Janine1990 schreef:Rebecca schreef:
Dat is het topic waar ik het over heb...
Vind het eerlijk gezegd maar weinig te maken hebben met inrichting en heb ook niet het idee dat er concrete tips komen in die richting.
Heel leuk hoor, dat die mensen zoveel verstand hebben van planten enzo... Maar dat boeit mij niet echt heel erg veel

Gewoon vragen, daar kan het ook prima over gaan
Gaat echt niet altijd alleen over plantjes
Ik vind andere inrichting ook veel leuker!
Rebecca schreef:
Jup ik had vijver gegraven erin gedaan en toen was ie toch lek

Bel morgen sloopbedrijf even ! , prima idee die hebben vast wel wat
En kijk anders even op de Lidl webshop, hebben ze deurstickers die echt wel leuk zijn (als je ze erop krijgt
hier zijn ze in de prullenbak geeindigd lol) dan heb je iets tot je wat naar je zin kunt kopen!
idinn schreef:Tuintopic ligt ook wat stil? Zijn er ook mensen die de woonkamer laten overgaan in de tuin? Dus terras buiten qua stijl passend bij binnen. Of is buiten heel anders als binnen?
Ik zou later wel mooie overgang willen.. liefst een mooie overkapping met glazen wanden die helemaal weg kunnen schuiven. Dus dat je de winter een fijne serre hebt. Nu doen we het met een grindtegel ellende, rotte schutting en afgrijselijke kleigrond. Huurhuis met 4 personen, niet van plan er veel budget in te steken. Grote kans dat vriendlief en ik van de zomer toch wat voor onszelf willen zoeken.
Voor (vol wilde aardbei en aardappelen)
[img]m/DKEqqH.jpg[img]
Nu (links tegen de schuur staan ook twee pallets, de composthoop achterin het gaas hebben we vastgemaakt aan de schutting.. enige reden dat die compleet rotte schutting nog rechtop staat

)
[img]m/jt45Gl.jpg[img]
Opvulling gaan moestuintjes van de AH worden en bloemzaden mix voor insecten en vlinders. Oh en van die afgrijselijke wit plastic klapligstoelen en dito ronde tafel.. maar daar kwamen de buren mee aanzetten omdat we eerst gewoon een bank buiten hadden en de eettafelstoelen

Winter he hihi
Hier geen overgang tussen tuin en woonkamer, ik vind dat altijd erg mooi om te zien, maar ik heb er echt totaal geen oog voor hoe je dat doet. Dan denk ik aan binnenspullen buiten en van alles dat met de wind kapot kan vliegen enzo lol
Mijn ouders hebben wel een serre zoals jij dat beschrijft, al hebben zij de muren van het huis opengebroken zodat er een open verbinding is naar de serre. Het is erg mooi, al zou ik zelf altijd zorgen dat het een afgesloten ruimte is. In de zomer zorgt het ervoor dat het huis belachelijk warm is, echt idioot, en in de winter verlies je juist weer heel veel warmte door de grote glazen wanden. Misschien dat het laatste minder is als je degelijke gordijnen ervoor hangt, zij hebben van die dunne vitrage sierdingen en dat doet echt niks. Als je wilt kan ik wel een keer een foto maken
MoniqueT schreef:Suze, daar kan je wel echt een mooie verbinding maken met je tuin!
Wij zien in Spanje vanuit het huis niet zoveel van de tuin, het huis is echt gebouwd om de zon buiten te houden. Daarom hebben we later nog een soort buitenkamer gemaakt, zodat we toch met mooi, maar wat frisser weer kunnen genieten van de tuin en de omgeving. We zitten op de meest droge plek in het land en dat maakt tuinieren wel heel anders dan in Nederland. Ik kom ook uit die vette klei en nu zitten we dus op een droge rots. Veel werken met potten en lokale boomsoorten, maakt het toch wel leuk hoor.
[img]m/h6YRnZ.jpg[img]
[img]m/17Vl1f.jpg[mg]
Oeh gave tuin! Daar hou ik wel van! Ook erg mooi gedaan met de buitenkamer zo zeg!
MoniqueT schreef:Nee, we zijn in Nederland, de nieuwe keuken in ons appartement hier wordt NU gebouwd

Ik zit net te kijken naar de eerste tegeltjes die erop gaan.
We zijn ongeveer 8 maanden per jaar in Spanje en 4 in Nederland, afhankelijk van familie-aangelegenheden, feestjes, kleinkinderen, noem maar op.
Even totaal offtopic maar ik ben even nieuwsgierig, sta je dan nog in NL ingeschreven en zorgverzekering etc, of in Spanje? Geen idee hoe zoiets gaat
Booooo van die tuin kan je wel wat leuks maken zeg! Op welke kant ligt het?