Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yessy schreef:Ik heb ze twee dagen geleden wel uitgezet. Die -27 cent per kWh (incl kosten/belastingen) vond ik toch een beetje zonde van m'n geld worden..
MyWishMax schreef:Ik heb paar weken geleden nog nieuwe ketel gekregen. Hier ook niet van het gas af, denk ook niet dat het zo makkelijk kan hier. En nu dus net een nieuwe dus dat gaat weer tientallen jaren duren voordat er weer iets vervangen wordt.
Dammie schreef:Eneco voert echt een ontmoedigingsbeleid voor mensen zonder slimme meters. Mijn moeder wilde het ook niet, die is niet zo digitaal.
Ze heeft al meerdere keren dit jaar haar stand door moeten geven, door te bellen met een spraakcomputer die haar niet verstaat, zodat ze eerst tien minuten bezig is om een mens te spreken te krijgen en dan de stand eindelijk kan doorgeven.
pmarena schreef:MyWishMax schreef:Ik heb paar weken geleden nog nieuwe ketel gekregen. Hier ook niet van het gas af, denk ook niet dat het zo makkelijk kan hier. En nu dus net een nieuwe dus dat gaat weer tientallen jaren duren voordat er weer iets vervangen wordt.
Nou "tientallen jaren" voor een CV-ketel vind ik wel erg positief hoor
Ik duim met je mee
paars schreef:Ik zit bij budget energie (dynamisch tarief) en die hebben afgelopen week geen negatieve prijzen gehad. Lijkt me ook wel een gedoe? Of stel je dat ergens in op je omvormer? Ik heb Enphase panelen/omvormer.
8nnemiek schreef:Nee, zoals al meerdere keren is uitgelegd moet je niet naar de prijzen excl belasting kijken.
Er geldt een salderingsregeling, dat betekent dat je altijd de belasting uitbetaald krijgt. Je krijgt bij een prijs excl belasting van 0 cent nog altijd die 15ct/kWh uitbetaald voor teruggeleverde stroom.
Citaat:Voorbeeld:
Tijdens een gegeven uur is de beursprijs per kWh € -0,05. Je levert in dat uur 6 kWh terug.
In dit geval betaal je €0,36 (6 kWh à €-0,05*1,21) voor de stroom die je teruglevert. Maar wanneer je nog gebruik kan maken van de salderingsregeling krijg je wél de energiebelastingen nog terug.
Daarover krijg je over 6 kWh à €0,15245* per kWh (0,12599 * 1,21) = € 0,91 terug
Je krijgt in dit geval alsnog €0,91 - €0,36 = €0,55 terug.