Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:07

Vind het wel gaaf! Wel in een woonwijk wonen, maar ook je paarden aan huis. Vind alleen de inrichting niet mooi. Normaal ben ik echt fan van visgraat vloeren, maar op de een of andere manier vind ik het bij dit huis maar niks

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:09

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:09

Ibbel

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:22

Doet me toch te veel denken aan aan elkaar gebouwde noodunits van een ziekenhuis. Vooral dat binnentuintje...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:27

Die schuur vind ik echt niks,mis nog de tuinbouwkas die er aan heeft gestaan of zo.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:30

Fantastisch ontwerp die schuurwoning! Binnentuin lijkt me een heerlijke plek op droge maar wat koudere dagen. Mooi licht binnen, fijne moderne maar niet klinische inrichting. Ik hou ervan :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:49

_Penotti schreef:
Die schuur vind ik echt niks,mis nog de tuinbouwkas die er aan heeft gestaan of zo.

Dat was in eerste instantie ook mijn idee idd! Het is echt een zo'n agrarische schuur waar een kas aan hoort te staan.
Maar de binnenkant zou ik best aan kunnen wennen. Van beide kanten veel licht in huis en zo'n binnentuin geeft veel privacy.
Ik vind het materiaalgebruik ook best mooi. Veel hout maar niet overheersend.
Ja, ik zou er wel iets mee kunnen :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:50

Ik vind het ook wel gaaf :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:54

Nee, vind het ook van binnen niet mooi gedaan.
En die binnentuin is een mooie wietkwekerij :P
Maar voor het genieten van de tuin zou ik aan de andere kant gaan zitten om te genieten van het uitzicht.
Dan zou ik niet opgesloten gaan zitten.

Bij ons huis stond toen we het hier kochten een coniferenhaag op 5 meter van de kamerraam.
Die heeft het ook maar een paar maanden overleefd.
Zo'n mooi uitzicht ga je dat beperken, nog kleiner dan een klein stadstuintje.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:54

Vind de keuken en de kozijnen, het idee zeker gaaf, maar vind de constructie en de houten platen afwerking niets.. Geeft toch veel te veel ook schuur gevoel van binnen, vraag me af hoe het met isolatie etc zit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:56

MightyMike schreef:
Vind de keuken en de kozijnen, het idee zeker gaaf, maar vind de constructie en de houten platen afwerking niets.. Geeft toch veel te veel ook schuur gevoel van binnen, vraag me af hoe het met isolatie etc zit.

Het heeft een energielabel A, dus wel goed denk ik?

Fitzroy

Ik vind het net een onafgemaakte schuur := En dan is 8 ton veel geld.

Rinske

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:57

Het heeft een A-label en het is harstikke recent gebouwd, die isolatie zit echt wel goed. Hout betekent niet direct dat het slecht geïsoleerd is.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:58

Dat beeld geeft het wel, heb niet verder gelezen op funda, maar afgaande op de foto's dan, ben het met Fitzroy eens!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:02

Fitzroy schreef:
Ik vind het net een onafgemaakte schuur := En dan is 8 ton veel geld.

Met erfpacht. Ook een flink bedrag. Ondanks dat het aftrekbaar is van de belasting.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:06

Ik denk in de zomer wel enorm warm. Want door dat glas komt toch de hitte.
Maar ik vind het echt een schuur voor 2,5 ton.
Die afwerking is naar mijn idee geen dikke 8 ton waard.
Wat houten wanden. Dat kost geen drol.
Zoals foto 22 en alles daarboven, veel te grote douche, lijkt me koud.
En dan ook nog erfpacht. Nee zijn geld niet waard.
Nu in de gekke huizen prijzen gaat het er misschien voor weg, maar ls de huizen prijzen zakken zit je daar mooi mee in de maag lijkt me.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:10

Vind schuurwoningen overigens vaak wel mooi, maar vind hier de afwerking van de wanden, zowel binnen als buiten en het dak net alsof ze gewoon zo in de schuur zijn getrokken. Ken de regio niet, maar vind hem ook flink aan de prijs.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:21

Ik denk dat die warmte nog wel mee valt. Zo te lezen zijn er op maat gemaakte zonneschermen en door de goede isolatie kun je de warmte ook buiten houden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:31

MightyMike schreef:
Vind schuurwoningen overigens vaak wel mooi, maar vind hier de afwerking van de wanden, zowel binnen als buiten en het dak net alsof ze gewoon zo in de schuur zijn getrokken. Ken de regio niet, maar vind hem ook flink aan de prijs.

Diepenveen is de villawijk van Deventer tegenwoordig. Dus wel redelijk prijzige omgeving daar :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:36

Cayenne schreef:
Ik denk dat die warmte nog wel mee valt. Zo te lezen zijn er op maat gemaakte zonneschermen en door de goede isolatie kun je de warmte ook buiten houden.

Een kennis van me heeft hun achterzijde uitgebouwd met over de totale lengte een glaswand.
Daar tegen van die speciale screens om de zon tegen te houden maar niet alle licht.
En dat dus bij de huiskamer getrokken. Dus geen serre en dat je de deur dicht doet met heet weer :+
Die hebben dus speciaal airco daarvoor aangeschaft want het is daar niet te harden, al niet meer als het 25 plus is, laat staan met die extreme zomers.
In zo'n groot gebouw met van die flut wandjes is airco plaatsen een hele investering.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:54

Let's agree to disagree. Ik zie een hoop slimme oplossingen langs komen, waarvan ik denk dat ze wel eens prima zouden kunnen werken. Afwerking (of gebrek daaraan) is een kwestie van smaak. Wat betreft het schuurachtige uiterlijk, denk ik zomaar dat dit een beperking is geweest die de gemeente heeft meegegeven (het moet eruit zie als een schuur) en dan vind ik dat ze dit leuk hebben opgepakt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:06

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:08

Ik zou er wel willen wonen! De buitenkant van een huis maakt mij nooit wat uit. Ik woon zelf overigens ook in een schuurwoning. :P Ik vind het wel fijn dat wij zelf een normale muurafwerking hebben. Die platen vind ik er dan ook wel wat slordig/onafgewerkt uitzien.

Het huis met ruimte voor paarden in de woonwijk... Rond die prijs zat ons oude huis ook. Aan het bos, vlot bij de oprit naar de snelwegwegen, met fiets binnen 2 minuten in de binnenstad én met ruimte voor dieren. Niet heel veel ruimte, maar genoeg. Het is uiteindelijk in héél veel stukjes verkocht, omdat alle buren van het blok met een stukje van ons weiland hun tuinoppervlak konden verveelvoudigen. Dat levert véél meer op dan gewone weidegrond. Maar ook zonder die mogelijkheid is de waarde wel te verklaren. Wil je niet achteraf wonen en wel paarden kunnen houden, dan is zoiets bijna niet te vinden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:13

Ik snap deze discussie niet... ik zie een keurig modern gebouwd huis met allerlei slimme oplossingen en out-of-the-box ideeën. Je ziet meteen dat de basis een staalconstructie is, dat je de afwerking met underlayment niet mooi vindt, is wat anders dan dat het slecht afgewerkt zou zijn, dat is hier zo te zien namelijk echt niet het geval. Het doet me eerder denken aan wat je regelmatig op tv voorbij ziet komen, zoals in de grote verbouwing op sbs6... en dan de Australische versie.