[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:52

Keuken is mooi opgeknapt fokfanaat! Vind vooral de nieuwe vloer een hele verbetering :P

Wij moeten nu op zoek gaan naar een hypotheek(en -verstrekker). Afgelopen dinsdag begonnen met bieden en we zijn vandaag oveengekomen over de prijs van het huis in Venlo. *\o/* Iemand nog tips?
Ik kijk al helemaal uit naar het uizoeken van de keuken (ahûm :\ )...

Bezoek aan de kaakchirurg van vandaag is meegevallen. 2 jaar geleden werd gezegd dat er onder nog een uit moest omdat die totaal verkeerd ligt. Deze kaakchirurg vond het te risicovol om het eruit te halen omdat de kies nog te diep in de kaak lag. Hij adviseerde het er alleen uit te halen als ik klachten krijg. Er was wel boven en onder verdoofd, maar alleen een kies boven is getrokken. In vergelijking met de vorige keer heel erg meegevallen, minder pijn, minder nabloeden, mond kan al verder open en ze waren al binnen 10 minuten klaar :)

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:19

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:17

manzano schreef:
idefix4 schreef:
Nou ja, we hebben het keurig gevraagd van te voren en de gemeente gaf zelf mondeling die termijnen aan. Ik ging er tot nu toe van uit dat gemeentes niet liegen, maar volgens mij moet je een notoire leugenaar zijn voor je bij de gemeente mag komen werken. We zijn echt flink voorgelogen!

Mbt die muur zou ik niet wachten, maar gewoon beginnen, net als jij! HAha, wij zijn ook al aan het kijken wat we kunnen zonder gemeente en dat is stiekem toch meer dan we hadden gedacht. Wij geven het ook niet zo maar op. Eén ding is zeker: De kerstboom staat dit jaar niet in dít huis! :P

Er zijn zoveel meer mensen bij betrokken dan 1 persoon.......... dus wat dat betreft zou je eerst bij alle betrokken afdelingen moeten informeren....

Het duurde al 3 weken voor ze bij de geméénte al wisten, wie er over ging, dus als we het aan 'alle' betrokken afdelingen waren gaan vragen, dan waren we niet zo ver als nu. :D Echt joh! Als we willen bezuinigen in NL, dan weet ik absoluut een plek. Laat ze daar maar eens beginnen. Van het geld wat we dan besparen met niksnutten naar huis sturen, kunnen we behoorlijk wat jaartjes pensioentjes uitkeren. :j

FF: Succes met de vergunning van je rijbak. Wij hebben een uitloopgebied gemaakt voor in de winter. Kunnen de paarden droog lopen als ze niet de wei op kunnen. :list: Dat mag wel vergunningsvrij. En awel. het is gedraineerd en er ligt zand op! En da mag dus vergunningsvrij. Soms help ik mijn paard daar maar even op met uitlopen. ;) Zo wij hebben vastgesteld is het enige waar je op moet letten, dat je er geen hek omheen zet die hoger is dan een meter. Als je dat niet doet, mag je zo'n ding vergunningsvrij aanleggen.

Manzano: Mooi!!! Wouw! Wat een verandering!

Mjetterd: De bank wil graag een afspraak maken en wat ze dan nodig hebben zijn recente inkomensgegevens. Bij het eerste gesprek is dat voldoende. Vooral de Rabo heeft er een handje van om veel meer gegevens te vragen, maar echt alleen inkomensgegevens zijn dan voldoende. Bij een volgend gesprek hebben ze meer nodig, een legitimatie bijvoorbeeld en gegevens van de te kopen woning, een werkgeversverklaring enz. Dat zetten ze altijd netjes even voor je op een rijtje. Vaak kan je al een heel eind komen met een berekening via de bankensites op internet, maar een gesprek zet vaak de persoonlijke mogelijkheden in een wat beter daglicht.

Ik vind die berekeningen tot je pensioen een wassen neus. Er kan in een leven zo ontzettend veel gebeuren! En maar heel weinig mensen blijven tot hun dood in hetzelfde huis wonen. Gemiddeld verhuist een mens na 5 jaar! Dan is hoe of het zit met mijn pensioen niet relevant. Mss win ik tussendoor wel de loterij! (Of ik ga failliet of nog erger: Ik haal het niet eens...)

FF: Wat jij hebt gekozen zit een heel eind ook in de richting van mijn smaak! Wat een verandering! De vloer is ook mooi, maar die tegeltjes hadden ook wel iets. Qua kleur is de vloer redelijk hetzelfde gebleven. Ik wil pertinent geen laminaat in de keuken. Da's echt niks daar met 3 kinders die geregeld wat uit hun handen laten vallen. Dus in de keuken wil ik tegels met vloerverwarming. :D

Manzano: Voorlopig kan ik er toch nog niks mee! Dus helaas, ik val af.

De gemeente heeft ons een mooie brief gestuurd. Daar in zijn ze heel positief, maar er staat een deel in, waarbij onze nekharen omhoog gingen staan. Dus dinsdag maar even overleg met de architect wat hij ervan denkt. #) %) Mss zien we het nu wel te zwart in. (Ik hoop het maar!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:31

Rowo, hoe was de bezichtiging gegaan donderdag?
Idefix, succes morgen! Hopelijk komt uiteindelijk alles goed (en hopelijk een beetje snel) :(:)
Stybba, ik zou je eigen bank en een onafhankelijk hypotheekadviseur proberen. Vereniging Eigen Huis heeft ook een hyptheekservice.
Yv, Wanneer gingen ze nou beginnen met de lekkage, morgen toch!! Je huis wordt iig schitterend :D

Pff, Ik zit nu 'mijn huis staat op instorten' oid (BBC) en daar wordt je echt niet blij van :x Rottende vloeren, buigende muren, scheuren van 3cm breed....

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:50

Mootje schreef:
Stybba, ik zou je eigen bank en een onafhankelijk hypotheekadviseur proberen. Vereniging Eigen Huis heeft ook een hyptheekservice.

We waren al van plan om bij allebei onze banken te informeren (ING en SNS) en dan nog bij de ABN en rabobank ofzo :j Maar over een hypotheek adviseur heb ik mijn twijfels. Als we zelf op zoek gaan naar de beste hypotheek voor ons bij banken langs gaan etc (we weten al ongeveer wat we willen, kijken verder anar wat de banken aanbieden) wat heeft een adviseur dan voor meerwaarde?

Mootje schreef:
Pff, Ik zit nu 'mijn huis staat op instorten' oid (BBC) en daar wordt je echt niet blij van :x Rottende vloeren, buigende muren, scheuren van 3cm breed....

Je zal het maar zo ver laten komen in je huis... Wel een goede titel voor de serie :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:54

Volgens mij is het een jong stel wat net een huis gekocht heeft met net als Yv wat verborgen gebreken :=

De hypotheekadviseur van VEH is echt onpartijdig hoor, en de andere volgens mij tegenwoordig ook, want er is toch iets veranderd bij de inkomsten voor de adviseur bij afsluiten van een hypotheek, of heb ik dat mis?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:02

Mootje schreef:
Volgens mij is het een jong stel wat net een huis gekocht heeft met net als Yv wat verborgen gebreken :=

De hypotheekadviseur van VEH is echt onpartijdig hoor, en de andere volgens mij tegenwoordig ook, want er is toch iets veranderd bij de inkomsten voor de adviseur bij afsluiten van een hypotheek, of heb ik dat mis?

Ik weet dat die van eigen huis 1% van de verkoop prijs krijgt. Die paar duizend euro kunnen we ook mooi ergens anders in steken...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:06

Je hoeft het toch niet via hen af te sluiten :+
In het gesprek met VEH kwam Aegon als beste uit de bus en de hypotheek heb ik uiteindelijk afgesloten via de door de projectontwikkelaar betaalde hypotheekshop (geloof ik)... Je kan natuurlijk ook gewoon zelf contact opnemen met jouw nr. 1, toch?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:11

Haha nee dat snap ik, doelde er meer op wat de meerwarde zou zijn van een adviseur als je zelf al het rondkijkwerk hebt gedaan? Puur als vraag, niet als kritiek bedoeld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:14

Ook bij de bank betaal je een soort afsluitkosten. Misschien wel iets minder.
Een hypotheekadviseur kan in sommige gevallen net iets meer loskrijgen, of net iets sneller iets rond krijgen als dat nodig is.
Heeft vaak meer bronnen en dus meer info tegelijk dan 1 bank.

In sommige gevallen bieden ze een pakket aan met verzekering bijvoorbeeld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:21

Als je zelf 'maar' naar 3 banken gaat, vind ik een hypotheekadviseur een waardevolle toevoeging. Zij hebben sowieso meer inzicht in de mogelijkheden, of ze nou verdienen aan jouw hypotheek of niet....
Wie weet komt Delta Lloyd, Bank of Scotland of Aegon bij jou als gunstigst uit de bus (zowel qua kosten als andere voorwaarden) en bent zelf alleen naar Bank A en B geweest. Zonde van je geld! Wat is x% afsluitprovisie dan op 30 jaar rente- en aflosbetalingen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:35

SNS is tegenwoordig ook zo'n "tussenpersoon" van allerlei hypotheekverstrekkers :j Die doen niet meer alleen hun eigen hypotheek.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:40

Mootje: het waren geen verborgen gebreken, alleen was het heeeeeeel wat meer dan we ooit hadden durven dromen :'). Ach, we gaan de goede kant op. Trap is totaal uitgebikt, opnieuw gevoegd en geimpregneerd. As zaterdag beginnen ze met de schuur opmetselen, waardoor we ook verder kunnen met de badkamer. Ik gok nog zo'n 4-6 weken en dan is het helemaal af. Totaal gestript, maar iig al het rot en oud onderhoud is aangepakt. Alleen einde vd zomer nog het dak laten vernieuwen en dan zit ik de eerste paar jaar wel safe :+.

Leuke keukens komen er voorbij. Hooggla s is niet helemaal mijn ding, maar vind het toch altijd wel sjiek ogen.

Ik heb wel een hypotheekadviseur in handen genomen. Meer eigenlijk omdat een vriend van mij alles zelf heeft geregeld, de volgorde verkeerd deed en hierdoor de starterslening misliep en een externe lening van 30.000 (!!!) heeft moeten afsluiten voor zijn verbouwing. Echt dood en doodzonde, volgens mij betaalt hij zich maandelijks al helemaal scheel
Aan alleen rente.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:03

Hopelijk is de lekkage nu helemaal verholpen Yv, kwamen ze nog gekke dingen tegen waaruit bleek dat het echt daar vandaan kwam?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:12

Mootje schreef:
Rowo, hoe was de bezichtiging gegaan donderdag?
Idefix, succes morgen! Hopelijk komt uiteindelijk alles goed (en hopelijk een beetje snel) :(:)
Yv, Wanneer gingen ze nou beginnen met de lekkage, morgen toch!! Je huis wordt iig schitterend :D

Daar moet ik toch eens naar gaan kijken hihi! Dan waardeer ik hopelijk nog een beetje wat ik heb. :D Een kennis van mij heeft een boel oorlogsvondsten o.a. een flinke lading goud, gedaan toen ze het plafond van de stal gingen slopen. Dat had ik hier ook wel mee willen maken!

Ben idd benieuwd wat morgen brengt. We zullen wel zien. :+ In elk geval dank voor je medeleven!

Stybba: Waar ik behoorlijk wijzer ben geworden is de regio bank. Die kijken gewoon waar je het goedkoopste uit bent. Waar wij zitten, kan ook nog vertellen: Die lijkt hier de goedkoopste, maar daar zitten zulke voorwaarden aan dat je die niet moet willen. Ook heel nuttig om daarvan op de hoogte te zijn. En last but nut least... men wil nu heel graag een hypotheek slijten. Accepteer geen boetebeding in de offerte.
Mootje: 'Onze' adviseur heeft ons een aardig rad voor ogen gedraaid. Ze azen er toch op, dat je daar afsluit. Die waar wij mee te maken hebben, kwam wel met een aantal rare eisen. Nu met een adviseur van een bank (ING) konden we ineens een boel kosten besparen. Die zijn toch een stuk eerlijker, omdat die gewoon een vast salaris hebben en niet leven van de provisie. Scheelt echt enorm! Dus doe mij maar een adviseur van een bank. :j Wel 1 van afdeling bedrijven, want die zijn net dat beetje creatiever.

Yv: Ik volg het bij jou toch ook met interesse. Je knokt je maar door de tegenvallers heen. Dat je er ook maar snel een flinke dosis mazzel bij krijgt en dat je maar snel lekker kan gaan wonen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:29

@FF: mooi, hoor, heerlijk genieten van jullie nieuwe keuken *\o/* .

@Idefix: pfff, niet leuk allemaal nog voordat je überhaupt begonnen bent... :(:)

Hier wordt momenteel de rijbak aangelegd, ik vind het spannend *\o/* , hoop dat hij is wat we ervan verwachten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:32

Oei spannend, hoe pakken jullie het aan kwa bodem, zand omheining ed, en ben ook erg benieuwd naar je budget

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:52

Gaaf zeg, rijbak aanleggen :D Ben ook benieuwd naar de aanpak en de kosten, als je dat uberhaupt wilt delen ;)

Idefix weet je of het afhankelijk is van de gemeente of je wel vergunningsvrij een "uitloopgebied" mag aanleggen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:53

Dat is veranderd met het bouwbesluit van april 2012. Die staat helemaal op het internet. Ik heb die helemaal uit zitten pluizen. :D Volgens mij geldt die landelijk. Maar dan nog moet je natuurlijk wel kijken naar de bestemming van de grond waar je de bak op wil aanleggen. Bij ons is dat agrarisch en mag je dus draineren enzo. Ook bij je gemeente kan je wijzer worden, maar ik vraag daar liever niet te veel. In het kader van geen slapende honden wakker maken. O:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:55

Bouwbesluit geldt toch alleen voor nieuwbouw :o?
Volgens mij hangt het ook van het bestemmingsplan en de coulance van de ambtenaar af..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:58

Mootje: Ja, da's waar. Dan zal ik het wel uit het bestemmingsplan gehaald hebben bij de gemeente. De meesten hebben dat gedigitaliseerd en daar staat ook heel veel info op. Ik heb inmiddels zo veel hierover gelezen, dat ik het tegenwoordig kan uitleggen aan de ambtenaar die er over moet beslissen. Weet al niet eens meer waar alle info vandaan komt! :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:12

Qua kosten e.d. ben ik alles behalve representatief, rijbak wordt aangelegd door onze buren (die in de paarden zitten en o.a. ook eigen zandgroeves e.d. hebben). Er wordt hier weinig aandacht besteed aan de ondergrond (uiteraard wel vlak met lichte afloop naar weilanden) en ook niet te veel zand, omdat ik er ook in wil mennen, wil achteraf pas kijken of er nog iets door de toplaag nodig is (Megatop of een soort vlokken).
Moet eerlijk zeggen dat ik de rijbak aanleggen echt het lastigste vind van alles, maar dat komt ook, omdat iedereen het weer anders doet/iets anders wilt en de grond/omstandigheden natuurlijk ook overal anders zijn.
Wij hadden in eerste instante een heel groot bedrag gereserveerd voor de aanleg van de rijbak (overigens ongeveer 30 bij 60), maar met een beetje geluk, werkt het zo ook en besparen we een hoop.
Wij hebben overigens veel mogelijkheden om uit te wijken, tijdens extreme weersomstandigheden, maar het fijnst is natuurlijk als je lekker aan huis kunt rijden.

Rijbak wordt echt alleen voor rijden/longeren, geen paarden los, omdat een zijde uit komt op onze tuin, hebben we hier gekozen voor het maken van niet al te hoge schotten (waarin bloembakken verwerkt worden) afgewisseld met struikjes, de andere lange en korte zijde zijn afgezet met gaas en palen en beukenhaag, weet nog niet of ik hier nog dwarspalen of -latten nodig vindt, de kant aan de wei is afgezet zoals de weides hier en krijgt wel nog extra hout. In de omheining worden overigens sproeiers verwerkt.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:33

Paarden en een bak aan huis. Wat lijkt me dat toch heerlijk!

Fokfanaat, mooie keuken! En volgens mij past hij heel mooi in de style van het huis.

Ik heb vandaag maar contact opgenomen met de makelaar van het huis waar ik met de Open Huizen dag langs was geweest. Raar dat ze zelf nog niet hadden gebeld. Je kon op de site van de makelaar een bezichtiging plannen en aangeven of je het door de weeks of in het weekend wilt. omdat ik zelf fulltime werk en mijn broer van ver moet komen voor een technische blik wil ik graag op zaterdag kijken dus dat ook aangegeven. Toen teruggebeld door een medewerker. Na veel zuchten en steunen zou ze met de makelaar overleggen of het mogelijk is om op zaterdag een bezichtiging te doen. Wat ja, normaal zijn ze niet open op zaterdag... Zet dat dan ook niet als optie op je site! Ze zou nog terugbellen of het mogelijk is, maar heb nog niks gehoord. Je zou toch denken dat ze graag een huis verkopen.... Hopelijk belt ze morgen en kunnen we dit weekend gaan kijken. Ik heb dan nog een paar andere huizen waar ik ook nog wil kijken en het zou mooi zijn als ik het achter elkaar kan plannen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:02

Wolken, dat is inderdaad een beetje apart.... Hopelijk kun je het binnenkort op zaterdag bezichtigen :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:44

Als ze zo doen krijg je toch de neiging om gewoon eens aan te bellen bij het huis