Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:33

Voor onze eerste, voorlopige keuken in onze nieuwbouw gingen we ook kijken bij een doe-het-zelfzaak zoals Gamma, enz. We lieten eentje uittekenen, ruim genoeg, met toestellen,... een groene.
Toen ze de offerte wilden uitprinten, werkte het systeem niet. Niet erg, er werd snel wat op een papiertje gekribbeld. We moesten er maar over nadenken en hen iets laten weten als we deze keuken wilden bestellen.
Thuisgekomen nog gemeten, gedroomd en nagedacht en toch beslist om hier niet mee verder te gaan.
Een hele tijd daarna een telefoontje: "Mevrouw, jullie keuken is geleverd en mag afgehaald worden!" 8)7
Vriendelijk aangegeven dat we echt niets besteld hadden, dat het systeem uitlag die dag,... enz.
De lieve man was er niet blij mee. Wij waren er toen ook echt niet goed van, maar we hadden echt geen keuken bij hun besteld en om nu te zeggen: laat ze maar komen, we zetten ze wel in de garage... :n

Wij hebben ook wel het gevoel dat een keuken van Ikea goed is van kwaliteit. Mijn zus heeft er eentje die ze zelfs in hun huis al een keer helemaal verplaatst hebben naar een andere kamer. Geen schrammetje te zien!
Zelf hebben wij er eentje van een aannemer. We hebben niet zo gek veel meer moeten betalen, maar de afwerking vinden we (net dat ietsje) beter. Onze aannemer heeft daarna zelfs de afwerking in de Ikea keuken van mijn zus nog gedaan +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 08:42

Bij ons nieuwe huis ziet het er nu zo uit de verbinding naar de tuin. Dr containers wil ik sowieso uit zicht hebben en ik wil in de lijn van binnen qua kleuren mooie bloempotten neerzetten en iets leuks van drijf of steigerhout... maar nog geen idee wat. Moet ook even afwachten hoe de tuin er in bloei uitziet. huidige bewoners hebben er een extra zithoek binnen staan dat gaan wij niet doen. Het blijft leeg voorlopig en we kijken tzt of we daar nog wat willen wegzetten.Afbeelding

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:25

Als je de grindtegels echt zo afgrijselijk vindt, kan je ze omdraaien. Dan heb je een gewone betonnen tegels. Maar behalve lelijk zijn ze ook loeizwaar, dus pas op je rug.
De keuken indelen moet je proberen zo te doen, dat je zo min mogelijk looplijnen hebt. Nu kan ik dat wel makkelijk zeggen, maar de lengte van mijn keuken zorgt ervoor dat als ik een vork oid nodig heb, altijd naar het ‘einde ‘ van de keuken moet lopen :o maar ja, het keukenkastendeel is dan ook 6 meter lang. De vaatwasser altijd naast de gootsteen en je fornuis/over niet direct naast de koelkast.
Ik heb nog nooit mijn hoofd gestoten aan de afzuigkap.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:34

Suze, daar kan je wel echt een mooie verbinding maken met je tuin!

Wij zien in Spanje vanuit het huis niet zoveel van de tuin, het huis is echt gebouwd om de zon buiten te houden. Daarom hebben we later nog een soort buitenkamer gemaakt, zodat we toch met mooi, maar wat frisser weer kunnen genieten van de tuin en de omgeving. We zitten op de meest droge plek in het land en dat maakt tuinieren wel heel anders dan in Nederland. Ik kom ook uit die vette klei en nu zitten we dus op een droge rots. Veel werken met potten en lokale boomsoorten, maakt het toch wel leuk hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Ha, ik heb mijn hoofd ook nog nooit gestoten aan de afzuigkap, maar die zat in dit appartement hier zo laag dat ik er bovenop keek. Ook niet prettig! In Spanje is de afzuigkap voor mij prima, maar mijn stoot zijn hoofd er dus toch heel regelmatig aan. (Ha, ik kom net in mijn herinneringen op Facebook deze foto tegen, dit dus!)

Afbeelding

We krijgen dus nu wel een Bora met afzuiging in de nieuwe keuken en ik ben daar erg blij mee. Vooral omdat we dan niet meer gebonden zitten aan de plek in de keuken waar we op de centrale afzuiging aan kunnen sluiten. Onze kookplaat komt nu op een andere plek, waar we direct met de afvoer naar buiten kunnen, onder de kasten langs.

Verder inderdaad: vaatwasser naast de gootsteenkast. Oven op ooghoogte in een hoge kast, met een voorraadkast ertussen en dan de koelkast. Geen hele hoge kasten, kan ik toch niet bij. Een quooker voor kokend water en veel diepe, brede laden. Ruime verlichting, spotjes met goed licht. En het allerbelangrijkste: een goede hoogte van het werkblad, want mijn rug is niet blij geweest met de veel te lage keuken hier, om over die van mijn man maar niet te spreken.

Dit is de vierde keuken die ik laat maken, dus inmiddels weet ik wel zo´n beetje wat ik belangrijk vind.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 27-02-18 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:36

Wat een lekker plekje suze!

Zat er geen afxuigkap bij je huurhuis?

Ik heb enkel een balkon. Beide staan loungesets op. Bloemen of planten zou ik wel willen maar alles gaat dood...

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een oudenthiek kastje, liefst een open kast zodat ik er spullen in kan zetten vsn mijn reizen. 1 tot 1,20 hoog en 2 breed ongeveer.
Heb al op mp gekeken maar kom alleen brocante dichte kasten tegen.

wauw Monique wat een plaatje:D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:39

Ohhh wauw! Heerlijk dat zonnetje <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:40

Ha, ik kijk net op de camera's die in Spanje hangen, daar regent het en hier schijnt de zon lekker, al vriest het natuurlijk dat het klapt.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:43

Je bent op dit moment niet in Spanje?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:52

Nee, we zijn in Nederland, de nieuwe keuken in ons appartement hier wordt NU gebouwd :-) Ik zit net te kijken naar de eerste tegeltjes die erop gaan.

We zijn ongeveer 8 maanden per jaar in Spanje en 4 in Nederland, afhankelijk van familie-aangelegenheden, feestjes, kleinkinderen, noem maar op.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:56

Lekker hoor! Dat wil ik in de toekomst ook maar dan NL/Turkije :D

Dit is op dit moment onze tuin van het huis wat we onder voorbehoud hebben gekocht. Wordt nog een leuk klusje :+
Links zit nog een stuk maar dat zie je niet op de foto.

Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:58

Ik vind de ikea keukens op de foto's die op mijn verzoek werden geplaatst heel tof.

Onze keuken Is echt aan het afsterven, het folie los van de deurtjes.
De keuken is dan ook van 1994.

Ik vind het fijn om keukens bij anderen (op foto) te zien staan. Een keukenopstelling in een showroom zegt me zo weinig, zo sfeerloos.

Ik zocht net even naar het genoemde i-kook. Ik ben benieuwd of mensen daar ervaring mee hebben, want het ziet er allemaal best goed uit. En de prijzen ook.

De site vond ik met foto' van geplaatste keukens

https://www.i-kook.nl/klantervaringen/

(Het Is hun eigen site, dus wat de reviews waard zijn weet ik niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:00

Booooo schreef:

Dit is op dit moment onze tuin van het huis wat we onder voorbehoud hebben gekocht. Wordt nog een leuk klusje :+

[ [url=m/sZw8Mx.png]Afbeelding[/url] ]

Zo'n schitterende tuin heb ik ook haha. Woensdag om 19:30 komt de tuinman, vorige week hadden we een miscommunicatie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:02

@MoniqueT Best of both worlds dus. Wat een mooie plek daar in Spanje!

@ Babootje Dat ziet eruit als een mooie, ruime tuin.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:29

Ik win het op dit moment met mijn tuin.. er ligt namelijk ook nog eens een lading bouwpuin wat we nog weg moeten doen. Zal zo eens een foto proberen te maken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:59

Booooo schreef:

Het heeft ook een voordeel: je hoeft de spuuglelijke planten van de voorgaande bewoners niet te verwijderen. Het is wel een lekkere ruime tuin, Booooo!
Mooie tuin Monique, in droge gebieden moet je meegaan met de natuur en dat is jullie goed gelukt.

Dit is mijn huidige uitzicht. Vorige zomer een stuk erbij gekocht van de achterbuurvrouw en dat ligt grotendeels nog braak. Vorige zomervakantie het hele stuk afgezet met betongaas en hardhouten palen. Achterin komt een terras waarop een tuinhuisjes voor de kussens en tuingereedschap komt en een pergola met zonnedoek. De rest wordt voorlopig gras.als dat ligt gaan we kijken waar we plantvakken/borders willen. Naast het huis staat nu een grote rotte schuur, die moet vervangen worden en daar opnieuw bestraat. Ik zou het liefste klinkers willen, maar dat is budgettechnisch niet te doen en zorgt ook voor veel meer werk vanwege de hoeveelheid onkruid dat daar tussen kan groeien. Het deel waar de kippen wonen is klaar. Erachter gaat vriendlief pompoenen verbouwen. Om de houten bakken komt nog een hek (ook betongaas maar lager) om de honden uit mijn nieuwe moestuinbakken te houden. Ik zie ze al met een lompe cockerpoten door mijn net gezaaide bakken gaan :(
Afbeelding

Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:01

Ik ben zo niet niet-jaloers op jullie tuinen :-) Maar vooruit, zo begonnen wij ook, de hele boel vol geitenkeutels. Onze buurman hoedt iedere dag zijn zeven geiten nog in de bergen en die mochten het onkruid op ons bouwperceel ook altijd wegeten van de aannemer.

Ze hebben nog zeker een half jaar voor ons hek staan mekkeren als hij langs kwam met zijn mini-kudde.

Booooo .. ik weet niet of ik met de politieke situatie nu in Turkije zou willen wonen ...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:13

Ik was erg tevreden over I-kook mijn ex woont nog in dat huis en heeft na 10 jaar geen klachten .

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:21

Janine1990 schreef:
Rebecca schreef:

Dat is het topic waar ik het over heb...
Vind het eerlijk gezegd maar weinig te maken hebben met inrichting en heb ook niet het idee dat er concrete tips komen in die richting.
Heel leuk hoor, dat die mensen zoveel verstand hebben van planten enzo... Maar dat boeit mij niet echt heel erg veel :o

Gewoon vragen, daar kan het ook prima over gaan :) Gaat echt niet altijd alleen over plantjes :D Ik vind andere inrichting ook veel leuker!

Rebecca schreef:
:') Jup ik had vijver gegraven erin gedaan en toen was ie toch lek :')

Bel morgen sloopbedrijf even ! , prima idee die hebben vast wel wat

En kijk anders even op de Lidl webshop, hebben ze deurstickers die echt wel leuk zijn (als je ze erop krijgt :') hier zijn ze in de prullenbak geeindigd lol) dan heb je iets tot je wat naar je zin kunt kopen!

idinn schreef:
Tuintopic ligt ook wat stil? Zijn er ook mensen die de woonkamer laten overgaan in de tuin? Dus terras buiten qua stijl passend bij binnen. Of is buiten heel anders als binnen?

Ik zou later wel mooie overgang willen.. liefst een mooie overkapping met glazen wanden die helemaal weg kunnen schuiven. Dus dat je de winter een fijne serre hebt. Nu doen we het met een grindtegel ellende, rotte schutting en afgrijselijke kleigrond. Huurhuis met 4 personen, niet van plan er veel budget in te steken. Grote kans dat vriendlief en ik van de zomer toch wat voor onszelf willen zoeken.

Voor (vol wilde aardbei en aardappelen)
[img]m/DKEqqH.jpg[img]

Nu (links tegen de schuur staan ook twee pallets, de composthoop achterin het gaas hebben we vastgemaakt aan de schutting.. enige reden dat die compleet rotte schutting nog rechtop staat :') )
[img]m/jt45Gl.jpg[img]

Opvulling gaan moestuintjes van de AH worden en bloemzaden mix voor insecten en vlinders. Oh en van die afgrijselijke wit plastic klapligstoelen en dito ronde tafel.. maar daar kwamen de buren mee aanzetten omdat we eerst gewoon een bank buiten hadden en de eettafelstoelen :')

Winter he hihi
Hier geen overgang tussen tuin en woonkamer, ik vind dat altijd erg mooi om te zien, maar ik heb er echt totaal geen oog voor hoe je dat doet. Dan denk ik aan binnenspullen buiten en van alles dat met de wind kapot kan vliegen enzo lol
Mijn ouders hebben wel een serre zoals jij dat beschrijft, al hebben zij de muren van het huis opengebroken zodat er een open verbinding is naar de serre. Het is erg mooi, al zou ik zelf altijd zorgen dat het een afgesloten ruimte is. In de zomer zorgt het ervoor dat het huis belachelijk warm is, echt idioot, en in de winter verlies je juist weer heel veel warmte door de grote glazen wanden. Misschien dat het laatste minder is als je degelijke gordijnen ervoor hangt, zij hebben van die dunne vitrage sierdingen en dat doet echt niks. Als je wilt kan ik wel een keer een foto maken

MoniqueT schreef:
Suze, daar kan je wel echt een mooie verbinding maken met je tuin!

Wij zien in Spanje vanuit het huis niet zoveel van de tuin, het huis is echt gebouwd om de zon buiten te houden. Daarom hebben we later nog een soort buitenkamer gemaakt, zodat we toch met mooi, maar wat frisser weer kunnen genieten van de tuin en de omgeving. We zitten op de meest droge plek in het land en dat maakt tuinieren wel heel anders dan in Nederland. Ik kom ook uit die vette klei en nu zitten we dus op een droge rots. Veel werken met potten en lokale boomsoorten, maakt het toch wel leuk hoor.

[img]m/h6YRnZ.jpg[img]

[img]m/17Vl1f.jpg[mg]

Oeh gave tuin! Daar hou ik wel van! Ook erg mooi gedaan met de buitenkamer zo zeg!

MoniqueT schreef:
Nee, we zijn in Nederland, de nieuwe keuken in ons appartement hier wordt NU gebouwd :-) Ik zit net te kijken naar de eerste tegeltjes die erop gaan.

We zijn ongeveer 8 maanden per jaar in Spanje en 4 in Nederland, afhankelijk van familie-aangelegenheden, feestjes, kleinkinderen, noem maar op.

Even totaal offtopic maar ik ben even nieuwsgierig, sta je dan nog in NL ingeschreven en zorgverzekering etc, of in Spanje? Geen idee hoe zoiets gaat

Booooo van die tuin kan je wel wat leuks maken zeg! Op welke kant ligt het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:27

Als je een foto kan maken, graag! Had wel zelf al in mn hoofd dat afgesloten serre misschien handiger is. En zo te lezen is dat inderdaad wel aan te raden..

Haha arme geitjes :')

Ceetje, mooie ruime tuin!

Ga ook eens dat I-kook bekijken..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:33

Ceetje_bokt: Dat is ook een flink stuk, leuk dat jullie zelf groente verbouwen :D

MoniqueT: Mwa daar ben ik niet zo bang voor. Overal speelt wel wat. Het zijn ook geen huidige plannen hoor, maar voor over 20/30 jaar ofzo :+ Dan zien we tegen die tijd wel. Het scheelt denk ook dat mijn man Turks is.

knabbelgirl: De tuin ligt op het noorden (helaas :+ ), maar hij is 20 x 12 dus ik denk dat we in de zomer altijd wel een plekje zon kunnen vinden. Ook omdat een deel vrij ligt zeg maar, geen huis voor/achter alleen een poort.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:36

Bedankt voor de complimenten voor de tuin, ben er ook blij mee :-)

Knabbelgirl: wij zijn in 2011 volledig geëmigreerd. Mijn man heeft een volledige WAO-uitkering (daarom zijn we ook naar zo´n droog gebied gegaan, hij heeft met name last van ernstige zenuwpijnen bij veel vocht). Op basis van de WAO zijn we via het verdragsrecht verzekerd, de premie wordt ingehouden op zijn uitkering en het CAK betaalt daarvoor aan de Seguridad Social in Spanje. We hebben recht op zorg in Spanje én op het basispakket in Nederland. Zo zijn we gewoon in Spanje bij de internist en de huisarts, maar krijg ik mijn insulinepomp en -materialen weer vergoed in Nederland (valt in Spanje buiten het pakket). Deze constructie werkt alleen als je een WAO- of AOW-uitkering hebt uit Nederland. Wie gewoon werkt, is verzekerd via zijn werkgever of als zelfstandige. De enige die problemen hebben, zijn de echte renteniers die nog geen AOW hebben, die moeten vaak duur particulier verzekeren met veel uitsluitingen voor bestaande aandoeningen.

Om in Spanje ingeschreven te staan, moet je er minimaal 183 dagen per jaar verblijven trouwens. Daar voldoen wij ruim aan, tot 2015 hadden we sowieso geen huis in Nederland meer. Dat hebben we geërfd van mijn moeder en gebruiken we nu met veel plezier erbij.

Boooo, inderdaad, na zoveel tijd hoop ik dat de stabiliteit terug is en in jullie situatie is het toch anders dan wanneer je allebei buitenlanders bent daar.

Ik vind het altijd knap Ceetje, mensen die zelf groenten verbouwen, ik heb helemaal niet van die groene vingers.

We rijden dus een Spaanse auto (jippie, stukken goedkoper), hebben Spaanse rijbewijzen en houden vakantie in Nederland, zo moet je het eigenlijk zien. We betalen hier alleen een stukje box 3 inkomstenbelasting over de waarde van het appartement en natuurlijk de normale gemeentelijke lasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:01

Groente verbouwen vind ik ook leuk. Ga deze zomer eens beginnen als de tuin in orde is. Met een beetje makkelijk spul hihi.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:06

Ik ga twee bakken doen met het concept van de makkelijke moestuin. Het moet meer leuk worden dan echt een vriezer vullen hoor. Ik wil wat bijzonders dingetjes verbouwen als gekke bietjes enzo. Wij hebben een tuinder als buurman en hij verbouwt wel de bloemkolen enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:10

Ceetje_bokt schreef:
Ik ga twee bakken doen met het concept van de makkelijke moestuin. Het moet meer leuk worden dan echt een vriezer vullen hoor. Ik wil wat bijzonders dingetjes verbouwen als gekke bietjes enzo. Wij hebben een tuinder als buurman en hij verbouwt wel de bloemkolen enzo.

Dat is inderdaad ook mijn idee. Gewoon leuk om zo eens wat van jezelf te eten of om mijn konijnen van te voeren.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:37

De witte zakken achter de houten bakken en het beukenhaagje zijn MMmix.