Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moska schreef:Je kunt ook een waardeindicatie via Calcasa opvragen. Deze worden ook door de bank gebruikt ipv een taxatierapport (vaak kun je dan niet de volledige waarde financieren, maar het geeft wel een idee van de waarde). Dit is een rapport op basis van data, dus mochten er weinig tot geen vergelijkbare panden zijn in die buurt, dan komt er niks uit.
SennaS schreef:Weet iemand hier hoe accuraat Huispedia meestal is? Voor ons eigen huis lijkt het me een realistische inschatting maar we gaan dinsdag bij een huis kijken wat door Huispedia tussen € 427.000 - 497.000 wordt geschat. Het staat nu te koop voor €530.000. Het gaat om een 2 onder één kap woning in west-Brabant.
Wij wonen nu in de Randstad dus ik vond het een reeële vraagprijs aangezien je hier geen 2 onder één kap vindt onder de 7 ton, maar nu begin ik te twijfelen of het dan toch nog niet aan de hoge kant is. Ik ging er al vanuit dat we dik zouden moeten overbieden.
Een aankoopmakelaar wil ik nog niet direct, ik kijk al een tijd op Funda maar we hebben net de knoop doorgehakt dat we echt de Randstad uit willen. Maar we zitten ook nog goed in ons huidige huis dus we hebben geen haast. Wellicht dat ik wat online opvraag aan rapporten over de omgeving. Eerst maar eens kijken dinsdag.
gillian schreef:Bij ons sloot vandaag om 17u het bieden.
4 biedingen gedaan, waarvan een zonder voorwaarden. Het hoogste bod had wel onder voorbehoud van financiering en technische keuring. Maar ik denk dat we voor het 2e bod gaan, zonder voorwaarden. Aangezien we zelf over 4 weken tekenen voor ons nieuwe huis, is een stukje zekerheid wel wat waard.
SennaS schreef:Bedankt voor de reacties allemaal. Ik neem Huispedia met een korreltje zout en ga uit van m’n eigen gevoel. Walter Living ga ik nog wel induiken. Ik zag dat er de laatste tijd wel wat huizen verkocht zijn in de buurt dus hopelijk krijg ik zo een redelijk beeld. Misschien vinden we het huis niet eens iets maar ik ben graag goed voorbereid.