Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:24

Woopy wat ik zou doen zeker als je een tweepersoons bed wil ( zou max 1.40 breed doen dan)
is een houtenhoogslaper kopen en dan bijvoorbeeld een kast kopen van 1.20 hoog en dan je bed afzagen net boven je kast.
Zodat je dus toch de ruimte onder je bed kan gebruiken ik heb zelf ook een 1.40 hoogslaper en de onderkant is 1.65 hoog dus je ligt zeg maar op 1.75m. Mijn ex had dat ook in een kamer van 2.20 hoog dat ging prima. Wat je nog zou kunnen doen is alleen klein stukje van de poten afzagen en dan bureau ofzo er onder

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:31

ikkelies schreef:
Woopy wat ik zou doen zeker als je een tweepersoons bed wil ( zou max 1.40 breed doen dan)
is een houtenhoogslaper kopen en dan bijvoorbeeld een kast kopen van 1.20 hoog en dan je bed afzagen net boven je kast.
Zodat je dus toch de ruimte onder je bed kan gebruiken ik heb zelf ook een 1.40 hoogslaper en de onderkant is 1.65 hoog dus je ligt zeg maar op 1.75m. Mijn ex had dat ook in een kamer van 2.20 hoog dat ging prima. Wat je nog zou kunnen doen is alleen klein stukje van de poten afzagen en dan bureau ofzo er onder

dankje dat idee met een kast onder het bed d8 ik eerst maar dan kan er nog niemand bij me slapen maar als ik onder mijn bed een kast heb kan ik die andere twee kasten mischien weg doen en daar dus wel een matras neerleggen als er iemand blijft slapen en ook een bureao aan de rechterkant dan nog en dan kan de matras dus ook gewoon onder het bureao liggen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:43

En zoiets Woopy?

http://www.depot-design.eu/nl/kinderkam ... ifbed.html

Even als voorbeeld. Dan heb je wel de ruimte als er geen vriendinnen slapen. En je hebt nog bergruimte. Zou dan in de hoek een lange hoge kast nemen voor je spullen/kleding. En evt een nachtkastje op wieltjes.

Edit; of een klein bureau met een kruk die je er dan later onder kunt zetten? En boven je bureau een simpele plank waar je het e.e.a. op kunt zetten?

En Thesserd, wat spannend. Lijkt me zo heerlijk als je met een plattegrond aan de slag kunt. Ik wil ook :') Maar eerst nog een betaalbaar huis vinden..

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:54

Lastig dat kamertje , als kind was mijn kamer ook zo alleen dan ongeveer 200 bij 1,75 met schuin dak boven ingebouwde bed . Ben benieuwd hoe je het oplost!

Ik hoop binnenkort aan de tekentafel te mogen aanschuiven! , huisje word nu bewoond Door een meubelmaker/interieur inrichter dus hoge verwachtingen stiekem

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 00:30

Angelaa2 schreef:
En zoiets Woopy?

http://www.depot-design.eu/nl/kinderkam ... ifbed.html

Even als voorbeeld. Dan heb je wel de ruimte als er geen vriendinnen slapen. En je hebt nog bergruimte. Zou dan in de hoek een lange hoge kast nemen voor je spullen/kleding. En evt een nachtkastje op wieltjes.

Edit; of een klein bureau met een kruk die je er dan later onder kunt zetten? En boven je bureau een simpele plank waar je het e.e.a. op kunt zetten?

En Thesserd, wat spannend. Lijkt me zo heerlijk als je met een plattegrond aan de slag kunt. Ik wil ook :') Maar eerst nog een betaalbaar huis vinden..

jaa vandaag was de eerste keer dat een vriendin bij me sliep moest er gewoon een keer van komen :P alleen het ndadeel dat het dus zo klein is en de matras niet in de kamer kan en vanaf mijn bed de deur uitging en dan lag ze half in het halletje wij waren vrij maar andere hier in huis moesten naar school dus dan word je vroeg wakker en iedereen zit je aan te gapen toen maar een deken met punaises voor de deur gedaan zodat er ook niet zoveel licht naar binnen kwam kamer grenst aan de tuin ... ik slaap beneden en dan heb je het lawaai van de wasbak hiernaast die moet snachts veel doorspoelen dus de beste oplossing was het niet hahah....

angelaa2 jaa de hoeken werken hier niet echt mee want dan zit de deur in de weg en dan het raam en dan de vensterbank en dan de verwarming..... :(

rebbecca ik ben ook benieuw ff overleggen thuis ook met het budget enz dan... wat de goedkoopste oplossing kan zijn...

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 06:59

Whoopi: je zou ook nog kunnen kiezen voor een tweepersoonsbed van 1, 40 breed. Dan houd je een beetje ruimte over aan de zijkant. Daar kan een kast en evt een nachtkastje staan en als je dannog plek te kort hebt kun je boven je voeteneind van het bed misschien wel keukenkastjes hangen.
Dat hebben ze bij mijn schoonzus op de kamer zo opgelost.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:32

Je zou ook kunnen gaan voor:
Afbeelding

Afbeelding

Als je op pinterest zoekt naar ikea hack dresser bed dan krijg je een heleboel handige dingen te zien.

Je kunt dan een zwevende kast ophangen boven je bed / rondom je bed om toch wat meer opbergruimte te creëren!

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:49

renskep schreef:
Whoopi: je zou ook nog kunnen kiezen voor een tweepersoonsbed van 1, 40 breed. Dan houd je een beetje ruimte over aan de zijkant. Daar kan een kast en evt een nachtkastje staan en als je dannog plek te kort hebt kun je boven je voeteneind van het bed misschien wel keukenkastjes hangen.
Dat hebben ze bij mijn schoonzus op de kamer zo opgelost.

ja nu nog mijn ouders kunnen overtuigen haha die zeggen we hebben alles uitgemeten en het kan niet maar ik heb het dus ook gemeten en ik denk dat als je een beetje creatief bent het wel lukt...

_ester_ die bovenste lijkt me best groot voor mijn kamer en dit lijkt me ook een heel duur bed maar wel echt heel mooi

onderste bed is wel handig denk ik maar zou ik de laden nog wel ver genoeg er uit kunnen schuiven tot de deur? kan wel ff kijken ben ook meer van het hang gedeelte daar ben ik wat netter in dan opvouwen... :0

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:47

Ik ga zo even bijlezen, hier schiet het klussen al mooi op. Er moest ook heel wat aan gebeuren, het oude laminaat moest eruit en onder het behang kwam een ontzettend slechte muur vandaan dus deze hebben we wat opgevuld. Muur gladgemaakt, alles gewit (meerdere lagen), woon- en slaapkamer geverfd en momenteel wordt het nieuwe laminaat erin gelegd.

http://i62.tinypic.com/33tqhl0.jpg
Zo was het maandag.

http://i59.tinypic.com/2s7grcz.jpg
Zo was het een uurtje geleden, de roze muur is in de slaapkamer.
(Het nieuwe laminaat ligt pas tot de helft in de woonkamer).
Ik ben blij met hoe het er tot nu toe uitziet!
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 03-06-15 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:51

Wat een gave ideeën komen er weer langs!

Over een maand krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis, dan kan ik mijn opgedane inspiratie eindelijk kwijt :D zijn vanmorgen nog even in het huis geweest, kleuren die we in gedachten hadden kloppen nu ook wel in het huis.

Weet iemand of je nog 10% korting krijgt bij karwei/gamma op vertoon van je koopcontract?

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:05

Sunrise_ schreef:
Ik ga zo even bijlezen, hier schiet het klussen al mooi op. Er moest ook heel wat aan gebeuren, het oude laminaat moest eruit en onder het behang kwam een ontzettend slechte muur vandaan dus deze hebben we wat opgevuld. Muur gladgemaakt, alles gewit (meerdere lagen), woon- en slaapkamer geverfd en momenteel wordt het nieuwe laminaat erin gelegd.

http://i62.tinypic.com/33tqhl0.jpg
Zo was het maandag.

http://i59.tinypic.com/2s7grcz.jpg
Zo was het een uurtje geleden (het nieuwe laminaat ligt pas tot de helft).
Ik ben blij met hoe het er tot nu toe uitziet!

oeeeh wat moooi:) zeker een groot verschill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:08

Gaat hard Sunrise!

Ik weet vrijdag of ik woning krijg , ik denk het wel :)

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... ir_yannick

Deze serie + eettaffel past perfect bij de grijs eiken maar echt mooi laminaat. Boven de eettafel hangen nu 3 lampjes aan een soort verhoging zeg maar erg mooi. Dan die eettafel eronder en 2 kleuren met stoelen , even stoelen bijzoeken :) . Ik denk verschillende frisse kleuren , dan nog een bank enn een zebra schilderij :D

Ben niet voor niks urgent , als ik hem niet krijg dan snap ik het niet

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:42

Leuk Rebecca! :D Hoe bedoel je hoge verwachtingen? Heb jij hoge verwachtingen van hem/haar of...? :P
Mooie tv-meubel ook.
Deze kwam ik trouwens vanmiddag tegen, toen moest ik aan dit topic denken :P
http://www.vintagelab15.com/kunst-schilderijen/

@ Kirstenn 10% korting bij aantonen van koopcontract? Wist ik niet, handy als dat zo is! :D

@Sunrise_ wauw goed bezig! Laminaat ziet er ook goed uit zeg. Waar heb je dat gekocht? En is is dat zelf leggen een beetje te doen? Ik zie daar op een 1 of andere manier een beetje tegen op omdat ik bang ben dat ik het verkloot als ik randjes er uit moet zagen enzo... :')

Ik ben al bezig geweest met het indelen van mijn woonkamer. Ik moet volgende week pas koopcontract onder voorbehoud van financiering tekenen, maar ach :') Iemand nog suggesties/opmerkingen/tips?
Afbeelding

Dat zwarte uitsteeksel rechts is de schouw met gaskachel (moederhaard). Kost me te veel geld om te vervangen meteen, anders had ik een tvmeubel om de schouw heen laten maken door een vriend van me. Maar dat kan nu helaas niet, dus TV moet maar weggedrukt worden in dat hoekje er naast :+

Die blauwe dingen zijn zitmeubels en tafels, witte dingen zijn lampen, paars zijn kasten, roze is dus TV. En dat vierkante vlak half onder de bank is een vloerkleed.

Dit ga ik boven de eettafel hangen:
Afbeelding
<3 Heeft iemand nog tips waar je die lampen betaalbaar kan kopen? En dan bedoel ik niet zo zeer de lampen zelf maar de fitting met draadje er aan zeg maar :')

Ik vind de Scandinavische stijl helemaal gaaf voor in huis. Dus wil gebruik maken van zwart/wit/grijs-tinten en hout :j

Nog een vraag, wat zijn jullie ervaringen met de Jysk? Ik wil er sowieso binnenkort eens gaan kijken, maar heb al aantal leuke dingen gevonden daar. Namelijk:
http://jysk.nl/woonkamer/eettafels/eett ... -eiken-wit
http://jysk.nl/woonkamer/stoelen/eetkam ... erlook-wit
http://jysk.nl/inrichting/vloerbedekkin ... -140x200cm
http://jysk.nl/woonkamer/buffetkasten/b ... elbaar-wit (hier wil ik er 3 van kopen, 2 naast elkaar en op 1 van de twee nog 1 gestapeld. Lijkt me leuk staan, op die ene waar er geen 1 boven op staat kan ik dan nog wat leuks neer zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:50

Thesserd , had hoge verwachtingen van de oude bewoner :P , hij heeft alles waargemaakt. Zat ooit een deur van de gang naar de keuken , die is dicht en een levensgrote spiegel hangt er . Dan muurtje doorgebroken van keuken naar de eetkamer/woonkamer , met spotjes en een muur met ja soort gaten met erachter de buitenmuur met een likje verf maar wel dus met de bakstenen. De deur van de woonkamer naar de gang is zelfgemaakt , met 3 matte ramen erin ook zelfgemaakt. De vloer is dubbel , met eigen gemaakte hoge plinten ipv plakplinten met groef erin erg mooi. Boven heeft hij een kast in de waskamer gemaakt van oude stukken hout , ding is echt mega ik hoef geen kast te kopen. En nog een meubel om de wastafel in de badkamer , en nog een mozaïek tegen de schuur aan in de tuin . Daar ben ik nog niet uit wat ik ervan vind , en in de eetkamer hangen 3 lampjes hij heeft de bedrading weggewerkt met een plaat dus het is wat verlaagd maar dat heeft wel wat :) . Noem het een lucky shot :)

Die lamp is gaaf Thesserd , ik heb echt geen idee waar te vinden :n

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:51

Ik heb mijn tv meubel van jysk en die houdt zich prima!

Wij hebben vanavond ons droomhuis gevonden en hopelijk kan ik ook snel plattegrondjes gaan maken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:54

Oh leuk :D , gefeliciteerd?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:57

Nog niet haha. We zitten nog midden in het kijken/aankoop proces maar we zijn er wel over uit dat dit ons huis is haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:57

The feeling , je hart ligt eral :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:59

Ja, terwijl ik eigenlijk mezelf al in n ander huis zag wonen, waar we ook al 2x hebben gekeken :+

Maargoed ik kan niet wachten tot ik weer mag verven en inrichten :))

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:00

@Thesserd die lampen met snoer kun je als het goed is gewoon bij de bouwmarkten kopen :) en eventueel overspuiten in de gewenste kleur.

@Sunrise dat begint er al goed uit te zien!! Mooie kleuren en mooi laminaat. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:02

@Rebecca oooh da's wel gaaf zeg! In 'mijn' huis heeft een bejaarde gewoond. Dat is ook wel te zien.... :')
Het is trouwens niet één lamp. Ik wil gewoon zo'n soort van beugel aan het plafond maken en dan ook allemaal losse lampjes kopen en er zo omheen wikkelen :D

@Eleionomae, oke goed te horen! :D Leuk als je ook aan de slag kan binnenkort

@Anyday Oh daar zeg je me wat, goed idee!
Net ff Karwei gekeken, heeft o.a. deze: https://www.karwei.nl/assortiment/karwe ... b021478016 Koper is misschien nog wel net zo leuk als zwart. Even over nadenken :D

Ik ben dan van plan om er wel ledlampen in te doen. Vraag me alleen af of er ledlampen zijn die niet te veel en wel vrij warm licht geven.
Deze bijv: https://www.karwei.nl/assortiment/proli ... b021513728 Geen idee wat een lichtopbrengst van 520 inhoudt...

Of ik ga niet voor LED maar voor zoiets: http://www.lichtwebshop.nl/catalog/prod ... tegory/89/
maar die geeft misschien wel weer te weinig licht... :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:14

Wij hebben vorig weekend een stacaravan gekocht ;p. Dus ook ff aan pimpen en aankleden:)
Woonden oude mensen dus erg sober ingericht. Gister al even begonnen aan kamertje van zoonlief.. Ga daar 2 muurtjes blauw doen en 2 wit. Op 1 van de witte komt een groot " hoofdbord " die ik ga beplakken of bekleden met stof.

Onze slaapkamer heb ik heeel zachtgroen en ook een groot hoofdbord voor hoofdeinde bed die ik wil behangen. Zal foto.s maken
Laatst bijgewerkt door robbie88 op 03-06-15 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:16

Ik heb ook zin in het verven en inrichten :P , zo leuk weer

Thesserd : Daar was ik bang voor :') , maar ik heb geluk deze keer!

Lastig die lampen van jou hmm

Robbie een stacaravan? Dat is weer wat anders , jullie wonen er permanent in?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:21

Rebecca: nee we hebben ook een koophuis, maar mijn man is niet zo van vere vakanties, en met de paarden gaan we ook nooit langer dan 4 dagen.. Bij huis hebben we geen mooie tuin dus vandaar een heerlijke plek waar we kunnen genieten van de natuur en de ruimte.. Voornaaste reden was dat ons zoontje lekker buiten kon spelen( caravan staat aan de rand van natuurgebied, naast de schuur lopen we het bos in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:24

Jysk....wat een troep... tuinset na half seizoen weg. Andere dingen snel versleten.