Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:16

Ik zou ook investeren in een nieuwe deur, misschien een mooie glazen ??

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:32

Hou marktplaats al weken in de gaten , met glas is gewild := . Dat is wel iets wat ik heel gaaf zou vinden :))

Heb wel een plaatje in mijn hoofd , maar kan niet vinden wat ik wil..

Hmm dan ga ik eens schuurmachine zoeken en eens kijken wat dat doet .. , lak uitzoeken dan voor tijdelijk

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:23

Ceetje_bokt schreef:
En als de keuken dan €7500 zou worden, is mijn gevoel dat ik nog steeds te veel betaal. Er zullen best mensen zijn dit dit een leuk spel vinden, maar ik houd er niet van. :n

Ik ben normaal ook niet van het afdingen en zeuren om korting in de supermarkt omdat er een deuk in een blikje knakworsten zit of zo.
Maar laten we wel wezen: ik kom bij hun in de winkel om een (voor mij) smak geld uit te geven. Ik trek dat niet zomaar uit mn broekzak namelijk.
Dat had ik ook meteen gezegd: "Ik zoek een keuken, mijn budget is X, wat kun je voor mij betekenen?"

Als zo'n verkoper dan ook begint met: "Goh, is de baas niet mee?" (ik was alleen)
dan kan hij hem ook meteen krijgen: "IK zit hier toch?" zeg ik dan rustig :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:33

MamaMiesje schreef:
Ceetje_bokt schreef:
En als de keuken dan €7500 zou worden, is mijn gevoel dat ik nog steeds te veel betaal. Er zullen best mensen zijn dit dit een leuk spel vinden, maar ik houd er niet van. :n

Ik ben normaal ook niet van het afdingen en zeuren om korting in de supermarkt omdat er een deuk in een blikje knakworsten zit of zo.
Maar laten we wel wezen: ik kom bij hun in de winkel om een (voor mij) smak geld uit te geven. Ik trek dat niet zomaar uit mn broekzak namelijk.
Dat had ik ook meteen gezegd: "Ik zoek een keuken, mijn budget is X, wat kun je voor mij betekenen?"

Als zo'n verkoper dan ook begint met: "Goh, is de baas niet mee?" (ik was alleen)
dan kan hij hem ook meteen krijgen: "IK zit hier toch?" zeg ik dan rustig :+

Knap...

Ik had hem een preek gegeven over vooroordelen en zogenaamd grappig zijn en hem gevraagd of ik zijn chef kon spreken. Om vervolgens weg te gaan. Dikke doei :evaw:
Assholes...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:34

Oh... echt? De báás? Wat een banketstaaf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:36

Dat is wel zo'n l*llige opmerking, die had ie van mij ook per kerende post kunnen krijgen...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:45

Ik laat me niet op de kast jagen door dat soort haantjes; weten ze meteen waar ze aan toe zijn.
(Besides, het was toch een ouwe, lelijke vetklep :') )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:49

MamaMiesje schreef:
Ik laat me niet op de kast jagen door dat soort haantjes; weten ze meteen waar ze aan toe zijn.
(Besides, het was toch een ouwe, lelijke vetklep :') )

Vanaf 1:40m... dat was ik ongeveer geweest denk ik :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:51

karijn schreef:
Waar komt die deur op uit dan?

Wie vroeg ook al weer naar mijn ovale plankje? Ik heb hem bij Pronto Wonen gehaald maar zag hem ook bij de Trendhopper.
[ [url=m/YXCbGh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik. Leuk zo :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:10

Ow ik ben blij. Heb een hovenier gevonden die onze trampoline gaat ingraven bij het nieuwe huis. Ik heb in deze tuin zelf dat gat ervoor gegraven en echt het idee dat nog eens te moeten doen liet me huilen. Ik was het dubbele bedrag nog wel bereid te betalen :+ :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:14

suze_ schreef:
Ow ik ben blij. Heb een hovenier gevonden die onze trampoline gaat ingraven bij het nieuwe huis. Ik heb in deze tuin zelf dat gat ervoor gegraven en echt het idee dat nog eens te moeten doen liet me huilen. Ik was het dubbele bedrag nog wel bereid te betalen :+ :')

:') Je hebt groot gelijk!!!

Ik kan me niet voorstellen dat mensen zulke dingen met de hand doen he...
Mensen gaan er ook echt vanuit dat wij de fundering voor mijn bijkeuken even met de hand uitspitten.
Ja dikke doei... Ik laat wel een kraantje komen :+
Nu heb ik ook wel de mazzel dat m'n vader kraanmachinist is en dat we zo een kraantje kunnen gebruiken van zijn werk. Maar anders zou ik het waarschijnlijk ook zeker niet met de hand doen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:28

Wij zouden onze tuin (ruim 275m2) ook zelf gaan doen. Met de nadruk op zouden :D Zó blij dat we dat uit handen hebben gegeven! Een hoop geld, maar dat was het zeker waard!
Voor onze buren was een gat uitgegraven voor een opbouw trampoline. Helaas moest deze nog ruimer worden toen bleek dat een inbouw trampoline meer ruimte nodig had...

Onze keuken komt bij een plaatselijke keukenboer vandaan. We hebben kunnen afdingen, maar het blijft een hoop geld. Mn schoonouders waren ook toen bezig met een nieuwe keuken en als we hun konden overhalen, dan kregen wij extra korting. Uh-huh, dat is hun keuze. Uiteindelijk hebben ze hun keuken elders gekocht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:31

Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie tuinen...
Het tuin topic op Bokt gaat meer over planten dan over sfeer/inrichting :o

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:38

Kiim schreef:
Ik moet even aan dit filmpje denken door jullie verhalen haha

https://youtu.be/BMh3xNkM6IE

Geweldig!
Mijn tuin is nog in ‘oprichting’, hopelijk komend voorjaar een terras, een nieuwe schuur en voorlopig graszoden.
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 26-02-18 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:39

Het is echt een vreselijke klus zo'n kuil. Eerst terrastegels allemaal verwijderen en dan dat gat. Ow wat viel dat tegen. Maar goed. Blije bekkie maakte dan weer veel goed <3
Afbeelding

Huidige tuin is verder een knollenveld. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:39

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:43

Rebecca schreef:
Janine1990 schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie tuinen...
Het tuin topic op Bokt gaat meer over planten dan over sfeer/inrichting :o

[HTT] Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

^_^

Dat is het topic waar ik het over heb...
Vind het eerlijk gezegd maar weinig te maken hebben met inrichting en heb ook niet het idee dat er concrete tips komen in die richting.
Heel leuk hoor, dat die mensen zoveel verstand hebben van planten enzo... Maar dat boeit mij niet echt heel erg veel :o

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 21:59

Ik heb inmiddels 1 keer een fundering en 3 x een vijver uitgegraven , ik doe het ook niet meer :x

De huidige tuin is overgenomen door 2 Vlaamse reuzen, de vijver is geen eer meer aan te behalen en gras is ver te zoeken _O-

Heb al met een bevriende loonwerker afgesproken dat wanneer de bunnies er niet meer zijn hij alles in 1 keer recht mag trekken, ik steek geen schep meer in die verrekte kleigrond _O-

Voor glazen deuren, wij hebben hier wat sloopbedrijven in de omgeving die zulke dingen vaak verkopen, is dat misschien een idee?

Dat plankje met die kruiden is leuk gevonden zeg!

Hier van de week de puntjes op de I gezet in de keuken ..... eindelijk!

Mijn vorige keuken kwam van icook, super voordelig en geweldige service, geen prutsmuts met korting maar gewoon normale prijzen em levertijden.

Nu nog wat wanden in de woonkamer sausen maar dat moet even wachten, als alles meezit word ik in maart eindelijk aan mijn knie geopereerd *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:03

Dana01 ik snap je echt helemaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:11

:') Jup ik had vijver gegraven erin gedaan en toen was ie toch lek :')

Bel morgen sloopbedrijf even ! , prima idee die hebben vast wel wat

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 22:23

Ik zou gaan voor een mooie deur met glas er in op die plek. Lekker licht en open.

Janine we hadden alles er bij in zitten behalve een vaatwasser. Je krijgt hem als bouwpakket aangeleverd en moet zelf de boel plaatsen en poetsen.
Afbeelding
Niet op de zooi letten :o

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:02

Dana01 schreef:
Ik heb inmiddels 1 keer een fundering en 3 x een vijver uitgegraven , ik doe het ook niet meer :x

De huidige tuin is overgenomen door 2 Vlaamse reuzen, de vijver is geen eer meer aan te behalen en gras is ver te zoeken _O-

Heb al met een bevriende loonwerker afgesproken dat wanneer de bunnies er niet meer zijn hij alles in 1 keer recht mag trekken, ik steek geen schep meer in die verrekte kleigrond _O-

Voor glazen deuren, wij hebben hier wat sloopbedrijven in de omgeving die zulke dingen vaak verkopen, is dat misschien een idee?

Dat plankje met die kruiden is leuk gevonden zeg!

Hier van de week de puntjes op de I gezet in de keuken ..... eindelijk!

Mijn vorige keuken kwam van icook, super voordelig en geweldige service, geen prutsmuts met korting maar gewoon normale prijzen em levertijden.

Nu nog wat wanden in de woonkamer sausen maar dat moet even wachten, als alles meezit word ik in maart eindelijk aan mijn knie geopereerd *\%/*

Hoe was die keuken verder qua kwaliteit? Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken en ikook zit hier ook in de buurt en hebben zo op het oog/site mooi spul, maar vind de kwaliteit moeilijk inschatten altijd. En wat is niet duur als ik vragen mag?

Algemeen, wat zouden jullie anders gedaan hebben nu je de keuken in gebruik hebt en waar zijn jullie wel blij mee? Of te wel, wat zijn de do's & dont's voor een keuken ontwerp/indeling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:16

Tuintopic ligt ook wat stil? Zijn er ook mensen die de woonkamer laten overgaan in de tuin? Dus terras buiten qua stijl passend bij binnen. Of is buiten heel anders als binnen?

Ik zou later wel mooie overgang willen.. liefst een mooie overkapping met glazen wanden die helemaal weg kunnen schuiven. Dus dat je de winter een fijne serre hebt. Nu doen we het met een grindtegel ellende, rotte schutting en afgrijselijke kleigrond. Huurhuis met 4 personen, niet van plan er veel budget in te steken. Grote kans dat vriendlief en ik van de zomer toch wat voor onszelf willen zoeken.

Voor (vol wilde aardbei en aardappelen)
Afbeelding

Nu (links tegen de schuur staan ook twee pallets, de composthoop achterin het gaas hebben we vastgemaakt aan de schutting.. enige reden dat die compleet rotte schutting nog rechtop staat :') )
Afbeelding

Opvulling gaan moestuintjes van de AH worden en bloemzaden mix voor insecten en vlinders. Oh en van die afgrijselijke wit plastic klapligstoelen en dito ronde tafel.. maar daar kwamen de buren mee aanzetten omdat we eerst gewoon een bank buiten hadden en de eettafelstoelen :')

Qua keukeninrichting:
- afzuigkap in de kookplaat (echt ik stoot altijd mijn hoofd aan die dingen!)
- lades en deurtjes die laatste stuk zelf langzaam dichtgaan, dus je niet kan dicht gooien
- voldoende stopcontacten op logische plaatsen
- voldoende opbergruimte waar je liefst makkelijk bij kan (ik woon met een stel reuzen dus voor de helft van de spullen moet ik op een stoel gaan staan...)
- genoeg ruimte voor pannen/handig opbergsysteem daarvoor/pannenrek .. onze pannen zitten allemaal opgestapeld in een kastje gepropt.. drama, pak 1 pan en je krijgt er gratis een tweede pan en 4 deksels bij
- zoveel mogelijk bladoppervlak (ons keukenblad: keukenmachine - postzegel vrije ruimte - wasbak - huge espresso apparaat - bonenmaler .. dingen snijden moet dus op de keukentafel)
- kruiden, olie en spatels altijd bij de hand (ofwel hangend, ergens staand op aanrecht of een lade naast de kookplaat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 23:20

Heb een huurhuis, maar ik zou een afzuigkap erg handig vinden . En ben nu druk bezig om meer opslagruimte te creëren , vandaar de keuken deur weer terugehaald (had niet gedacht dat de originele deur er nog zat) .

Heb 2 linkerhanden dus het word niet rete strak maar wel te gebruiken :)

En heb aan 1 kant eigenlijk geen stopcontacten dat was welkom geweest ..