FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:36

_Lorette_ schreef:
Wij willen het huis van mijn oma verkopen en we hebben fijne kopers, maar het huis kan niet overgedragen worden, omdat de broer van mijn moeder plotseling is overleden. Via het Duitse recht moet eerst bepaald worden wie de erfgenamen zijn. Het is ingewikkelder dan het klinkt. Elke notaris interpreteert het weer anders. Er is al een handje vol bij betrokken en dat kost véél geld en levert tot nu toe niets op (die mensen zouden er voor geleerd moeten hebben, toch? :+ ). Heel vervelend, vooral voor de kopers. De makelaar had dit ook nog nooit meegemaakt, maar vond het stiekem wel interessant. Het is voor de verandering wel een fijne makelaar. Dat is nu niet het probleem. :Y)

Hè bah, wij waren ook onderdeel van een ingewikkelde casus toen wij ons huis kochten. Het achterhalen van erfgenamen kan heel lang duren helaas. Zeker als er een of meerdere spoorloos zijn. Een goede notaris kan je daar zeker bij helpen.
Maar als Duitse wetgeving van toepassing is, is er ook iemand vanuit die kant betrokken?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:57

Oh jeetje... lastige situatie zeg! Hoop dat alles gauw afgewikkeld kan worden en natuurlijk nog sterkte _Lorette_.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:02

Jeetje, dat is lastig, Lorette! Hopelijk snel opgelost!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:04

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:34

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:42

Ben wel heel erg benieuwd voor welk geld dat huis in assen weggaat. Groot is het niet en er zit weinig grond bij.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:56

Plaatje <3 en groot zat wat mij betreft.

En weinig grond? In mijn woonplaats betaal je 2 mln voor 7.000 m2...

Wat is er mis met de ligging Cayenne?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:06

Oooh, die is echt heel mooi! <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:17

De bel is ook leuk met kinderen(niet dus).

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:59

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:06

Prachtig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:58

Kaka schreef:
Plaatje <3 en groot zat wat mij betreft.

En weinig grond? In mijn woonplaats betaal je 2 mln voor 7.000 m2...

Wat is er mis met de ligging Cayenne?

Ik had het liever midden in het bos gezien :D De bewoonde wereld is erg dichtbij bij dit huis.
Maar verder vind ik Assen prima hoor! Sowieso Drenthe <3

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:00

Wauw die wil ik ook wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:39

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:40

_Lorette_ schreef:
Wij willen het huis van mijn oma verkopen en we hebben fijne kopers, maar het huis kan niet overgedragen worden, omdat de broer van mijn moeder plotseling is overleden. Via het Duitse recht moet eerst bepaald worden wie de erfgenamen zijn. Het is ingewikkelder dan het klinkt. Elke notaris interpreteert het weer anders. Er is al een handje vol bij betrokken en dat kost véél geld en levert tot nu toe niets op (die mensen zouden er voor geleerd moeten hebben, toch? :+ ). Heel vervelend, vooral voor de kopers. De makelaar had dit ook nog nooit meegemaakt, maar vond het stiekem wel interessant. Het is voor de verandering wel een fijne makelaar. Dat is nu niet het probleem. :Y)

duits recht is vrij simpel. erfgenamen zijn de ouders en kinderen van je oom en als hij getrouwd is zijn vrouw. bij getrouwd ook in die volgorde; vrouw, dan ouders en kinderen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:48

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:03

mysa schreef:
Cayenne schreef:
Oooooooooh <3 <3 <3
https://www.funda.nl/koop/assen/huis-40 ... straat-82/
(Alleen de ligging trekt me niet :P ).

Fantastisch! (Helaas weer een tenenkrommende Engelse vertaling) :(

Mijn anglofiele hart breekt bij het lezen van dit soort beshrijvingen ;(
Serieus om te janken :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:18

"the location that everything has in it" en "the current layout is a pleasant and pleasant format" Niks janken, ik vind het genieten 8-)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:59

NenaC schreef:
_Lorette_ schreef:

duits recht is vrij simpel. erfgenamen zijn de ouders en kinderen van je oom en als hij getrouwd is zijn vrouw. bij getrouwd ook in die volgorde; vrouw, dan ouders en kinderen.

Het gaat hier helaas om een meer ingewikkelde situatie met beperkingen/clausules (ook in het testament van mijn oma), afscheidsbrieven, kinderen bij meerdere vrouwen, etc. Mijn moeder is altijd al juridisch eigenaar geweest van het huis van oma én ze had een volmacht van mijn oom voor de verkoop. Zelfs met dergelijke informatie wilde de notaris het huis niet verkopen. Tot nu toe snappen zelfs de notarissen niet hoe het zit als de economisch eigenaar overlijdt en de juridisch eigenaar nog leeft. Mijn moeder heeft ook altijd belasting betaald over het huis van oma. Voor de belastingdienst is ze eigenaar. En dan nog willen de notarissen alleen overdragen als de erfgenamen bekend zijn en dat duurt nu al tijden. Het lijkt simpel, maar de notarissen interpreteren het allemaal anders. Van alles naar de kinderen tot de helft naar de kinderen of alles naar de vrouw. En wíe die erfgenamen dan precies zijn, is ook niet bekend. We kunnen proberen om alle mogelijke erfgenamen toestemming te laten geven voor de verkoop en dan wordt later pas bekeken wie daadwerkelijk erft áls ze de erfenis accepteren. De opbrengsten van de verkoop blijven zo lang op de derde rekening van de notaris. Het betekende helaas wel dat de overdracht van het huis niet doorging.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:15

Shadow0 schreef:
"the location that everything has in it" en "the current layout is a pleasant and pleasant format" Niks janken, ik vind het genieten 8-)

Nope , geeft bij mij te veel errors -O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:18

Wat een ingewikkelde situatie, Lorette. Lijkt me voor de kopers ook vreselijk frustrerend. Wachten ze het nu af of gaan ze weer verder zoeken? Want in feite kunnen jullie niet leveren toch?

Wat een prachtig huis in Assen!

Haha, Dunglish is zoooo grappig. En zelf maakte ik me er ook schuldig aan afgelopen week toen ik naar de USA belde. Ik was echt even kwijt :+

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:27

Nog niet bij gelezen van deze week …

Maar wilde deze wel alvast delen …
Deze is tegenover Manege Bartels in Mariënheem
https://www.funda.nl/koop/marienheem/hu ... straat-18/

En weet niet of deze al geplaatst is maar heeft wel mogelijkheden
alleen jammer dat het weer naast de snelweg ligt
(al die uitlaatgassen lijkt mij voor de paarden en je wei ook niet fijn :o )
https://www.funda.nl/koop/de-bult/huis- ... kersweg-2/

En deze heeft ook mogelijkheden en een apart model boerderij, nog niet eerder zo gezien ;)
https://www.funda.nl/koop/veeningen/hui ... gen-10-12/

Groet Karin.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:08

Wat een rotsituatie Lorette

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:02

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:06