Ik zoek een tip voor de afdichting van deze buis... Wie o wie

Rechtsbovenin bedoel ik dan...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:[ [url=m/4dITbm.jpg]Afbeelding[/url] ]
De muren zijn trouwens licht groen, dat wordt sowieso anders. Niet mijn idee of uitvoering
miramii schreef:Wat is het? Ventilatie?
DubbelDun schreef:@janine: heb je daar niet gewoon plastic afdekkapjes voor?? En anders óf een passende 'kurk' maken en glad afwerken óf een dun plaatje er overheen om het af te dichten.
miramii schreef:Glad wegwerken zonder het hele plafond te verven lijkt me lastig. Zo te zien heb je gladde plafonds, dat blijf je wel zien denk ik? Tenzij het nog gestuukt/geschilderd gaat worden.
Past zoiets niet; https://www.hornbach.nl/shop/Afdekplaat ... gLf6vD_BwE
karin1985 schreef:er zijn meer soorten dan de lelijke witte ^^. Ik heb zelf in mijnbadkamer een chrome kleurige bijvoorbeeld.
ontherun schreef:Ik zou even goed Googlen Janine, best kans op dat je een mooiere vind als de standaard-beste-prijs-witte-plastic die ook niet enorm opvalt maar wel netjes uitziet.
Janine1990 schreef:ontherun schreef:Ik zou even goed Googlen Janine, best kans op dat je een mooiere vind als de standaard-beste-prijs-witte-plastic die ook niet enorm opvalt maar wel netjes uitziet.
Hmmm... dat had ik nog niet gedaan... Toch nog iets beters gevonden...
https://www.ventilatieshop.com/toevoerv ... iYQAvD_BwE
Arnon schreef:Oh, wat handig dat dit bestaat! Ik heb ook zo'n kachelafvoer nog in de muur.
Janine1990 schreef:Hij is inderdaad 125, maar m'n vader raadt wel echt een ventilatierooster aan.
En sinds ik weet wat bij m'n zusje hun vorige huis gebeurde toen ze gingen isoleren en vooral niet ventileren.. Denk ik dat dat wel zo verstandig is.
Dus dan maar zo'n lelijk wit rond ding er in...
karijn schreef:Janine1990 schreef:Hij is inderdaad 125, maar m'n vader raadt wel echt een ventilatierooster aan.
En sinds ik weet wat bij m'n zusje hun vorige huis gebeurde toen ze gingen isoleren en vooral niet ventileren.. Denk ik dat dat wel zo verstandig is.
Dus dan maar zo'n lelijk wit rond ding er in...
Ik denk dat je dat na verloop van tijd niet eens meer opvalt.
En etenslucht op de wc? Lijkt mij nog steeds een prima “luchtverfrisser”