Voor de lithops betsaat trouwens een speciale Facebook pagina met veel tips
Jorex
Geplaatst: 29-04-21 15:28
Hier begint de calathea opnieuw. Bovenin gaat alles nu echt dood en hij laat die bladeren hangen, doet ze zelfs niet eens dicht s nachts. Maar onderin komen nieuwe bladeren kijken. Ik ga m denk ik maar gewoon kortwieken zodat ie helemaal opnieuw kan beginnen. Ach hij is niet mijn enige kneus. Ik heb ook een varen met drie bladeren die bijna het hoekje om was door bladluis. Ja hij staat vast met een touwtje, anders had ie allang om gelegen qua blad.
Die onderste heb ik ook. Augurkenplant, heeft al 4 verhuizingen overleeft. Sterke plant. Ik heb er nu ook twee die gaan bloeien, een mountainfire en de kalanchoe. Maar die houden beide wel van de ramen op het zuiden.
Wat is een mooie/makkelijke plant voor boven op een locker? Staan dan achter een muurtje dus een schaduwplek. Weinig planten lijken het daar te overleven....
Amber_anne
Geplaatst: 30-04-21 12:35
Damelza schreef:
Wat is een mooie/makkelijke plant voor boven op een locker? Staan dan achter een muurtje dus een schaduwplek. Weinig planten lijken het daar te overleven....
Ik was in Groenrijk Den Bosch vrijdagmiddag en ik vond het daar toch best wel druk eerlijk gezegd. Hele families
Puera
Geplaatst: 03-05-21 10:04
Ik ben vrijdagmiddag naar een tuincentrum hier in de buurt geweest. Bewust een uur voor sluitingstijd gegaan, en dat was heel goed te doen. Heerlijk om even lekker te struinen en goed geslaagd.
Een aantal nieuwe vaste planten voor in de tuin, bij- en vlindervriendelijk uiteraard. Voor op de slaapkamer een Scindapsus Pictus Silvery Ann. Vast niet de juiste naam, maar wel het juiste plantje volgens Google. Verder vond ik nog een mooie Hoya memoria. Ook even staan kwijlen bij de groene juweeltjes, zoals ze het daar noemen. Een prachtige PPP... € 149,99. Had het er met mijn partner over. Een mooi verjaardagscadeau, zegt ie. Maar dat durf ik voor dat geld niet aan, stel dat ie dood gaat. Hoop ooit nog een redelijk betaalbare stek te vinden.
Mijn zigzagplantje zag er nogal droevig uit, dus die heb ik vervangen door zilveren Anna. Toen ik 'm uit het potje haalde, was ie behoorlijk droog maar wel veel wortels. Het zat me niet lekker dus ik heb 'm gisteravond laat nog van de composthoop gehaald en in het water gezet. Eens kijken wat ie gaat doen als ik 'm flink terug snoei en er beter voor zorg.
De groene juweeltjes bij 'mijn' tuincentrum staan ook onder camerabewaking. Eigenlijk te gek voor woorden!
Fearn
Geplaatst: 03-05-21 10:36
Jeetje, wat een bizarre prijs voor die plant hierboven zeg
Ik vraag me dan altijd af wat hem zo duur maakt.
Bijvoorbeeld die variegata planten hebben wat witte blaadjes, maar is dat echt zo bijzonder dat het 10x zo duur moet zijn? Het is gewoon een mutatie.. volgens mij is het juist niet eens gezond voor de plant (witte bladeren kosten alleen maar energie en leveren niks op)..
Edit: blijkbaar zijn ze zodanig zeldzaam dat het daarom dus zo duur is, kans 1 op 100.000 dat de plant variegata is.
Laatst bijgewerkt door Fearn op 03-05-21 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt
J0anieke
Geplaatst: 03-05-21 10:38
Als je hem niet in optimale omstandigheden kan houden gaan de bladeren met veel wit zelfs dood... Mij niet gezien hoor..
Die full moon Monstera's zijn zelfs bijna niet levensvatbaar ivm onmogelijkheid tot fotosynthese en mensen maar dokken..
_Karlijn
Geplaatst: 03-05-21 11:01
Ik heb me toch een kneus ontvangen van plantje.nl volgens mij niet m'n eerste kneus van die site, en ze zeggen toch iets over ezels en stenen??? Nouja...
Een Monstera Raphidophora met mosstok, trof ik zo aan in doos, dit haalde ik er al af ivm papperige bladeren of bladeren met zwarte of gele vlekken, nog opgerolde bladeren met zwarte punten, misvormde bladeren.. Heb ze maar en boze mail gestuurd met of ze wel kijken wat ze in een doos stoppen aan planten want dit verstuur je toch niet?! Hij ziet er werkelijk niet uit. Ik he maar om restitutie gevraagd.
_Christina
Geplaatst: 03-05-21 11:03
Die plant van 1799 is dan ook niet naar zomaar iemand gegaan hè, echt naar een verzamelaar met verstand van zaken. Ik heb zo geen linkje naar dat artikel, maar er stond in dat ze hem sowieso niet aan de eerste de beste zouden hebben verkocht.
Sheran
Geplaatst: 03-05-21 11:03
'is hij nog levensvatbaar' is denk ik de belangrijkste vraag. Of is alle mogelijkheid tot groei weg?
J0anieke
Geplaatst: 03-05-21 11:19
Sommige van die bladeren had je nog prima kunnen laten zitten... Edit: snap wel dat je restitutie hebt aangevraagd overigens, zo'n plant kan idd niet..
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 03-05-21 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt