[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:37

Oh das ook mooi k*t!!!!!
Hadden jullie daar al iets aan gedaan of was dat zo?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:37

FF, had je niet het emmertestje gedaan nadat de tegelzetter klaar was?
Manzano, bij bruynzeel ging ik ook elke keer naar de showroomkeuken waar de door mij gekozen apparatuur stond... Koos eerst vanaf de brochure op energielabel en prijs en ging dan kijken naar de grootte, knopjes en indeling in het eggie :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:39

Ja ben ook bij Bruynzeel geweest, maar een kleiner filiaal.
Maar die wilden dat soort dingen pas doen als we ook toezegging deden dat we de keuken daar kwamen kopen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:40

nee badkamer hebben we niets aan gedaan, die was al heel netjes..... maar door een hobby-ist aangelegd blijkbaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:40

Oh, wat vreemd... Waar ben jij geweest? Ik heb de mijne in Barendrecht gekocht.
Vond het uitzoeken van een keuken wel lang duren :+ Ik wist precies wat ik wilde en heb er alsnog 3 uur over gedaan om alles uit te zoeken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:40

manz, weet jij misschien hoe het zit met de overbruggingshypo, moet ik die zelf aflossen bij de bank?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:33

Mootje schreef:
Oh, wat vreemd... Waar ben jij geweest? Ik heb de mijne in Barendrecht gekocht.
Vond het uitzoeken van een keuken wel lang duren :+ Ik wist precies wat ik wilde en heb er alsnog 3 uur over gedaan om alles uit te zoeken!

In Duiven......... zijn volgens mij franchisers.
Uhm ons eerste gesprek bij B&K duurde geloof ik 2 uur en daarna nog 4 uur :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:39

fokfanaat schreef:
manz, weet jij misschien hoe het zit met de overbruggingshypo, moet ik die zelf aflossen bij de bank?

Deed bij ons de notaris.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:43

Het is maar net wat je afspreekt volgens mij, toch?
Ik had maar 1 afspraak.... Heb de handtekening onder het huis gezet een dag voordat het meerwerk bekend moest zijn. Heb toen een dag vrijgenomen van mijn werk om al het meerwerk (tegels, sanitair en keuken) uit te zoeken :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:52

Oh maar meerwerk is denk ik sowieso anders geregeld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:01

De aflossing van de huidige hypo had de notaris wel gedaan, niet de overbrugging.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:43

Manzano: Wat balen dat je keuken nu ook niet goed is geleverd… wat een ellende, zeker omdat het allemaal zolang duurt… waardeloos!!!!!

Bij ons is echt alles goed gegaan, alles netjes geleverd en op tijd… alleen mijn plisse`s waren we niet helemaal blij mee.. heb een beetje taupe achtige kleur met grijs en daar hadden ze gele draden en latten aan gemaakt, natuurlijk GEEN gezicht in het spierwitte kozijn… Kortom, uiteindelijk netjes opgelost. Grijze draden en zilverkleurige latten eraan…

FF: putje wat niet afloopt… toch een beetje jammer … Wij hebben de badkamer er ook uitgesloopt en vriendlief heeft alles zelf (samen met de loodgieter) nieuw gemaakt… En we hebben nu een douche met drain (inloop) dus moest het vloertje goed aflopen. Is echt super netjes gedaan en werkt heel fijn! Maar dan moet je zeker nu je vloer ophogen???

Wij hebben de keuken laten zitten. Zaten vrij nieuwe apparaten in en de keuken was wel uit de bouw maar nog netjes. We wilde liever de badkamer nu nieuw doen, omdat die echt niet naar onze smaak was en gewoon ouderwets... geen hangtoilet en gewone wasbak en geen thermostaat kranen etc.. En de keuken was geel en hebben we zijdeglans zwart laten spuiten. Super blij mee, nieuwe tegeltjes op de muur en je heb een hele andere keuken!

Als ik zo terugdenk is de zolder (laminaat etc) en de keuken het enige wat is blijven zitten ... we hebben voor de rest alles aangepakt!

Over afdingen gesproken, ik heb mijn ware aard ontdekt... vriendlief moest zijn mond houden want die zegt toch overal best op. Met de badkamer is er bij ons ook bijna 5000 afgegaan... toen hij de eerste keer een prijs noemde zei ik gelijk direct Nee... waarop mijn vriend nog net niet in lachen uitbarstte op de manier waar ik het op zei.. maar het was ook een belachelijke prijs! Wij konden een "dagprijs" krijgen waarop ik ook nee zei en we zijn opgestapt... eigenlijk wilde ik helemaal niet meer daar de badkamer kopen. Zijn naar Sanidirect gegaan waaronder de eerste verkoper ook viel... want ze vallen allen natuurlijk onder 1 naam uiteindelijk. En we waren toen weer teruggebeld een aantal weken later door de eerste of we nog interesse hadden in de badkamer. Ik heb ja gezegd maar voor een veel lagere prijs. Dan gaan hun natuurlijk leuk zeggen nou waarvoor dan? Heb ik niet gezegd, hun moeten een aanbieding neerleggen. Heeft hij toen gedaan en ben ik nog een stuk onder gaan zitten dat we het daarvoor doen en anders niet. Nou en toen waren we eruit, kortom nog teveel betaald hahahaha...

Yv: voor keukens moet je echt shoppen.... of ergens een goeie keuken zien naar je zin en dan weken je neus niet laten zien, bellen ze vanzelf terug. Waar heb je je badkamer gekocht?

Wij hadden voor de badkamer trouwens een vet irritante verkoper... hij werd ook echt zenuwachtig van mij :D

Over makelaars zeg ik maar niets, vond de verkopende makelaar zwaar irritant en wij hadden geen aankopend makelaar, heb de onderhandelingen zelf gedaan. Tot de dag van vandaag geen spijt van.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:27

Foto van vanmorgen. Ben benieuwd hoe het is als ik thuis kom :)
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:27

Wat suf van je plisse's Texas. Maar super dat ze het zo netjes hebben opgelost.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:08

manzano schreef:
Nee zeker niet bij Mandemakers...... daar kom ik NOOIT meer :')
Over vervelende verkooptechnieken gesproken :') :))

Ik zeg nooit nooit. Wie weet, waar ik ooit nog een goedkoop tijdelijk keukentje voor nodig heb. daar hebben zij er genoeg van! Haha. Ik denk dan maar: "Het is overal wel wat."

Onze voorkeur gaat uit naar een plaatselijke keukenboer. VéBé. Die doet zijn werk heel secuur en hij is ook niet duur... Niets dan lof over hoe ze het hebben aangepakt in ons vorige huis. Volgende keer gaan we ook weer met hen in zee. Ze hebben er ook badkamers. Grote kans, dat zij die ook mogen zetten. :D Bij hen hoef je ook niet te onderhandelen over de prijs. Dat is een vaststaand gegeven. Zij bieden aan voor de prijs waarvan zij vinden dat het reëel is. En dan trekken ze echt het vel niet over over je oren. We hadden daarvoor ook al bij een Mandenmakers gekeken en die was toen al 2 x zo duur (net als de keukenkampioen). Zij hopen dat je gewoon terugkomt als je weer wat hebt en omdat ze zo eerlijk zijn over de prijzen, doe je dat ook makkelijk!

Maar gelukkig voor Mandenmakers: Er zijn nog mensen genoeg, die het wel aandurven! Dat kon je daar binnen echt wel zien! Ik vond het vooral smerig, dat ze ook verdienen over de rug van hun medewerkers. Die worden niet eens netjes betaald volgens CAO's. Een medewerker verdient daar echt minimumloon. Het is er dan ook een duiventil. Voor mij eigenlijk een veel grotere reden om er geen zaken te willen doen.

Spannend Manzano: Een bijzondere dag. Ik heb iets met keukens... Ben er dol op! Je kan mij ook gewoon een dag loslaten hoor bij een keukenboer. Lekker snuffelen in lege laatjes enzo...

Rowo: Wat een leuk huisje zo aan de buitenkant! :j Ben benieuwd!

FF: Over IKEA heb ik ook al mindere berichten gehoord. :') Maar het is ook maar net wat voor eisen je stelt hè? Als het maar functioneert!

Yv: Spannend! Het einde is in zicht! *\o/* Ik weet nog met ons nieuwbouwhuis, dat het heel speciaal was om er de eerste nacht te slapen. Geweldig gewoon!

FF: Dat is echt balen als je doucheputje niet het doel bereikt wat je er mee wil bereiken!

Manzano: Lastig dat het niet is geleverd zoals afgesproken. Dan kan het idd weer even duren, maar als het dan goed is, dan kan ik nog denken: "Ach, mensen maken fouten." Dus maar even afwachten of het hier bij blijft hè?

FF: Overbrugging los je af bij overdracht van de woning. De notaris vraagt bij de bank altijd om een aflossingsnota. Als je de overbrugging hebt lopen bij de bank, waar ook je hyp loopt, komt de bank daar altijd vanzelf mee. Anders moet je het even melden bij de notaris, dat je er één hebt. De meesten gaan immers met een positief/negatief verklaring. Daar wordt zelden een akte van opgesteld bij de notaris. ;) En dan weet de notaris dat niet. Die kijkt namelijk in het hypotheekregister wat voor bezwaren er op rusten. Een overbrugging staat daar gewoonlijk niet bij.

Manzano: Een goed begin!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:10

@Idefix......... tuurlijk maken mensen fouten. Maar als je al 8 maanden aan het verbouwen bent en bij ELK project wat je over laat aan anderen ipv zelf doen het mis gaat dan denk je niet meer zo ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:15

nee de overbrugging zit bij de bank waar ook de nieuwe hypotheek loopt.
Heb al contact gehad met tussenpersoon, die is morgen op kantoor, dus dan zal ik het wel horen, wel gek zo'n groot bedrag op je rekening.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:28

Manzano: 8 maanden pas? Haha, na een jaar wachten op één instantie ben ik inmiddels moordlustig. Ik voel met je mee. Bij jou staat er inmiddels een deel van de keuken... Bij mij staat er na een jaar nog niks. We zijn net zo ver als een jaar geleden. :'( Maar dat neemt niet weg, dat ik jouw ergernis ook heel goed kan begrijpen, al zou ik er een moord voor doen om te kunnen kijken naar een deel nieuwe keuken. :+ We moeten het in perspectief zien hè? Wel balen dat alle instanties die je van buiten inschakelt, zo lopen te sukkelen. Dat schiet ook niet op.

FF: Idd! Hopelijk beur je meer rente, dan dat je moet betalen. ;) Dan heb je nog een meevaller!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:30

8 maanden hard werken en betalen en nog niet het gewenste resultaat, is toch ook weer anders dan een jaar wachten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:30

idefix4 schreef:
Manzano: 8 maanden pas? Haha, na een jaar wachten op één instantie ben ik inmiddels moordlustig. Ik voel met je mee. Bij jou staat er inmiddels een deel van de keuken... Bij mij staat er na een jaar nog niks. We zijn net zo ver als een jaar geleden. :'( Maar dat neemt niet weg, dat ik jouw ergernis ook heel goed kan begrijpen, al zou ik er een moord voor doen om te kunnen kijken naar een deel nieuwe keuken. :+ We moeten het in perspectief zien hè? Wel balen dat alle instanties die je van buiten inschakelt, zo lopen te sukkelen. Dat schiet ook niet op.

FF: Idd! Hopelijk beur je meer rente, dan dat je moet betalen. ;) Dan heb je nog een meevaller!

Ja maar jij hebt een heel ander soort project, dat is niet te vergelijken.
Op zich ben ik ook wel enigszins verbaast dat je dacht dat de gemeente echt zo snel zou meewerken :=
Een kapvergunning voor een boom kan al maanden duren :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:33

Ik wacht ook al 8 maanden op de gemeente voor de vergunning van m'n keukenmuur :') Vraag me af of die er ooit nog gaat komen........

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:33

Nou ja, we hebben het keurig gevraagd van te voren en de gemeente gaf zelf mondeling die termijnen aan. Ik ging er tot nu toe van uit dat gemeentes niet liegen, maar volgens mij moet je een notoire leugenaar zijn voor je bij de gemeente mag komen werken. We zijn echt flink voorgelogen!

Mbt die muur zou ik niet wachten, maar gewoon beginnen, net als jij! HAha, wij zijn ook al aan het kijken wat we kunnen zonder gemeente en dat is stiekem toch meer dan we hadden gedacht. Wij geven het ook niet zo maar op. Eén ding is zeker: De kerstboom staat dit jaar niet in dít huis! :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:37

idefix4 schreef:
Nou ja, we hebben het keurig gevraagd van te voren en de gemeente gaf zelf mondeling die termijnen aan. Ik ging er tot nu toe van uit dat gemeentes niet liegen, maar volgens mij moet je een notoire leugenaar zijn voor je bij de gemeente mag komen werken. We zijn echt flink voorgelogen!

Mbt die muur zou ik niet wachten, maar gewoon beginnen, net als jij! HAha, wij zijn ook al aan het kijken wat we kunnen zonder gemeente en dat is stiekem toch meer dan we hadden gedacht. Wij geven het ook niet zo maar op. Eén ding is zeker: De kerstboom staat dit jaar niet in dít huis! :P

Er zijn zoveel meer mensen bij betrokken dan 1 persoon.......... dus wat dat betreft zou je eerst bij alle betrokken afdelingen moeten informeren....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:41

ik moet nog een vergunning voor de rijbak aan gaan vragen, verder niets gelukkig
maar dit papieren geintje kost al 400,-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:15

Zo, ik zal de keuken maar ff showen dan :D Moeten over paar weken nog wat kleine dingen worden aangepast, maar we kunnen weer koken :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding