FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:25

Dan koop ik liever die in Terwolde, daar is namelijk niks aan verpest. Die in Jubbega heb ik twijfels over de bouwkwaliteit.
Maar ze zijn beide veel te duur sowieso.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:46

Kaitlyn schreef:
Die wc kun je in ieder geval nog doortrekken.
Dit zou ik dan wel weer een hele leuke opknapper vinden. :))

Echt!! Volgens mij is het een bouwkavel voor veel te veel geld

miccamaaike

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:56

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:54

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:32

Momenteel vind ik FUN-da even niet meer zo fun...

We hadden een droomhuis op het oog. Gesprek met hypotheekadviseur gepland en prijs/hypotheek is geen enkel probleem. Zit op minder dan 75% van wat we kunnen lenen en dat zal nog zakken, doordat we een flinke zak eigen geld mee zullen nemen.

Bellen we voor een bezichtiging; zijn ze al in onderhandeling... En dat terwijl het heel lang te koop heeft gestaan. |( Aaaargh

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:37

Myfairytale schreef:

We hadden een droomhuis op het oog. Gesprek met hypotheekadviseur gepland en prijs/hypotheek is geen enkel probleem. Zit op minder dan 75% van wat we kunnen lenen en dat zal nog zakken, doordat we een flinke zak eigen geld mee zullen nemen.

Bellen we voor een bezichtiging; zijn ze al in onderhandeling... En dat terwijl het heel lang te koop heeft gestaan. |( Aaaargh

Balen!

Maar daarom eerst bellen en daarna pas financieel regelen. Dan ben je namelijk in zicht bij de makelaar. Nu wist de makelaar natuurlijk niet dat jullie ook interesse hadden/ hebben. En een bezichtiging is vrijblijvend.

Soms wordt Funda pas erg laat aangepast.

Wij hebben zaterdag al een bod gedaan op het huisje in Ossendrecht, ongeveer 30minuten later akkoord van de makelaar dat het bod geaccepteerd was. Pas sinds gisteren staat er nu onder bod bij ons huis terwijl alles geregeld is en we over 3 weken de sleutel krijgen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:51

Funda wordt soms echt heel laat aangepast. Wij zijn ook weer op de markt aan het kijken en dan valt dat echt op. Bij een van onze favorieten staat nu 3 weken na het bericht vd makelaar dat hij o.v. verkocht is nog steeds niks. Heel irritant. Snap de logica daarachter ook niet (potentiele klanten aantrekken voor andere panden door desbetreffende makelaar?)?
Laatst bijgewerkt door Swah op 15-05-19 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:52

Het lastige is dat mijn partner nu 1,5 jaar voor zichzelf werkt. Dus het was even de vraag of we het bedrag wel konden krijgen, aangezien de meeste hypotheekverstrekkers minimaal 3 jaar willen zien.

Op Funda staat het nog steeds niet aangepast... vorige week contact opgenomen met de makelaar en reactie gehad. Vandaar dat we dat niet aan hadden zien komen, zéker omdat het al zó lang te koop staat.

mvdende jullie alsnog gefeliciteerd! Heel veel plezier met jullie huis! :D

Edit: swah, heel irritant is dat!
Edit 2: wel een afspraak gemaakt voor het huis wat onze 2e keuze is. En het is wel heel erg dat ik er zo naar van ben, want eigenlijk is het een luxeprobleem en ook bij deze woning komen de paarden aan huis en ligt het aan een natuurgebied.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:00

mvdende schreef:
Myfairytale schreef:

Balen!

Maar daarom eerst bellen en daarna pas financieel regelen. Dan ben je namelijk in zicht bij de makelaar. Nu wist de makelaar natuurlijk niet dat jullie ook interesse hadden/ hebben. En een bezichtiging is vrijblijvend.

Soms wordt Funda pas erg laat aangepast.

Wij hebben zaterdag al een bod gedaan op het huisje in Ossendrecht, ongeveer 30minuten later akkoord van de makelaar dat het bod geaccepteerd was. Pas sinds gisteren staat er nu onder bod bij ons huis terwijl alles geregeld is en we over 3 weken de sleutel krijgen.

Dat is naar mijn ervaring niet pas hoor
Maar al
regelmatig staan huizen volledig beshikbaar op funda tot het moment van Verlopen van voorwaarden/voorbehoud
Of zelfs tot sleutel overdracht

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:38

Nou zaterdag naar nu vind ik niet "pas".
In weekend werkt de binnendienst doorgaans niet en ik heb al zo vaak meegemaakt dat kopers afhaken in de bedenktijd (die van jou lopen ook nog gok ik) dat de status daarna pas aanpassen zo gek nog niet is.
Heb liever nog eventueel mensen achter de hand.

Dat is wat anders dan maanden de status verkeerd laten natuurlijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:56

Het zou eigenlijk een systeem moeten zijn waarbij direct zodra er een serieuze kijker is geweest/ een bod is gedaan, het systeem aangeeft dat een huis in behandeling is, maar ook vrij vlot weer vrijgegeven wordt zoda het bod afgewezen wordt/....

Nu gaat het nog te vaak "mis" huis staat op beschikbaar maar is eigenlijk al "vergeven" zeker in deze tijd zou het wel fijn zijn dat "beschikbaar" op Funda ook echt "beschikbaar" is, dan weet iedereen waar ie aan toe is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:00

Er is hier in de omgeving een makelaar die de status op zijn website en Funda wel vrij vlot aanpast maar niet de borden bij het huis zelf. Heel vervelend want elke keer dat je langs rijd denk je dat het huis beschikbaar is tot je dus gaat zoeken op internet.

Is dat een vorm van klanten trekken ofzo? In de hoop dat je ze iets anders kunt bieden?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:05

Het is natuurijk ook niet zo dat je als makelaar niets anders te doen hebt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:08

Maar af en toe een rondje met wat verkocht (ovb) bordjes is toch niet heel raar? Dat hoort toch bij je werk?

Dit is gaat niet om een paar dagen hè, maar over een aantal weken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:08

Weken is wel lang ja

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:11

Als je 60 uur per week werkt schieten borden er idd wel eens bij in.
Bij woningen heb je bijvoorbeeld lang niet altijd een sleutel, of in buitengebied ben je niet altijd in de buurt of liggen de stickers weer net niet in je auto.
Soms vraag je de verkopers om dat te doen en die zeggen het te doen, wat achteraf dus niet zo blijkt te zijn.

Verkochte huizen zijn reclame, huizen die lang te koop staan niet.

Op internet is ander verhaal, soms wil je helemaal niet dat bekend is dat een onderhandeling is misgelopen bijvoorbeeld. Kan allemaal veel meer redenen hebben dan de "kort door de bocht" redenen of negatieve dingen die ik hier lees.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:16

Zijn de huizen misschien eerst verkocht onder voorbehoud?
Bij ons huis kwam ook pas het definitieve Verkocht in de tuin toen de financiering rond was.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:19

Hier is een verkocht onder voorbehoud bord toch wel gebruikelijk als het nog niet definitief is. Zelfs een onder bod of optie komt geregeld voorbij.

Daarom verbaasd het me ook zo dat deze makelaar dus gewoon helemaal niks doet. Zeker als verkochte huizen reclame zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:32

Hier niet, ook om mogelijke geinteresseerden te behouden voor als de koop afketst.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:27

Huis wat mijn zusje en haar man onder voorbehoud gekocht hebben heeft ook nog steeds een te koop bordje in de voortuin. Hij staat ook nog gewoon als te koop op Funda.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:55

Ik zette juist alles onder bod zodra er een deal was. Werd gek van de telefoontjes haha. Maar ja, dat was Utrecht binnenstad.
Overigens blijven mensen dan ook bellen voor afspraken. Ook bij verkocht onder voorbehoud, alleen wat minder.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:43

Het huis waar wij mee bezig zijn staat op funda als verkocht onder voorbehoud maar het bordje is nog niet aangepast. Over 10 dagen weten we of de financiering in orde is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:47

Ik begrijp wel dat borden soms wat langer blijven staan. Dat kost meer tijd, want je moet erheen.

Maar op Funda begrijp ik dat dus niet, dat zou veel makkelijker zijn als dat sneller aangepast werd naar de actuele status. Als een huis weer vrij komt, dan wordt dat ook weer gezien of je krijgt een notificatie. Ook die wijzigingen horen nu eenmaal bij het werk en in deze tijd is het vrij normaal dat wijzigingen op internet/in systemen snel aangepast kunnen worden.

Maar goed ik kruip weer onder de meeleessteen. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:05

Wij willen het huis van mijn oma verkopen en we hebben fijne kopers, maar het huis kan niet overgedragen worden, omdat de broer van mijn moeder plotseling is overleden. Via het Duitse recht moet eerst bepaald worden wie de erfgenamen zijn. Het is ingewikkelder dan het klinkt. Elke notaris interpreteert het weer anders. Er is al een handje vol bij betrokken en dat kost véél geld en levert tot nu toe niets op (die mensen zouden er voor geleerd moeten hebben, toch? :+ ). Heel vervelend, vooral voor de kopers. De makelaar had dit ook nog nooit meegemaakt, maar vond het stiekem wel interessant. Het is voor de verandering wel een fijne makelaar. Dat is nu niet het probleem. :Y)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:12

Myfairytale schreef:
Ik begrijp wel dat borden soms wat langer blijven staan. Dat kost meer tijd, want je moet erheen.

Maar op Funda begrijp ik dat dus niet, dat zou veel makkelijker zijn als dat sneller aangepast werd naar de actuele status. Als een huis weer vrij komt, dan wordt dat ook weer gezien of je krijgt een notificatie. Ook die wijzigingen horen nu eenmaal bij het werk en in deze tijd is het vrij normaal dat wijzigingen op internet/in systemen snel aangepast kunnen worden.

Maar goed ik kruip weer onder de meeleessteen. :)

Ja helemaal eens. Ik snap niet waarom dat op Funda niet sneller aangepast wordt, soms staat er weken nog niks, heel irritant.

Wat een lastige situatie Lorette! Hoewel inhoudelijk vast interessante casuïstiek, is het voor (ver)kopers heel vervelend..