb. Mijn moeder gaat haar huis te koop zetten en ik help haar daarbij. Nu is het zo dat dit huis wat dingetjes heeft die opgelost moeten worden. Denk aan schuurdeur vervangen, stopcontact wat niet werkt, slechte keuken, boven is de vloerbedekking er uit getrokken want die was af er ligt nog geen nieuwe vloer in. Nu gaat ze met spoed verhuizen en ze heeft dan ook geen tijd meer om deze zaken op te lossen. Huis moet met wat spoed verkocht worden. Wordt er in de huidige markt heel erg naar dit soort dingen gekeken? Of neem je dat soort dingen toch sneller voor lief ofzo? Hoop dat jullie hier met jullie ervaringen wat over kunnen vertellen.

Tja het zal zeker niet waardevermeerderend werken, en er komen misschien minder mensen op af, maar ik denk dat in de huidige woningmarkt er nog steeds voldoende animo zal zijn. Ik zou gewoon een waardebepaling door een makelaar laten doen, die kan dit het beste inschatten.
Zorg in elk geval dat de woning/tuin/schuur verder gewoon netjes opgeruimd en schoon zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:41

Ik denk inderdaad dat een woning in deze tijd alsnog wel verkocht zal worden. De prijs zal er wat op aangepast moeten worden.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:44

Floran schreef:
Tja het zal zeker niet waardevermeerderend werken, en er komen misschien minder mensen op af, maar ik denk dat in de huidige woningmarkt er nog steeds voldoende animo zal zijn. Ik zou gewoon een waardebepaling door een makelaar laten doen, die kan dit het beste inschatten.
Zorg in elk geval dat de woning/tuin/schuur verder gewoon netjes opgeruimd en schoon zijn.

Bedankt, ja schoon en opgeruimd is het wel en het huis ziet er verder ook gewoon netjes uit. Maar gewoon wat achterstallige dingetjes in onderhoud. Mijn moeder is op leeftijd en ziek dus schoot dat er gewoon bij in. Afspraak voor waardebepaling heb ik al gemaakt ja. Ik hoop maar dat het toch nog goed en snel verkocht gaat worden. Want dat zou wel fijn zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:15

Denk ook dat het aan de regio ligt waar het huis te koop komt :)
Maar verkopen doet het altijd.....

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:21

Alja schreef:
Denk ook dat het aan de regio ligt waar het huis te koop komt :)
Maar verkopen doet het altijd.....

Regio Groningen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:43

Hier vandaag de fotograaf gehad. Ik ben zo benieuwd hoe het op Funda komt en hoe het ontvangen wordt! Grappig hoe iemand anders zo anders kan kijken naar een huis wat je zo goed kent.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:44

yza1987 schreef:

Kleine dingen zou ik oplossen. De vloer en schuurdeur zou ik dus wel doen. Maar zoiets als een keuken niet. Veel mensen willen toch ook graag een keuken naar eigen smaak. Ons nieuwe huis moet ook echt een andere keuken en het was voor ons geen reden om niet te bieden.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:24

Joepie, gister het koopcontract getekend en vanmiddag is de taxatie geweest! Waarschijnlijk zelfs taxatie boven de afgesproken prijs, goeie deal dus :))

Inge, ik denk dat ik weet naar welk huis jullie gaan kijken! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :j

yza1987, Succes met de verkoop! Ik zou inderdaad wel eea aanpassen, maar grote dingen zoals een keuken die echt smaak afhankelijk zijn zou ik niet veranderen. Ik zou dan ook liever een keuken naar mijn eigen smaak uitzoeken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:27

Flicka12 schreef:
Joepie, gister het koopcontract getekend en vanmiddag is de taxatie geweest! Waarschijnlijk zelfs taxatie boven de afgesproken prijs, goeie deal dus :))

Inge, ik denk dat ik weet naar welk huis jullie gaan kijken! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :j

yza1987, Succes met de verkoop! Ik zou inderdaad wel eea aanpassen, maar grote dingen zoals een keuken die echt smaak afhankelijk zijn zou ik niet veranderen. Ik zou dan ook liever een keuken naar mijn eigen smaak uitzoeken.

Gefeliciteerd!! Dan is jullie zoektocht snel ten einde zeg!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:07

ingedebruijn schreef:
Flicka12 schreef:

Gefeliciteerd!! Dan is jullie zoektocht snel ten einde zeg!

Ja echt heeel snel! Had echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan.. we hebben in totaal 4 bezichtigen gedaan, 2x een bod gedaan :Y)

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:24

Flicka12 & lughnassadh bedankt voor succes en tips! Vandaag is de makelaar geweest en gesprek was heel positief. Volgens haar valt het allemaal reuze mee. Opluchting!

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 06:25

Wat fijn yza1987. Kun je rustig weekend houden.

Flicka12 ook gefeliciteerd! Ideaal he taxatie boven de afgesproken prijs!

Ons huis staat sinds gisteren op Funda. Taxatie van ons andere huis is ook binnen, valt precies uit zoals gehoopt dus dat is gunstig voor de hypotheek!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:28

Gefeliciteerd flicka, inderdaad echt snel gegaan!

Ellentje fijn dat jullie huis ook goed getaxeerd is! Nu afwachten wat voor reacties erop komen!

Wij hebben nu 2 bezichtigingen weer gepland, en mogelijk komen er viavia nog 2 bij (1 via kennis die bij makelaar werkt en een huis in de stille verkoop heeft en een kennis van mijn moeder die ons hopelijk zonder makelaar willen laten kijken). Het gaat niet snel, maar er komt elke keer toch wel weer wat leuks voorbij :j

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:04

Bij ons was vandaag de overdracht! Super fijn!

Tot nu toe niet echt gekke dingen naar voren gekomen, maar we hadden ook laten keuren.
Wel hier en daar dingen vanachter kasten vandaan gekomen dat je denkt; niet lekker afgewerkt. Maar das meer voor het zicht en kun je dus makkelijk aanpakken.

Nu dus lekker aan de slag :):)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 05:45

Gefeliciteerd Simone! Veel plezier en geluk in jullie nieuwe woning!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 05:51

Leuk Simone! Succes met klussen :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:14

Succes met klussen ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:04

Wat fijn Simone! Succes met klussen en geniet van jullie nieuwe woning!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:34

SimoneeM schreef:
Bij ons was vandaag de overdracht! Super fijn!

Tot nu toe niet echt gekke dingen naar voren gekomen, maar we hadden ook laten keuren.
Wel hier en daar dingen vanachter kasten vandaan gekomen dat je denkt; niet lekker afgewerkt. Maar das meer voor het zicht en kun je dus makkelijk aanpakken.

Nu dus lekker aan de slag :):)

Gefeliciteerd, heel veel succes met klussen!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:09

Heerlijk! Succes met klussen.

Wij zijn volop bezig met het regelen van de hypotheek.
We hebben tot 31 mei, ik stress hem stiekem wel een beetje :=