Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:11

Fitzroy schreef:
Dat is hier ook wel eens gebeurd. En pas zag ik dezelfde naam van het briefje terug in de buurt app dus het is ze ook nog gelukt :D

Wordt best veel gedaan en ook best veel mensen die zo aan hun huis komen, dus het zal wel werken.

Bellex

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:33

Inderdaad, gebeurd hier in de buurt heel veel :j brutalen hebben de halve wereld toch :D

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:51

Hier ook een bericht via huislijn.nl dat mensen interesse in ons huis hebben en of wij meer info wilde geven. Het staat niet eens te koop :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:55

Ik zag idd ook al een oproep op FB voorbij komen. Tja, wie niet waagt die niet wint en je bespaart je de makelaarskosten...

Bij ons komt als het goed is deze week de fotograaf en dan zal t wel redelijk snel op Funda komen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:09

Toch hoor je vaak genoeg dat mensen zo aan hun huis komen. Voor sommige mensen is dat schijnbaar net het zetje om hun huis te verkopen en een volgende stap te nemen :j

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:34

Wij zijn nu ook via via met een huis bezig, die mensen heb ik ook heel brutaal zelf benadert.. en nu ook al via via geïnteresseerden in ons huis :=
Zelfs hier in Fryslân is de markt oververhit momenteel

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:11

Kort nadat wij ons huis gekocht hadden (we zaten nog in het traject om de hypotheek te regelen) werden we al door iemand gebeld met de vraag of we het niet direct door wilden verkopen. Hebben we niet gedaan, zijn zelf veel te gelukkig met dat huis.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:35

Maar jullie hadden zo'n prachtige plek Es? Wat kan er nu nog beter zijn?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:14

Iris82 schreef:
Maar jullie hadden zo'n prachtige plek Es? Wat kan er nu nog beter zijn?

We hebben nu een plek met meer ruimte voor de paarden.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:01

Hier is het in de wijk heel normaal een briefje in de bus te krijgen.
Bekende van mij hebben ze bewaard (zitten op 9 briefjes vanaf november 20) omdat ze willen verhuizen als ze ingeloot worden voor nieuwbouw.
en nee ze hebben geen bijzonder huis gewoon een simpel rijtjeshuis in een gewilde buurt :j

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de hypotheek rond was?
Die van mij is al langs 2 controles geweest en nu moet ik wachten op het definitieve akkoord.
De voorwaarde loopt tot 29 april dus krijg het stiekem wel een beetje benauwd :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 00:03

Niet lang, met 2-3 weken hadden we “voorlopig akkoord” geloof ik (als in, adviseur gaf aan dat ze akkoord waren). Met 3-3,5 week hadden we iig de offerte. Maar het verschilt erg per geldverstrekker. Als het 29 april afloopt zou ik ook wel zenuwachtig worden. Is er niet al iets gecommuniceerd over ja/nee?

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:20

NoGo schreef:
Hier is het in de wijk heel normaal een briefje in de bus te krijgen.
Bekende van mij hebben ze bewaard (zitten op 9 briefjes vanaf november 20) omdat ze willen verhuizen als ze ingeloot worden voor nieuwbouw.
en nee ze hebben geen bijzonder huis gewoon een simpel rijtjeshuis in een gewilde buurt :j

Hoe lang duurde het bij jullie voordat de hypotheek rond was?
Die van mij is al langs 2 controles geweest en nu moet ik wachten op het definitieve akkoord.
De voorwaarde loopt tot 29 april dus krijg het stiekem wel een beetje benauwd :')

Bij ons heeft het in totaal 4 weken geduurd van aanvraag tot hij getekend en wel binnen was

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:29

Bij mij 5 dagen :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:03

Hopelijk gaat het bij ons ook zo snel!

We gaan morgen het koopcontract tekenen en vrijdag is dan eindelijk de taxatie. We moesten een nieuwe taxateur zoeken, de vorige heeft ons tot drie keer toe laten zitten :7

Vanaf volgende week hebben we dan 6 weken om de financiering te regelen. We hebben totaal geen complexe situatie dus zou moeten lukken zou ik denken :j vind het wel spannend en veel geregel maar wel heel leuk! *\o/*

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:16

He, wij hebben nog geen briefje in de bus gehad. := Wat bizar dat sommige mensen er al 9 hebben in een half jaar tijd!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:32

Hier in ons nieuwe huis ook een gehad een week nadat we hier zijn gaan wonen. :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:47

Hier alles erg rustig. We hadden even een break ingelast maar hebben in de tussentijd ook niets voorbij zien komen waar we naar hadden willen kijken. Ons budget is wel verhoogd van 250k naar 280/290 inmiddels dus dat is fijn voor straks. Het werkelijke budget ligt hoger maar we gaan er al vanuit dat we tussen de 20k en 30k moeten kunnen overbieden.

Op 15 april is ook nog bericht gekomen over nieuwbouw die me erg aanspreekt dus ik ben benieuwd wanneer daar meer over bekend gemaakt wordt. Voor nu weet ik alleen de locatie en verder nog niets.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:48

Flicka12 schreef:
Hopelijk gaat het bij ons ook zo snel!

We gaan morgen het koopcontract tekenen en vrijdag is dan eindelijk de taxatie. We moesten een nieuwe taxateur zoeken, de vorige heeft ons tot drie keer toe laten zitten :7

Vanaf volgende week hebben we dan 6 weken om de financiering te regelen. We hebben totaal geen complexe situatie dus zou moeten lukken zou ik denken :j vind het wel spannend en veel geregel maar wel heel leuk! *\o/*

Ik duim voor jullie!! Vervelend zeg dat zo'n taxateur zo met jullie om gegaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:20

Wij hebben destijds ook een briefje in de bus gedaan bij een huis die we eerder te koop hadden zien staan.
De eigenaar had de woning uit de verkoop gehaald vanwege weinig animo en omdat hij zelf nog niets anders had, toen een handgeschreven briefje verstuurd met de boodschap als hij toch nog wilde verkopen, nu of in de toekomst hij dan aan ons wilde denken.
3 weken later kregen we een belletje.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:09

Ik had niet verwacht dat het zoveel gebeurde, maar ik had laatst ook iemand die een flyer in mijn brievenbus had gestoken en hierheen wilde verhuizen, maar ik zit wel in een flat nu en geen woning.

Spannend Flicka!

Wij hebben tot 31 mei om de financiering te regelen. We willen een overbruggingshypotheek en daarvoor is nu het traject gestart om mijn appartement weer te verkopen. Ik krijg het stiekem ook wel benauwd hoor.. stomme voorbehoud :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:22

Wij hadden een flyer in onze brievenbus van iemand die met pensioen wilde gaan en daarom ons huis wilde aankopen en verhuren als pensioeninkomsten :') denk tevens dat diegene zich een beetje vergist heeft in de prijs van ons huis, of hij moet wel heel veel geld op de bank hebben staan. _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:52

Totaal onverwacht maar is er iemand bekend met de wijken in Drachten? :x

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:17

ingedebruijn schreef:
Totaal onverwacht maar is er iemand bekend met de wijken in Drachten? :x

Wel een beetje! Heb er familie wonen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:36

We hebben 7 mei nog een plekje kunnen bemachtigen. Geloof dat er al 16 mensen komen kijken dus het zal wel weer ellende worden :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:41

Wij hebben dinsdag een bezichtiging! Heel mooi huis, voor zover we kunnen zien (enkel foto’s van beneden) helemaal modern en super groot en mooi. Wel is de vraagprijs al aan de rand van ons uiterste budget dus het is wel afwachten. Hoeft in principe niks aan te gebeuren dus dat zou niet heel erg zijn. Maandlasten kunnen we wel betalen en ik ben ook bezig om meer uren op mijn werk te krijgen.